خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » آیا زمان تعویض کالای خوابمان فرا رسیده است؟

آیا زمان تعویض کالای خوابمان فرا رسیده است؟

تعویض کالای خواب

اگر صبح ها با کمر درد و ناراحتی بیدار می شود و یا اخیرا علائم آلرژی تان تشدید شده است، احتمالا زمان تعویض کالای خوابتان فرا رسیده است. تشک و بالش تاثیر زیادی در نحوه قرارگیری ستون فقرات هنگام خواب و در نتیجه کاهش درد در سر و گردن و کمر دارد.

از سوی دیگر هیره های گرد و غبار و یا دیگر آلرژن ها در طول زمان درون تشک، بالش و یا محافظ تشک انباشته شده و می توانند علائم آلرژی را در افراد دارای آسم، آلرژی و یا سایر مشکلات تنفسی، تشدید کنند.

در نتیجه شما باید در رابطه با طول عمر و زمان از دست رفتن کیفیت و خاصیت کالای خواب مطلع باشید و در زمان مقرر نسبت به جایگزین کردن آن اقدام کنید.

 

چه زمانی کالای خوابمان را تعویض کنیم؟

کالای خواب مانند هر وسیله دیگری طول عمر عبدی ندارد! و یک روز باید با یک محصول جدید جایگزین شود، اما آن روز کدام است؟ چند وقت یکبار باید کالای خواب تعویض شود؟ در ادامه زمان تعویض یا تعمیر کالای خواب را به شما اطلاع میدهیم.

در صورتی که در مورد کالای خواب و اجزای آن اطلاعات بیشتر می خواهید، ابتدا مقاله “کالای خواب چیست؟” را مطالعه کنید.

زمان تعویض تشک

دلایل زیادی برای تعویض تشک وجود دارد. در طول زمان تشک ها ممکن است شکل و استحکام خود را از دست داده و دچار گودی و تورفتگی شوند. توصیه می شود تشک ها هر ۸ سال تعویض شوند. البته این زمان وابسته به نحوه مراقبت شما از تشک، نوع خوابیدن و اینکه چه مقدار در حین خواب جا به جا می شوید و همچنین به کیفیت و نوع تشک وابسته است.

تشک های فنری:

در این نوع تشک ها فنرهایی در سراسر تشک تعبیه شده است که به توزیع یکنواخت وزن روی تشک کمک می کند. این تشک ها حداکثر تا ۱۰ سال قابل استفاده هستند. استفاده بیش از حد از یک سمت تشک می تواند منجر به کاهش طول عمر و گودافتادگی آن شود.

تشک های مموری فوم:

این نوع تشک ها از نظر نوع ماده و چگالی متفاوت هستند. به طور کلی، این تشک ها در صورت استفاده درست، بین ده تا ۱۲ سال قابل استفاده هستند.

تشک های لاتکس:

طول عمر تشک لاتکس بستگی به نوع لاتکس استفاده شده دارد. لاتکس طبیعی که از عصاره درختان کائوچو تهیه می شود، طول عمر بیشتری نسبت به لاتکس مصنوعی دارد. به عنوان مثال تشک های دانلوپیلو که از لاتکس ۱۰۰% طبیعی تهیه می شوند، طول عمری ۱۵ ساله دارند و یکپارچگی و شکل اولیه شان را به مدت طولانی تری حفظ می کنند.

زمان تعویض محافظ تشک

محافظ تشک یک لایه اضافی بین شما و تشکتان ایجاد می کند و می تواند طول عمر تشک شما را افزایش دهد. این لایه محافظ، از عبور آلودگی ها و رطوبت به تشک جلوگیری می کند.

اگر به دنبال محافظ تشکی با طول عمر بالا هستید محافظ تشک لاتکس طبیعی دانلوپیلو انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. زیرا علاوه بر طول عمر، می توانید از خواص آنتی باکتریال و هایپوالرژنیک لاتکس طبیعی بهره ببرید. این محافظ تشک را می توانید به راحتی در دمای ۶۰ درجه که بهترین دما برای از بین بردن تمامی باکتری هاست، شستشو دهید.

زمان تعویض بالش ها

قانون کلی در مورد بالش ها، تعویض آن ها پس از دو سال استفاده است. همانند تشک ها زمان تعویض بالش، به کیفیت و نوع بالشتان وابسته است.

شستشوی مداوم بالش ها می تواند طول عمر آن ها را کاهش دهد. از آنجا که بالش ها محل مناسبی برای تجمع آلودگی هستند، شستشوی آن ها اجتناب ناپذیر است مگر آن که از بالش هایی استفاده نمایید که شما را از این مورد بی نیاز سازند. بالش لاتکس طبیعی دانلوپیلو راه حلی مناسب برای جلوگیری از حضور و تجمع قارچ ها، آلودگی ها و آلرژن هاست.

بالش های لاتکس طبیعی دانلوپیلو علاوه بر بهره مندی از خواص ذاتی لاتکس طبیعی، از فناوری Actipro بهره می برند که به از بین بردن آلرژن ها، باکتری ها و بوی نامطبوع کمک می کند. بالش های دانلوپیلو نیاز به شستشوی مداوم ندارند و صرفا لکه گیری آن ها و شستشوی روکش برای حفظ بهداشت و رفع آلودگی کافی است.

زمان تعویض روکش ها

وجود لک، کمرنگ شدن طرح و نقش و… از علائم آشکاری هستند که نشان می دهند زمان تعویض روکش تشک و یا بالشتان فرا رسیده است. روکش ها نسبت به سایر کالاهای خواب، بیشتر شسته شده و بنابراین طول عمر کوتاه تری دارند. توصیه می شود حداقل هر ۶ ماه نسبت به شستشوی روکش بالش، تشک و یا روتشکی تان اقدام کنید.

از میان انواع روکش هایی که در بازار وجود دارد روکش های کتان بهترین انتخاب هستند و می توانند تا سال ها مورد استفاده قرار گیرند. در تمامی کالاهای خواب برند دانلوپیلو از روکش ۱۰۰% کتان استفاده می شود.

محافظ تشک، از اقلام کاربردی افزایش عمر کالای خواب

محافظ و تاپر تشک

این محصول با اسامی مختلفی از جمله کاور و روکش تشک نیز شناخته می‌شود. محافظ تشک در واقع رویه‌ای است که سطوح مختلفی از تشک را در بر می‌گیرد. گرچه این محصول دچار تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری با توجه به بهبود تکنولوژی شده است، اما نمی‌توان آن را یک کالای جدید به حساب آورد. حتما به خاطر دارید از زمان قدیم نیز بر روی هر تشک یا بالشت روکشی از پارچه‌های متنوع دوخته می‌‎‌شد تا عمر آن را طولانی تر نماید. اما این تنها مزیت استفاده از روکش یا محافظ تشک نیست.

سعی کنید همزمان با خرید تشک محافظ تشک را نیز تهیه کنید چرا که استفاده از آن موجب بالاتر رفتن دوام تشک شما می شود . همپنین سعی کنید از محافظ تشک ضد آب اسفاده کنید چرا که محافظ تشک ضد آب میتواند از نشت مایعات به تشک کاملا جلوگیری کند، همینطور محافظ های تشک از ورود گرد و غبار و خاک به بدنه اصلی تشک جلوگیری می کنند و همین مورد میتواند یک نکته بسیار مهم برای خرید محافظ تشک باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنم مقاله “محافظ تشک چیست؟” را مطالعه کنید.

کجا کالای خواب خوب بخریم و کدام برند طول عمر بیشتری دارد؟

ژرمن کالا از ارائه دهندگان بهترین انواع کالای خواب از بهترین برندهای آلمانی و ترکی است. با ضمانت5 سال در کالای خواب و تشک طبی، خیال شما از بابت خرید مطمئن خواهد بود.

آیا به دنبال کالای خوابی هستید که کیفیت و سلامت خواب شما را تضمین کند؟ کالای خواب دانلوپیلو با استفاده از لاتکس طبیعی و به روز ترین فناوری های تولید کالای خواب، می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. کالای خواب این برند معتبر آلمانی را می توانید از فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا به عنوان تنها واردکننده مستقیم کالای خواب دانلوپیلو خریداری نمایید.

مقالات پیشنهادی ما

بهترین برند کالای خواب خارجی

برند دانلو پیلو کالای خواب

اگر سری به بازار کالای خواب زده باشید حتما با نام های مختلف و تولیدکنندگان داخلی و خارجی متعددی رو به رو شده اید. بسیاری از نام های خارجی این صنعت سابقه ای نامعلوم داشته و یا در صورت داشتن نامی مطرح، اعتباری به اصالت آن ها وجود ندارد. همین امر باعث مردد ماندن و اشتباه خریداران شده است.

بهترین برند های کالای خواب و زمان ماندگاری و طولعمر بیشتر که در این مقاله معرفی شده است:

  • دانلو پیلو آلمانی؛ ارائه دهنده بهترین تشک، زیر تشک، تاپر و بالش طبی؛
  • برند ایکیا (IKEA) آلمانی؛ ارائه بهترین محصولات خواب و لوازم بچه؛
  • برند های آلمانی، نشانی بر کیفیت بالای کالای خواب؛
  • برند انگلیش هوم ترکیه ایی؛
  • و دیگر برند های موفق در حوزه تولید و عرضه انواع کالای خواب.

ادامه مطلب

 

بهترین مارک تشک خارجی چیست؟

بهترین مارک تشک طبی

تشک های خارجی اصولا به دلیل رعایت کردن استانداردهای پزشکی و در نظر گرفتن ویژگی های ارگونومیک بدن انسان دارای شاخص های کیفی بالاتری هستند و از نظر درجه کیفیت بسیار بهتر از تشک های داخلی می باشند. همچنین دلیل این برتری می تواند به موجب استفاده از متریال قوی تر در کالاها باشد که البته از این نکته نمی توان چشم پوشی کرد که کالاهای خارجی از نظر قیمتی دارای قیمتی بالاتر از تشک های ایرانی هستند. پس باید به هنگام خرید مبلغی که برای خرید تشک خوب و تشک طبی خود در نظر گرفته اید را هم توجه داشته باشید.

ادامه مطلب

 

بهترین برند و نوع بالش طبی کدام است؟

بهترین مارک بالش طبی

بالش طبی در داشتن یک خواب خوب شبانه و تأمین سلامت بخصوص در ناحیه گردن و ستون فقرات بسیار مؤثر است که در انواع متنوع و با برندهای متفاوت به بازار عرضه می‌شود. هنگام انتخاب بالش طبی گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارند که شاید شمارا سردرگم کنند. باوجوداین همه گزینه چگونه می‌توانید یک بالش طبی مناسب برای خود انتخاب کنید؟

ادامه مطلب

 

راهنمای خرید کالای خواب

راهنمای خرید کالای خواب

برای خرید انواع کالای خواب دغدغه اصلی هر فرد انتخاب یک جنس با کیفیت است که با بودجه او همخوانی داشته باشد که معمولا با ورود به فروشگاه های کالای خواب آنچنان تنوع در طرح و رنگ دیده می شود که انتخاب را کمی پیچیده می کند. کالای خواب در برندها و طرح های مختلف تولید می شوند و به همین دلیل قیمت های کاملا متفاوتی دارند که با توجه به متریالی که به کار میبرند طبیعتا قیمت آن هم متغیر است. اما اینکه ما با توجه به شرایط اتاق خواب خود کدام را انتخاب کنیم، سوالی است که در این راهنمای خرید کالای خواب به پاسخ خود خواهید رسید.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.