تشک طبی چیست؟

تشک طبی

تشک طبی یکی از محصولات خواب طبی است که هنگام خوابیدن روی آن، فشار وارد شده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. این اتفاق خوب وقتی میفته که با دراز کشیدن روی این زیرانداز طبی، برامدگی های بدن مانند شانه ها، باسن و ساق پا به میزان کافی در آن فرو رفته و ستون فقرات صاف و همتراز با سطح افقی قرار می گیرد. این حالت از قرارگیری امتداد مهره های کمر روی تخت خواب، دقیقا همان حالتی است که برای حفظ سلامت بدن، تسکین درد کمر، عدم تشدید درد دیسک کمر و دیدن خواب خوش در خواب راحت نیاز است.

اگر هنگام خواب روی تخت خواب یا بیدار شدن از آن از کمردرد رنج می برید و به پزشک مراجعه کرده اید، حتما در مورد استفاده از تشک های طبی در مجموعه کالای خواب شما صحبت کرده است. یا حتما دیده اید که استفاده از تشک های طبی توسط بسیاری از ورزشکاران حرفه ای جهان نیز تبلیغ می شود. اما دلیل محبوبیت این تشک های تخت خواب چیست؟

ما اینجاییم که دقیقا به شما بگوییم یک تشک طبی استاندارد چیست، چه انواعی دارد، از چه ساخته شده و چه ویژگی هایی دارد.

مقدمه ایی بر معرفی تشک طبی

در واقع کلمه تشک طبی یا در ابتدا تشک ارتوپدی برای ساخت زیر انداز های تخت های بیمارستانی طراحی شد تا افرادی که بیماری دیسک کمر یا مشکلات ستون فقرات و گردن داشتند، در بستر بهتری برای بهبود استراحت کنند. اما نتایج حاصله از استفاده از این تشک ها به حدی ایده آل بود که هم اکنون بهترین نمونه های آن روی تخت خواب در اتاق خواب منازل شخصی در حال استفاده است.

برند های خبره تولید کالای خواب نمونه های مدرنی از تشک های طبی را طراحی کرده اند که به علت قیمت بالای آنها، برای عموم بیمارستان ها تهیه این مدل ها مقرون به صرفه نیست.

تشک طبی چیست؟

تشک طبی

تشکی که بتواند ستون فقرات را تراز کند و فشار بدن را کم، طبی است.

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی از انواع تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک های طبی از مواد مختلفی مانند فوم های مموری فوم، لاتکس، فنر های پاکتی و یا ترکیبی از آنها تولید می شوند. در این میان استفاده از لاتکس طبیعی به دلیل مزایای متعدد بسیار مورد توجه محققان و نیز مصرف کنندگان مختلف قرار گرفته است. اما چرا؟

 

تشک طبی

مشاهده تشک های طبی آلمانی ژرمن کالا

چه چیزی یک تشک را طبی می کند؟

اصلی ترین عاملی که می تواند یک تشک را در مرز تشک طبی قرار دهد، پشتیبانی آن از مفاصل است. این پشتیبانی از طرف یک تشک استاندارد طبی زمانی به واقعیت تبدیل می شود که فشار بدن روی تشک خنثی، نقاط برجسته در تشک فرو رفته و ستون فقرات در یک راستا قرار گیرد. به زبان ساده تشکی با سفتی متوسط رو به بالا که بتواند با شکل بدن فرم بگیرد و نه فرم بدن با فشار تشک تغییر کند، یک تشک طبی خوب است.

از جمله موادی که می تواند این نیاز را برآورده کند، فوم های باکیفیتی مانند لاتکس و مموری فوم است. البته اینکه تمام ضخامت تشک یک تیکه از جنس موادی مانند لاتکس باشد، نمی تواند تشک مناسبی باشد. باید تشک یک لایه پایه یا هسته مرکزی با فوم های محکم تر فناوری شده باشد (دو سوم از ضخامت) و مابقی ارتفاع تشک لایه راحتی از متریال طبیعی موادی مانند لاتکس باشد (یک سوم ضخامت تشک).

آیا تشک طبی باید کاملا سفت باشد؟

در گذشته نه چندان دور، تشک های بسیار سفت را طبی می دانستند. این قضیه باعث سوء استفاده بسیاری از تولیدی ها و فروشنده ها برای فروش تشک های بی کیفیت بسیار سفت و سنگین تحت عنوان تشک طبی با قیمت بالا شده بود. اما با مطالعات عملی که متخصصان ارتوپدیک روی افرادی که کمر درد داشتند انجام شد، به این قضیه پی بردند که کیفیت خواب این افراد با این تشک ها اصلا بهتر نمی شود. امروزه همه متخصصان تایید کرده اند که مهم پشتیبانی تشک از کمر است و نه سفتی زیاد آن.

مواد تشکیل دهنده تشک طبی چیست؟

لایه های تشک طبی

تشک طبی می تواند از مموری فوم، لاتکس، فنر پاکتی و یا مانند تصویر ترکیبی از آنها باشد.

ساختار داخل تشک طبی از فوم‌های ژله‌ای است که باعث جذب بیشتر گرما می‌شود. حضور این فوم‌ها در داخل تشک باعث میشود که فرم بدن در سطح تشک قرار گیرد و سبب کم کردن فشار بر روی بدن می‌شود. داخل بهترین انواع تشک های طبی از فنر پاکتی، مموری فوم، لاتکس و یا ترکیبی از آنها استفاده شده است.

یک تشک استاندارد باید دو قسمت اصلی لایه پایه یا حمایتی (دو سوم از ضخامت تشک) و یک لایه راحتی (یک سوم از ضخامت تشک) را داشته باشد. عموما لایه راحتی تشک های طبی از مموری فوم باکیفیت یا لاتکس طبیعی است و لایه پایه و هسته مرکزی آنها از فوم های فناوری شده صنعتی می باشد. در تشک های هیبریدی یا فنر پاکتی هسته مرکزی و لایه پایه از فنر های پاکتی تشکیل شده است.

البته محتویات داخل تشک های طبی در مدل های متفاوت، با هم فرق دارد. برای مثال تشک های لاتکس از فوم، لاتکس و تاپر هستند و حتی در برخی مدل ها از فنر های پاکتی نیز داخل آنها استفاده شده است.

در واقع بهترین تشک طبی از لاتکس طبیعی ساخته شده است. لاتکس طبیعی به کار رفته در این تشک از صمغ ارگانیک درخت کائوچو تولید شده است که کاملا غیر سمی و با محیط زیست سازگار است. همچنین این تشک ها بایستی آنتی آلرژی و آنتی باکتریال بوده و در مقابل رشد میکروب ها مقاوم است. 

5 مزیت اصلی تشک طبی استاندارد

قطعا شما نیز جزو افرادی نخواهید بود که بخواهند پول بیشتر برای هیچی خرج کنند! تشک طبی خوب قیمت بالاتری دارد اما این هزینه یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه برای حفظ سلامت بدن شما می باشد. البته طول عمر بالای تشک های باکیفیت، جبران هزینه بیشتر آن ها خواهد بود. از مزایای تشک طبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حمایت از کمر و پشت با توزیع فشار و فرم گرفتن طبق شکل بدن هنگام خواب و در نهایت صاف کردن ستون فقرات؛
  2. جلوگیری از تشدید درد کمر و مفاصل و عضلات آسیب دیده هنگام خواب با به حداقل رساندن فشار؛
  3. بهبود جریان خون و تسریع بهبود و ترمیم بدن در خواب شبانه؛
  4. جلوگیری از کج و گود شدن کمر و لگن شما در دراز مدت؛
  5. و عدم بهم ریختن استایل و حالت تشک بعد از استفاده طولانی مدت در تشک های باکیفیت.

نتایج مطالعات موسسه ملی سلامت

یک تحقیق بسیار کاربردی از موسسه ملی سلامت آمریکا که در کتابخانه ملی پزشکی (NLM) (https://www.ncbi.nlm.nih.gov) در رابطه با خوابیدن روی تشک طبی منتشر شده است، می گوید:

تحقیقات و آزمایش های تشک طبی و نوع دیگر عادی آن را برای یک زن 30 ساله و یک مرد 29 ساله سالم با درد خفیف کمر انجام داده اند. این تحقیقات در دو دوره 28 روزه با دو نوع تشک انجام شده است.

و نتایج بر این بوده که بهبود قابل توجهی در کارایی خواب برای تشک طبی یافت شده است. همچنین استرس افراد پس از استراحت روی تشک طبی نیز از حالت قبلی بسیار بهینه تر شده است.

در نهایت با توجه به شرایط این دو فرد، شاهد کاهش درد کمر بوده و استرس را نیز بسیار کم کرده است.

5 مدل از بهترین انواع تشک طبی

5 مدل تشک مناسب طبی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنوع محصولات کالای خواب رو به افزایش است و انواع تشک طبی از این امر مستثنی نبوده و خود را با نیازهای مختلف منطبق، و در شکل های گوناگون ظاهر شده است. هر مدل از تشک طبی برای نیاز خاصی قابل استفاده است. قبلا عموم تشک ها با پشم و پنبه و با استفاده از فنر های یک دست ساخته و مونتاژ می شدند. اما هم اکنون در سال 1401، نام هایی همچون لاتکس، مموری فوم و هیبریدی به گوش میرسد که آوازه محبوبیت آنها، جهان را فرا گرفته است.

انتخاب تشک مناسب با بدن، به خواب راحت ما کمک می کند. هر تشک برای نیازی متفاوت طراحی شده است در زیر انواع آن را توضیح می دهیم که در تصمیم گیری به شما کمک کرده باشیم.

تشک های محبوب طبی که علاوه بر پشتیبانی عالی از ستون فقرات، طول عمر بیشتر دارند و می توانند برخی قابلیت های گردش هوا و ضد حساسیت بودن را ارائه دهند، شامل موارد زیر هستند:

نکته:

با توجه به تنوع انواع تشک درمدل های طبی و غیر طبی، درصورتی که تصمیم به خرید تشک دارید، راهنمای خرید تشک ما را مطالعه کنید تا مسیر پیچیده انتخاب این کالای خواب مهم را برایتان مانند آب خوردن راحت کنیم و بتوانید به صورت حرفه ای تشک مناسب تخت خواب خود را انتخاب کنید.

 

ویژگی های یک تشک طبی خوب و استاندارد

ویژگی های تشک طبی خوب

اگر کوچکترین اطلاعاتی در مورد تشک طبی استاندارد داشته باشید، میدانید که ویژگی اصلی آن پشتیبانی صحیح از ستون فقرات و ارائه خواب در آرامش بدون فشار مضاعف روی عضلات و مفاصل می باشد. اما ویژگی تشک طبی خوب به همین ویژگی خطم نمی شود و باید به دنبال ارائه ویژگی های مازاد باشید. ویژگی هایی که عموما برند های برتر تولید کالای خواب طبی آن ها را به تشک های خود اضافه می کنند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند. ویژگی هایی مانند لایه های بادوام راحتی و هسته باکیفیت تشک، روکش های ضد حساسیت و قابل شستشو، خطوط نقره جهت دفع الکتریسیته ساکن بدن، ارتفاع مناسب و سایز بهینه برای ارائه خواب راحت و غیره.

شش ویژگی اصلی یک تشک خوب طبی از برند معتبر شامل موارد زیر است:

  1. استحکام و سفتی آن حدود 6 تا 7 از 10 است
  2. بافت و رویه آن از پنبه طبیعی یا پلی استر ضد حساسیت است
  3. ساختار داخلی آن از مموری فوم یالاتکس طبیعی می باشد
  4. اندازه و سایز مناسب تخت خواب شما را ارائه می دهد
  5. قابلیت گردش هوا دارد
  6. دارای خطوط نقره برای دفع الکتریسیته ساکن بدن است

 

سایز تشک و ارتفاع استاندارد آن باید چقدر باشد؟

سایز تشک طبی

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند کمردرد ممکن است به تشک‌های سفت‌تر با لایه‌های راحتی نازک‌تر و ضخامت کمتر نیاز داشته باشند. تشک های 20 تا 25 سانتیمتری با حالت سفت متوسط با لایه پایه ضخیم تر از لایه راحتی، ​​برای مبتلایان به کمردرد ایده آل است. این تخت ها به اندازه کافی سفت هستند تا از پشت شما حمایت کنند و از فرورفتگی تشک جلوگیری کنند و در عین حال به اندازه کافی نرم هستند تا با انحنای طبیعی ستون فقرات شما مطابقت داشته باشند.

کسانی که مبتلا به آرتریت، درد شانه یا درد لگن هستند به تشک های نرم تری نیاز دارند. تشک هایی با ضخامت 25 تا 30 سانتیمتری با لایه راحتی ضخیم تر گزینه خوبی برای افراد مبتلا به این شرایط پزشکی است.

تفاوت تشک طبی لاتکس با دیگر تشک ها چیست؟

تشک ها در ابتدا برای کمک به داشتن خوابی راحت بر روی تخت های عمدتا چوبی تولید شدند. تولید تشک های طبی نیز در همین راستا و با هدف افزایش راحتی و کاهش دردهای مزمن طراحی و آغاز شد. به عنوان مثال، مموری فوم ماده ای بسیار راحت است که از گرمای بدن برای نرم کردن سطح استفاده می کند. اما تشک های طبی مانند تشک طبی لاتکس یک قدم جلوتر می روند و برای نرم کردن نیازی به گرمای بدن ندارند. این یعنی تولید راحتی و تسکین درد فوری!

از سوی دیگر، حساس نبودن به دما یعنی این تشک های طبی، محیطی خشک و خنک ایجاد کرده و کمتر از سایر تشک ها تحت تاثیر تغییرات دمای بیرون هستند. در تشک های طبی لاتکس دانلوپیلو، این کار توسط روزنه هایی که در سراسر تشک تعبیه شده، انجام می شود. گردش هوا در طول این روزنه ها، تعریق را کاهش می دهد. در نتیجه سطح دمای مطلوب بدن حین خواب حفظ می شود.

لاتکس و مموری فوم

بهترین برند های خارجی و ایرانی تشک طبی

برندهای تشک طبی در ایران و جهان بسیارند اما شما بایستی با توجه به نیازتان دست به انتخاب بزنید و همچنین اگر دچار مشکلات جدی در ستون فقرات هستید حتما قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید. از بهترین ها و پرفروش های بازار تشک طبی در ایران، شامل موارد زیر هستند:

مارک های خارجی:

  • تشک دانلوپیلو آلمان
  • آدنیس
  • تشک زست
  • تشک برن

مارک های ایرانی:

  • تشک رویا
  • تشک رویال
  • تشک خوشخواب

قیمت تشک طبی و عوامل موثر بر آن

تشک از مهم ترین اقلام کالای خواب است که می‌تواند به صورت تشک تک نفره یا دو‌نفره به مشتریان عرضه شود. برای اینکه در خرید تشک آگاهانه برخورد کرده باشیم باید به جنس پارچه آن و الیافی که درون تشک به کار رفته توجه کنیم. بنابراین بازه قیمتی متفاوتی دارد.

برای درک فرایند قیمت گذاری تشک های طبی و عوامل موثر در قیمت تمام شده آنها، در ادامه آنچه باعث قیمت بیشتر یک تشک طبی استاندارد می شود را لیست کرده ایم:

  • ابعاد و اندازه؛
  • تکنولوژی سخت (فوم، لاتکس طبیعی، لاتکس صنعتی و …)؛
  • کیفیت دوخت و کاور؛
  • فنری یا لاتکس کامل؛
  • و برند سازنده آن.

با توجه به عوامل موثر بر قیمت تشک طبی؛ هرچه ابعاد بزرگتر، تکنولوژی ساخت بهتر، کیفیت دوخت و پارچه بهتر و از لاتکس طبیعی کامل باشد و توسط برند های شناخته شده تولید شده باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. اما این پول به جوب نمی رود و قطعا مزایای یک تشک خوب با توجه به اینکه با سلامت شما در ارتباط است و به نحوی رفیق خواب شبانه شما می شود، بیشتر از مبلغی است که خرج می کنید.

کدام افراد به تشک طبی نیاز دار

یک زندگی راحت و آسوده در کنار آرامش و سلامتی است که به ارمغان می‌آید. بدن سالم بالاترین نعمتی است که هر کس می‌تواند از آن برخوردار باشد. این نکته را زمانی که با کوچکترین بیماری یا دردی مواجه می‌شویم بهتر درک می‌کنیم. متاسفانه زندگی مدرن همه انسان ها را از توجه لازم و کافی به بدن خود بازداشته است.

هر انسان بخش بزرگی از زندگی خود را در خواب می‌گذراند. به طور متوسط همه ما یک سوم از عمر خود را در حال خوابیدن هستیم. فکرش را بکنید، یعنی یک فرد 90 ساله چیزی حدود 30 سال از زندگی اش را خواب بوده است. حال ببینید اگر در این زمان طولانی رفتار اشتباهی با بدن صورت بگیرد چه لطمه های جبران ناپذیری را می‌تواند وارد نماید.

تشک طبی برای افرادی که درد کمر دارند

افرادی که دیسک کمر یا آرتروز گردن دارند و یا از کمردرد رنج می برند

تشدید درد مفاصل و عضلات در افرادی با شرایط خاص پزشکی مانند کمردرد در بزرگسالان در تخت خواب بسیار شایع است. این افراد برای حفظ امنیت خود و کاهش فشار بر روی مفاصل و عضلات آسیب دیده، باید یک تشک طبی مناسب به بستر خود اضافه کنند. تشک طبی با خواص توزیع وزن بدن و تراز کردن مهره های ستون فقرات و گردن در یک راستا و همچنین بهبود گردش خون، به کاهش درد و افزایش سرعت ترمیم بسیار کمک می کند.

با توجه به اهمیت بیشتر این موضوع، حتما مقاله “بهترین تشک برای کمر درد” را مطالعه کنید.

مزایای تشک طبی برای افرادی که کم خوابی و بی خوابی دارند

کم خوابی و بی خوابی ریشه در اعصاب و مغز دارد. اما همچنان می‌توان از تشک طبی به عنوان یک راه حل احتمالی استفاده نمود. نارکولپسی و کاتاپلکسی از جمله شایع ترین بیماری های مربوط به خواب افراد است. گرچه همه این موارد نیاز به درمان های خاص خود را دارند اما انواع تشک طبی مناسب و با کیفیت می‌تواند از اثرات جانبی این بیماری ها بکاهد.

ضرورت تشک طبی برای کسانی که آرتروز گردن دارند

یکی از شایع ترین مشکلات افراد در زندگی شهرنشینی، آرتروز گردن است. آرتروز گردن که به آن استئوآرتریت گردن نیز گفته می شود، عارضه ای است که طی آن استخوان ها، دیسک ها و مفاصل گردن تغییراتی پیدا می کنند.

ضرورت تشک طبی برای کسانی که مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر دارند

تشک های معمولی پس از مدت کوتاهی از قسمت میانی به دلیل تمرکز وزن بدن دچار فرورفتگی می‌شوند. این مسئله شروعی بر تشدید مشکلات ستون فقرات افراد است.

مزایای تشک طبی برای بیماران نیازمند به بستری

بستری شدن یکی از سخت ترین بخش های مسیر درمان یک بیماری است. خوابیدن طولانی مدت بدون تحرک بر روی تشک به اندازه کافی سخت و عذاب آور است حال آن که تشک مناسبی نیز انتخاب نشده باشد. انواع بیماری های پوستی نیز ممکن است در این صورت به مشکل اصلی اضافه شود.

تشک طبی لاتکس؛ بهترین مدل تشک برای گودی کمر

شرکت دانلوپیلوی آلمان تولید کننده تشک طبی است که دانلو پیلو برای راحتی محض دارای تنوع بسیار بالای کالای خواب می باشد که فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا وارد کننده این برند از کالای خواب می باشد . تمامی تشک های دانلوپیلو یک محیط کاملا یونیک و منحصر به فرد برای استراحت را پیشنهاد می‌کنند، آرام و ممد اعصاب. هر تشک برای تأمین کیفیتی عالی طراحی شده است، در عین حال ارائه سطحی از زیبایی منحصر به فرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

اصول صحیح استفاده از تشک های طبی

اصول خوابیدن روی تشک طبی

اهمیت نحوه صحیح استفاده از تشک طبی برای افراد مختلف متفاوت است! این که چه نوع تشکی انتخاب کنند، چقدر ضخامت و سفتی داشته باشد و حتی حالت خوابیدن شما روی تشک. قطعا کسی که می خواهد بابت خرید تشک طبی مناسب هزینه بیشتری پرداخت کند، باید با کسب اطلاع از اصول استفاده از آن، خیال خود را از کسب مزایای تشک راحت کند.

اولین قدم، انتخاب صحیح تشک است!

  • اگر بیش از 100 کیلوگرم وزن دارید؛ از تشک های طبی سفت استفاده کنید. برخی مدل ها را با اسم سری 4000 تشک طبی می شناسند که برای افراد سنگین وزن طراحی شده اند. در صورتی که وزن شما کمتر است، سری 3000 تشک طبی کاملا مناسب برای شما خواهد بود.
  • اگر عادت دارید به پهلو بخوابید؛ تشک ها نرم تر می توانند بهتر فشار بدن را روی تشک توزیع کنند و سلامت شما، سهولت گردش خون و خواب راحت را پوشش دهند. چرا که فشار شانه ها باعث فرو رفتگی بیشتر تشک و حفظ تراز ستون فقرات خواهد شد.
  • اگر در خواب تعریق بالایی دارید و یا در مناطق گرمسیر زندگی می کنید؛ تشک های با تکنولوژی لاتکس بهترین پیشنهاد هستند. چرا که با منافذی که در آنها تعبیه شده است، امکان گردش هوا در حالت بهینه تری قرار دارد.
  • چنانچه حساسیت پوستی و یا مشکلاتی از قبیل دیسک کمر یا آرتروز گردن دارید؛ با توجه به نکات فوق، حتما از تشک های طبی با کیفیت استفاده کنید که دارای پوشش ضد حساسیت و قابل جداسازی و شستشو باشند.

اصول خوابیدن روی تشک طبی

  • آن را روی زمین، روی تخت و یا روی کفی تخت (زیر تشک) قرار دهید به صورتی که سطح تراز و صافی باشد؛
  • روکش تشک طبی را که در انواع باکیفیت آن زیپ دار است، روی تشک قرار دهید تا در مواقع لازم بتوانید آن را به راحتی تمیز کرده و بهداشت کالای خواب خود را حفظ کنید؛
  • با قرار دادن یک تاپر یا محافظ تشک از افزایش طول عمر تشک خود مطمئن شوید؛
  • در صورتی که بنا به دلایل مهم پزشکی مانند دیسک کمر و ارتروز گردن دست به خرید تشک طبی زده اید، حتما یک بالش طبی را نیز به کالای خواب خود اضافه کنید؛
  • و در نهایت نظافت و بهداشت تشک و بالش را با تمیز کردن و شستن منظم روکش و کاور ها حفظ کنید.

تشک طبی سفت بهتر است یا نرم؟

تشک نرم یا سفت

تشک خیلی نرم و خیلی سفت، حمایت لازم از ستون فقرات را ندارند

با توجه به تحقیقات دانشکده سلامت هاروارد (https://www.health.harvard.edu):

“در گذشته، پزشکان اغلب تشک های بسیار سفت را توصیه می کردند. اما یک نظرسنجی از 268 فرد مبتلا به کمردرد نشان داد که کسانی که روی تشک های بسیار سفت می خوابند، ضعیف ترین کیفیت خواب را دارند. هیچ تفاوتی در کیفیت خواب بین کسانی که از تشک های سفت و متوسط ​​استفاده می کردند وجود نداشت.

از طرف دیگر تشک های نرم نیز می توانند مشکل ساز باشند. در حالی که تشک نرمی که با انحنای طبیعی بدن شما مطابقت دارد ممکن است به تراز مطلوب مفاصل کمک کند، همچنین ممکن است آنقدر عمیق فرو بروید که مفاصل شما در طول شب پیچ خورده و دردناک شوند.”

در انتخاب تشک طبی، تو هچل نیفتید!

با توجه به بازار مبهم تشک های طبی و  فروش تشک های بی کیفیت تحت عنوان تشک طبی، در صورتی که ناآگاهانه اقدام کنید، به جوای اینکه ثواب کنید، کباب میشید. نکته مهم در انتخاب تشک طبی فقط سفت و سنگین بودن نیست! بلکه هنگام خوابیدن روی آن باید تشک فرم بدن شما را به خود گرفته، نقاط فشار در سر، شانه ها، باسن، ساق و پا کمی در تشک فرو رفته و ستون فقرات شما را تراز کند. در نتیجه این که مشت خود را در تشک فرو کرده و به نتیجه نرمی تشک طبی برسید کاملا اشتباه است؛ چرا که تشک استاندارد باید نقاط فشار را در خود جا دهد. در نتیجه برای تست سفتی تشک حتما روی آن دراز بکشید و نتیجه را بسنجید.

البته مدل های 4000 با تراکم بالای هسته مرکز از بهترین های تشک طبی سفت و سری 3000 از نمونه های تشک طبی نرم در فروشگاه ما هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

پاسخ به چند سوال متداول در مورد تشک طبی

تشک طبی چه کار می کند؟

یک تشک طبی از هم ترازی خنثی ستون فقرات و کاهش فشار پشتیبانی می کند. این تشک ها برای حمایت از مفاصل جهت ترمیم یا کاهش درد هنگام خواب بسیار مفید هستند.

تفاوت تشک معمولی با تشک طبی چیست؟

هیچ تفاوت ظاهری بین تشک طبی و تشک معمولی وجود ندارد. در بیشتر موارد، اصطلاح “طبی” تشکی را توصیف می کند که تعادل راحت و پشتیبانی بهینه ای را فراهم می کند. این مدل ها معمولاً به کسانی که درد مزمن دارند یا در حال بهبودی هستند توصیه می شود.

آیا تشک ارتوپدی واقعا نتیجه می دهد؟

بله: تشک های ارتوپدی سطح بالایی از پشتیبانی، کاهش فشار و راحتی را ارائه می دهند. در حالی که آنها به صورت ویژه برای کسانی که مشکل کمر درد دارند طراحی شده است، می تواند در حفظ سلامت کمر افراد دیگر نیز مفید باشد.

بهترین نوع تشک برای کمر درد کدام است؟

بیمارانی که از کمردرد رنج می برند باید از تشک های مموری فوم یا تشک طبی لاتکس طبیعی از برند معتبر خریداری کنند. زیرا این تشک ها به صورت ارگونومیک برای کاهش کمردرد، بهبود وضعیت بدنی، بهبود گردش خون و توزیع یکنواخت وزن بدن طراحی شده اند.

آیا تشک طبی فنر دارد؟

نه لزوما. مدل هایی از تشک های طبی بسیار باکیفیت تحت عنوان تشک هیبریدی وجود دارند که با ترکیب هسته مرکزی تشک از فنر پاکتی منفصل و تعبیه لایه های راحتی تشک از مموری فوم یا لاتکس، تشک استانداردی برای خواب سالم تولید کرده اند.

تشک نیمه ارتوپدی چیست؟

یک تشک نیمه ارتوپدی به گونه ای طراحی شده است که در مقایسه با تشک استاندارد، سطح بهبود یافته ای از حمایت را برای بدن به ویژه پشت و مفاصل فراهم می کند و در عین حال به عنوان یک تشک بسیار شیک روی تخت خواب قرار می گیرد. البته هسته مرکزی این تشک ها، به خوبی تشک های طبی استاندارد از بهترین برند های کالای خواب نیست.

جمع بندی

در نهایت باید گفت که بله، تشک طبی بهترین گزینه برای همراهی شما در خواب سالم شبانه است. اگر احساس دردی در مفاصل خود حس می کنید و یا از سر و صدا و گودی تشک قدیمی خود خسته شدید، به فکر یک تشک طبی مناسب برای تخت خواب خود باشید. با توجه به توضیحات فوق تشک طبی گزینه بسیار مناسبی است برای کسانی که دیسک کمر یا کمر درد دارند و یا در جستجوی خواب سالم و راحت هستند، می باشد.

در صورتی که می خواهید یک تشک وااو خارجی به اتاق خواب خود اضافه کنید، محصولات آلمانی وارداتی ما دقیقا آن کالای خوابی است که شما به دنبال آن می گردید. اما پیشنهاد میکنیم برای اخذ تصمیم نهایی، راهنمای خرید تشک طبی را از دست نویس متخصصان فروش ما مطالعه کنید.

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی

تشک مواج که عموما برقی بوده و با هوا پر می شود به دلیل خواص ارتوپدیک آن به عنوان تشک طبی برای درمان زخم بستر استفاده می شود.
اغلب سردرگمی های زیادی در مورد خرید تشک طبی وجود دارد، از نظر اینکه چه چیزی برای بیماران مختلف مناسب است و چه مزایای درمانی مختلفی توسط انواع تشک تخت خواب ارائه می شود. تولیدکنندگان راهنمایی هایی در مورد مناسب بودن محصول خود ارائه می دهند که اغلب مبهم است. این که تشک فوم بهتر است یا بادی، یا اینکه یک تشک فنر پاکتی برای خود بخریم یا لاتکس بدون فنر!

ادامه مطلب

 

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

  1. ستاره 1401-06-10 در 1:10 ق.ظ

    بسیار مفید و عالی ، با تشکر از تیم محتوایی خوبتون. من واقعا دیدگاهم به انتخاب تشک خوب برای تخت خوابم خیلی بهتر شد
    :*

    • webadmin-site 1401-06-12 در 3:51 ب.ظ

      خواهش میکنم دوست عزیز، حتما از محصولات دیدن فرمائید، همه ی انواع تشک های ما از برند آلمانی و دیگر انواع کالای خواب از برند های آلمانی و ترکی هستند.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.