خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » بهترین روش های نگهداری تشک

بهترین روش های نگهداری تشک

نگهداری از تشک

با کمی مراقبت و نگهداری از تشک شما می تواند سال ها ماندگاری داشته باشد. بخصوص اگر در کالای خواب خود از تشک طبی گران قیمت استفاده کرده باشید، قطعا باید در نگهداری و مراقبت از آن دقت کنید. هنگامی که هزینه زیادی برای خرید تشک کرده اید، قطعاً انتظار دارید که سال ها خواب راحت را برای خود فراهم کنید. عمر متوسط هر تشک بطور میانگین ۵ تا ۱۰ سال است اما نحوه نگه داری آن تاثیر زیادی بر عمر آن دارد. آگاهی از عوامل محیطی، بهترین راه مراقبت از تشک تخت خواب می باشد که می تواند به شما در تمیز نگه داشتن و حفظ سلامت تشک کمک کند.

حفاظت و نگهداری از تشک تنها در استفاده از کاور تشک و محافظ تشک یادیگر ملحفه ها خلاصه نمی شود. شما برای انجام این مراقبت از کالای خواب، باید بیشتر از این عمل کنید. اینجا 7 نکته اصلی برای نگهداری تشک طبی را به شما خواهیم گفت تا بتوانید بیشترین استفاده را از این بستر خواب داشته باشید و از تما عمر مفید آن نهایت استفاده را ببرید.

نکات نگهداری و مراقبت از تشک

1. به توصیه های سازنده و گارانتی توجه کافی داشته باشید

یکی از نکات مهمی که در خرید انواع تشک باید مد نظرداشته باشید وزن افرادی هست که روی تشک می خوابند و این کاملا طبیعی هست که برای افراد با وزن بیشتر تشک باید مقاوم تر باشد.

بهتر است هر ۶ ماه یا هر سال تشک خود را کاملا بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه شکستگی، پاره گی، و یا هر آسیب دیگری نداشته باشد.

2. از ابتدا از یک محافظ تشک (تاپر ) و زیر تشک (کفی تخت) استفاده کنید

محافظ تشک یا تاپر یکی از بهترین و ساده ترین راه های محافظت از طول عمر تشک شما هستند. یک محافظ خوب و با کیفیت تشک از آلودگی و نفوذ هر نوع مایعی داخل بافت تشک و همچنین حضور چربی های پوستی موجود در بدن و عرق بر روی سطح تشک جلوگیری می کند و همچنین باعث کاهش میزان گرد و غبار و کثیفی هایی به درون تشک و تخت شما می شود.

محافظ تشک دانلوپیلو علاوه بر این مزیت ها دارای زیپ هستند که به راحتی از روکش جدا شده و با ماشین لباسشویی و بصورت دستی قابل نظافت و شستشو می باشد. البته نمونه های کاور تشک نیز می تواند کثیفی ها را جمع کرده و با شستن آن نیازی به شستن و تمیز کردن تشک نیست. در نتیجه تشک از آسیب های احتمالی هنگام شستن به دور می ماند.

انواع محافظ تشک

زیر تشک یا کفی تخت نیز یکی از عوامل موثر بر حفظ سلامت تشک است. ویژگی برتر زیر تشکی، امکان تنظیم ارتفاع آن و ارائه خوابی بی نظیر و راحت است. در صورتی که از کفی ها با چوب بامبو و مواد ضد باکتری استفاده کنید، زیر تخت خواب شما بهداشتی بوده و امکان رشد ساس و دیگر میکروب ها فراهم نمی شود و گردش هوای بهتری برای خنک نگه داشتن تشک نیز اتفاق میفتد.

چنانچه گزش هایی روی پوست خود میبینید و احساس میکنید حشرات ریزی روی تشک شما هستند، حتما مقاله “تشخیص و از بین بردن ساس” را مطالعه کنید.

زیر تشک یا کفی تخت چوبی

3. ملافه های تخت را مرتبا بشویید

وقتی می خوابید، عرق، چربی پوست، مو و سلول های مرده پوست می ریزید و نتیجه آن پرورش باکتری و افزایش آلودگی می باشد. در نتیجه روتختی ، لحاف و بالش هم باید به طور معمول هر دو هفته شسته شود. حتی هنگام استفاده از محافظ تشک ، تمیز نگه داشتن ملافه ها هم مهم است. محافظ تشک نیز باید مطابق دستورالعمل شرکت سازنده شسته شود.

اگر در انتخاب لحاف و ملحفه از نمونه های باکیفیت، ضد باکتریال و ضد آلرژی استفاده کنید، می توانید یکقدم مهم در نگهداری از تشک طبی خود بردارید و طول عمر کالای خواب تخت شما بالا می رود.

بیشتر بخوانید: نحوه شستن تشک تخت

4. تخت خوابهای جداگانه ایی برای حیوانات خانگییتان تهیه کنید

اگر حیوان خانگی دارید به جای اینکه روی تشک شما استراحت کنند بهتر است به تختخواب های مخصوص خود بروند و در آنجا مشغول بازی و استراحت شوند به دلیل اینکه حیوانات اهلی مرتباً در بیرون قدم می زنند ، موها و سلولهای مرده خود را دقیقاً مانند انسانها پخش می کنند و به مرور زمان باعث رشد باکتری می شوند.

5. تشک را بطور مرتب بچرخانید

برخی از تولید کنندگان عقیده دارند چرخاندن تشک ضروری نیست و چرخش باعث افزایش ساییدگی آن می شود ، در حالی که نچرخاندن تشک موجب فرسودگی و فرو رفتگی بافت تشک می شود. بهتر است هر شش ماه تشک را ۱۸۰ درجه بچرخانید.

به طور کلی هنگام جابجایی تشک ، بهتر است آنها را به حالت ایستاده در طرف خود نگه دارید تا در هنگام حمل و نقل آسیبی نبیند. از دستگیره های کنار تشک برای راحتی حمل آن ها میتوانید استفاده کنید.

6. پریدن روی تخت ممنوع

پریدن روی تشک موجب آسیب رساندن به آن می شود. حتی اگر بهترین تشک را هم داشته باشید این کار باعث از بین رفتن باکس تشک ، قاب و پایه های تخت می شود.

7. قرار دادن تشک درمقابل نور اشتباه است

بهتر است هر دو ماه تشک خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. این امر رطوبت موجود در تشک را کاهش می دهد. همچنین نور خورشید توانایی متوقف کرد رشد باکتری و قدرت میکروب کشی دارد. هر نوع تشکی باید مرتبا تمیز شود تا محیط خواب شما عاری از هرگونه آلودگی باشد پس سلامت تشک خود را جدی بگیرید.

لکه های ایجاد شده بر رو ی تشک را می توان با محلول آب و صابون رقیق شستشو داد. از پاک کننده های قوی جهت انجام این امر استفاده نکنید زیرا به بافت تشک آسیب می رسانند.
اگرچه انواع و مارک های تشک های مختلف می توانند در مراقبت و نگهداری تا حدودی متفاوت باشند ، اما اصول اولیه یکسان هستند.

طول عمر تشک به عوامل بسیاری بستگی دارد ، اما پیروی از این بهترین روشها می تواند به شما اطمینان دهد که سالها از خواب سالم لذت می برید و پول شما به هدر نرفته است .
فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا با ارائه یکی از بهترین برندهای کالای خواب ۱۰۰% اورجینال آلمانی با برند دانلوپیلو تمامی نیاز های یک خواب خوب و ایمن رو برای شما عزیران فراهم نموده است .

شایان ذکر برند دانلوپیلو‌ با سابقه‌ای در حدود ۷ دهه در تولید کالای خواب به عنوان یکی از بهترین برندها در جهان مطرح شده است.

مراقبت از تشک، بهترین راه به تاخیر انداختن زمان تعویض تشک

تعویض تشک تخت خواب

ما تقریباً یک سوم از زندگی خود را در تختخواب می گذرانیم. بنابراین یک تشک مناسب و راحت برای کمک به بهتر خوابیدن ما ضروری است و هر چیز مناسبی قیمت بالایی نیز دارد که انتظار ما را از طول عمر مفید آن بیشتر می کند. به طور متوسط، بهترین تشک ها و بهترین تشک های هیبریدی یا فنر پاکتی طول عمری در حدود 7 تا 10 سال دارند (بعضی از آنها بسیار بیشتر عمر می کنند).

اگرچه ترکیبات زیادی از مواد مورد استفاده در تشک ها وجود دارد، انواع اصلی آن ها شامل: مموری فوم، هیبرید، لاتکس یا فنر داخلی است. هر نوع از این مواد طول عمر متفاوتی خواهد داشت و زمان تعویض تشک تخت خواب شما متفاوت خواهد بود. در اینجا خلاصه ای کوتاه از طول عمر مفید تشک به طور متوسط آورده شده است:

  1. لاتکس: 15 تا 25 سال
  2. مموری فوم: 8تا 10 سال
  3. هیبرید با فنر پاکتی: 7 تا 10 سال

اگر هنوز به آرامی روی تشک تخت خود می خوابید، اما تشک شما بیش از پنج سال سن دارد یا از نظر راحتی نیاز به کمی تقویت دارد، به فکر خرید یک محافظ تشک مناسب باشید. با خرید یک مورد مناسب می توانید چند سال دیگر راحت روی تشک تخت فعلی خود بخوابید. لاتکس بیشترین سازگاری و بالاترین طول عمر را دارد و به دلیل پشتیبانی عالی و عمر بالا، اغلب از آن در تولید تشک طبی استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: چرا تشک تخت صدا می دهد؟

تشک شما فرسوده شده است؟

در صورتی که از یک نمونه قدیمی از تشک استفاده می کنید و می خواهید کالای خواب خود را بروزرسانی کنید، نمونه های ما از برند های خارجی آلمانیه با ضمانت اصالت و سلامت هستند. بهترین اقلام کالای خواب از جمله نمونه های بسیار با دوام تشک طبی از جنس مموری فوم، لاتکس طبیعی و هیبریدی را می توانید از ما سفارش دهید. به علاوه زیر تشک، محافظ تشک و کاور تشک های ما نیز نمونه های بسیار مناسبی برای تکمیل کالای خواب و مراقبت از تشک و تخت خواب هستند.

علائم خرابی تشک:

اگر مدتی است که دچار اختلال در خواب شبانه هستید باید عوامل متععدی را بررسی کنید.شاید تصور کنید که نوشیدن یک فنجان قهوه یا صدای همسایه ها یا  شما را بدخواب کرده است. فراتر از موارد گفته شده ممکن است عامل اصلی به شما خیلی نزدیک‌تر باشد. تشک شما می‌تواند مقصر اصلی باشد.  باید بگوییم لازم است که نشانه های خراب شدن تشک را بشناسید و در صورت لزوم تشک خود را تعویض کنید. اگر عمر تشک شما به پایان رسده باشد قطعا نمی‌تواند فشارهای وارده بر روی کمر و گردن شما کنترل کند. در ادامه با ما همراه شوید. در نتیجه در صورتی علائم و نشانه هایی از موارد زیر را در هنگام خواب و بیدار شدن از تخت خواب حس می کنید، ممکن است زمان بروزرسانی کالای خواب و خرید تشک جدید فرا رسیده باشد.

  • خستگی صبح ها، بعد از خواب شبانه
  • مدت زمان زیادی طول می‌کشد که به خواب بروید
  • بروز علائم آلرژی
  • بیش از 10 سال است که از یک تشک استفاده می‌کنید
  • بروز بدن درد و کمردرد
  • سطح تشک شما ناهموار و فرورفته به نظر می‌رسد
  • شنیدن صدای جیرجیر تشک
تشک طبی

مشاهده قیمت تشک طبی

در نتیجه نگهداری تشک با لوازمی مانند پد تشک و یا خرید یک محافظ تشک مناسب بسیار آسانتر خواهد بود؛ چرا که نظافت و شستن آن ساده تر است و همچنین کیفیت خواب شما را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: با تشک کهنه چکار کنیم؟

مقالات پیشنهادی ما

اصول صحیح استفاده از تشک های طبی

اصول خوابیدن روی تشک طبی

اهمیت نحوه صحیح استفاده از تشک طبی برای افراد مختلف متفاوت است! این که چه نوع تشکی انتخاب کنند، چقدر ضخامت و سفتی داشته باشد و حتی حالت خوابیدن شما روی تشک. قطعا کسی که می خواهد بابت خرید تشک طبی مناسب هزینه بیشتری پرداخت کند، باید با کسب اطلاع از اصول استفاده از آن، خیال خود را از کسب مزایای تشک راحت کند.

ادامه مطلب

برچسب ها

,

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.