انواع تشک طبی

انواع تشک طبی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنوع محصولات کالای خواب رو به افزایش است و تشک طبی از این امر مستثنی نبوده و خود را با نیازهای مختلف منطبق، و در شکل های گوناگون ظاهر شده است. هر مدل از تشک طبی برای نیاز خاصی قابل استفاده است. قبلا عموم تشک ها با پشم و پنبه و با استفاده از فنر های یک دست ساخته و مونتاژ می شدند. اما هم اکنون در سال 1401، نام هایی همچون لاتکس، مموری فوم و هیبریدی به گوش میرسد که آوازه محبوبیت آنها در پشتیبانی عالی از کمر و ستون فقرات، جهان را فرا گرفته است.

این که تشک طبی یک تافته جدا بافته از تشک های معمولی است، خیلی صحت ندارد و استاندارد قانونی خاصی مبنی بر طبی بودن یک تشک نیست و همین باعث شده تا بیشتر افراد سودجو، تشک های غیر استاندارد را به عنوان طبی به مردم بفروشند. اما تشک طبی نه اینکه مثله سنگ سفت و نه مثل پنبه باید نرم باشد، بلکه سفتی آن متعادل و با توجه به وزن و نحوه خوابیدن شما باید انتخاب شود.

ابتدا یک معرفی از تشک طبی ارائه دهیم و سپس انواع آن را معرفی می کنیم

تشک طبی

با توجه به تصویر آخر؛ تشکی که بتواند ستون فقرات را تراز کند، طبی است.

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی از انواع تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند.

پنج نوع اصلی تشک طبی

تشک طبی، خود یکی از بهترین و استاندارد ترین انواع تشک است که علاوه بر ارائه خواب راحت، سلامت بدن را نیز حفظ میکند. عوامل زیادی برای داشتن یک خواب با کیفیت دخیل هستند که شامل نور مناسب اتاق خواب، عدم سر و صدا، فضایی دلنشین و از همه مهمتر بستری است که برای استراحت به آن پناه می بریم. اما این بستر خود کالای خواب را در برمی گیرد و مهم ترین آن تشک است. انتخاب تشک مناسب با بدن، به خواب راحت ما کمک می کند. هر تشک برای نیازی متفاوت طراحی شده است در زیر انواع آن را به عنوان راهنمای خرید تشک توضیح می دهیم که در تصمیم گیری به شما کمک کرده باشیم.

5 مدل تشک مناسب طبی

تشک های محبوب طبی که علاوه بر پشتیبانی عالی از ستون فقرات، طول عمر بیشتر دارند و می توانند برخی قابلیت های گردش هوا و ضد حساسیت بودن را ارائه دهند، شامل موارد زیر هستند:

  • تشک طبی لاتکس طبیعی؛
  • تشک طبی لاتکس فناوری شده صنعتی؛
  • تشک طبی مموری فوم کامل؛
  • تشک طبی هیبریدی (مموری فوم با فنر پاکتی)؛
  • و تشک طبی با ترکیب لاتکس، مموری فوم و فنر های منفصل پاکتی.

 

تشک طبی

مشاهده قیمت تشک طبی ژرمن کالا

 

1: تشک طبی لاتکس؛ بهترین نوع از تشک های طبی

تشک بدون فنر لاتکس

احتمالا با شنیدن تشک لاتکس این سوال برایتان پیش می آید که لاتکس چیست؟ لاتکس یک نوع صمغ گیاهی است که از درختان کائوچو گرفته می شود که برای تولید انواع تشک و بالش طبی از آن استفاده می شود . این نوع تشک اغلب برای بیماران و یا کسانی که مجبورند ساعات طولانی را در تخت خود بگذرانند طراحی شده زیرا از تمام نواحی ستون فقرات پشتیبانی می کند و دارای روزنه هایی است که سبب گردش هوا شده است. همچنین این تشک طبی لاتکس ضد آلرژی و ضد باکتری نیز می باشد.

مزایای تشک لاتکس:

  • لاتکس فوق العاده راحت و لاکچری است؛
  • باعث تسکین درد می شود؛
  • تراز ستون فقرات؛
  • کاملا طبیعی؛
  • مقاومت بالا؛
  • آنتی آلرژن و ضد حساسیت؛
  • محصولی طبیعی و سازگار با انواع محیط و آب و هوا؛
  • بدون فلز؛
  • گردش هوا عالی؛
  • و حرکت را به راحتی منتقل نمی کند.

معایب تشک لاتکس:

  • قیمت بالا؛
  • و کمیاب در ایران.

انواع لاتکس

توجه به این نکته مهم است که همه انواع تشک های لاتکس یکسان نیستند. در ادامه شما را با چند مدل از انواع لاتکس آشنا می کنیم.

لاتکس دانلوپ:

لاتکس دانلوپ نوعی لاتکس طبیعی است. دانلوپ متراکم‌تر از لاتکس طبیعی است و به پشتیبانی بهتر و طول عمر بالاتر شناخته می شود.

لاتکس Talalay:

لاتکس Talalay نیز نوعی لاتکس طبیعی است. Talalay دارای حسی مجلل و راحت است که به کاهش نقاط فشار کمک می کند، به ویژه برای افرادی که به پهلو می خوابند و درد لگن و شانه را تجربه می کنند.

لاتکس ترکیبی:

این مورد ترکیبی از لاتکس طبیعی و نوعی افزودنی است. همچنین می توان از یک پرکننده طبیعی مانند خاک رس به عنوان افزودنی استفاده کرد. این امر هزینه لاتکس را برای تولید کننده تشک طبی کاهش می دهد زیرا لاتکس طبیعی به دلیل خلوص مواد و سختی استخراج گران تر است.

لاتکس مصنوعی:

لاتکس مصنوعی از مواد پتروشیمی به دست می آید. این یک محصول طبیعی در نظر گرفته نمی شود و نمی تواند استاندارد جهانی لاتکس ارگانیک را برآورده کند، و همچنین نمی تواند در تشک های ارگانیک کاملاً دارای گواهی GOTS حضور داشته باشد. اگر به دنبال یک تشک واقعا طبیعی هستید، از لاتکس مصنوعی اجتناب کنید.

2: تشک طبی مموری فوم؛ از نرم ترین انواع تشک

تشک طبی مموری فوم

یکی از مشخصات اصلی تشک طبی مموری فوم آزاد کردن نقاط فشار است. تشک مموری فوم نسبت به توزیع وزن فرد واکنش نشان می دهد و فشار وارد شده را در تمام نواحی پخش می کند.

وظیفه دیگر مموری فوم ساپورت کمر و پشت است که مهره ها در یک راستا قرار بگیرند. همچنین تشک طبی مموری فوم انتقال حرکات را محدود می کند. در واقع با حرکت فرد روی تخت چندان سطح تشک واکنش نشان نمی دهد  و برای فردی که کنار ما خوابیده ایجاد مزاحمت نمی کند.

مزایای این مدل تشک:

  • مموری فوم بسیار نرم و لطیف هستند؛
  • پس از خوابیدن روی آن، خلی سریع با فرم بدن شما هماهنگ میشوند؛
  • در بازار فراوان هستند؛
  • و حرکت را به خوبی جذب می کند و خوابیدن روی آن با شریک زندگی یا حیوانات خانگی، بسیار بهتر خواهد بود.

معایب این مدل تشک:

  • کیفیت آنها متفاوت و انواع بی کیفیت و تقلبی آنها در بازار فراوان است؛
  • ممکن است پس از یک مدت یک بوی خاص از باز شدن گازهای داخل آن منتشر شود و باید از کیفیت آن هنگام خرید مطمئن باشید؛
  • ممکن است نرمی زیاد و فرورفتگی در تشک مموری فوم، باب سلیقه بیشتر افراد نباشد؛
  • طول عمر آن می تواند از تشک لاتکس کمتر باشد و پس از چند سال، با فرورفتن آن، سریع به حالت اولیه برنگردد؛
  • و برای افرادی که کمتر از 60 کیلوگرم وزن دارند، احتمالا حس نرمی و فرورفتگی تشک به سادگی ملموس نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فوم نرم، مقاله “تشک مموری فوم” چیست را مطالعه کنید.

انواع تشک مموری فوم

تشک مموری فوم صنعتی (Traditional Memory Foam)

تشک های مموری فوم صنعتی از زمانی که برای اولین بار در دهه 1970 ظاهر شدند، تغییر چندانی نکرده اند. آنها همچنان از فرآورده های نفتی ساخته می شوند، و دوستداران محیط زیست کمتر از آن استقبال می کنند.

تشک مموری فوم طبیعی (Plant-Based Memory Foam)

برخی از تشک های مموری فوم طبیعی هستند و از فوم نارگیل، سویا و سایر مواد گیاهی استفاده می کنند. این تشک‌ها بعد از اعمال فشار سریع‌تر از تشک‌های مموری فوم صنعتی به حالت اولیه خود برمی‌گردند و ردپای تمیزتری به جا می گذارند.

مموری فوم ژله ای (Gel Memory Foam)

مموری فوم ژل ترکیبی از مموری فوم و ژل صنعتی است که می تواند در لایه ای از تشک باشد یا با مموری فوم در سراسر تشک ترکیب شود. بسیاری ادعا می کنند که مموری فوم ژله ای گزینه خنک تری نسبت به فوم صنعتی است. با این حال، مطالعات کمتری در مورد تشک مموری فوم ژله ای انجام شده است، بنابراین دوام و قابلیت گردش هوای دقیقی ثبت نشده است.

3: تشک طبی فنری؛ از ارزان ترین و قدیمی ترین انواع تشک

تشک فنر متصل

تشک طبی فنری نسبت به سایر تشک های طبی قیمت کمتری دارد و یکی از ساده ترین انواع تشک است، البته فنری متصل. چرا که تشک های فنر منفصل و تشک طبی هیبریدی از تکنولوژی فنر پاکتی منفصل و لایه های راحتی مموری فوم و لاتکس بهره می برد که یکی از بهترین انواع تشک طبی می باشد.

زمانی که بودجه محدودتری داریم به سراغ خرید چنین تشک هایی می رویم. این تشک شامل دو مدل طبی منفصل و متصل است. تشک با فنر منفصل: درون این تشک ها مجموعه ای از فنرها وجود دارد که جا به جایی هر فنر به طور مستقل صورت می گیرد. اما تشک فنردار متصل: فنرهای قرار داده شده در این نوع تشک متصل به هم هستند و به تنهایی قابل جدا شدن نیستند. تشک طبی فنری به مرور زمان حالت خود را از دست میدهد و دچار فرورفتگی می شود.

مزایای این مدل تشک:

قیمت مقرون به صرفه دارند؛

می توانند پشتیبانی مناسبی ارائه دهند؛

و می توانند برای حرکت و جابجایی به شما جهش دهند.

معایب این مدل تشک:

  • طول عمر کمتری دارند؛
  • فنر ها می توانند بعد از مدتی، صدا دهند؛
  • و تشک فنری حرکت و فشار را جذب نمی کنید و در خواب با شریک، می توانند مزاحم خواب یکدیگر شوند.

انواع تشکهای فنری

فنرهای جیبی/پاکتی

تشک های فنر پاکتی با تعدادی تنوع و ویژگی ها برای کمک به راحتی مشتریان در بازار کالای خواب بسیار محبوب هستند. آنها به عنوان مدرن ترین شکل تشک های فنر منفصل شناخته می شوند. این تشک ها دارای سیم پیچ ها یا فنرهای مستقل فولادی هستند که در پاکت های جداگانه قرار می گیرند که پس از ترکیب، واحدی از فنرهای پاکتی را تشکیل می دهند.

تعداد این چشمه ها از 300 تا 10000 عدد متغیر می باشد. تشکهای طبی که از این تکنولوژی و لایه های استاندارد لاتکس یا مموری فوم استفاده می کنند را تشک هیبریدی می نامند که یکی از بهترین انواع تشک طبی می باشد.

بونل اسپرینگز

تشک های فنری Bonnell یکی از قدیمی ترین انواع تشک ها هستند و همچنین به عنوان تشک های فنر متصل امروزی شناخته می شوند. اینها به دلیل اثربخشی با هزینه بسیار کمتر و داشتن حالت ارتجاعی نسبت به رقبای خود، در بین کاربران بسیار محبوب هستند. ساختار داخلی آنها با استفاده از تعدادی فنر به صورت ساعت شنی شکل گرفته است که با سیم های فلزی به یکدیگر متصل می شوند. البته این مورد را به عنوان یک تشک طبی استاندارد پیشنهاد نمیکنیم چراکه علاوه بر انتقال حرکت، ممکن است درد کمر را تشدید کند.

4: تشک طبی هیبریدی؛ یک تکنولوژی نوین در تشک های فنری

تشک فنر پاکتی

تشک طبی فنر پاکتی از مجموعه فنر منفصل تشکیل شده که به آن تشک طبی هیبریدی می گویند. در واقع فنرهای موجود در تشک پاکتی مستقل از هم قرار گرفته اند. و وقتی یک قسمت از تشک تکان بخورد سایر قسمت ها دچار لغزش نخواهند شد. این تشک ها به دلیل تعداد بیشتر لایه های اسفنجی که در آن به کار می رود سفت تر است.

مزایای این مدل تشک:

  • این تشک دارای لایه خاصی از فوم است که بدون ایجاد احساس فرورفتگی از شما حمایت می کند؛
  • برای افراد سنگین‌تر، به دلیل فنر های پاکتی هیبریدی و چندین لایه فوم متراکم که بستر را ضخیم‌تر از بقیه می‌کنند، بهتر از ستون فقرات حمایت می کند؛
  • با ترکیب فوم و کویل، هیبریدها می توانند انواع مشکلات کمر و گردن را پشتیبانی کنند؛
  • و از آنجایی که آنها حاوی فنر پاکتی و فوم هستند، در دراز مدت نسبت به مدل های تمام فوم دوام بیشتری دارند.

معایب این مدل تشک:

  • عایق حرکتی ضعیف تری از فوم و لاتکس هستند و مانند فنر های متصل، این مدل تشک فنر دار منفصل نیز کمی حرکت را منتقل می کند؛
    قیمت این مدل تشک بالا است؛
  • از آنجایی که تشک بسیار متراکم است، برخی از افراد ممکن است احساس کنند که مانور دادن و ورود و خروج از آن دشوار است؛
  • و افرادی که به پهلو می‌خوابند ممکن است احساس کنند که این تخت باعث تراز ستون فقرات نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشک هیبریدی، مقاله “تشک هیبریدی چیست” را مطالعه کنید.

انواع تشک های هیبریدی

همانطور که گفتیم تشک های هیبریدی از انواع تشک های فنری و از دسته تشک ترکیبی هستند. حال برای تولید یک تشک طبی با هسته مرکزی از فنر های پاکتی، باید یک یا چند لایه راحتی از متریال های استاندارد و باکیفیت استفاده کرد. به همین جهت از فوم های مموری دار و لاتکس برای تکمیل این کالای خواب طبی استفاده می شود.

مموری فوم با کویل های فنر داخلی

فوم مموری به دلیل پاسخ آهسته به فشار و تطابق عمیق با بدن مشهور است. هنگامی که روی آن می خوابید، احساس “در آغوش گرفتن” تشک خود را تجربه خواهید کرد و این به کاهش فشار و کاهش درد مفاصل کمک می کند. بسیاری از تشک های هیبریدی دارای یک لایه مموری فوم هستند که خیلی ضخیم نیست. با این حال، برخی دیگر با تشک های فوم تمام حافظه، آن احساس کانتورینگ عمیق و کاهش فشار را برای شما به ارمغان می آورند.

پلی فوم و کویل های فنر داخلی

مانند مموری فوم، پلی فوم نیز با بدن شما مطابقت دارد و به کاهش فشار پاسخ بیشتری می دهد؛ با این تفاوت که کنترل دما و حرکت در این تشک راحت تر است. همچنین مانند مموری فوم، پلی فوم حرکت را به خوبی ایزوله می کند، اما شاید نه به خوبی آن.

لاتکس و کویل های فنر داخلی

با لاتکس طبیعی، روی تشکی با حداقل مواد مضر می خوابید. در واقع، لاتکس طبیعی از مواد مصنوعی یا شیمیایی تشکیل نشده است. از بهترین انواع تشک طبی موجود در بازار مواردی هستند که حداقل یک لایه از لاتکس طبیعی را در ساختار داخلی خود داشته باشند.

5: تشک طبی ترکیبی

تشک طبی ترکیبی

بر اساس ارائه ویژگی های منحصر به فرد توسط متریال های متنوع تشک طبی که پیش تر در چهار نوع اصلی معرفی کردیم، برخی از تولید کنندگان کالای خواب طبی به فکر ساخت تشک های ترکیبی افتادند. یعنی تشکی که بتواند هم راحتی تشک مموری فوم را داشته باشد، هم پشتیبانی لاتکس را داشته باشد و هم حالت ارتجاعی تشک های فنری را ارائه دهد. این رویکرد به شدت مورد پسند واقع شد و اکثر تشک های مدرن طبی از لایه های مختلف در هسته و لایه راحتی تشک استفاده می کنند.

منظور از تشک ترکیبی ساختار متشکل از چند متریال در یک تشک است. برای مثال تشک لاتکس اگر یک لایه دیگر از مموری فوم داشته باشد و یا لایه راحتی و هسته مرکزی تشک از متریال های مختلف باشند، می توان آن را یک تشک ترکیبی دانست. بهترین ساختار برای تشک های استاندارد مانند تشک طبی، یک ساختار ترکیبی است؛ چرا که یک ماده درجه یک مانند مموری فوم یا لاتکس در صورتی که کل ساختار تشک را تشکیل دهد، نمی تواند پشتیبانی خوبی از بدن شما و کاهش فشار مناسب داشته باشد.

انواع تشک های بیمارستانی

تشک تخت بیمارستانی برای مصارف خانگی که گاهی به آن تشک طبی یا تشک ارتوپدی نیز گفته می شود، متناسب با تخت های خانگی طراحی شده است. آنها به طور خاص به مشکلاتی می پردازند که افراد هنگام خواب با آن دست و پنجه نرم می کنند، مانند زخم های بستر، کمردرد، خطر افتادن از تخت، و حفظ یک محیط خواب سالم.

اما آیا تفاوتی بین تشک های بیمارستانی با محصول خانگی آن وجود دارد؟ تخت بیمارستانی یک تخت سفارشی است که برای پاسخگویی به نیازهای یک محیط بیمارستانی طراحی شده است. چند ویژگی وجود دارد که تخت بیمارستانی را از تخت معمولی متمایز می کند. متمایزترین ویژگی تخت بیمارستانی این است که کاملاً قابل تنظیم است.

تشک تخت بیمارستان

تشک های بیمارستانی نیز عموما باید استاندارد های طبی را داشته باشند. از بهترین تشک های مقرون به صرفه برای تخت های بیمارستانی، می توان به چند گزینه زیر اشاره کرد:

  • تشک فوم: تشک فومی که در بیمارستان استفاده می شود تراکم بالاتری دارد و با فناوری ضد باکتریال تولید می شوند؛
  • تشک های بیمارستانی با پد و پمپ فشار متناوب؛
  • تشک ایر جت بیمارستانی که دارای سوراخ های کوچکی بر روی سطح تاپر هستند تا سطح رطوبت، هوای آلوده و رشد میکروبی را کاهش دهند؛
  • تشک بادی مواج سلولی با حفره هایی از هوا جهت توزیع فشار بدن مناسب افرادی که زخم بستر یا زخم فشاری دارند؛
  • و تشک های فنری ساده، برای افرادی که مشکلات شدید کمر و گردن نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: تشک ضد رفلاکس چیست؟

کدام نوع تشک را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال چندین فاکتور را بایستی در نظر بگیریم. اولین فاکتور نیازهای بدن است. هر فرد با توجه به شرایط جسمانی انتخاب متفاوتی از تشک طبی نسبت به سایر افراد دارد. برای مثال فردی که در ناحیه کمر احساس درد دارد می تواند از تشک طبی مموری فوم استفاده کند اما فردی که عمل جراحی داشته و بایستی ستون فقراتش در یک راستا قرار بگیرند بهتر است از تشک طبی لاتکس استفاده کند. کسانی که عادت به خوابیدن روی سطح سخت هستند بهتر است از تشک طبی پاکتی را انتخاب کنند.

فاکتور دوم بودجه است. بازه قیمت برای خرید تشک طبی بسیار زیاد است بنابراین میدان را برای انتخاب ما باز  کرده است که با توجه به بودجه و نیاز بدن دست به انتخاب  بزنیم.

تشک طبی

مشاهده قیمت تشک طبی ژرمن کالا

مقایسه قیمت انواع تشک طبی

یکی از عمده ترین دلایل اختلاف قیمت بین انواع تشک طبی کیفیت و دوام است. هر تشک با توجه به کاربرد و متریال به کار رفته در آن قیمت کاملا متفاوتی نسبت به سایر تشک ها دارد. تشک طبی فنری از تعداد زیادی فلز و اسفنج که روی هم قرار گرفته اند، تشکیل شده  و به مرور زمان  شکل ظاهری خود را از دست می دهد و چندان ساپورت مناسبی برای کمر به حساب نمی آید.

البته برند سازنده و مارک تشک نیز از عوامل تعیین کننده قیمت آن است. بهترین برند های تشک طبی، با توجه به ارائه کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتر در صنعت کالای خواب و تشک های خود، قیمت بالاتری برای آن تعیین می کنند.

بنابراین چنین تشکی کمترین قیمت را نسبت تشک های طبی موجود در بازار دارد. اما تشک های لاتکس به دلیل اینکه از صمغ گیاهان ساخته شده و به مناسب  ترین شکل تمام نواحی ستون فقرات را پوشش می دهد همچنین  در این  لاتکس ها روزنه هایی وجود دارد که سبب گردش هوا شده و از تعریق فرد جلوگیری می کند. بنابراین چنین تشکی قیمت بالاتری را دارد.

بهترین تشک طبی را از کجا بخریم؟

برای خرید تشک طبی به دو روش حضوری و آنلاین می توانید عمل کنید. هم می توانید به شو روم هایی که فروشندگان این محصول برگزار می کنند مراجعه کنید و مدل مورد نظر خودتان را انتخاب و خریداری کنید و یا از طریق فروشگاه های معتبر آنلاین خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه ژرمن کالا سالهاست در زمینه واردات از کشورهای اروپایی در حوزه  کالای خواب، تشک، آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی فعالیت می کند. و تنها وارد کننده کالای خواب آلمانی از برند دانلوپیلو است. این فروشگاه برای کالای خواب خود تا پنج سال ضمانت تعویض درنظر گرفته است و همچنین به سراسر ایران ارسال رایگان دارند. پس برای داشتن یک تشک طبی عالی در اتاق خواب خود، به ما اعتماد کنید.

سوالات متداول

تشک طبی چه انواع دارد؟

دقت کنید هر تشکی بتواند پشتیبانی مناسبی از بدن داشته و نقاط فشار را خنثی کند، طبی است. برای این منظور می توان بهترین مدلهای تشک ارتوپدی را در انواع لاتکس، مموری فوم، هیبریدی، فنری و یا ترکیبی از آنها تقسیم بندی کرد.

ساختار داخلی یک تشک طبی استاندارد از چه موادی است؟

صنایع برتر و برند های معتبر تولید کالای خواب طبی، از ترکیبات مختلفی برای لایه حمایتی (هسته مرکزی) و لایه راحتی تشک استفاده می کنند. اما بهترین متریال هایی که بهترین مارک ها در بر دارند، برای قسمت های مختلف شامل موارد زیر است:

  • در هسته تشک (لایه حمایتی): فوم های سرد لاتکس، فوم متراکم با چگالی بالا و یا فنر های پاکتی.
  • در لایه راحتی تشک: لاتکس طبیعی و مموری فوم.
  • برای رویه تشک: پنبه طبیعی، کتان و دوخت های نخی دیگر.

بهترین مارک خارجی تشک طبی کدام است؟

با وجود اینکه شرکت ها و برند های متنوعی وجود دارد که تمامی استاندارد های طبی را در تشک های خود لحاظ می کنند، اما اگر بخواهیم چند مورد را گلچین کنیم، به صورت زیر می توانیم آنها را لیست کنیم:

  • بهترین از لحاظ پشتیبانی برای کمر درد: Dunlopillo مدل لاتکس
  • لوکس ترین: WinkBed
  • پر فروش ترین: Saatva
  • بهترین از نظر طول عمر: Dunlopillo مدل هیبریدی
  • بهترین از لحاظ قیمت و ضخامت: Dream Cloud
  • بهترین برای زخم های بستر: nectar

مقالات پیشنهادی ما:

بهترین مارک های تشک طبی

بهترین مارک تشک طبی

کیفیت اصل و اساس ماندگاری هر برند است. در دنیای تشک رقبای زیادی وجود دارد که هر کدام با توجه به قدمت و کیفیت محصولات، محبوبیت متفاوتی دارند. البته دلیل دیگر محبوبیت انواع تشک طبی خدمات پس از فروشی است که هر برند نسبت به کالاهای خود در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین مارک تشک های طبی ایران و جهان را به شما معرفی کنیم تا به راحتی دست به انتخاب بزنید.

ادامه مطلب

 

راهنمای خرید تشک طبی

مهم‌ترین-نکات-قبل-از-خرید-تشک-طبی-

خرید تشک طبی استاندارد برای حفظ سلامت و داشتن خوابی آسوده لازم است و دقیقا به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه اهمیت زیادی دارد.

تشک مناسب برای کمر درد

تشک مناسب درد کمر

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

مخصوصا در ایران که عموم پدر و مادر های ما و شاید خود شما کارهای سنگین انجام داده ایم و به مرور به ستون فقرات و کمر خود آسیب وارد کرده ایم. باید و باید به فکر تشک طبی مناسب باشیم، اما بازار در اینجا نیز سردرگمی ایجاد کرده است! 100 ها مدل تشک که به اسم تشک طبی وارد بازار شده اند، می تواند شما را در انتخاب بهترین مدل برای دیسک کمر و کمر درد، گمراه کند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که با توجه به تجربه ایی که در توزیع محصولات خواب داریم و نظر دکتر های متخصص در این حوزه، بهترین و مناسب ترین تشک طبی را برای مشکلات کمر و گردن، پیدا کنیم.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.