خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

تشک آبی

ساختار اصلی تشک آبی

ساختار داخلی این مدل از انواع تشک تخت خواب خیلی پیچیده نیست. بسیاری از تشک‌های آبی از مواد پلی وینیل ساخته می‌شوند. به منظور انتقال حس راحتی بیستر لایه‌های فوقانی دارای قابلیت کششی هستند. یکی از ویژگی‌های برتراین تشک‌ها نسبت به تشک‌های معمولی نرم‌تر بودن آنها است. در حقیقت این نوع از تشک حس راحتی فوق العاده‌ای را به شما منتقل می‌کند. به دلیل این که این تشک‌ها از آب پر شده اند  به سادگی متناسب با بدن شما فرم می‌گیرند. توجه داشته باشید که آب مقاومتی ندارد و این یعنی فشار‌های وارده بر روی مفاصل شما به حداقل می‌رسند. تشک‌های آبی برای تسکین انواع درد در ناحیه‌های کمر و گردن نیز عملکرد خوبی داردند. اغلب از این تشک های برای افرادی که زخم بستردارند استفاده می شود تا علاوه بر پشتیبانی، نشیمن‌گاه خنک تری را فراهم کنند.

در صورت تمایل مقاله “ساختار داخلی تشک طبی” را مطالعه کنید.

راهنمای خرید تشک آبی

مزایای تشک آبی

بسترهای آبی مزایای متعددی دارند. آنها ارزان، ماندگار، ضد حساسیت بوده و بسیاری از مردم به راحتی آنها سوگند یاد می کنند.

ضد حساسیت

پوشش وینیل بسترهای آبی باعث می شود آلرژی پوستی و آلرژی به بوی بد تشک کاهش پیدا کند. همچنین این تشک ها به راحتی تمیز می شوند و می توانید در دوره های کوتاه مدت، سطح آن را از آلودگی پاک کنید.

عمر طولانی

بسترهای آبی، زمانی که سالانه به درستی مراقبت و تهویه شوند، می توانند تا 20 سال دوام بیاورند. البته دقت کنید که در این تشک ها باید مراقب سوراخ شدن و برخورد اشیاء تیز باشید.

راحت و آرامش بخش

بسیاری از مردم تخت های آبی را راحت تر از تشک های دیگر تخت خواب می دانند. سرازیر شدن آب در هسته تشک حس حرکت آب در کنار ساحل را دارد، که اغلب به عنوان صدای آرامش‌بخش در نظر گرفته می‌شود.

ارزان قیمت

گرانترین و بزرگترین بسترهای آبی معمولاً بیش از 10 میلیون تومان نیستند.

آیا تشک آبی برای سلامتی مفید است؟

هیچ مزیت خاصی برای سلامتی در ارتباط با خوابیدن روی تخت آبی وجود ندارد. بسیاری از مردم به نوسان آرام تخت‌های آبی علاقه مند هستند و گزارش می‌دهند که سریع‌تر، راحت‌تر و عمیق‌تر از یک تشک سنتی استراحت می‌کنند. اگر هر یک از این مزایا را از بستر آبی انتظار دارید، به جرات می توان گفت که تشک آبی گزینه مناسبیدر کالای خواب شما است.

معایب تشک های آبی تخت خواب

معایب تخت‌های آبی شامل وزن بالا، سر و صدای آب و تمایل آن‌ها به مصرف انرژی خانه شما است.

تخلیه انرژی

تخت های آبی گرما را از هوا جذب می کنند و گرمایش خانه را دشوارتر و پرهزینه تر می کنند.

سنگین

بسترهای آبی زمانی که پر می شوند بسیار سنگین هستند و نمی توان آنها را بدون تخلیه اولیه از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

پر سر و صدا

در حالی که یک تشک سنتی ممکن است هنگام جابه‌جایی در طول شب صدایی ایجاد کند، حتی حرکات کوچک نیز می‌توانند باعث خمیدگی قابل توجهی در یک بستر معمولی آبی شوند.

نگهداری از تشک آبی

در حالی که افراد بسیاری پیشنهادی می‌کنند این تشک ها را خریداری کنید، باید به شرایط حمل ونقل و نگهداری از این نوع تشک‌ها توجه کنید. بهتر است مکانی را انتخاب کنید که فاصله مناسبی با اشیاء نوک تیز دارد و همچنین تا حد امکان از دسترس کودکان خردسال نیز دور باشد. اتاقی را برای تشک آبی انتخاب کنید که مدام در حال تغییر دکوراسیون و چیدمان آن نباشید. نگهداری از تشک آبی بسیار مهم و حساس است به این علت قبل از خرید آن بهتر است از شرایط نگهداری آن اطمینان حاصل کنید.

در صورت تمایل مقاله “مراقبت و نگهداری از تشک” را مطالعه کنید.

تشک آبی

 

طول عمر تشک آبی

در رابطه با طول عمر این تشک ها باید بگوییم که به دلیل عدم جذب گرد و غبار و تمیزی آسان ماندگاری نسبتا بالایی داردند. یکی دیگر از ویژگی‌های برتر آنها گرمایش بسیار آسان آنها می‌باشد. ماندگاری بالا برای تشک‌های آبی موجب شده است که بسیاری آنها را گزینه‌ای مناسب برای خرید بدانند و با خیالی آسوده این نوع از تشک را انتخاب کنند.

در صورت تمایل مقاله “زمان تعویض کالای خواب” را مطالعه فرمائید.

طول عمر تشک آبی

افزایش کیفیت خواب

از آنجایی که این نوع از تشک حس راحتی مطلوبی را به شما منقل می‌کند ، شما خوابی دلنشین  را تجربه خواهید کرد. این تشک بدن شما را احاطه می‌کند و به سادگی از کمر و ستون فقرات شما محافظت می‌کند. افزایش حس راحتی موجب می‌شود که شما خوابی با کیفیت را تجربه کنید و روز بعد با نشاط و انرژی بیشتر فعالیت‌های روزانه را انجام دهید. کیفیت خواب ارتباط مستقمی با انتخاب تشک مناسب دارد. پزشکان توصیه می‌کنند اگر کیفیت خواب شما مطلوب نیست به فکر تعویض تشک خود باشید.

در صورت تمایل مقاله “نقش کالای خواب در سلامت خواب” را مطالعه فرمائید.

گرمایش تشک آبی

سیستم گرمایش تشک آبی بسیار جالب است. طراحان برای ایجاد گرما، درون آب تشک یک بخاری داخلی طراحی کرده‌اند. این طراحی خلاقانه موجب شده است که شما در فصول سرد نیز خوابی دلنشین را تجربه کنید. گرمایش مناسب در این تشک‌ها موجب می‌شود که سیستم گردش خون عملکرد بهتری برای خون رسانی به مفاصل داشته باشد. فراموش نکنید که بهبود جریان خون رسانی به مفاصل موجب بهبود درد‌های مفصلی نیز می‌شود.

تشک آبی ضد حساسیت می‌باشد

علل بسیاری از حساسیت‌ها گرد و غبار است، تشک‌های بی کیفیت جذب بالایی نسبت به گرد و غبار دارند و برای سلامتی شما بسیار مضر هستند. تشک آبی به دلیل عدم جذب گرد و غبار آنتی آلرژی بوده و برای افراد دارای آلرژی بسیار پیشنهاد می‌شوند. اگر تشک آبی به اندکی گرد و غبار آلوده شود، پاکسازی آن بسیار ساده است فقط کافیست به کمک یک دستمال مرطوب سطح آن را پاک کنید. درخشش تشک شما پس از پاکسازی مانند روز اول خود می‌شود.

میانگین عمر تشک آبی

تشک‌های طبی در حدود چهار یا پنج سال عمر مفیدی دارند اما تشک‌های آبی در حدود  ده تا بیست سال  ماندگاری دارند. تشک‌های آبی با گذشت زمان شکل و فرم اولیه خود را از دست نمی‌دهند و همچنین در تمام دوران حالت نرمی خود را حفظ می‌کنند. تشک‌های آبی جدید و مدرن شامل دو تشک مجزا هستند که در کنار یکدیگر بر روی تخت قرار می‌گیرند.

نکات مهم در خصوص تشک‌های آبی

اگر قصد خرید تشک طبی از انواع آبی را دارید دقت کنید که در مناطق بسیار سرد ممکن است هزینه مصرف انرژی برای بخاری تشک آبی شما تا حدودی بالا باشد. نگهداری از تشک آبی نیازمند دقت بالایی است و ممکن است ترمیم قسمت‌های آسیب دبده ساده ناممکن باشد. برای انتخاب ملحفه و روتختی مناسب برای تشک آبی نیز حتما باید از پارچه‌هایی استفاده کرد که لغزنده نباشند.

جابه جایی تشک‌های آبی به سادگی تشک‌های طبی و معمولی نیست. در هنگام جدا سازی باید آب داخل تشک تخلیه گردد و قطعات تشک جدا شوند. پزشکان بر این باور هستند که این توع از تشک برای کودکان مناسب نیست و خطر سقط جنین را در زنان باردار ممکن است افزایش دهد. قبل از اقدام خرید برای تشک‌های آبی تمام شرایط گفته شده را بررسی کنید و با اطمینان خرید کنید.

نکته آخر اینکه این تشک را به دلیل مزایای آن برای زخم بستر و حمایت آن از فشار بدن، می توان از انواع تشک طبی دانست.

تشک آبی جدید

سخن پایانی ژرمن کالا

فروشگاه ژرمن کالا با واردات کالای خواب آلمانی و ترک در تلاش است تا برای شما عزیزان فرایند خرید را ساده و لذت بخش کند. با مراجعه به سایت فروشگاه ژرمن کالا با خیالی آسوده خرید کنید زیرا تمام محصولات دارای گواهی سلامت و اصالت هستند. ژرمن کالا به تمام نقاط ایران محصولات خود را در کم‌ترین زمان ارسال می‌کند.

ژرمن کالا

 

سولات متداول

آیا تشک آبی برای کمردرد مفید است؟

تخت های آبی کم و بیش مانند تشک های طبی لاتکس و مموری فوم پشتیبانی نمی کنند. با این حال، آب داخل تخت معمولاً توسط یک سیستم داخلی گرم می شود. اگر آسیب کمری دارید که با گرما بهبود می‌یابد (یا با خوابیدن در سرما تشدید می‌شود)، ممکن است یک تخت آبی برایتان مفید باشد. برخی از کاربران این تجربه را شبیه به خوابیدن روی یک پد گرم کننده بزرگ توصیف می کنند.

اگر کمر سالم و بدون آسیبی دارید، خوابیدن روی تشک آبی هیچ اشکالی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “بهترین تشک برای کمردرد” را مطالعه کنید.

آیا تشک آبی راحت است؟

خوابیدن در بستر آبی را می توان با خوابیدن در بانوج مقایسه کرد. برخی افراد آن را فوق العاده راحت می دانند، در حالی که برخی دیگر با درد از خواب بیدار می شوند. پس راحتی آن تقریبا نسبی بوده و با توجه به حالت خواب و وزن شما می تواند متغیر باشد. درنتیجه بهترین کار تست کردن آن قبل از خرید است.

آیا تشک های آبی برای زخم بستر خوب هستند؟

هنگامی که فرد برای مدت طولانی در بستر است، اغلب از یک تخت آبی یا تشک بادی برای جلوگیری از زخم بستر استفاده می شود. این تخت خود را به خطوط بدن بیمار شکل می دهد و پشتیبانی را به طور مساوی توزیع می کند تا از ایجاد نقاط فشار و یا تحریکات پوستی جلوگیری کند.

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی

تشک مواج که عموما برقی بوده و با هوا پر می شود به دلیل خواص ارتوپدیک آن به عنوان تشک طبی برای درمان زخم بستر استفاده می شود.
اغلب سردرگمی های زیادی در مورد خرید تشک طبی وجود دارد، از نظر اینکه چه چیزی برای بیماران مختلف مناسب است و چه مزایای درمانی مختلفی توسط انواع تشک تخت خواب ارائه می شود. تولیدکنندگان راهنمایی هایی در مورد مناسب بودن محصول خود ارائه می دهند که اغلب مبهم است. این که تشک فوم بهتر است یا بادی، یا اینکه یک تشک فنر پاکتی برای خود بخریم یا لاتکس بدون فنر!

ادامه مطلب

 

تشک طبی چیست؟

تشک طبی

تشک طبی یکی از محصولات خواب طبی است که هنگام خوابیدن روی آن، فشار وارد شده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. این اتفاق خوب وقتی میفته که با دراز کشیدن روی این زیرانداز طبی، برامدگی های بدن مانند شانه ها، باسن و ساق پا به میزان کافی در آن فرو رفته و ستون فقرات صاف و همتراز با سطح افقی قرار می گیرد. این حالت از قرارگیری امتداد مهره های کمر روی تخت خواب، دقیقا همان حالتی است که برای حفظ سلامت بدن، تسکین درد کمر، عدم تشدید درد دیسک کمر و دیدن خواب خوش در خواب راحت نیاز است.

ادامه مطلب

 

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.