بالش طبی چیست؟

بالش طبی خواب

آیا تا به حال برایتان پیش آمده با گردن درد از خواب برخیزید؟ اگراین اتفاق برایتان پیش آمده وقت آن رسیده که بالش خود را عوض کنید. تحقیقات نشان داده یک چهارم مردم جهان گردن درد ناشی از کار زیاد را تجربه کرده اند. ضمن مراجعه به پزشک برای درمان این معضل بایستی از بالش طبی استفاده کنید تا از ستون فقرات و گردن خود محافظت کنید.

بالش طبی یکی از اقلام اساسی کالای خواب است که توجه ای ویژه می طلبد. برای مراقبت بیشتر از سلامتی خود توصیه میشود تشک خود را به طبی تغییر دهید تا تمامی نواحی حساس بدن از جمله مهره های کمر را پوشش دهید و خوابی راحت را تجربه کنید. دو مورد از بهترین بالش های تبی به ترتیب از تکنولوژی لاتکس طبیعی و مموری فوم هستند که لاتکس بر مموری فوم ارجحیت دارد.

البته نحوه استفاده از بالش های طبی در انواع مختلف، متفاوت است. بالش های خواب، نشستن، لگن، زانو و … از نمونه های بالش طبی برای درد های لگن، درد گردن، دیسک گردن، درد دنبالچه، سر درد، حساسیت های پوستی، ریزش مو، خروپف، درد مفاصل و… هستند که اصول استفاده از هر یک متفاوت است.

بالش طبی و غیر طبی

بالش طبی تخت خواب باید حالت تصویر وسط را هنگام خواب برقرار کند

بالش طبی چیست؟

بالش طبی (Orthopedic pillow) مانند تشک طبی رسالت صاف نگه داشتن مهره های گردن و ستون فقرات را دارد. فرم بالش طبی باید به راحتی با انحنای سر چفت شود و با شکل سر شما فرم بگیرد تا فشاری به مهره های گردن وارد نشود. جنس این بالش ها بسیار مهم است و نمونه های لاتکس و مموری فوم امتحان خود را در تولید بهترین بالش های ارتوپدی به خوبی پس داده اند.

این محصول بخش مهمی از وسایل کالای خواب و اجزای آن است. بالش طبی یا همان بالش ارتوپدی شکل مشخصی دارد که با سایر بالش های موجود در بازار و سنتی متفاوت است. بخشی از این بالش کمی برجستگی دارد و گردن را حمایت میکند و در جایی که سر قرار میگیرد فرو رفتگی دارد.

برای برخی افراد این شکل به صورت وارانه باید قرار بگیرد یعنی ناحیه برجستگی زیر سر و ناحیه فرورفتگی زیر گردن قرار میگیرد. بالش طبی برای افرادی که در طول شب مرتبا موقعیت خود را تغییر می دهند بسیار مناسب است. ضمنا هر بالشی که انتخاب می شود، باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بدن احساس کند.

بالش طبی تخت خواب

نتایج آزمون موسسه سلامت ملی روی بالش طبی

تحقیقات موسسه سلامت ملی آمریکا (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov) بر روی 20 فرد سالم که شامل 10 مرد و 10 زند تا سن 30 سال بوده است، نشان می دهد که بعد از بعد از آزمون 3 دوره 30 دقیقه ایی و استفاده از سه بالش مموری فوم، بالش پر و بالش طبی، بالش طبی به صورت قابل توجهی بهینه تر بوده است. دمای بالش طبی کمتر افزایش داشته، راحتی بالش طبی بیشتر بوده و همچنین کیفیت خواب به واسطه عدم فشار به گردن و تراز بودن آن با ستون فقرات، بسیار بهتر بوده است.

انواع بالش طبی بر اساس جنس و تکنولوژی ساخت

جنس برخی از انواع بالش طبی ممکن است از مموری فوم و یا یونولیت باشد، اما! بهترین فناوری برای بالش طبی، لاتکس است. لاتکس از صمغ درخت کاچو تولید میشود و از آن در انواع تشک و بالش طبی استفاده می شود. بالش های طبی لاتکس این قابلیت را دارند که به مرور زمان و در طی استفاده مکرر فرم خود را از دست ندهند و مدت طولانی قابل استفاده باشد.

لاتکس به کار رفته در سرویس خواب طبی مانند تشک طبی، باعث گردش جریان هوا می شود و از تعرق موقع خواب جلوگیری میکند. همچنین ضد باکتری و ضد آلرژی بودن این تکنولوژی نیز از برتری های آن به شمار  می آید.انواع بالش طبی بر اساس نحوه استفاده

اکثر افراد با شنیدن اسم بالش به یاد پشتی‌های کمر که به آن تکیه می‌دهند و یا بالش‌های زیر سر زمان خواب می‌افتند. اما دنیای بالش‌ها امروزه بسیار متنوع شده است. مخصوصا بالش طبی که برای مفاصل مختلف و با هدف کاهش فشار بر آن‌ها در زمان استراحت تولید می‌شود. در این قسمت با انواع آن‌ها آشنا خواهیم شد.

بالش طبی برای نشستن

افراد دچار مشکل در مهره‌های انتهای کمر و یا لگن نیاز به بستری نرم برای نشستن دارند. همین مسئله باعث اختراع بالش‌های گرد طبی مخصوص نشستن گردید. دو نوع فوم‌دار و بادی این محصول را می‌توانید از مراکز معتبر تهیه نمایید.

بالش طبی مخصوص بارداری

دوره 9 ماهه بارداری زمانی حساس برای خانم‌ها به شمار می‌رود. در ماه‌های پایانی وزن شکم بالا رفته و فشار ناشی از آن برای مادر و جنین ممکن است مشکل ساز شود. از رو خوابید و دراز کشیدن مادر باید تحت اصول علمی و بر روی تشک مخصوص و با بالش طبی باشد.

این نوع بالش طبی نازک در زمان خواب بر زیر شکم قرر گرفته تا فشار وزن آن را بر روی مهره‌های کمر خنثی نماید. نوع دیگری نیز در طول کل بدن از مادر محافظت می‌نماید.

بالش طبی کم حجم

افراد دچار واریس در زمان خواب باید پاهای خود را در ارتفاع کمی بالاتر از معمول قرار دهند. یک بالش طبی نازک به این افراد کمک می‌کند تا خواب راحت‌تری داشته باشند و از تبعات جانبی واریس مصون گردند.

بالش طبی مخصوص زانو

مهم‌ترین نکته که باید در زمان خواب به آن توجه کرد حالت طبیعی بدن است. حالتی که به واسطه تقسیم بندی وزن طبیعی بدن در گردن، کمر و زانو به هم می‌خورد.

بالش طبی مخصوص خواب روی تخت خواب

یک بالش نرم و یا سفت باعث می‌شود گردن بالاتر یا پایین تر از شانه‌ها قرار بگیردن. توجه داشته باشید در زمان خواب سر و گردن باید در راستای شانه‌ها باشند. این عمل به دو دلیل صورت می‌گیرد.

تاثیر بالش طبی در صاف کردن مهره های گردن

بالش طبی تنفسی

خر و پف دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد اما علم ثابت کرده با ثابت ماندن مجرای تنفسی در زمان خواب می‌توان این بیماری را بسیار کاهش داد.

مزایای بالش طبی چیست؟

اولین و مهم‌ترین مزیت یک بالش طبی سلامتی بدن شماست. نعمتی که مراقب فراوانی را میطلبد و اگر از آن غافل شویم بایتی عوارض سهل انگاری خود را به دوش بکشیم.

بالش طبی مناسب فشار را از مهره های گردن شما برمی دارد و اجازه نمیدهد در مدت خواب گرفتگی در این ناحیه صورت گیرد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که آیا استفاده از بالش طبی ربطی به وضعیت کمر دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است .

گردن و کمر درد ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، زیرا هر دو می توانند ناشی از ناهماهنگی مهره ها در هنگام خواب باشند. این بالش با نگه داشتن گردن در راستای ستون فقرات می تواند به تسکین درد بالای کمر کمک کند و در عین حال از گردن، شانه ها و سر حمایت کند.

10 مزیت اصلی بالش طبی:

  • توزیع یکنواخت فشار؛
  • پشتیبانی از گردن و ستون فقرات؛
  • بالش طبی درد شانه را کاهش می دهد؛
  • این محصول گردش خون را بهبود می بخشد؛
  • بهبود عملکرد تنفسی با بالش ارتوپدی؛
  • یک بالش خوب؛ تنش و استرس را از بین می برد؛
  • کمک به بهبود وضعیت بدنی؛
  • بهبود درد های ناشی از آرتروز؛
  • ضد باکتریال و ضد حساسیت بودن؛
  • و با بالش طبی خواب بهتری تجربه خواهید کرد.

انواع بالش طبی

چه افرادی حتما باید از بالش طبی استفاده کنند؟

اگر سوال فوق برایتان پیش آمده باید بگوییم که بهتر است تمامی افراد از بالش طبی استفاده کنند که از دردهای احتمالی جلوگیری کنند. اما کسانی که استفاده از این بالش برایشان از نان شب واجب تر است افرادی که دچار آرتروز گردن و ستون فقرات هستند. چرا که علاوه بر کاهش درد، گردن آنها را پوشش می دهد و فشار را از این ناحیه برداشته و به سایر اجزا پخش میکند.

گروه دیگری که مجبور به استفاده از بالش طبی لاتکس هستند که از دردهای موقت این ناحیه رنج میبرند زیرا این دردها به مرور زمان مداومت پیدا میکند و مشکل ساز میشود پس بهتر است قبل از سر رسیدن فاجعه از آن پیشگیری کنند.

بالش_دانلوپیلو_آلمانی

بالش لاتکس دانلوپیلو پایانی بر دردهای مزمن سر و گردن

بالش دانلوپیلو از لاتکس ۱۰۰% طبیعی ساخته شده و دارای روکشی نرم و قابل شستشو است. لاتکس به دلیل ساختار سلول باز و داشتن حفره های متعدد در طول تابستان خشک و سرد باقی می ماند. از اینرو استفاده از این بالش برای افرادی که تعرق زیاد دارند بسیار مناسب است.

شکل ارگونومیک بالش دانلوپیلو طوری طراحی شده که باعث کاهش فشار بر بدن و بهبود دردهای مزمن در ناحیه سر و گردن شود. این بالش ها قسمت بالایی بدن شما را در موقعیت مناسب و همراستا با دیگر نواحی بدن قرار داده و مانع کشیدگی و فشار بر گردن در هنگام خواب می شوند. یکی از مشکلاتی که منجر به ایجاد گردن درد می شود گودرفتگی و خم شدن بالش ها پس از مدتی استفاده است. بالش های دانلوپیلو به دلیل استفاده از لاتکس ۱۰۰% طبیعی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند. به همین دلیل دچار تو رفتگی نشده و شکل اولیه شان را در طولانی مدت حفظ می کنند.

لاتکس طبیعی حتی در معرض گرمای بدن در هنگام خواب نیز تغییر شکل نمی دهد. از سوی دیگر لاتکس طبیعی، خواص ضدقارچ، آنتی باکتریال و ضد هیره دارد. ساختار باز و قابل تنفس لاتکس دانلوپیلو، مانع تجمع هر گونه آلرژن درون بالش می شود. بنابراین برای افرادی که از آلرژی رنج می برند و یا افرادی که از حیوان خانگی نگه داری می کنند، ایده آل است.

بهترین برند های بالش طبی

قبل از خرید برای یک بالش طبی مناسب، لازم است حتما تحقیق کنید و فقط با دیدن ظاهر یک بالش دست به انتخاب نزنید. ما برایتان بهترین برندهای بالش طبی را در زیر معرفی میکنیم شما میتوانید با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

دانلو پیلو

یک شرکت آلمانی که از سال 1929 تمامی کالای خواب خود را از لاتکس طبیعی درختان کاچو تهیه کرده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. و به صورت تخصصی به سرویس خواب طبی پرداخته است.

برن

برن یک شرکت آلمانی سوئیسی است که کالای خواب خود را در کشور ترکیه تولید میکند و کیفیت بالش های طبی خود را در این سالها به مردم ثابت کرده است و نامی اآشنا برای مردم ایران در حوزه کالای خواب است.

امسیگ

یکی از معروف‌ترین و معتبرترین تولیدکننده‌های بالش طبی حرفه ای از جنس مموری فوم است که محصولات خود را در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌کند.

ورنا

بالش‌های این برند معمولا در دو نوع نرم و سفت در دسترس هستند.

زیکلاس مِد

این برند بالش‌های خود را فقط به صورت کاملا نرم و فقط در سایز ۱۴ سانتی‌متر تولید می‌کند تا به‌راحتی در زیر سر قابل تنظیم باشند!

وندینو

این برند بالش‌های طبی حساس به حرارت تولید می‌کند که با توجه به دمای اتاق و گردن شما تغییر حالت داده و سفت‌تر یا نرم‌تر می‌شوند و ارتفاعی متناسب گردن شما می‌گیرند.

ای رِست

این برند تولیدکننده بالش‌های طبی حرفه ای با کیفیت عالی و طرح‌های متنوع است.

رویا

برند رویا یک شرکت ایرانی است که از دیرباز در کشورمان در حال فعالیت در حوزه ست سرویس خواب فعالیت مستمر داشته و با استفاده از مموری فوم بالش های طبی نیز تولید می کند.

زست

برند زست یک شرکت خارجی است که از سال 1394 تا به حال فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است و یکی از با کیفیت ترین کالاهای خواب را تولید میکند و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به تولید انواع بالش طبی میپردازد.

بالش طبی بزرگسال دانلو پیلو

سایز و ارتفاع استاندارد بالش طبی

بالش های طبی سایز کاملا ثابت و مشخصی ندارند اما به طور میانگین و نرمال می توانیم سایز یک بالش طبی مناسب را برایتان شرح دهیم. مثلا بالش آلمانی دانلوپیلو معمولا ارتفاعی حدود 10 سانتی متر دارند. عرض این بالش ها حدود 40 سانتی متر و طول آنها برابر با 70 سانتی متر است.

شاید بپرسید که چرا طول بیشتری نسبت به بالش های معمولی دارد. به این دلیل که با چرخش سر در طول خواب سطح زیادی را پوشش دهد و برای کسانی مناسب است که معمولا مدام وضعیت بدن خود را در مدت خواب تغییر میدهند. ضمنا این بالش دارای منافذ ریز است که جهت گردش هوا و کاهش تعریق در نظرگرفته شده است و از بو گرفتن آن جلوگیری می کند.

بالش طبی مموری فوم مناسب کودکان

بالش طبی کودکان

بالش طبی کودکان ارتفاع کمتری نسبت به بالش طبی بزرگسالان دارد و معمولا سطحی که گردن در آن قرار میگیرد حدود چهار سانتی متر است و سطحی که سر قرار می گیرد به ده سانتی متر میرسد. البته این اندازه ها برای کودکان زیر پنج سال میباشد و برای کودکان بالای پنج سال این بالش باید به صورت وارانه قرار گیرد.

بهتر است هنگام خرید بالش طبی برای کودک دلبند خود توجه کنید که بالش شما از لاتکس باشد چرا که ضد آلرژی و آنتی باکتریال است و تمام نواحی سر و گردن کودک را پوشش میدهد و به دلیل طول بلندتری که معمولا 70 سانتی متر است تا حد زیادی از افتادن سر او از روی بالش جلوگیری میکند.

قیمت بالش طبی

برای اینکه بدانیم قیمت متوسط بالش طبی چقدر است؟ ابتدا باید بدانیم که محتویات درون بالش از چیست؟ ممکن است از فوم باشد یا لاتکس و قطعا لاتکس به دلیل مزایای که در بالا ذکر شد قیمت بالاتری دارد چرا که کاملا طبیعی است و از صمغ درختان به دست آمده است.

مورد بعدی که بر روی قیمت بالش طبی تاثیرگذار است جنس رویه بالش است و طبیعتا بالشی که جنس رویه آن از پنبه باشد قیمت بالاتری دارد. بنابراین به صورت کاملا مشخص نمی توان قیمتی ثابت برای بالش طبی در نظر گرفت.

بالش برای خواب راحت

بهترین بالش طبی برای خواب راحت

گردن درد تنها مشکلی نیست که هنگام استفاده از بالش های نامناسب با آن روبرو می شوید. اگر سابقه بیماری های تنفسی چون آلرژی، آسم و… را داشته باشید می دانید که برخی از انواع بالش ها موجب تشدید علائم این بیماری ها می شوند. حتی گاهی خود فرد نیز متوجه علت تشدید این علائم نبوده و به فکر تعویض بالش خود نمی افتد. اما با وجود این مشکلات چه نوع بالشی برای خواب مناسب تر است؟

و اینجاست که بالش طبی رخ می نماید و بهترین مزایا را به رخ دیگر بالش ها در مجموعه کالای خواب، می کشد. با مزایای حمایت از گردن و ستون فقرات، ضد تعریق بودن، ضد آلرژی و باکتری بودن و دیگر مزایای آن. ما اینجا چند بالش طبی که می توانند بهترین استراحت و خواب راحت را به شما هدیه دهند، معرفی می کنیم و آنها را باهم مقایسه میکنیم.

بهترین بالش برای کاهش درد در ناحیه گردن و شانه، بالشی است که به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند سر را در زاویه مناسب نگه دارد و از سوی دیگر به اندازه کافی نرم باشد تا از ایجاد فشار جلوگیری کند. امروزه مواد مختلفی برای ساخت کالای خواب استفاده می شود. پر، مموری فوم و لاتکس متداولترین مواد در این صنعت به شمار می روند.

بالش پر:

بالش های پر نرم بوده و از سر و گردن به خوبی حمایت می کنند. با کم و زیاد کردن مقدار پر، می توان حجم و ارتفاع آن ها را تغییر داد. متاسفانه این نوع بالش ها با گذشت زمان فشرده شده و شکل اولیه خود را از دست می دهند.

بالش مموری فوم:

مموری فوم ها در پاسخ به گرما و فشار، شکل بدن را به خود گرفته و اطراف سر و گردن را می پوشانند. این نوع بالش ها ارزان و در دسترس هستند با این وجود به دلیل طول عمر کم، ایجاد گرمای زیاد و پاسخ آهسته به فشار، نارضایتی برخی از مصرف کنندگان را به همراه داشته است.

بالش لاتکس:

بالش های لاتکس در عین انعطاف پذیری می توانند سر و گردن را در مکان مناسب نگه دارند و از فشار بر روی این ناحیه از بدن بکاهند. در برخی از مدل های این نوع بالش مانند بالش های لاتکس طبیعی دانلوپیلو از روزنه هایی درون ساختار بالش استفاده شده که به تهویه مناسب هوا و تنظیم دما کمک می کند.

به طول کلی، بالش های طبی ساخته شده از لاتکس و مموری فوم ها می توانند حمایت مناسبی از سر و گردن در هنگام خواب داشته و این ناحیه را در ارتفاع مناسبی نسبت به سایر قسمت های بدن قرار دهند. با این تفاوت که بالش های لاتکس نسبت به مموری فوم از طول عمر بالاتری برخوردار بوده و باعث ایجاد گرما و تعرق بدن حین خواب نمی شوند.

مشکلات استفاده از بالش غیر استاندارد

بسیاری از افراد از درد در ناحیه گردن رنج می برند. دردی که در بیشتر مواقع منشا آن نامشخص است. اگر شما هم هنگام بلند شدن از خواب، این درد را تجربه می کنید، احتمال آن وجود دارد که بالشتتان موجب این ناراحتی شده باشد. نگه داشتن سر و گردن در موقعیت مناسب و جلوگیری از کشش ناخواسته در این ناحیه، وظیفه بالش است. یک بالش نامناسب می تواند موجب فشار در این ناحیه شده و درد در ناحیه سر و گردن را در پی داشته باشد.

حتی اگر استفاده از بالش نامناسب منشا درد شما نباشد، یک بالش استاندارد می تواند نقش مهمی در کاهش درد در ناحیه شانه و گردن داشته باشد و دقیقا به همین علت است که برند نام آشنای دانلوپیلو تصمیم به تولید بالش های منحصر به فرد دانلوپیلو گرفت. شرکت آلمانی دانلوپیلو بیش از ۸ دهه است که در تولید انواع کالای خواب فعالیت می کند و یکی از اولین تولید کنندگان کالای خواب لاتکس طبیعی در جهان محسوب می شود.

جمع بندی

بالش طبی می‌تواند با حمایت از مهره‌ها، شانه‌ها و گردن، درد ناشی از گردن درد، مشکلات قسمت بالایی پشت و آرتروز گردن را تسکین دهد. از آنجایی که بالش های دانلوپیلو از لاتکس ساخته شده اند، شکل منحصر به فردی دارند و پشتیبانی دقیق از خطوط گردن و شانه های شما ایجاد می کند. شرکت ژرمن کالا تنها واردکننده محصولات کالای خواب دانلوپیلو در ایران است که انواع تشک طبی ، بالش طبی و سایر اقلام ست سرویس خواب آلمانی را ارائه میکند.

ژرمن کالا به عنوان ارائه دهنده انواع بالش طبی خارجی نازک و ضخیم، برای بزرگسالان و کودکان، بهترین کالای خواب را به شما عرضه می کند.

مقالات مرتبط

انتخاب بالش براساس مدل خوابیدن

انتخاب-بالش-براساس-مدل-خوابیدن-

انتخاب صحیح یک بالش یا بالشت مناسب به شما برای داشتن یک خواب راحت بسیار کمک می‌کند. یک خواب عمیق و آرام علاقه هر شخصی مخصوصا در زندگی شهرنشینی و پر از استرس امروزه است. جالب است بدانید خواب باندازه، درست و کامل بر سلامت قسمت های مختلف بدن از جمله معده، کلیه ها، اعصاب و روان و حتی پوست شما تاثیر مثبت می‌گذارد. روزهای پرکار و پر از تنش امروزی به یک استراحت عمیق برای بازیابی انرژی و آرامش نیاز دارند.

احتمالا بهترین گزینه برای شما خوابی عمیق و راحت است. بالش طبی می تواند این نیاز شما را پوشش دهد. یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن خوابی راحت انتخاب کالای خواب مناسب و با کیفیت می‌باشد. در این مطلب به شما انتخاب بالش درست را براساس مدل خوابیدن شما آموزش خواهیم داد.

در این مقاله موراد زیر معرفی و بررسی شده است:

  • چرا انتخاب بالش اهمیت دارد؟
  • تاثیر بالش طبی بر بدن
  • انواع روش خوابیدن و بالش مناسب
  • بالش مناسب خوابیدن بر پشت
  • بالش مناسب خوابیدن بر پهلو
  • بالش مناسب خوابیدن برروی شکم
  • بالش مناسب برای خوابیدن جنینی

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.