تشک هیبریدی چیست؟

تشک هیبریدی

تشک تخت خواب هیبریدی ورژن مدرن تشک های فنری است که همه با آنها آشنا هستیم. البته تشک های فنری سنتی از نوع متصل بودند که در کاهش فشار بدن هنگام خواب و پشتیبانی از کمر و گردن ناتوان بودند. اما با پیشرفت صنعت کالای خواب نمونه های فنر منفصل یا فنر پاکتی تحت عنوان تشک هیبریدی به بازار عرضه شدند که مشکلات ورژن قدیمی برای ارائه خواب راحت و سالم را رفع کردند. البته نه همه ی آنها!

حال اگر خواص ارتوپدی تشک را برای پشتیبانی از نقاط فشار بدن در نظر نگیریم، تشک هیبریدی چیزی بین حالت ارتجاعی تشک فنری و حالت فوم نمونه های بدون فنر است. اما کیفیت یک تشک هیبریدی برای اتاق خواب شما را چند مورد زیر تعیین می کنند:

  • کیفیت لایه پایه یا اولین لایه ای که با تخت خواب یا زیر تشک در ارتباط است؛
  • کیفیت بسته بندی و چند کویل و فنر ها در هسته مرکزی تشک؛
  • و کیفیت لایه راحتی که از ترکیب یک یا چند فوم مناسب در بالای تشک استفاده شده است.

تعریف تشک هیبریدی

تشک هیبریدی (Hybrid Mattresses) یکی از انواع تشک تخت خواب است که در دسته تشک های فنردار قرار می گیرد. فنر های پاکتی یا جیبی در بسته های کوچکی قرار دارند که هر یک به صورت مجزا و مستقل در کنار هم در هسته مرکزی تشک چیده شده اند. بالا و پایین این هسته را لایه های راحتی و پایه از انواع فوم مانند مموری فوم، لاتکس، فوم ژله ای، فوم پلی اورتان، پنبه و … تشکیل شده است.

تشک هیبریدی ترکیبی از تشک فنری و فوم است

در صورتی که تشک هیبریدی از برند معتبر باشد که از فوم های درجه یک مانند مموری فوم و لاتکس در لایه های خود استفاده کند، می تواند یک تشک عالی برای کالای خواب افرادی باشد که بنا به دلایل پزشکی، به تشک طبی نیاز دارند. افرادی مانند کسانی که دیسک کمر، آرتروز گردن، گودی کمر، درد مفاصل و درد عضلات هنگام خواب دارند.

در نتیجه یک تشک هیبریدی با استفاده از مواد مرغوب در ساختار داخلی خود، می تواند یکی از بهترین انواع تشک طبی باشد و با پشتیبانی قابل قبول از نقاط فشار بدن هنگام خواب و فرم گیری استاندارد با انحنای بدن، برای کالای خواب افراد بیمار نیز استفاده شود.

مزایا و معایب تشک هیبریدی

این که چرا باید به این تشک ها در کالای خواب خود اعتماد کنیم و یا این کار را نکنیم، با توجه به نکات برجسته و معایب این تشک ها مشخص می شود. البته یک مزیت تشک هیبریدی می تواند برای برخی افراد مناسب نباشد. هر کسی با توجه به حالت خواب، وزن و علاقه شخصی می تواند از این تشک استفاده کند و یا به فکر نمونه بهتری برای تخت خواب خود باشد. در نتیجه بهتر است شما برای خرید نهایی، نگاهی به مقاله راهنمای خرید تشک تخت خواب نیز بیندازید.

مزایای تشک هیبریدی

مزایای تشک هیبریدی

نمونه مدرنی از تشک تخت خواب است

یک تشک هیبریدی بهترین گزینه برای افرادی است که نمی خواهند حالت ارتجاعی تشک تخت خواب خود را به صورت کامل از دست دهند و به علاوه نیاز به تشک به روزتری برای خواب راحت تر و سالم تر دارند.

با محیط سازگار است و طول عمر مناسبی دارد

در صورتی که مواد به کار رفته در ساختار تشک هیبریدی از مواد باکیفیت مانند مموری فوم و لاتکس باشد، می تواند با سازگاری بالا با شرایط محیطی، مدت بیشتری را به عنوان بستر خواب شما خدمت کند.

گردش هوای بهینه ای دارد

با توجه به وجود فنر در ساختار تشک و وجود هوای کافی در فضای بین فنر های پاکتی، هنگام افزایش و کاهش فشار می توانند هوا را بهتر در تشک جابجا کرده و دمای تشک را ایده آل کنند. به علاوه گردش هوای بهتر از بو گرفتن تشک و کپک زدن آن نیز جلوگیری می کند و مانع رشد باکتری ها در بافت تشک می شود.

معایب تشک هیبریدی

معایب تشک هیبریدی

از تشک های معمولی پرهزینه تر است

در مقایسه با سایر تشک های موجود در بازار، تشک های هیبریدی معمولاً برای بسیاری از افراد خارج از بودجه موجود هستند. این یکی از دلایل اصلی است که چرا اغلب خریداران خرید این نوع تشک را بر سایر گزینه ها ترجیح نمی دهند.

ممکن است برای همه تخت ها مناسب نباشد

اگر تخت شما از قبل به نوع مناسبی از سیستم کویل مجهز شده است، خرید یک تشک هیبریدی ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، زیرا ممکن است در بالای چارچوب تخت شما قرار نگیرد.

سفتی بالای تشک

در صورت کم بودن لایه راحتی، سفتی تشک برای افرادی که به پهلو یا معده می خوابند و وزن کمتری دارند، زیاد است و ممکن است پشتیبانی ایده آلی از ستون فقرات ارائه ندهد.

چه کسی باید تشک هیبریدی را انتخاب کند؟

تشک هیبریدی یک انتخاب عالی برای افرادی است که بهترین های هر دو جهان را می خواهند؛ پشتیبانی از یک تشک سفت و راحتی یک تشک نرم. این تشک‌ها برای افرادی که گرم می‌خوابند و یا هنگام خواب عرق می کنند نیز مناسب است، زیرا هوا می‌تواند سریع‌تر در لایه‌ها گردش کند.

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که تشک هیبریدی خیلی سفت است، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را خیلی نرم بدانند. این به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع تشک برای شما مناسب است، همیشه ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری نهایی خود با یک متخصص صحبت کنید یا به صورت حضوری آن را تست کنید.

داخل تشک هیبریدی

تشک های هیبریدی چقدر دوام می آورند؟

به طور متوسط، تشک های هیبریدی حدود 7 سال در مجموعه کالای خواب شما عمر می کنند. با این حال، این عدد بسته به کیفیت تشک و نحوه مراقبت از آن متفاوت خواهد بود. با مراقبت و نگهداری مناسب، تشک هیبریدی شما می تواند بیشتر دوام بیاورد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از تشک هیبریدی خود ببرید:

از محافظ تشک استفاده کنید

محافظ تشک به شما کمک می کند تشک شما را تمیز و عاری از گرد و غبار، کثیفی و سایر مواد حساسیت زا که می توانند طول عمر آن را کاهش دهند، حفظ کند.

تشک خود را بچرخانید

تشک خود را 180 درجه بچرخانید تا به توزیع یکنواخت سایش و پارگی هر چند ماه یکبار کمک کند.

با پیروی از این نکات ساده، می توانید به افزایش عمر تشک هیبریدی خود کمک کنید و برای سال های آینده از خوابی راحت لذت ببرید!

قیمت تشک هیبریدی چقدر است؟

قیمت تشک های هیبریدی بسته به مواد استفاده شده و اندازه تشک متغیر است. به عنوان مثال، بهترین تشک هیبریدی (که در آنها مموری فوم یا لاتکس موجود باشد) با سایز یک نفره (80 تا 100 سانتی‌متر) بین 10 تا 30 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. البته ما در مجموعه ژرمن کالا نمونه های کالای خواب خود را با تخفیف های ویژه در روز های خاص، در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تشک های هیبریدی برای افرادی که خواهان تکیه گاه یک تشک فنری داخلی با راحتی تشک فوم هستند، انتخاب خوبی هستند. آنها همچنین گزینه خوبی برای افرادی هستند که تمایل دارند گرم بخوابند، زیرا کویل ها به افزایش جریان هوا کمک می کنند.

اگر علاقه مند به خرید تشک هیبریدی هستید، تحقیق کنید و قیمت ها را از خرده فروشان مختلف مقایسه کنید. همچنین می‌توانید بررسی‌های آنلاین را انجام دهید تا بفهمید دیگران درباره این مدل تشک چه نظراتی دارند.

آیا تشک های هیبریدی برای کمردرد خوب هستند؟

در صنایع کالای خواب، تشک های هیبریدی به طور قابل توجهی محبوب شده اند زیرا مصرف کنندگان به دنبال خواب بهتر و تسکین کمردرد هستند. در حالی که هیچ پاسخ قطعی برای خوب یا بد بودن آنها برای کمردرد وجود ندارد، برخی عوامل ممکن است آنها را به انتخاب خوبی برای کسانی که با این وضعیت سلامت رایج دست و پنجه نرم می کنند تبدیل کند.

یکی از مزایای بالقوه تشک های هیبریدی توانایی آنها در ارائه پشتیبانی سفارشی است. بسیاری از مردم متوجه می شوند که تشک های فوم سنتی پشتیبانی کافی را ارائه نمی دهند، در حالی که برخی دیگر هنگام خوابیدن روی تشک های خیلی سفت احساس ناراحتی می کنند. با ترکیب هر دو لایه فوم و فنر در یک تشک، هیبریدها می توانند میزان پشتیبانی بهینه را برای هر خوابگاه فراهم کنند.

مزایای تشک هیبریدی بسیار زیاد است. با این حال، ابتدا باید نوع تشک مورد نظر خود را انتخاب کنید. تشک های هیبریدی که از لایه راحتی کافی (یک سوم ضخامت تشک) از لاتکس طبیعی بهره می برند، از بهترین تشک برای کمر درد شناخته شده اند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند به کمردرد کمک کند گرمای بیش از حد در طول شب است. خوشبختانه، بسیاری از تشک های هیبریدی با ویژگی های خنک کننده طراحی شده اند که به تنظیم دمای بدن و جلوگیری از گرمای بیش از حد کمک می کند (نمونه هایی که از یک لایه مموری فوم در ساختار آنها استفاده شده باشد).

تشک هیبریدی در مقابل مموری فوم

تشک های هیبریدی می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند، اما باید دارای فنر داخلی باشند تا به عنوان یک تشک هیبریدی شناخته شوند. البته ما تشک های فنر داخلی فراوانی داریم و تشک هیبریدی فنر پاکتی، یکی از بهترین تشک های فنر داخلی است. در حالی که فنرها نسبت به اکثر تشک های فومی جهش بیشتر و عایق حرکتی کمتری دارند، تشک های مموری فوم مزایای بیشتری مانند عایق حرکتی و کاهش فشار را ارائه می دهند.

تشک های مموری فوم متراکم و بی صدا هستند. آنها برای حمایت از بدن شما در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید نزدیک می شوند و برای مدیریت درد و تسکین استرس مناسب تر هستند. چرا که مموری فوم می تواند به صورت کامل بدن شما را پوشش دهد و نقاط فشار را کاهش دهد. در نتیجه خواص ارتوپدی در تشک های فوم بهتر از انواع هیبریدی است.

هر دو نوع تشک مزایا و معایب خود را دارند و در نهایت بهترین انتخاب برای شما به ترجیحات و نیازهای فردی شما بستگی دارد.

بنابراین کدام یک برای شما مناسب است – هیبریدی یا مموری فوم؟ پاسخ بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما در یک تشک مهم است، خواه پشتیبانی، راحتی، کاهش فشار، تنظیم دما، جداسازی حرکت یا قیمت باشد.

ما در ژرمن کالا تشک تخت خواب از مموری فوم کامل نداریم. اما برخی مدل هایی که حداقل از یک یا دو لایه کوچک از مموری فوم بهره می برند را می توانید اینجا ببینید.

تشک هیبریدی در مقابل تشک لاتکس

هیبرید و لاتکس شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت دارند، که می تواند تصمیم گیری در مورد بهترین نوع تشک را برای خریداران دشوار کند. هر دو تخت از نظر استحکام، تنظیم دما، قیمت، وزن و سازگاری با پایه های تخت مشابه هستند. البته که دقت داشته باشید یک تشک هیبریدی می تواند یک لایه لاتکس نیز داشته باشد. ما اینجا یک تشک که تماما از لاتکس است و یک تشک هیبریدی را مقایسه کرده ایم.

از نظر استحکام

تشک های هیبریدی و لاتکس هر دو در طیف گسترده ای از گزینه های سفتی موجود هستند. هیبریدهای مموری فوم حس سازگاری بیشتری با بدن دارند، در حالی که هیبریدهای لاتکس پاسخگویی و خواص ارتوپدی بیشتری دارند.

از نظر تنظیم دما

کویل ها در هیبریدها کانال های هوا را ایجاد می کنند که باعث افزایش تنفس در تخت های هیبریدی می شود. لاتکس نیز با توجه به منافذ باز روی آن به طور طبیعی خنک است و گردش هوای ایده آلی ارائه می دهد.

از نظر قیمت

لایه های متعدد در یک هیبرید آنها را گران می کند. برداشت و فرآوری لاتکس کاملا طبیعی می تواند بسیار پرهزینه باشد. تشک های هیبریدی و لاتکس با کیفیت قیمت های مشابهی ارائه می دهند.

از نظر وزن

چندین لایه در یک بستر هیبریدی این تخت ها را سنگین می کند. لاتکس طبیعی نیز متراکم بوده و به وزن تشک می افزاید.

از نظر سازگاری با پایه های تخت

تخت های هیبریدی و لاتکس هر دو با پایه های تخت قابل تنظیم، تخت های پلت فرم و فونداسیون سازگار هستند. البته انعطاف لاتکس بیشتر از هیبریدی بوده و گزینه بهتری برای زیر تشک های قابل تنظیم می باشد.

ما در مجموعه ژرمن کالا بهترین تشک های طبی لاتکس را از برند خارجی ارائه می دهیم؛ برای مشاهده تشک های لاتکس اینجا را مشاهده کنید.

جمع بندی

به طور کلی، هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه آیا تشک های هیبریدی برای شما خوب هستند وجود ندارد. با این حال، تشک هیبریدی ممکن است گزینه ای عالی برای کسانی باشد که با این وضعیت سلامت رایج دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال پشتیبانی مناسب یا تنظیم دما با حفظ حالت ارتجاعی تشک در طول خواب هستند.

چه تصمیم به خرید یک تشک هیبریدی داشته باشید یا به طور کامل نوع دیگری از کالای خواب را انتخاب کنید، ضروری است که به بدن خود توجه دهید و در صورت بروز هرگونه ناراحتی مداوم در هنگام خواب با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

سوالات متداول

چرا تشک هیبریدی یک پیشنهاد عالی است؟

کویل ها یا فنر های پاکتی در هسته این مدل تشک همراه با یک لایه راحتی مناسب سطحی از پشتیبانی را اضافه می کنند تا بتوانند وزن سنگین تری را نسبت به تشک مموری فوم تحمل کنند. آنها همچنین حمایت بیشتری برای افرادی که به پشت می خوابند دارند.

تفاوت تشک هیبریدی با تشک معمولی چیست؟

ما هیبرید را به عنوان هر تشکی می شناسیم که بیش از یک سوم ارتفاع آن از فنر و مابقی از مواد ثانویه مانند فوم باشد. از سوی دیگر، یک تشک فنر داخلی منفصل (فنر های مستقل در پاکت های کوچک) دارای هسته ای از سیم پیچ های فلزی است که اغلب با لایه نازکتری از مواد نرم مانند پنبه پوشانده و از یک دیگر مستقل شده اند.

بهتر است تشک فوم بگیریم یا هیبرید؟

مموری فوم یا فوم های دیگر مانند لاتکس در محدود کردن انتقال حرکت عالی هستند اما تشک هیبریدی یک حالت ارتجاعی دارد (که ممکن است این حالت را ترجیح دهند). کویل ها در تشک هیبرید خنک تر از فوم هستند و تشک های هیبریدی را در دفع گرما و گردش هوا بهتر می کند. اگر احساس در آغوش گرفتن تشک خود (نرمی تشک) را دوست دارید، مموری فوم برای شما مناسب است.

تشک های هیبریدی سفت هستند یا نرم؟

ترکیب لایه های سفت و نرم، تشک هیبریدی را به محصولی با سفت متوسط و اغلی کمی بیشتر از آن تبدیل می کند، جایی بین یک تشک معمولی ابر مانند و یک تشک فوم سفت. مواد مختلف مورد استفاده در تشک هیبریدی باعث کاهش فشار، پشتیبانی، راحتی و حفظ حالت ارتجاعی در تشک می شود.

آیا تشک های هیبریدی برای کمر درد مناسب هستند؟

تشک های هیبریدی اغلب دارای حسی متوسط تا سفت هستند که می تواند برای افراد مبتلا به کمردرد مفید باشد. تشک سفت‌تر می‌تواند به حمایت از انحنای طبیعی ستون فقرات کمک کند و از فرو رفتن بیش از حد باسن در تشک جلوگیری کند تا تراز ستون فقرات حفظ شده و فشار بر روی مفاصل کم شود.

 

دیگر انواع تشک طبی تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب طبی همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک طبی را معرفی می کنیم.

تشک لاتکس چیست؟

لاتکس چیست

لاتکس ماده ای است گیاهی که از صمغ درختان گرفته میشود و ویژگی های همچون؛ خاصیت ارتجاعی بالا، عدم پارگی به دلیل مقاومت در برابر کشش،استحکام فوق العاده بالا، مقاوم در برابر محیط های خشک و مرطوب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و الکل و قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد و به سبب موجب شده از آن در تولید کالای خواب به خصوص تشک طبی و بالش طبی کاربرد داشته باشد.

این مورد به عنوان تشکی با مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف شناخته شده است و همچنین تحمل وزن بالا از دیگر ویژگی تشک لاتکس است. بدون شک استفاده از این ماده گیاهی در تولید کالای خواب یکی از بهترین کشف های بشر به حساب می آید.

ادامه مطلب

 

تشک مموری فوم چیست؟

تشک طبی مموری فوم

مموری فومی، فوم هوشمند یا فوم حافظه دار که برای ساخت تشک از آن استفاده می شود، عموما از ترکیب پلی اورتان با مواد شیمیایی اضافی می باشد و ویسکوزیته، دانسیته و چگالی آنها نسبت به فوم معمولی بیشتر است. از مموری فوم به عنوان فوم پلی یورتان ویسکوالاستیک نیز نام برده می شود. اسم مموری یا حافظه به دلیل برگشت آهسته حالت این فوم بعد از اعمال فشار، به حالت اولیه آن می باشد.

حباب های کوچکی میان بافت مموری فوم وجود دارد و در کل ماتریسی ایجاد می کنند که هوا می تواند از طریق آن حرکت کند (البته گردش هوای آن کمتر از فوم لاتکس می باشد). مموری فوم یا فوم حافظه در واکنش به گرمای بدن نرم می شود و در عرض چند ثانیه با انحنای بدن فرم می گیرد. این ویژگی باعث پوشش سطح بدن و پشتیبانی از آن شده که در نهایت مموری فوم را برای ساخت تشک طبی ایده آل می کند.

ادامه مطلب

 

تشک ترکیبی چیست؟

منظور از تشک ترکیبی ساختار متشکل از چند متریال در یک تشک است. برای مثال تشک لاتکس اگر یک لایه دیگر از مموری فوم داشته باشد و یا لایه راحتی و هسته مرکزی تشک از متریال های مختلف باشند، می توان آن را یک تشک ترکیبی دانست. بهترین ساختار برای تشک های استاندارد مانند تشک طبی، یک ساختار ترکیبی است؛ چرا که یک ماده درجه یک مانند مموری فوم یا لاتکس در صورتی که کل ساختار تشک را تشکیل دهد، نمی تواند پشتیبانی خوبی از بدن شما و کاهش فشار مناسب داشته باشد.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.