خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک بیمارستانی چیست؟

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. در نتیجه تفاوت هایی بین این کالای خواب با انواع خانگی آن در اتاق خواب وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تشک بیمارستان

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک تخت بیمارستانی برای مصارف خانگی که گاهی به آن تشک طبی یا تشک ارتوپدی نیز گفته می شود، متناسب با تخت های خانگی طراحی شده است. آنها به طور خاص به مشکلاتی می پردازند که افراد هنگام خواب با آن دست و پنجه نرم می کنند، مانند زخم های بستر، کمردرد، خطر افتادن از تخت، و حفظ یک محیط خواب سالم.

اما آیا تفاوتی بین تشک های بیمارستانی با محصول خانگی آن وجود دارد؟ تخت بیمارستانی یک تخت سفارشی است که برای پاسخگویی به نیازهای یک محیط بیمارستانی طراحی شده است. چند ویژگی وجود دارد که تخت بیمارستانی را از تخت معمولی متمایز می کند. متمایزترین ویژگی تخت بیمارستانی این است که کاملاً قابل تنظیم است.

چه تشک هایی در بیمارستان ها استفاده می شود؟

متداول ترین انواع تشک های بیمارستانی تشک های فنر داخلی و تشک های فوم هستند. برخی از بیمارستان ها نیز از تشک بادی استفاده می کنند. تشک های فنر داخلی معمولاً ارزان تر از انواع دیگر هستند و کمترین انعطاف را دارند. از طرف دیگر تشک های باریاتریک به دلیل ساختار پیچیده گرانتر هستند.

احتمالا راحتی برخی از تشک های بیمارستانی شما را شگفت زده کرده است! اغلب تشک های تخت بیمارستانی با کیفیت بالا از فوم های چند لایه یا مموری فوم برای انطباق با شکل و موقعیت بدن ساخته شده اند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که فشار بدن را به صورت هوشمند توزیع کنند.

در صورت تمایل مقاله “معرفی انواع تشک تخت خواب” را مطالعه فرمائید.

ابتدا به این 5 سوال پاسخ دهید

  1. بیمار چه مقدار زمان در روز را در رختخواب می گذراند؟
  2. آیا بیمار می تواند موقعیت خود را به طور مستقل تغییر دهد؟
  3. چند ماه باید از تخت بیمارستانی استفاده کنند؟
  4. وزن بیمار چقدر است؟
  5. چقدر توده عضلانی دارند؟

پس از یافتن جواب مناسب برای سوالات ذکر شده ما شما را به صورت کامل راهنمایی می‌کنیم.

خرید تشک برای بیمار

شما 4 نوع تشک بیمارستانی برای انتخاب دارید

به طور کلی، تشک طبی با کیفیت بالاتر با کانتور برای جریان هوا و تراکم های مختلف، خطر و ناراحتی بستر را به حداقل می رساند. اما، بسته به اینکه شما یا عزیزتان چه مدت زمانی را در رختخواب سپری می کنید، ممکن است لزوماً بهترین کیفیت برای شما ضروری نباشد. در ادامه چهار گزینه‌های مناسب را برای شما بررسی می‌کنیم.

تشگ طبی بیمارستان

در صورت تمایل مقاله “انواع تشک طبی” را مطالعه فرمائید.

1. تشک های فنری گزینه کم هزینه برای شما

بیشتر تخت‌های بیمارستانی اولیه دارای تشک‌های فنری داخلی هستند. این نوع از تشک به طور کلی کم هزینه ترین گزینه است. اگر بیمار زمان قابل توجهی را در رختخواب سپری نکند، به اندازه کافی چابک و مستقل باشد که بتواند به تنهایی موقعیت های خود را تنظیم کند و یا به طور قابل توجهی اضافه وزن نداشته باشد که می تواند باعث ایجاد گرما در زیر بیمار شود یا کمبود وزن نداشته باشد، این تشک بهترین انتخاب است. که می تواند به مفاصلی مانند آرنج و کمر کمترین میزان فشار را بیاورد. در ادامه موارد گفته شده را بیشتر بررسی می‌کنیم.

2. تشک های فنری با لایه رویی فومی

اگر بیمار بتواند خودش بغلتد یا بنشیند، حتی اگر زمان زیادی را در رختخواب بگذراند، ترکیبی از فنر داخلی و فوم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.  لایه فوم اضافه شده در بالای آن، گزینه‌ای بسیار مناسبی برای انتخاب تشک در بیمارستان‌ها است. یکی از پیشنهادات اصلی کارشناسان این نوع از تشک است. کیفیت و ماندگاری این تشک نیز بسیار مطلوب است.

3. تشک های فوم چند لایه برای جلوگیری از زخم بستر بهینه شده اند

تشک های فومی چندین لایه با تراکم های مختلف را تشکیل می دهند که هر کدام برای پشتیبانی از هر قسمت از بیمار به طور جداگانه طراحی شده اند. به طور کلی این نوع ازتشک فشار را بر روی مفاصل  کاهش می‌دهد .

4. تشک های بادی با پمپ دارای قابلیت تنظیم

این نوع از تشک گران‌ترین نوع تشک تخت بیمارستانی است امابهترین کیفیت را دارد. بیمار می تواند مقدار هوای تشک را تنظیم کند تا چگالی مناسب برای ایجاد حس راحتی خود را داشته باشد. به علاوه، تشک‌های بادی به طور فعال فشار  هوا را برای کاهش نقاط فشار بدن تغییر می‌دهند.

تشک تخت بیمارستانی برای مصارف خانگی که گاهی به آن تشک طبی یا تشک درمانی ارتوپدی نیز گفته می شود، متناسب با تشک بیمارستانی خانگی طراحی شده است. آنها به طور خاص به مشکلاتی می پردازند که افراد هنگام خواب با آن دست و پنجه نرم می کنند، مانند زخم های فشاری، کمردرد، خطر افتادن از تخت، و حفظ یک محیط خواب سالم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد تشک طبی دارید، مقاله “تشک طبی چیست” را مطالعه فرمائید.

تشک طبی

مشاهده قیمت تشک های آلمانی ژرمن کالا

تشک انتخابی شما باید دارای ویژگی گردش هوای مناسب باشد

تشک های دارای گردش هوای مطلوب برای بیمارانی که زخم بستر دارند یا سابقه ایجاد زخم دارند ایده آل هستند. این تشک‌ها رطوبت پوست را کنترل می‌کنند. همچنین جریان خون و گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و نقطه فشار را برای احساس راحتی بیشتر بیماران کاهش می دهد. تشک انتخابی باید ضد حساسیت بوده و نسبت به جذب گرد و غبار مقاومت کافی داشته باشد.

در صورت تمایل مقاله “ویژگی های تشک طبی خوب” را مطالعه فرمائید.

راهنمای خرید تشک

وزن بیماران در انتخاب تشک بسیار مهم است

فراموش نکنید که تشک‌های خریداری شده باید متناسب با وزن بیمار باشند که بتوانند از ستون فقرات و گردن بیمار پشتیبانی کند. اگر بیمار دارای اضافه وزن باشد، تشک‌های فومی متراکم و سفت می‌توانند گزینه‌‌ای مناسب باشند. آنچه اهمیت دارد ، کیفیت خواب بیمار در زمان‌های استراحت است که بتواند به بهبود و آرامش بیمار کمک بیشتری کند.

در صورت تمایل مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” را مطالعه فرمائید.

تشک برای افراد چاق

نکات تکمیلی در انتخاب تشک مناسب برای بیماران

حضور در خانه با شرایط پزشکی که با مراقبت و تجهیزات مناسب قابل درمان باشد، بر بستری شدن در بیمارستان ارجحیت دارد. از آنجایی که خواب برای بهبودی و حفظ سلامتی بسیار مهم است، تشک بیمارستانی مناسب برای استفاده در منزل جزء مهمی برای مراقبت در منزل و عدم رفتن به بیمارستان است. تشک مناسب برای تخت بیمارستانی در خانه می تواند مشکلات پزشکی را برطرف کند و خواب باکیفیت را تسهیل کند، به گونه ای که یک تشک استاندارد نمی تواند.

در نهایت باید بگوییم که خرید تشک مناسب برای مراکز درمانی امری بسیار مهم است. عدم جذب گرد و غبار بسیار مهم است و تشک باید دارای گردش هوای مناسب و آنتی باکتریال باشد. تشک استانداردی را انتخاب کنید که دارای گواهی اصالت و سلامت باشد. خرید تشک‌های ارزان و بی کیفت موجود در بازار را فراموش کنید. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند که برای بهبود کیفت خواب بیمار  از تشک طبی با کیفیت استفاده شود.

 

خرید تشک طبی

 

فروشگاه ژرمن کالا بهترین و معتبرترین کالای خواب را از کشور‌های آلمان و ترکیه وارد ایران می‌کند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به صفحه رسمی ژرمن کالا در گوگل با اطمینان خرید کنید. تمام محصولات موجود دارای گواهی اصالت و سلامت هستد. هر کجای ایران که باشید ژرمن کالا در کم‌ترین زمان ممکن کالای خریداری شده را به دست شما ‌می‌رساند.

ژرمن کالا

 

سوالات متداول

چه تشک هایی در بیمارستان ها استفاده می شود؟

متداول ترین انواع تشک های بیمارستانی تشک های فنری و تشک های فوم هستند. و البته برخی از بیمارستان ها نیز از تشک بادی برای بخش های خاص مانند قسمت بیماران دارای زخم بستر استفاده می کنند.

چرا تخت های بیمارستان اینقدر راحت هستند؟

تشک های تخت بیمارستانی با کیفیت بالا از فوم های چند لایه یا مموری فوم برای انطباق با شکل و موقعیت بدن استفاده می کنند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که فشار بدن را به صورت هوشمند توزیع کنند؛ دقیقا مانند تشک های طبی لاتکس.

تخت بیمارستانی چه ویژگی خاصی دارد؟

تخت‌های بیمارستانی به مراقب این امکان را می‌دهند که تخت را تا ارتفاعی بالا یا پایین بیاورد که انتقال بیمار به ویلچر یا واکر را آسان‌تر و ایمن‌تر کند.

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی

تشک مواج که عموما برقی بوده و با هوا پر می شود به دلیل خواص ارتوپدیک آن به عنوان تشک طبی برای درمان زخم بستر استفاده می شود.
اغلب سردرگمی های زیادی در مورد خرید تشک طبی وجود دارد، از نظر اینکه چه چیزی برای بیماران مختلف مناسب است و چه مزایای درمانی مختلفی توسط انواع تشک تخت خواب ارائه می شود. تولیدکنندگان راهنمایی هایی در مورد مناسب بودن محصول خود ارائه می دهند که اغلب مبهم است. این که تشک فوم بهتر است یا بادی، یا اینکه یک تشک فنر پاکتی برای خود بخریم یا لاتکس بدون فنر!

ادامه مطلب

 

تشک طبی چیست؟

تشک طبی

تشک طبی یکی از محصولات خواب طبی است که هنگام خوابیدن روی آن، فشار وارد شده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. این اتفاق خوب وقتی میفته که با دراز کشیدن روی این زیرانداز طبی، برامدگی های بدن مانند شانه ها، باسن و ساق پا به میزان کافی در آن فرو رفته و ستون فقرات صاف و همتراز با سطح افقی قرار می گیرد. این حالت از قرارگیری امتداد مهره های کمر روی تخت خواب، دقیقا همان حالتی است که برای حفظ سلامت بدن، تسکین درد کمر، عدم تشدید درد دیسک کمر و دیدن خواب خوش در خواب راحت نیاز است.

ادامه مطلب

 

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.