خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » انواع محافظ تشک کدام اند؟

انواع محافظ تشک کدام اند؟

انواع_محافظ_تشک_کدام_اند_

وقتی یک تشک خوب برای داشتن یک خواب می‌خرید، خیلی زود به دلایل بسیار که در مقالات قبلی هم توضیح داده‌ایم، باید به فکر خرید محافظ تشک مناسب هم باشید. مانند زمانی که برای گوشی تلفن همراه خود یک کاور، گارد یا محافظ تهیه می‌کنید. محافظ تشک انواع متنوعی دارد و بهترین انواع آن، می توانند علاوه بر حفاظت از تشک، نقش حمایت و پشتیبانی بهتر از کمر و گردن را داشته باشد، مانند انواع لاتکس و مموری فوم تاپر. در نتیجه شناخت انواع محافظ تشک می تواند به شما در بروز رسانی کالای خواب برای کودکان، نوجوانان و افراد مسن بسیار کمک کند.

شاید برایتان جالب باشد دلایل خرید محافظ تشک و گارد گوشی همراه، تقریبا یکسان هستند. اول از همه، همانطور که از نام این کالا مشخص است، وظیفه اصلی آن محافظت از تشک در برابر هر ماده خارجی است. دومین دلیل اصلی خرید محافظ یا تاپر تشک برای بسیاری از افراد تغییر استایل و زیبایی می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول حتما مقاله محافظ تشک چیست را در بلاگ ژرمن کالا مطالعه نمایید.

چند مدل محافظ تشک از برند های محبوب

با توجه به تعریف محافظ تشک، عموما از بهترین برند های خارجی محافظ تشک برای موارد زیر استفاده می شود:

  1. افزایش طول عمر تشک تخت خواب
  2. افزایش خواص ارتوپدی بستر خواب برای حمایت بیشتر از ستون فرات و گردن
  3. حفظ نظافت کالای خواب در کودکان با ریخت و پاش هایی که روی تشک انجام می دهند
  4. حفظ بهداشت تشک و سهولت در تمیز کردن آن برای افرادی که توانایی کنترل ادرار ندارند
  5. استفاده از آن به عنوان تشک مهمان
  6. بروزرسانی تشک های قدیمی و غیر استاندارد

چرا باید انواع محافظ تشک را بشناسید؟

شاید این سوال پیش بیاید مگر یک محافظ چقدر می‌تواند تنوع داشته باشد؟ که باید انواع آن را شناخت و چقدر این دانش نسبت به این محصول ضرورت دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم بر خلاف انتظار این محصول یکی از ضروریات اتاق خواب به شمار می‌رود و از گذشته‌های دور نیز برای انواع رختخواب و تکمیل کالای خواب در اتاق خواب، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مخصوصا وقتی انواع تشک در صنعت کالای خواب تا این حد متنوع شده و ممکن است هر مدل تشک و شرایط خاص استفاده کننده از آن، نیازمند استفاده از محافظ و کاور تشک متفاوتی داشته باشد.

از طرفی گرچه هزینه آن نسبت به بقیه کالای خواب چندان چشمگیر نیست، اما انتخاب اشتباه آن باز هم می‌تواند به صرف هزینه دوباره منجر گردد. البته اگر شما به خرید یک تشک طبی با هزینه بالا اقدام کرده باشید، پیشنهاد می کنیم حتما از محافظ تشک برای افزایش ماندگاری تشک استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید محافظ تشک را دارید قبل از آن این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع محافظ تشک کدام است؟

محافظ تشک را می‌توان از 3 نظر تقسیم بندی کرد.

  • انواع محافظ تشک از نظر مصرف
  • محافظ تشک از نظر جنس
  • محافظ تشک از نظر وجه پوشش

هر کدام از این موارد را به تفصیل برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع_محافظ_تشک_کدام_اند_

محافظ تشک از نظر مصرف

در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی، نوع مصرف هر فرد براساس نیاز خود به پد تشک به تولید انواع کاور یک بار مصرف و دائمی شد. گرچه مورد دائمی را در این محصول نمی‌توان چندان نام صحیحی در نظر گرفت و به طبع طول عمر کاربرد مخصوص به خود را دارد.

محافظ تشک یکبار مصرف را می‌توان به یک ملحفه یکبار مصرف تشبیه کرد که بیشتر برای افراد در حال سفر مناسب است. این محصول یک لایه نازک پلی استر است که به راحتی بر روی تشک هتل یا اقامتگاه پهن شده و شما را از هر گونه آلودگی محافظت می‌کند. همانطور که گفتیم این پد یکبار مصرف بیشتر محافظ کاربر است تا کاور تشک.

تمامی دسته بندی های دیگر به جز این مورد از پد تشک در بخش چند بار مصرف یا دائمی در نظر گرفته می‌شوند. این بخش از محافظ‌های تشک با داشتن جنس بهتر و انواع قابلیت‌ها امکان شستشو را داشته و تا مدت‌ها وظیفه محافظت از شما و تشک را بر عهده خواهند گرفت.

محافظ تشک

خرید محافظ تشک با یک لایه ضد آب آلمانی اصلی

اگر بدنبال یک محافظ تشک ایده آل برای رفع استرس خوردن نوشیدنی یا خرابکاری کودکان روی تشک خود هستید، کاور های ضد آب تشک ژرمن کالا را امتحان کنید.

 

انواع محافظ تشک از نظر جنس

جنس محافظ تشک یکی از نکات مهم در زمان خرید اسن محصول است. استفاده از الیاف مختلف در تولید این محصول به تنوع بسیار بالایی از آن کمک کرده است. در نظر داشته باشید تطابق جنس محافظ با شرایط زندگی، جغرافیای محل استفاده و حتی هر گونه حساسیت پوستی کاربر اهمیت بسیار زیادی دارد.

محافظ تشک پنبه‌ای

این محصول از کتان یا پنبه تشکیل شده و به دلیل استفاده از مواد ارگانیک احتمال به وجود آمدن حساسیت برای شما کاهش پیدا می‌کند. اگر پوست حساسی دارید این محصول به دلیل تهویه هوای خوب از منافذ درشت آن و همچنین عدم وجود ترکیبات شیمیایی، محافظ تشک مناسب خواهد بود. البته در نظر بگیرید نقطه ضعف آن عدم توانایی در دفع حشرات و عدم نفوذ مایعات است.

محافظ تشک پلی استر

این نوع پد تشک عمر طولانی دارد. به راحتی خشک می‌شود و سال‌ها می‌تواند در شرایط مختلف دوام بالایی داشته باشد. هزینه خرید آن به نسبت دیگر انواع کاور تشک کمتر است اما ضد حساسیت نبوده و مایعاات از آن به مقدار محدودی عبور می‌نماید.

محافظ تشک مخملی

اگر به یک خواب گرم و نرم علاقه دارید این جنس برای شما مناسب خواهد بود. مخمل بافت نرمی دارد و دما را حفظ می‌کند. لایه بیروی آن معمولا ضد آب بوده و از تشک شما محافظت می‌کند. اما اگر به خواب خنک عادت دارید یا از گرما گریزانید این محصول را خریداری نکنید.

انواع_محافظ_تشک_کدام_اند_

محافظ تشک بامبو

این کاور از ترکیبات پارچه بامبو تشکیل شده و یک ضد حساسیت قوی و طبیعی است. نرمی و آرامش بخش بودن این نوع محافظ تشک را می‌توان مزیت اصلی آن دانست.

انواع محافظ تشک از نظر پوشش

همه پدهای تشک به صورتی تولید نشده اند که همه وجوه تشک را پوشش بدهند. از نظر هزینه بین این تنوع از محصول اختلاف قیمت زیادی وجود دارد. به همین دلیل انواع محافظ تشک از نظر وجه قابل پوشش تولید شده و در بازار موجود است.

محافظ تشک تک وجهی

این نوع پد تشک مانند یک ملحفه ساده بر روی تشک قرار می‌گیرد. به راحتی جابجا می‌شود و به دلیل انواع کاربردی تر کمتر تولید یا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پد یا کاور بیشتر در انواع یکبار مصرف محافظ دیده می‌شود.

محافظ تشک 5 وجهی

رویه و چهار وجه کناری تشک در این نوع کاور کاملا پوشیده می‌شود. این محصول را می‌توانید به راحتی از تشک جدا کرده و تمیز نمایید. محافظ 5 وجهی تشک در کناره‌های خود از کش یا پارچه کشسان برای قرارگیری بهتر و کامل تر کمک می‌گیرد.

محافظ تشک 6 وجهی

یکی از نقاط قوت مهم محافظ 6 وجهی، پوشش کامل و جلوگیری از ورود هرگونه حشرات موذی است. این محصول مانند یک کاور کام دور تا دو تشک را در برمی‌گیرد و با یک زیپ بسته می‌شود. حتما دقت کنید ریز بودن دندانه‌های زیپ نکته مهمی برای جلوگیری از ورود حشرات است.

مزایای محافظ تشک خوب

مزایای داشتن تاپر تشک

محافظ تشک همان طور که از نامش پیداست جهت محافظت هر چه بهتر تشک تخت خواب به کار می رود. اما چگونه؟ تاپر یا همان محافظ تشک یک تشک با ضخامت کم است که بر روی تشک اصلی قرار می گیرد. چنانچه این محافظ از مواد باکیفیت مانند لاتکس و مموری فوم ساخته شده باشد که بهترین تکنولوژی های ساخت تشک در صنایع کالای خواب هستند، این محافظ می تواند علاوه بر حفاظت از تشک، به سلامت و بهداشت بستر خواب نیز کمک کند.

محافظ تشک از ورود هرگونه آلودگی، خیس شدن، پارگی به تشک جلوگیری می کند. و همچنین معمولا درون این تشک ها از مموری فوم و یا لاتکس پر شده است که باعث می شود پشتیبانی تشک از کمر و گردن بهتر شود و خوابی آرام و سالم برای او به وجود بیاورد.

مزایای محافظ تشک شامل موارد زیر است:

  • ارتقای طول عمر تشک؛
  • ارتقای راحتی و پشتیبانی بهتر تخت خواب؛
  • عدم ایجاد حساسیت پوستی؛
  • سهولت در نظافت و تمیز نگه داشتن تشک؛
  • محافظ های ضد رطوبت، بهترین انتخاب برای تخت خواب کودکان؛
  • و امکان استفاده از محافظ تشک به عنوان تشک مهمان روی زمین.

در این مطلب انواع محافظ تشک را به شما معرفی کردیم و نکات مهمی را درباره هر کدام برایتان گفتیم. شما چه مورد دیگری را می‌شناسید یا تجربه استافده از آن را دارید؟

شما می‌توانید انواع محافظ تشک را در وب سایت ژرمن کالا مشاهده نمایید و با یکدیگر مقایسه کنید. ژرن کالا اصالت و کیفیت کالا را تضمین نموده و محصول مورد نظر شما را درب منزلتان تحویل خواهد داد.

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.