خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

آیا هر روز صبح با خستگی و کمردرد از خواب بیدار می شوید؟ آیا برای بهبود کیفیت خواب خود یوگا و مدیتیشن را امتحان کرده‌اید اما برایتان بی‌فایده بوده است؟ آیا دوستان یا خانواده شما به شما گفته اند که برای درمان آپنه خواب با متخصصان زیادی مشورت کرده‌اید؟ با این حال، حتی پس از انجام آزمایش‌ها‌ی متعدد، پزشک راهی برای درمان شما پیدا نکرده است. بنابراین چه چیزی باعث کمر درد و بی‌خوابی شما می‌شود؟ ممکن است بخواهید به تشک خود به عنوان مقصر نگاه کنید. بله،تشکی که انتخاب کرده‌اید می‌تواند موجب بروز انواع درد‌های مفصلی و بی‌خوابی شود.

اینجاست که صنایع کالای خواب در پی ارتقای تشک های فنر متصل قدیمی، تشک های فنر منفصل یا فنر پاکتی مدرن را به بازار معرفی کردند. تشکی از انواع تشک تخت خواب که علاوه بر حفظ حالت ارتجاعی خود، ایزوله مناسب حرکتی بوده و با استفاده از لایه های راحتی مناسب، پشتیبانی و طول عمر بسیار ایده آلی دارند.

تشک فنر منفصل چیست؟

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

تصویر زیر شکافی از یک تشک فنر منفصل می باشد:

تشک فنر منفصل

 

مزایای تشک فنر منفصل

کاهش انتقال حرکت

به دلیل اینکه فنرهای تشک کویل جیبی به‌جای اتصال به صورت جداگانه پیچیده می‌شوند، انتقال حرکت کاهش می‌یابد. این به این معنی است که وقتی شما یا شریک زندگیتان از رختخواب حرکت می‌کنید یا از رختخواب بیرون می‌روید، برای طرف مقابل قابل توجه نیست. این می تواند برای زوج هایی که برنامه خواب متفاوتی دارند یا کسانی که به سختی می خوابند مهم باشد.

حمایت و پشتیبانی مناسب

کویل های مجزا در یک تشک کویل جیبی کلیدی برای حمایت فردی هستند که اکثر مردم به آن نیاز دارند. ماهیت سیم پیچ های بسته بندی شده به طور جداگانه به آنها اجازه می دهد تا به طور جداگانه با نقاط فشار شما تنظیم شوند و به شما امکان می دهد هنگام خواب راحتی و پشتیبانی داشته باشید.

دوام و طول عمر بالا

طول عمر تشک با متریال مختلف بسیار متفاوت است. تشک کویل جیبی به دلیل پارچه ای که هر فنر را می پیچد و از آن محافظت می کند، شاید طولانی ترین تشک موجود در بازار باشد. محفظه پارچه ای یک لایه محافظتی اضافی برای فنرها ایجاد می کند که به دوام بیشتری کمک می کند. به طور کلی، مواد بالای فنرها نیز دوام بیشتری دارند. البته اگر لایه های غیر از هسته تشک که از فنر است، از مواد بادوامی مانند لاتکس باشد.

گردش هوا و تنفس پذیری مناسب

گردش هوا و ضد تعریق بودن از ویژگی های تشک طبی خوب است و تشک های فنر منفصل نیز از این ویژگی بی بهره نیستند. هوا راحت‌تر بین تمام کویل‌های مجزا جریان پیدا می‌کند و به تشک اجازه می‌دهد تا سطح خواب خنک‌تری داشته باشد. علم نشان می دهد که افراد معمولاً زمانی که در یک محیط خنک هستند بهتر می خوابند. به همین دلیل، یک تشک کویل جیبی می تواند به شما کمک کند خواب عمیق تر و رضایت بخشی داشته باشید.

فنر های پاکتی منفصل در تشک هیبریدی

با توجه به مزایای فوق، تشک فنر منفص یا فنر پاکتی، از بهترین تشک های فنری می باشد.

معایب تشک های فنر منفصل

تشک فنرمنفصل یک تشک راحت است اما نکات منفی هم دارد. ممکن است بر روی این تشک فوم بی‌کیفیت استفاده شود. فوم بی‌کیفیت در اطراف فنر ها می تواند کیفیت تشک را به خطر بیندازد. نگهداری از این تشک کمی سخت است. برای جلوگیری از تجمع رطوبت باید تشک را هر سه ماه یکبار تمیز کنید. همچنین باید هر چند ماه یکبار تشک را برگردانید تا خاصیت ارتجاعی آن از بین نرود.

قیمت بالا

یکی از اولین دلایلی که کسانی که بودجه کمی دارند، تشک فنر متصل را انتخاب می کنند، قیمت پایین آن است. با این حال، بر خلاف تشک های فنر متصل سنتی که با فنرهایی ساخته می شود که همه به هم متصل هستند، این تشک فنر پاکتی منفصل قیمت کمی بالاتر دارد. اگر به دنبال صرف کمترین هزینه ممکن برای تشک هستید، این بهترین انتخاب برای شما نیست.

حالت ارتجاعی باب میل همه نیست

همانطور که در مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” بیان کردیم، بهترین تشک برای یک شخص، بهترین برای همه نیست. سطح راحتی هر کس متفاوت است و برخی افراد از چیزهایی لذت می برند که دیگران از آن لذت نمی برند. اگر از تختی لذت می برید که در آن جهش زیادی وجود دارد، تشک فنر منفصل بهترین انتخاب نیست. از آنجایی که تشک سیم پیچ جیبی از فنرهایی مانند تشک فنر داخلی تشکیل شده است، همچنان جهش جزئی را حفظ می کند، اما به اندازه تشک فنر متصل شدید نیست.

کاهش احساس فرورفتگی که البته این مورد هم نسبی هست

اگر وقتی روی تخت می‌روید از احساس «غرق شدن» و فرو رفتن در تشک لذت می‌برید، آن را با یک تشک فنر منفصل پیدا نخواهید کرد. برخی از افراد ترجیح می دهند در هنگام خواب تشکی داشته باشند که بدن آنها را احاطه کند، اما تشک کویل جیبی این کار را برای شما انجام نمی دهد.

در نهایت، همه تشک ها مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین مهم است که قبل از انجام چنین سرمایه گذاری بزرگی، هر دو طرف و نیازهای خود را در نظر بگیرید. اگر از پشتیبانی و دوام لذت می برید، تشک کویل جیبی انتخاب خوبی برای شماست. با این حال، اگر بودجه سختی دارید یا از محاصره شدن در تشک خود لذت می برید، باید گزینه های دیگری را در نظر بگیرید.

تشک فنر منفصل برای چه افرادی مناسب است؟

اگر با همسر خود می خوابید تشک های فنر منفصل یا لانه زنبوری برای شما مناسب هستند، این تشک‌ها از افراد با قد و وزن های مختلف به خوبی پشتیبانی می کنند. هنگامی که همسر شما در اطراف شما میچرخد، فنر‌های مارپیچ داخل تشک اجازه نمی‌دهند که شما هیچ حرکتی را احساس کنید. فنرها جدا و پیچیده هستند و مستقل از یکدیگر عمل می کنند. تشک های فنر منفصل دارای هزاران فنر هستند که به طور مستقل از یکدیگر عمل می کنند تا فشار را کاهش دهند. از آنجایی که سیم‌پیچ‌ها در این تشک ها به فنر متصل نمی‌شوند، وزن یکنواخت توزیع می‌شود. آیا شما فردی هستید که از احساس خنکی هنگام خواب لذت می برید؟ جریان هوا از طریق فنرهای داخل این تشک باعث ایجاد احساس خنکی در هنگام خواب می‌شود. وقتی سعی می کنید بخوابید، احساس خنکی به ترشح ملاتونین در بدن کمک می کند. ملاتونین به تنظیم چرخه خواب شما کمک می کند.

نمونه هایی از تشک فنر منفصل هستند که با لایه های پایه و راحتی از لاتکس یا مموری فوم درجه یک ساخته می شوند که می توان آنها را از بهترین تشک برای کمردرد دانست؛ چرا که پشتیبانی و توزیع وزن بدن روی این تشک طبی در بهترین حالت خود قرار می گیرد.

تشک هیبرید از بهترین انواع تشک های فنر منفصل در صنعت کالای خواب

همانطور که در مقاله “تشک هیبریدی چیست؟” آورده ایم: تشک هیبریدی (Hybrid Mattresses) یکی از انواع تشک تخت خواب است که در دسته تشک های فنردار قرار می گیرد. فنر های پاکتی یا جیبی در بسته های کوچکی قرار دارند که هر یک به صورت مجزا و مستقل در کنار هم در هسته مرکزی تشک چیده شده اند. بالا و پایین این هسته را لایه های راحتی و پایه از انواع فوم مانند مموری فوم، لاتکس، فوم ژله ای، فوم پلی اورتان، پنبه و … تشکیل شده است.

تشک هیبریدی ترکیبی از تشک فنری و فوم است

مقایسه تشک فنر متصل و فنر منفصل؛ کدام یک بهتر است؟

به طور کلی، دو نوع تشک فنری وجود دارد: فنر جیبی یا پاکتی منفصل و تشک فنر متصل سنتی. مشخص کردن دقیق تفاوت ها برای کسی که آموزش ندیده می تواند دشوار باشد. بنابراین، برای کمک به شما در فهمیدن اینکه کدام یک برای شما بهترین است، ما قصد داریم در مورد تفاوت های اصلی بین تشک های فنر متصل و فنر منفصل صحبت کنیم.

مقایسه تشک فنر منفصل پاکتی با تشک فنر متصل کویل باز

از آنجایی که هر دو نوع تشک مزایا و معایب خاص خود را دارند، در اینجا تفاوت تشک های فنر متصل و فنر منفصل آمده است:

ساختار فنری

یکی از تفاوت های اصلی این دو تشک، ساختار فنری مربوطه آنهاست. در تشک های کویل پیوسته یا فنر متصل فنرها از طول سیم یکسانی استفاده می کنند. در مورد تشک های فنر منفصل یا فنر پاکتی، فنرها جداگانه هستند که در جیب های پارچه ای خود دوخته می شوند. تفاوت اصلی در عملکرد آنها این است که فنرهای منفصل می توانند به طور مستقل از یکدیگر حرکت کنند و به آنها توانایی برتر برای قالب گیری در خطوط بدن شما را می دهد. به همین جهت برای پشتیبانی بهتر مخصوصا برای افرادی که کمردرد دارند و یا دیسک کمر عمل کرده اند، قطعا تشک فنر منفصل یا فنر پاکتی بهترین گزینه اس.

کدام یک راحت تر هستند؟

وقتی صحبت از راحتی به میان می‌آید، تعیین این موضوع بسیار دشوار است، زیرا راحتی هر تشک تابع ترجیحات و سلیقه هر فرد، راحتی متفاوتی دارد. با هر دو نوع تشک، می‌توانید تنش‌های متفاوت از نرم‌تر تا سفت‌تر، با مجموعه‌ای از پرکننده‌ها و همچنین عمق‌های متفاوت تشک را پیدا کنید. بسته به اینکه چه چیزی را راحت می‌بینید، مشخص می‌کند که چه جنبه‌هایی را در تشک دوست دارید.

با این حال، وقتی به طور کلی صحبت می کنیم، یک تشک فنر منفصل به شما امکان می دهد مستقل از شریک زندگی خود حرکت کنید، بنابراین خوابی بدون مزاحمت داشته باشید. شما نمی توانید این را در یک تشک فنر متصل دریافت کنید زیرا سیم پیوسته ای که هر فنر را به هم متصل می کند باعث می شود فنرهای دیگر به طور هماهنگ حرکت کنند.

علاوه بر این، فنرهای یک تشک فنر متصل سریعتر شکل خود را از دست می دهند، که می تواند منجر به “غلتیدن” در وسط تشک شود. طول عمر تشک فنر منفصل بهتر است که ممکن است به افزایش راحتی کمک کند.

در نهایت، راحتی تشک به میزان تطابق آن با نقاط فشار بدن شما بستگی دارد. اگر ستون فقرات، گردن و شانه‌های شما به اندازه کافی حمایت می‌شوند، احتمالاً تشکی را پیدا کرده‌اید که درست و راحت است. اگر برای تعیین نوع تشک مناسب برای خود به کمک نیاز دارید، راهنمای خرید تشک ما را برای راهنمایی بیشتر در مورد اندازه، جنس و انتخاب طبق وزن و حالت خواب خود را مطالعه کنید.

تفاوت از نظر قیمت

به طور کلی، قیمت تشک فنر متصل در مقایسه با تشک های فنری منفصل بسیار ارزان تر است. ممکن است برخی از جنبه های راحتی را با یک تشک فنر متصل قربانی کنید، در حالی که ساخت آن در مقایسه با فنر پاکتی منفصل بسیار ارزان تر و آسان تر است.

با وجود حداقل 800 فنر که برای تشک فنردار منفصل باید در پاکت دوخته شوند، فرآیند تولید طولانی تر و گران تر می شود. با این حال، همه تشک های فنری جیبی به شدت گران نیستند. در هر دو نوع تشک می‌توانید تشک‌هایی را در دو سر طیف قیمتی پیدا کنید.

تفاوت در ساختار داخلی و متریال تشک

مواد و ساختار داخلی تشک همیشه موضوع پیچیده ای هستند. نگرانی های زیست محیطی، مسائل راحتی و مشکلات تامین مواد وجود دارد، اما به طور کلی، مواد طبیعی مانند لاتکس طبیعی، مموری فوم، پنبه و پشم ترجیح داده می شوند. گاهی اوقات، این مواد جایگزین مواد مصنوعی مانند لاتکس مصنوعی، فوم ژله ای، پلی اورتان یا حتی وینیل می شوند.

در مورد تشک های فنری، استفاده از مواد در انواع تشک ها کاملا متفاوت است. در حالی که طیف وسیعی از تشک های فنری منفصل با مواد طبیعی وجود دارد، همین امر را می توان در مورد تشک های فنر متصل نیز گفت. تفاوت اصلی در اینجا مواد خود فنرها است. به طور متوسط، تشک های فنری منفصل دارای حدود 1000 فنر هستند، در حالی که تشک های فنر متصل حدود 500 فنر دارند. علیرغم اینکه تعداد فنرها بسیار کمتر است، استفاده از مواد بین این نوع تشک ها قابل مقایسه است.

کدام تشک را انتخاب می کنید؟

با تمام آنچه گفته شد، مزایا و معایب واضحی برای هر دو نوع تشک وجود دارد. اگر بودجه بیشتری دارید، تشک های فنر منفصل مانند تشک طبی هیبریدی نسبت به تشک های فنر متصل جنبه های راحت تری را ارائه می دهند. با این حال، اگر بودجه کمتری دارید، مطمئناً یافتن یک تشک فنردار پاکتی باکیفیت برای شما غیرممکن نیست. تشک های فنر منفصل به عنوان یک گزینه گران قیمت برای کسانی که مراقبت از پشت را در اولویت ذهن خود دارند عالی هستند. به طور کلی، واقعاً بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مناسب است.

سخن پایانی

اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، تشک های فنر منفصل گزینه مناسبی هستند. همچنین اگر با کمردرد از خواب بیدار شوید این تشک برای شما عالی است. با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا می‌توانید انواع تشک طبی و کالای خواب اروپایی را با گواهی سلامت و اصالت خریداری کنید.

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی

تشک مواج که عموما برقی بوده و با هوا پر می شود به دلیل خواص ارتوپدیک آن به عنوان تشک طبی برای درمان زخم بستر استفاده می شود.
اغلب سردرگمی های زیادی در مورد خرید تشک طبی وجود دارد، از نظر اینکه چه چیزی برای بیماران مختلف مناسب است و چه مزایای درمانی مختلفی توسط انواع تشک تخت خواب ارائه می شود. تولیدکنندگان راهنمایی هایی در مورد مناسب بودن محصول خود ارائه می دهند که اغلب مبهم است. این که تشک فوم بهتر است یا بادی، یا اینکه یک تشک فنر پاکتی برای خود بخریم یا لاتکس بدون فنر!

ادامه مطلب

 

تشک طبی چیست؟

تشک طبی

تشک طبی یکی از محصولات خواب طبی است که هنگام خوابیدن روی آن، فشار وارد شده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. این اتفاق خوب وقتی میفته که با دراز کشیدن روی این زیرانداز طبی، برامدگی های بدن مانند شانه ها، باسن و ساق پا به میزان کافی در آن فرو رفته و ستون فقرات صاف و همتراز با سطح افقی قرار می گیرد. این حالت از قرارگیری امتداد مهره های کمر روی تخت خواب، دقیقا همان حالتی است که برای حفظ سلامت بدن، تسکین درد کمر، عدم تشدید درد دیسک کمر و دیدن خواب خوش در خواب راحت نیاز است.

ادامه مطلب

 

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.