خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » بهترین تشک برای گودی کمر

بهترین تشک برای گودی کمر

تشک-مخصوص-گودی-کمر

احتمالا وضعیت فرورفتگی کمر را در بزرگسالان و یا حتی گودی کمر را در خود حس کرده اید. بله ممکن است به صورت مادرزادی این اتفاق بیفتد و یا به واسطه استفاده بلند مدت از تشک تخت خواب نامناسب  که بسیار سفت و یا بسیار نرم بوده است، یا خوابیدن روی زمین باشد. در هر دو حالت که اگر گودی کمر دارید و یا می خواهید از آن پیشگیری کنید، انتخاب تشک طبی مناسب بسیار موثر خواهد بود. تشکی با پشتیبانی عالی که بتواند فشار بدن را روی تشک توزیع کرده و ستون فقرات را صاف و تراز نگه دارد. همچین تشکی بهترین انتخاب شما در اقلام کالای خواب خواهد بود تا سلامت و راحتی خواب را تضمین کند.

وقت‌گذرانی برای انتخاب تشک طبی مناسب یک نوع سرمایه‌گذاری برای سلامت، خرسندی و خوب ماندن است. خواب خوب شبانه بستگی به شماری از عوامل دارد، ‌اما انتخاب تشک مناسب به منزله پی‌ریزی خوابی آسوده و آرام بخش است، خواه خواب شبانه باشد،‌ خواه خواب روزانه. در صورتی که از تشک خوب مناسب کمر درد استفاده شود میتواند بسیاری از دردهای شما را کاهش دهد.

نکته مهم در مورد انتخاب تشک برای افرادی که گودی کمر دارند

پشتیبانی تشک طبی از گودی کمر

در ابتدا باید به این نکته دقت کنید که تشکی برای شما که گودی کمر دارید مناسب است که اضافه فشار وارد شده به قسمت مجاور گودی را خنثی کند. یعنی تشک بدون وارد کردن فشار به سایر نقاط، گودی کمر را کامل پوشش داده و با انحنای بدن شما فرم بگیرد. برای این منظور بهترین تشک هایی که می توانند با شکل بدن فرم بگیرند و فشار را به خوبی روی بدن کم کنند، تشکهای مموری فوم، لاتکس و هیبریدی هستند که از انواع بهترین تشک برای دیسک کمر نیز هستند. برای مشاهده قیمت این تشک های طبی که خواص ارتوپدیک برای حفاظت از کمر را ارائه می دهند، اینجا کلیک کنید.

دقت داشته باشید برای فرم گرفتن بهتر تشک با گودی کمر، باید از نمونه های نرم تر استفاده کنید و به اشتباه، سراغ تشک های سفت و سخت نروید. برای برای پر کردن گودی کمر از بالش های مخصوص کمر استفاده میکنند. همین اتفاق وقتی تشک به اندازه کافی نرم باشد، با فرو رفتن قسمت های برجسته مجاور قسمت فرو رفته بدن، گودی کمر پر می شود.

ابتدا دلیل اصلی ایجاد گودی کمر را ببینیم و سپس انواع تشک مناسب برای گودی کمر مانند لاتکس و مموری فوم را با دلایل تخصصی معرفی خواهیم کرد. البته چنانچه از دسته افراد سنگین وزن هستید، بهترین تشک می تواند یک مدل هیبریدی (فنر پاکتی) با لایه راحتی لاتکس باشد تا علاوه بر پشتیبانی بهتر، طول عمر بالایی نیز داشته باشد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص افراد بیشتر از 100 کیلوگرم، پیشنهاد می کنم مقاله ” بهترین تشک برای افراد سنگین وزن” را مطالعه فرمائید.

سه مدل تشک طبی عالی برای گودی کمر

همانطور که گفتیم، بهترین تشک برای کمردرد تشکی است که حمایت و هم ترازی مناسبی برای ستون فقرات ایجاد کند. تشک با سفتی متوسط معمولاً برای افراد مبتلا به گودی و انحراف کمر توصیه می شود، زیرا در عین راحتی، حمایت کافی از ستون فقرات را فراهم می کند. تشک های لاتکس و مموری فوم یک انتخاب محبوب برای افراد مبتلا به انحراف ستون فقرات هستند، زیرا هنگام خواب با شکل بدن مطابقت پیدا کرده و در جایی که فشار بیشتری به تشک دارد (مناطق برجسته بدن مانند شانه ها، قسمت برامده کمر و باسن)، بیشتر فرو می روند و تمام سطح بدن را پوشش می دهند.

تشک‌ فنر پاکتی نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به گودی کمر باشد، به شرطی که دارای پایه‌ای حمایت‌کننده و لایه بالایی راحت با ضخامت کافی از مموری فوم یا لاتکس باشد.

در ادامه سه تشک عالی با سفتی متوسط را برای افرادی که گودی کمر دارند، معرفی کرده ایم که می توانید از مجموعه کالای خواب ما با بهترین قیمت خریداری کنید:

1. تشک طبی لاتکس یک نفره 90.200cm برند دانلوپیلو مدل پرمیوم

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 90.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 22 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 105 کیلوگرم
  • بدون فنر و تاپر
  • دارای 5 سال گارانتی تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

تصویر:

تشک طبی لاتکس مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

مشاهده قیمت و خرید

2. تشک طبی لاتکس یک نفره 80.200cm برند دانلوپیلو مدل کلاسیک

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای و دو لایه 2 سانتیمتری از مموری فوم
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 80.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 22 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 130 کیلوگرم
  • بدون فنر
  • دارای 5 سال ضمانت تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

تصویر:

تشک کلاسیک ارتوپدی برند دانلوپیلو

مشاهده قیمت و خرید

3. تشک طبی لاتکس یک نفره 100.200cm برند دانلوپیلو مدل پرنسس

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای و یک لایه مموری فوم
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 100.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 20 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 130 کیلوگرم
  • دارای 5 سال ضمانت تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

تصویر:

تشک طبی لاتکس مدل پرنسس خارجی

مشاهده قیمت و خرید

پیشنهاد مطالعه:

بهترین تشک برای تنگی کانال نخاع

چرا مشکل گودی کمر بوجود می آید؟

گودی کمر

بسیاری از افراد به خصوص خانمها به دلایل مختلف دچار گودی کمر میشوند و یکی از مهمترین عواملی که میتواند به بهبود یا تشدید این معضل منجر شود استفاده از تشک می باشد . افرادی که دارای گودی کمر یا کمر درد هستند باید در انتخاب تشک بسیار وسواس به خرج دهند و تشکی را انتخاب کنند که به بهبود سلامتیشان منجر شود نه به تشدید این موضوع کمک کند.

افرادی که دچار گودی کمر و کمر درد هستند باید الگوی خوابیدن شان را نیز تغییر و تصحیح کنند بهترین پوزیشن برای خوابیدن افرادی که دارای این دو معضل بزرگ هستند خوابیدن به روی کمر(اصطلاحا طاق باز) است و گذاشتن یک بالش در زیر زانوها می باشد و این روش کمک میکند که فشار از روی ستون فقرات برداشته شود و قسمت انحنای گودی کمر در حالت متناسبی قرار گیرد.

گاه ممکن است برای خوابیدن بر روی کمر دچار مشکل باشید و خوابیدن شما به حالتی است که به پهلو دراز می کشید، بهترین راه استفاده از یک بالش بین زانوهاست ک این روش نیز موجب بوجود آمدن تعادل و شرایط مناسب برای کمر و ستون فقرات می شود.

خوابیدن صحیح روی تشک برای گودی کمر

آیا تشک مناسب برای گودی کمر وجود دارد؟

برای کمر درد و گودی کمر باید یکی از انواع تشک طبی را انتخاب کنید که دارای انعطاف مناسب باشد (نه خیلی زیاد نه خیلی کم) و بتواند ناحیه گودی کمر ار تحت پوشش قرار دهد؛ این موضوع میتواند به کاهش درد در ناحیه کمر منجر شود. در اینجا لازم به ذکر است که تشکی که برای گودی کمر انتخاب میکنید، نباید خیلی نرم باشد. چرا که تشکی که خیلی نرم باشد؛ خود می تواند یکی از عوامل به وجود آمدن گودی کمر شود. بهترین گزینه استفاده از انواع تشک طبی برای حل این مشکل است.

به زبان ساده بهترین تشک برای پوشش گودی کمر، تشکی است که بتواند هنگام خواب، با شکل بدن شما فرم بگیرد و فشار وارد شده از بدن شما به تشک را خنثی کند و نه اینکه آن را به بدن برگرداند و باعث کج و کولگی ستون فقرات شود. یعنی قسمت های برجسته بدن در تشک فرو میرود و بدن در حالت طبیعی قرار می گیرد. برای این منظور تشک مموری فوم می تواند بهترین گزینه باشد.

تشک های طبی مدرن لاتکس، مموری فوم یا فنر پاکتی و یا ترکیبی از این مواد در دو لایه پایه (هسته تشک که متراکم است) و راحتی (از فوم لاتکس یا مموری فوم طبیعی و با کیفیت) تولید می شوند. این نمونه های از کاربردی ترین انواع تشک برای پوشش این عارضه هستند. بهترین نمونه های تشک طبی خارجی از برند دانلوپیلو آلمان را می توانید از مجموعه محصولات ما مشاهده کرده و با خیال راحت خریداری کنید.

تشک طبی

مشاهده قیمت تشک طبی

تشک طبی لاتکس؛ بهترین مدل تشک برای گودی کمر

شرکت دانلوپیلوی آلمان تولید کننده تشک طبی است که دانلو پیلو برای راحتی محض دارای تنوع بسیار بالای کالای خواب می باشد که فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا وارد کننده این برند از کالای خواب می باشد . تمامی تشک های دانلوپیلو یک محیط کاملا یونیک و منحصر به فرد برای استراحت را پیشنهاد می‌کنند، آرام و ممد اعصاب. هر تشک برای تأمین کیفیتی عالی طراحی شده است، در عین حال ارائه سطحی از زیبایی منحصر به فرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

در پایان از تمامی خوانندگان عزیز می‌خواهیم لذت تماشای مدل‌های بسیار جذاب و با طراحی فوق‌العاده شیک و کاربردی انواع تشک یک نفره و دو نفره، لحاف، بالش،‌ لنترست و سایر کالای خواب برند دانلوپیلو را در صفحات مجازی ژرمن کالا از دست ندهید. کیفیت اتفاقی نیست؛‌ تمامی این تولیدات این شرکت حاصل سال‌ها تجربه و آزمون و خطا و شکست‌ها و موفقیت‌های مدیران و کارگران این شرکت تولیدی است.

لاتکس علاوه بر اینکه یکی از بهترین متریال برای تشک افرادی با گودی کمر، بهترین تشک برای کمر درد و دیسک کمر نیز می باشد. چرا که رسالت تراز ستون فقرات را به خوبی پشتیبانی می کند.

تشک طبی چیست؟

در تعریف تشک طبی باید گفت: تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

بهترین جنس موجود در بازارهای جهانی لاتکس و مموری فوم است. تشک لاتکس دارای تکنولوژِی هفت زون ساپورت است که باعث میشود که تمامی نواحی ستون فقرات شما از گردن تا پاها و گودی کمر پوشش داده و ستون فقرات شما را در یک راستا به طور طبیعی قرار می دهد.

کدام_افراد_به_تشک_طبی_نیاز_دارند_

کدام افراد واقعا به تشک طبی نیاز دارند؟

هر انسان بخش بزرگی از زندگی خود را در خواب می‌گذراند. به طور متوسط همه ما یک سوم از عمر خود را در حال خوابیدن هستیم. فکرش را بکنید، یعنی یک فرد 90 ساله چیزی حدود 30 سال از زندگی اش را خواب بوده است. حال ببینید اگر در این زمان طولانی رفتار اشتباهی با بدن صورت بگیرد چه لطمه های جبران ناپذیری را می‌تواند وارد نماید. تشک طبی از مهم ترین اختراعات بشر برای خوابی آسوده و مفید برای بدن بوده است. اختراعی که براساس یک نیاز بزرگ طراحی و تولید گردیده است و آن نیاز چیزی نیست به جز سلامتی.

یک تشک طبی می‌تواند خطرات مهمی را در طول خواب شبانه برای بدن برطرف نماید. از طرف دیگر داشتن یک خواب آسوده کمک می‌کند انرژی از دست رفته انسان در طول روز بازگردد. این مهم برای داشتن فردایی پر انرژی و فعال بسیار اهمیت دارد.

ضرورت تشک طبی برای کسانی که مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر دارند

افرادی که مشکلات ستون فقرات و کمر درد دارند، لیست شماره یک در دفتر کسانی که به تشک طبی نیاز دارند، قرار می گیرند. تشک های معمولی پس از مدت کوتاهی از قسمت میانی به دلیل تمرکز وزن بدن دچار فرورفتگی می‌شوند. این مسئله شروعی بر تشدید مشکلات ستون فقرات افراد است. دردها و عوارضی که از نشستن اشتباه بر روی صندلی، سر پا ایستادن های طولانی و کارهای سنگین نشئت می‌گیرد.

مزایای تشک طبی برای افرادی که کم خوابی و بی خوابی دارند

کم خوابی و بی خوابی ریشه در اعصاب و مغز دارد. اما همچنان می‌توان از تشک طبی به عنوان یک راه حل احتمالی استفاده نمود. نارکولپسی و کاتاپلکسی از جمله شایع ترین بیماری های مربوط به خواب افراد است.

ضرورت تشک طبی برای کسانی که آرتروز گردن دارند

یکی از شایع ترین مشکلات افراد در زندگی شهرنشینی، آرتروز گردن است. آرتروز گردن که به آن استئوآرتریت گردن نیز گفته می شود، عارضه ای است که طی آن استخوان ها، دیسک ها و مفاصل گردن تغییراتی پیدا می کنند. آرتروز گردن می تواند به علت فرایند طبیعی فرسایش بدن در اثر پیر شدن به وجود آید.

مزایای تشک طبی برای بیماران نیازمند به بستری

بستری شدن یکی از سخت ترین بخش های مسیر درمان یک بیماری است. خوابیدن طولانی مدت بدون تحرک بر روی تشک به اندازه کافی سخت و عذاب آور است حال آن که تشک مناسبی نیز انتخاب نشده باشد. انواع بیماری های پوستی نیز ممکن است در این صورت به مشکل اصلی اضافه شود.

تشک فنر متصل برای گودی کمر خوب است یا فنر منفصل

همانطور که گفتیم تشک مناسب برای گودی کمر باید بتواند پشتیبانی بهتری از شکل بدن را داشته باشد تا فشار وارد شده به بدن کاملا خنثی شود. تشک های فنر منفصل پاکتی یا تشک هیبریدی، می توانند جایگزین بسیار بهتری برای فنر متصل، برای افرادی با مشکلات گودی کمر و کمر درد باشند. البته حتما علاوه بر هسته مرکزی از فنر پاکتی، باید یک یا دو لایه راحتی از فوم های باکیفیت مانند لاتکس و مموری فوم نیز باشند.

فنر متصل به این صورت است که یک شبکه فنر بندی شده کاملا مرتبط به هم وجود دارد که ارتعاش در یک قسمت تشک موجب بوجود آمدن ارتعاش در نواحی مختلف تشک می شود.

اما در تشک های فنر منفصل به این صورت نیست، این تشک از مجموعه ای از فنر تشکل شده که کاملا جدای از یکدیگر قرار دارند و به صورت مرتب در داخل باکس در کنار همدیگر چیده شده اند و به طور مجزا عمل می کنند و عملکرد آن به این صورت است که در صورتی که ارتعاش در هر قسمت از تشک وجود داشته باشد به سایر قسمتهای تشک منتقل نمیشود و به صورت مستقل عمل میکند، برای مثال اگر هنگام خواب غلت بزنید شخصی که کنار شما خوابیده است اصلا ارتعاش وارده به تشک را حس نمیکند.

 

در نهایت مدل های تشک طبی که از انواع استاندارد کالای خواب هستند، می توانند گزینه های خوبی برای افرادی با گودی کمر می باشند. برای انتخاب دقیق تر و خرید حرفه ای تر، مقاله راهنمای خرید تشک را مطالعه کنید.

 

مقالات پیشنهادی

تشک مناسب برای کمر درد

تشک مناسب درد کمر

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

مخصوصا در ایران که عموم پدر و مادر های ما و شاید خود شما کارهای سنگین انجام داده ایم و به مرور به ستون فقرات و کمر خود آسیب وارد کرده ایم. باید و باید به فکر تشک طبی مناسب باشیم، اما بازار در اینجا نیز سردرگمی ایجاد کرده است! 100 ها مدل تشک که به اسم تشک طبی وارد بازار شده اند، می تواند شما را در انتخاب بهترین مدل برای دیسک کمر و کمر درد، گمراه کند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که با توجه به تجربه ایی که در توزیع محصولات خواب داریم و نظر دکتر های متخصص در این حوزه، بهترین و مناسب ترین تشک طبی را برای مشکلات کمر و گردن، پیدا کنیم.

ادامه مطلب

 

راهنمای خرید تشک طبی برای سالمندان

کالای خواب سالمندان

با وجود تنوع بالای تشک های تخت خواب، تشخیص اینکه چه تشکی برای افراد بیمار و سن بالا مناسب است، کمی دشوار به نظر می رسد. هنگامی که شما پا به سن می گذارید و در اصطلاح در دسته افراد مسن و سالمند قرار میگیرید، هنگام خرید کالای خواب مناسب باید شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید. وزن، پوزیشن خواب، مشکلات پزشکی و میزان توانایی تحرک بر انتخاب شما برای تشک تخت خواب موثر است. البته این راهنمای خرید تشک سالمندان برای افرادی است که می خواهند کالای خواب طبی خود را در منزل مهیا کنند و تشک آنها بتواند مانند تخت های بیمارستانی از بدن حمایت خوبی داشته باشد و از تشدید درد های کمر و بروز زخم های بستر جلوگیری کند.

در این راهنمای خرید تشک، در مورد آنچه که در انتخاب تشک برای افراد بیمار و مسن (سن حدود 65 سال) باید به آن توجه کنید بحث خواهیم کرد و چند محصول طبی را برای شروع جستجوی خود توصیه می کنیم.

ادامه مطلب

برچسب ها

,

دسته بندی مقالات

1 دیدگاه

  1. علی 1401-06-10 در 0:53 ق.ظ

    خسته نباشید، من هم مشکل گودی ‌کمر داشتم، پیشنهاد خودتون بین مموری فوم و لاتکس کدومه؟

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.