تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. این تشک ها در مقایسه با تشک های معمولی که فقط روی تخت قرار می‌گیرند، بسیار نازک‌تر و در عین حال کاربردی‌تر هستند. برخی از خریداران ممکن است از فوتون به عنوان بستر خواب اصلی خود استفاده کنند. این تشک می تواند به عنوان یک بسترخواب ارزان در یک خانه کوچک یا آپارتمان استودیویی استفاده شود. اکثر تشک‌های فوتون ها برای استفاده طولانی مدت و خواب شبانه به اندازه کافی راحت نیستند.

فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس. “Futon” از یک کلمه ژاپنی به معنای “تخت” برگرفته شده است.

تاریخچه فوتون

فوتون در ژاپن به عنوان یک تشک نازک که مستقیماً روی زمین یا تشک تخت خواب قرار می گیرد شناخته می شود. هنگامی که فوتون به جامعه غربی معرفی شد و به عنوان یک جایگزین محکم تر با پشتیبانی بهتر برای ستون فقرات معرفی شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. با گذشت زمان، فوتون به سطوح راحتی ضخیم‌تر و زیباتر و طرح‌های متنوعی از مبلمان تخت خواب شو و ترکیب مبل و تخت خواب تبدیل شد.

در حالی که اصطلاحات “فوتون”، “مبل تختخواب شو” و “تشک تخت” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، تفاوت بین آنها وجود دارد.

یک تخت خواب فوتون با یک مبل تختخواب شو از نظر نحوه ادغام تشک در طراحی مبل متفاوت است. در فوتون، کوسن خواب و کوسن نشستن یکسان است. در یک مبل تختخواب شو، تشک معمولاً روی یک قاب جداگانه قرار می گیرد که اغلب در زیر صندلی های مبل تعبیه می شود. برای تبدیل مبل تختخواب شو به تشک خواب، چارچوب تخت باید از زیر طرح مبل بیرون کشیده شود.

انواع تشک فوتون

فوتون ها انواع مختلفی دارند و برخی از رایج ترین آنها عبارتند از فوتون های کوچک، فوتون های سنتی و فوتون های بدون بازو. فوتون های کوچک برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب های کوچک یا اتاق های نشیمن آپارتمانی کوچک طراحی شده اند. اینها از نظر اندازه فقط می توانند حدود یک تا دو نفر را در خود جای دهند. فوتون های سنتی بیشتر شبیه مبل ها هستند که دارای بازوها، یک قسمت بزرگ برای نشیمنگاه و یک تکیه گاه هستند. سومین نوع متداول، فوتون های بدون بازو، به دلیل نداشتن بازو قابل تشخیص است و به دلیل شکل همه کاره و مناسب فضای کوچک، در روندهای دکوراسیون منزل در حال افزایش است.

نمونه ای از تشک فوتون کوچک

نمونه ای از تشک فوتون کوچک

 

نمونه ای تشک فوتون سنتی

نمونه ای تشک فوتون سنتی

 

نمونه ای از فوتون بدون دسته یا بازو

نمونه ای از فوتون بدون دسته یا بازو

فوتون‌ها را به لطف توانایی‌های تغییر شکل‌شان، می‌توان تقریباً در تمام اتاق‌های خانه، البته به استثنای حمام و آشپزخانه، مدل‌سازی و نصب کرد! از فوتون در اتاق نشیمن به عنوان صندلی روزانه خود برای تماشای تلویزیون و اوقات فراغت خانواده استفاده کنید و از عملکرد خواب آن برای مهمانان خود استفاده کنید. یا، یک فوتون را در اتاق خواب به عنوان تخت خواب خود امتحان کنید. در نهایت، فوتون را به عنوان یک قطعه اداری-خانگی در نظر بگیرید. در مقایسه با مبل، فوتون‌ها معمولاً صندلی محکم‌تری دارند و در واقع می‌توانند هنگام کار برای ساعات طولانی، مکان راحت‌تری را ایجاد کنند.

تشک فوتون

ساختار تشک‌های فوتون

این تشک‌ها بیشتر از پنبه ساخته می شوند. گاهی اوقات یک لایه فوم برای حفظ استحکام بیشتر به این تشک‌ها اضافه می شود. معمولاً هر چه تشک پنبه بیشتری داشته باشد، سنگین‌تر و محکم‌ترمی‌شود تشک‌های فوتون از نظر قیمت مقرون به صرفه تر از سایر تشک‌ها هستند. هرچه فوم بیشتری به تشک اضافه شود، کیفیت آن مرغوب‌تر می‌شود. ممکن است یک لایه پشم نیز یه ساختار تشک اضافه شود. پشم می‌تواند بدن شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارد.

انواع تشک فوتون

در صورتی که تمایل دارید در مورد ساختار و مواد اولیه تشک های مدرن تخت خواب بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم مقاله “ساختار داخلی تشک طبی” را مطالعه کنید.

مموری فوم در تشک‌ فوتون

مموری فوم ویسکو پلی اورتان باعث افزایش ویسکوزیته و چگالی تشک فوتون می‌شود. تشک فوتون با مموری فوم استحکام بیشتری دارد. این دسته از تشک های فوتون برای استفاده طولانی مدت راحت‌تر هستند. برخی از افراد طرفدار این سبک از تشک هستند. استحکام مموری فوم موجب می‌شود که این تشک قدرت حفاظت از کمر و گردن شما را داشته باشد و کیفیت خواب شبانه شما افزایش یابد.

تشک فوتون ژاپنی

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشک بی نظیر مموری فوم، پیشنهاد میکنم مقاله “تشک مموری فوم چیست” را مطالعه کنید.

برتری تشک لاتکس نسبت به تشک فوتون

تشک لاتکس بهترین جایگزین برای تشک فوتون و از بهترین های تشک طبی است و آرامش شما را در هنگام خواب چندین برابر بیشتر افزایش می‌دهد. تشک‌های ساخته شده از لاتکس طبیعی بسیار منعطف هستند و به سادگی دردهای مفصلی و عضلانی شما را کاهش می‌دهند. تشک‌ فوتون ممکن است با گذشت زمان نرمی خود را از دست بدهد و سفت شود. برای افرادی که دچار کمر درد و گردن شدید هستند، تشک فوتون نمی‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

تشک طبی لاتکس

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاتکس، پیشنهاد می کنم مقاله “تشک لاتکس چیست؟” را مطالعه نمائید.

فوم و پلی استر در تشک فوتون

در ساختار گروهی از تشک‌های فوتون از فوم و پلی استر استفاده می‌شود. پلی استر از نظر وزن سبک است و یک ماده مصنوعی است که سطحی مخملی را برای تشک فوتون ایجاد می کند و به حفظ شکل تشک کمک می کند.این فوتون ها ساخت کشور آمریکا هستند و بهترین تشک های فوتون محسوب می شوند. این تشک‌ها ممکن است حدود 10 سال عمر کنند. همچنین نسبت به سایر تشک‌های فوتون نرم‌تر هستند.

خرید تشک فوتون

روش‌های مراقبت از تشک فوتون

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید این تشک باید بدانید این است که چگونه از آن به درستی مراقبت کنید. نحوه مراقبت از آنها با سایر تشک‌ها متفاوت است. در صورت بروز هر گونه لکه باید سریع آنها را تمیز کنید و به کمک جارو برقی گرد و غبار موجود بر روی سطح آنها را پاک کنید. رطوبت موجب نابودی این تشک‌ها می‌شود بنابراین آنها را به صورت منظم در مقابل آفتاب قرار دهید تا دچار آلودگی نشوند.

توجه داشته باشید که برخی از پزشکان و متخصصان بر این باورند که استفاده از این تشک برای گروهی از کمر دردها می‌تواند مناسب باشد. این نوع از تشک فضای زیادی از اتاق خواب شما را اشغال نمی‌کند و یک انتخاب اقتصادی برای شما به شمار می‌آید. تشک‌های فوتون قدیمی نسبت به مدل‌های امروزی آن نازک‌تر و تاشو هستند. برخی افراد این تشک‌ها را به عنوان تخت خواب نیز استفاده می‌کنند. انتخاب این تشک کاملا به نیاز، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

برای خرید تشک طبی و کالای خواب اروپایی کافیست به مجموعه ما در ژرمن کالا اعتماد کنید. تمام محصولات دارای گواهی معتبر هستند. از هر کجای ایران که خرید خود را ثبت کنید، ما برای شما ارسال خواهیم کرد.

ژرمن کالا

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک طبی چیست؟

پشتیبانی تشک طبی

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک لاتکس، مموری فوم، هیبریدی و یا ترکیبی در مدل های فنر دار یا بدون فنر از بهترین انواع تشک طبی در صنعت کالای خواب هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

ادامه مطلب

 

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی سلولی

یک تشک مواج (مواج بادی یا آبی که خواص و مزایای یکسانی دارند) مانند دیگر انواع تشک طبی خواص درمانی خود را با کاهش فشار دوره ای ارائه می دهد. در مورد استفاده از آن اختلاف زیادی وجود دارد، زیرا این احتمال وجود دارد که این سیستم به دلیل حرکات بیمار، روکش بالایی و ملحفه های تشک، کاهش فشار مورد انتظار را نداشته باشد. این تشک ها عموما از جنس پی وی سی هستند که با یک کمپرس باد در مدل های بادی به صورت برقی پر می شوند و اغلب در تخت خواب بیمارستان ها برای بیمارانی که از زخم بستر رنج می برند استفاده می شود.

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.