خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک مموری فوم یا فنری، کدام برای شما بهتر است

تشک مموری فوم یا فنری، کدام برای شما بهتر است

تشک فنری با تشک مموری فوم

خرید یک تشک خوب برای سلامتی و تندرستی شما مهم است. خواب، زمان ارزشمندی برای استراحت و التیام بدن ما است. کیفیت استراحت شما تا حد زیادی به تشک خواب شما بستگی دارد. ممکن است در هنگام خرید با سوال‌های زیادی روبه رو شوید که تشک مموری فوم یا فنری، کدام برای شما بهتر است. مشاوران ژرمن کالا در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنند. برای سال‌های بسیاری تشک‌های فنری استاندارد بودند، اما با گذشت زمان وتغییر نیازها تشک‌های مموری فوم وارد بازار شدند. تشک های فنری بر اساس طرحی قدیمی ساخته شده اند که در آن فنرها در داخل یک سازه بالشتکی به صورت لایه ای تعبیه شده اند. مشکل اساسی ساختار آنها این است که به میزان کافی راحت نیستند. همچنین تشک‌های فنری گاهی موجب بروز درد‌های عضلانی می‌شوند.

البته در ابتدای کار دقت داشته باشید که برخی از انواع تشک طبی مدل ترکیبی می تواند از فنر داخلی و مموری فوم به صورت همزمان استفاده کند. به این صورت که در هسته تشک از فنر پاکتی منفصل و در لایه های راحتی از مموری فوم استفاده می شود. این تشک ها از بهترین تشک های صنعت کالای خواب هستند و می توانند برای کمر درد و خواب راحت، بهترین گزینه باشند. تشک هیبریدی ما نیز دقیقا این ساختار را با فنر پاکتی و لایه های راحتی مموری فوم یا لاتکس را دارند.

یک مادر و فرزند رو تشک فنر داخلی

آشنایی با تشک‌ها فنری

بسیاری از انواع تشک های فنری ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارند. یکی از پرطرفدارترین تشک های فنری ،تشک فنر منفصل است. سیستم داخلی این تشک دارای فنرهای ساعت شنی شکل است تا پشتیبانی یکنواخت را در سراسر سطح بدن فراهم کند. از دیگر تشک‌های فنری، مدل فنر جیبی است. یک تشک فنر جیبی دارای کلاف های فلزی است که به صورت جداگانه در یک جیب پارچه ای پیچیده شده اند. این ساختار پارچه ای به فنرها اجازه می دهد تا فشار وارده را بر روی کمر و گردن را به حداقل برسانند.

<< مشاهده قیمت و خرید تشک فنر پاکتی از برند آلمانی دانلوپیلو >>

تشک فنری مدل پاکتی فنر منفصل

برتری‌های تشک‌های فنری نسبت به مموری فوم

جنبه مثبت استفاده از تشک فنری این است که فنر ها به گردش هوا کمک می‌کنند. برخی از مدل‌های ممتاز تشک‌های فنری دارای لایه محافظ ضد باکتری می‌باشند. فنر های موجود در این تشک ها پشتیبانی عالی را برای کمر ارائه می دهند و بسیار بادوام هستند، اما در برابر سایش و پارگی مصون نیستند. تشک های فنری با گذشت زمان دچار افتادگی می شوند. تشک های فنری معمولا بین هفت تا ده سال دوام می آورند و سپس نیاز به تعویض دارند. تشک های فنری استاندارد معمولاً یک گزینه اقتصادی عالی برای خریداران هستند. بنابراین بسیاری از مصرف کنندگانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند ممکن است قیمت کمتر این تشک ها را ترجیح دهند. البته برخی از مدل‌های تشک فنری، مانند تشک‌های هیبریدی با کیفیت، به دلیل طراحی پیشرفته‌شان، قیمت بیشتری خواهند داشت.

تشک هیبریدی و ساختار داخلی آن

آشنایی با تشک‌های مموری فوم

مموری فوم از دهه 1960 وجود داشته است. ناسا از این ماده برای ایجاد امنیت بیشتر فضانوردان استفاده می‌کرد. اکنون این ماده در دسترس همه می‌باشد. مموری فوم نوعی فوم پلی اورتان است که به ویسکوالاستیک معروف است. این ماده مصنوعی دارای حفره‌های کوچکی است که می‌توان هوا را در آنجا محبوس کرد ، (تقریباً مانند یک اسفنج ) که به آن اجازه می‌دهد تحت فشار تغییر شکل دهد و پس از از بین رفتن فشار، فوم به شکل قبلی خود باز می گردد. فوم به دما واکنش نشان می دهد. هنگامی که گرم می شود، نرم می شود و هنگامی که در معرض سرما قرار می گیرد، ساختار آن سفت تر و سفت تر می شود. مموری فوم ماده‌ای بسیار بادوام است. این ماده مستعد حفظ گرما است. با این حال، بسیاری از تولید کنندگان با ایجاد تغییرات در ساختار مواد جذب گرما  را پایین آورده تا تشک‌های بهتری تولید کنند. از مموری فوم در تولید محصولات مختلف کالای خواب نظیر: بالش، تشک و محافظ تشک استفاده می‌شود. مموری فوم به سادگی با حالت بدن شما منطبق می‌شود و به این دلیل تشک مموری فوم محبوب است.

تشک مموری فوم و ساختار داخلی آن

تشک مموری فوم یک انتخاب مناسب برای استراحت

تشک مموری فوم را می‌توان یک انتخاب عالی برای افزایش کیفیت خواب دانست. توانایی مموری فوم در جذب حرکت بسیار بالا بوده و تشک مموری فوم برای زوج ها بسیار مناسب است. افرادی که درد عضلانی یا مفاصلی را تجربه می کنند باید از این تشک ها استفاده کنند. توانایی مموری فوم برای کاهش فشار بر روی کمر و گردن عالی است.

لایه های داخلی تشک مموری فوم ترکیبی با هسته محکم

معایب تشک مموری فوم نسبت به تشک فنری

علیرغم مزایای بسیاری که دارد، تشک مموری فوم دارای معایبی است که خریداران باید در نظر بگیرند. تشک های مموری فوم به طور قابل توجهی از تشک‌های فنری گران‌تر هستند. طراحی پیشرفته تشک‌های مموری فوم محصولی بادوام و با کیفیت را ارائه می دهد که قطعا گران قیمت خواهد بود. از دیگر مشکلات تشک‌های مموری فوم جذب گرما می‌باشد که این موضوع برای بسیاری از افراد ممکن اذیت کننده باشد.

وزن بالا

تشک هایی که به صورت کامل از مموری فوم ساخته شده اند، می توانند بسیار سنگین باشند. با این حال، از آنجا که شما نیازی به چرخاندن آنها ندارید، این نباید مشکل بزرگی ایجاد کند.

گرم تر هستند و گردش هوای ضعیفی دارند

از تشک‌های معمولی و تشک های فوم لاتکس گرم‌تر شناخته شده‌اند، زیرا با فرم گرفتن با انحنای بدن و کاهش فشار آن، فشرده می شوند و قابیت گردش هوای ضعیف تری دارند. اما با فن آوری های جدید سلول باز خنک کننده در مموری فوم ژله ای، این مشکل تا حدودی رفع شده است.

سازگاری آن با محیط گرم ضعیف است

در آب و هوای گرم تشک ممکن است نرم تر از حد انتظار باشد و در آب و هوای سرد، سخت تر. با این حال، به لطف سیستم های گرمایش و سرمایش خانگی، دمای اکثر خانه ها به صورتی است که تشک نه خیلی نرم و نه خیلی سخت شود.

برخی مدل های بوی بدی دارند

برخی از افراد از بوی تشک مموری فوم شکایت کرده اند. این مشکل زمانی رخ می دهد که لایه ها و ساختار داخلی تشک استاندارد نباشد.

احساس عدم پشتیبانی کافی

برخی از افراد شکایت دارند که حمایت مورد نیاز خود را از تشک احساس نمی کنند. این می تواند دو دلیل داشته باشد

  1. تشک مموری فوم با کیفیت پایین خریداری کرده اند؛
  2. یا کیفیت سایر مواد زیرین و لایه پایه که باید پشتیبانی مناسب ارائه دهند ضعیف است.

در نتیجه دقت داشته باشید که یک تشک باید علاوه بر داشتن لایه راحتی، یک لایه پایه محکم تر داشته باشد تا بتواند پشتیبانی ایده آلی از ستون فقرات و کاهش درد مفاصل ارائه دهد.

اصلی ترین تفاوت‌های تشک فنری و تشک مموری فوم

استحکام

تشک های فنری و مموری فوم در مدل‌های سفت و نرم موجود هستند. با این حال، تشک های فنری  کمی سفت تر از مدل های مموری فوم هستند. این باعث می‌شود که تخت‌های فنری برای کسانی که کمر و گردن آنها نیاز به حمایت بیشتری دارند بهتر باشد.

انتقال حرکت شریک خواب

تشک‌های مموری به هیج عنوان حرکت شریک خواب شما را در هنگام استراحت انتقال نمی‌دهند. تتشک‌های فنری در این زمینه عملکرد جندان خوبی ندارند و به این دلیل زوج‌ها بیشتر به سراغ تشک‌های مموری فوم می‌روند.

قابلیت تنفس

تشک‌های مموری فوم گردش هوای ضیف‌تری دارند و گرمای بیشتری به خود جذب می‌کنند.تشک های فنری معمولاً این مشکل را ندارند زیرا فنرها موجب گردش هوا می‌شوند و بستر خواب شما گرم نمی‌شود.

حالت‌های مختلف خواب

تشک های فنری و مموری فوم برای تمام حالت های خواب مناسب هستند. شما باید متناسب با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید و توجه داشته باشید که تشک‌های مموری فوم از تشک‌های فنری نرم‌تر هستند.

تحمل وزن بدن

وزن بدن شما ممکن است نقش مهمی در انتخاب بین تشک های فنری و مموری فوم داشته باشد. همانطور که گفته شد، تشک های فنری سفت تر هستند، که از فرو رفتن بدن شما به داخل تشک جلوگیری می‌کنند، که برای افراد سنگین وزن مناسب هستند. برخی از تشک‌های مموری فوم نیز برای افراد سنگین وزن مناسب هستند، اما در کل این تشک‌ها برای افراد سبک وزن بسیار مناسب هستند.

قیمت

تشک های فنری معمولاً مقرون به صرفه تر از تشک های مموری فوم هستند. مواد به کار رفته در ساختار تشک فنری ارزان‌تر است. فرآیند ساخت تشک مموری فوم گران‌تر است و به همین دلیل این تشک ها معمولا قیمت بالاتری دارند. البته برخی از مدل‌های تشک فنری، مانند هیبریدی‌ها، قیمت بالاتری نسبت به تشک مموری فوم دارند.

طول عمر تشک

از نظر دوام، تشک های فنری ممکن است دوام بیشتری نسبت به تشک‌های مموری فوم داشته باشند، زیرا سیم پیچ های فولادی عمر طولانی تری دارند. با این حال، دوام تشک شما به عوامل مختلفی مانند نگهداری، دفعات استفاده و کیفیت موادی که سازنده استفاده می کند دارد. مموری فوم نیز یک ماده بادوام در نظر گرفته می‌شود و این تشک‌ها اگر باکیفیت باشند باید هفت تا ده سال دوام بیاورند.

میزان فرورفتگی در تشک

فوم  متراکم است و به آرامی به فشار واکنش نشان می دهد و تشک مموری دچار فرورفتگی بیشتری می‌شود با این حال، میزان فرو رفتگی به کیفیت مموری فوم و استحکام آن بستگی دارد. تشک‌های فنری به میزان بسیار کمی دچار فرو رفتگی می‌شوند. برخی از مدل‌های تشک فنری که دارای لایه محافظی از جنس فوم هستند تا حدودی دچار فرورفتگی می‌شوند.

چه کسانی باید از تشک مموری فوم استفاده کنند؟

تشک‌های مموری فوم برای اکثر افراد به ویژه زوج ها مناسب هستند. تشک‌های مموری فوم فشار‌های وارده بر روی کمر و گردن را به خوبی کنترل می‌کنند. مدل‌های مموری فوم سفت‌تر برای افرادی که به پشت و شکم می‌خوابند و نیاز به حمایت بیشتری دارند، عملکرد بسیار خوبی دارند. افرادی که تمایل دارند بستر خواب آنها گرم باشد این تشک برای آنها کاملا مناسب است.

تشک مموری فوم

چه کسانی باید از تشک فنری استفاده کنند؟

تشک‌های فنری برای افرادی که حالت خواب خود را در طول شب تغییر می‌دهند بسیار مناسب است. این تشک گردش هوای مناسبی دارد و بستر خواب شما را خنک نگه می‌دارد. مدل سفت تشک‌های فنری برای افرادی که به شکم می‌خوابند عملکرد خوبی دارد.

<< مشاهده قیمت و خرید انواع تشک طبی از برند های برتر >>

تشک های مموری فوم بهتر هستند یا تشک های فنری؟

سخت است که بگوییم کدام یک از این دو بهتر است زیرا انتخاب تشک بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. برای مثال، افرادی که به پهلو می‌خوابند، ممکن است تشک مموری فوم را برای کاهش فشار بیشتر دوست داشته باشند، در حالی که افرادی که به پشت می‌خوابند ممکن است تشک‌های فنری را برای حمایت بیشتر ترجیح دهند. تشک‌های هیبریدی اغلب یک انتخاب محبوب برای افرادی هستند که بین این دو تشک را انتخاب می‌کنند. زیرا بسیاری از تشک های هیبریدی شامل فنر و مموری فوم هستند.

تشک فنر پاکتی هیبریدی

برای کمر درد تشک فنری بهتر است یا مموری فوم؟

بیشتر تشک‌های فنری با کیفیت بالا باید به کاهش کمردرد کمک کنند. فنر های فولادی در ساختار تشک به خوبی از کمر محافظت می‌کند. تشک‌های فنری همچنین به تراز ستون فقرات کمک می‌کنند.

اما دقت کنید که نمونه های مدرن تشک فنری متصل، یعنی تشک فنر پاکتی هیبریدی بسیار بهتر هستند. این تشک ها در ساختار خود می توانند مموری فوم و لاتکس را برای راحتی بیشتر داشته باشند. اما یک تشک که تماما از مموری فوم باشد، اصلا برای کمر درد پیشنهاد نمی شود، مگر اینکه وزن شما کمتر از 50 کیلوگرم باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما یک راهنمای خرید تشک تخت خواب را مطالعه کرده و در مورد بهترین تشک برای کمر درد نیز اطلاعات لازم را کسب کنید.

آنچه که در نهایت مهم است

خرید تشک تخت یک اقدام بسیار مهم در زندگی شما به شمار می آید، بنابراین با بررسی کامل نیازهای خود به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید.  بین دو تشک مموری فوم و فنری، برای افراد سنگین وزن که مایل هستند خنک تر بخوابند و خواص ارتوپدی بیشتر برای پشتیبانی بیشتر دریافت کنند، تشک فنر از نوع فنر پاکتی با لایه راحتی مناسب می تواند بترین گزینه باشد. چند نمونه تشک هیبریدی با فنر پاکتی ما را می توانید اینجا مشاهده کنید.

اگر یک تشک مناسب را خریداری کنید، کیفت خواب شما بیشتر شده و بسیاری از درد‌های مفصلی و عضلانی شما بهبود می‌یابند. ما در سایت فروشگاه ژرمن کالا تشک طبی دانلوپیلو از کشور آلمان را برای خرید به شما توصیه می‌کنیم. همچنین تمام کالای خواب موجود در سایت کاملا وارداتی بوده و از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.

فروشگاه اینترنتی

دیگر مقایسه های انواع تشک تخت خواب

نمونه های بیشماری از انواع تشک برای تخت خواب وجود دارد و مقایسه آنها می تواند ما را به تخت خواب ایده آل خود برساند. به همین جهت ما چند مقایسه بین بهترین انواع تشک های تخت خواب انجام داده ایم که می توانید از این مطالب جهت بهترین خرید استفاده کنید.

تشک نرم بهتر است یا سفت؟

تشک نرم یا سفت

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روی تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

ادامه مطلب

 

تشک طبی یا فنری؟

تشک فنری در مقابل تشک طبی

همه می دانیم که انتخاب تشک مناسب برای اتاق خواب نقش مهمی در داشتن یک خواب راحت شبانه دارد. با تنوع انواع کالای خواب موجود، انتخاب تشکی که نیازهای شما را برآورده می کند دشوار می شود. به همین دلیل دانستن تفاوت بین انواع خاصی از تشک تخت خواب مهم است. بسته به نیازهای خاص شما ممکن است یک تشک مناسب تر از دیگری باشد. در این مقاله، تفاوت بین تشک طبی در مقابل تشک فنری را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک را باید به مجموعه محصولات خواب خود اضافه کنید.

نکته ای که در همین ابتدا باید بدانید این است که تشک فنر دار می تواند تشک طبی باشد اگر:

  • از تکنولوژی فنر پاکتی منفصل در آن استفاده شده باشد و نه فنر متصل های قدیمی،
  • و این که دارای لایه هایی از فوم لاتکس یا مموری برای کاهش فشار بدن هنگام خواب باشد.

ادامه مطلب

 

تشک لاتکس یا مموری فوم

تفاوت_تشک_مموری_فوم_و_لاتکس_

اگر اخیرا به دنبال خرید و یا تعویض تشک تخت خواب خود بوده اید، احتمالا نام مموری فوم و یا لاتکس را به عنوان دو تکنولوژی برتر در تشک های طبی شنیده اید. بسیاری از افراد تصور می کنند این دو نوع تشک مشابه هم هستند در حالیکه در واقعیت دو مدل متفاوت از کالای خواب هستند. اما واقعا لاتکس بهتر است یا مموری فوم؟ تشک های مموری فوم عموما  از مواد پلیمری ساخته شده و تشک های لاتکس از مواد طبیعی درخت کائوچو. هر یک برای اتاق خواب افراد با انتظارات مختلف توصیه می شود. مموری فوم قدرت فرم گیری با بدن را بهتر ارائه می دهد، در حالی که لاتکس مزایای طبی و ضد باکتریال و همچنین طول عمر بالاتری دارد.

ادامه مطلب

برچسب ها

,

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.