خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک مناسب دوران بارداری بانوان

تشک مناسب دوران بارداری بانوان

تشک مناسب برای بارداری

قطعا باید بگوییم که یکی از روزهای بسیار زیبا در زندگی هر فردی زمانی است که صاحب فرزند می‌شود. تمام خانم ها در تلاش هستند که دوران بارداری و حاملگی خود را با سلامت کامل سپری کنند. دوران بارداری، دورانی بسیار مهم و حساس است که نیاز به مراقبت‌های فراوانی حتی هنگام خواب دارد. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند در زمان حاملگی به تغذیه و خواب کافی و آسوده توجه فراوانی داشته باشید. شما نیز به خوبی می‌دانید که یکی از عوامل موثر و مهم برای داشتن خواب کافی و سالم کالای خواب با کیفیت و مرغوب است. تشک‌ها و به ویژه تشک طبی مناسب برای خانم‌های باردار خیلی از مشکلات خواب را رفع می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بیان کنیم که تشک مناسب برای خانم‌های باردار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، پس همراه ما باشید.

وزن زن باردار در دوران حاملگی بیشتر می شود. در کنار آن برآمدگی شکم با این افزایش وزن باعث بهم ریختن پوزیشن خواب و اغلب فشار به کمر و ستون فقرات می شود. از این جهت برای توزیع بهتر فشار بدن و عدم بهم ریختن تراز ستون فقرات به تشک طبی نیاز خواهید داشت تا سلامت مادر و فرزند کاملا حفظ شود.

ما در اینجا یک راهنمای خرید تشک برای زنان باردار آماده کرده ایم تا بستر استراحت این 9 ماه حاملگی به سلامتی و در رفاه بیشتر سپری شود.

تغییرات دوران بارداری و تاثیر آن‌ها بر روی خواب

بهتر است بدانید که در دوران بارداری گروهی ازتغییرات موجب می‌شوند که مادر‌ها نتوانند به میزان کافی استراحت کنند. تغییراتی مانند: افزایش وزن و بزرگ شدن شکم که درنتیجه تا حدودی موجب کمر درد، سوزش معده، تنگی نفس و حالت تهوع می‌شوند. این گونه از اختلالات مادران را تا حدودی کم خواب و بیقرار می‌کنند. مادران باردار باید متناسب با توصیه‌های پزشک خود نحوه‌ی خوابیدن خود را تنظیم کنند. تشک مناسب برای خانم‌های باردار تا تا حدودی مشکلات کمر درد را رفع می‌کند بنابراین مادران می‌توانند خوابی بهتر داشته باشند.

تشک مناسب برای خانم‌های باردار

تشک مناسب برای خانم‌های باردار بسیاری از اختلالات را در هنگام خواب رفع می‌کند.

ویژگی مهم در تشک‌های مناسب برای خانم‌های باردار

رایج‌ترین وضعیت برای خواب در دوران بارداری که تمام پزشکان آن را بیان می‌کنند، خوابیدن به پهلو است. تشکی که در این دوران استفاده می‌شود باید برای چنین وضعیت خواب مناسب باشد. نکته مهم در دوران بارداری این است که با افزایش وزن بدن استاندارد سفتی و نرمی تشک تغییر می‌کند. مادران باردار به یک تشک با استحکام عالی نیاز دارند. در دوران بارداری یک تشک سفت و مستحکم خیلی بهتر از یک تشک نرم از ستون فقرات مادران محافظت می‌کند.

فقط توجه داشته باشید که یک تشک طبی می‌تواند به میزان کافی سفت باشد. تشک طبی می‌تواند مشکل کمر درد مادران باردار را رفع کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر ستون فقرات در یک راستا قرار نگیرد کمر درد تشدید می‌شود و این موضوع فقط با انتخاب یک تشک مناسب رفع می‌شود.

تشک طبی چیست؟

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک های طبی از مواد مختلفی مانند فوم های مموری فوم، لاتکس، فنر های پاکتی و یا ترکیبی از آنها تولید می شوند.

تشک‌های پیشنهادی برای دوران بارداری

تشک مناسب برای خانم‌های باردار بدون هیچ شک و تردیدی باید مطابق با تمام اصول و قوانین پزشکی باشد. تمام افراد در سنین مختلف نیازمند یک تشک طبی و با کیفیت هستند و اهمیت این موضوع در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و جنین چندیدن برابر می‌شود. کارشناسان گروه ژرمن کالا به شما پیشنهاد می‌کنند تشکی را انتخاب کنید که در تمام دوران و بعد از تولد فرزندتان کیفیت عالی داشته باشد مانند تشک لاتکس.

تشک‌ طبی دانلوپیلو به کمک تکنولوژی‌های روز دنیا می‌تواند فشار بدن را در هنگام خواب کنترل کند در نتیجه برای دوران بارداری بسیار مناسب است. این برند تمامی استاندارد های پزشکی و مزایای تشک طبی مناسب را دارد. همچنین این تشک موجب می‌شود که ستون فقرات در بهترین حالت ممکن قرار گیرد. این نکته طلایی نیز فراموش نشود که طول عمر تشک طبی دانلوپیلو بسیار بالا بوده و همین امر موجب می‌شود که بگوییم که این تشک برای شما یک انتخاب با کیفیت اما اقتصادی است.

تشک طبی دانلوپیلو

تشک طبی دانلوپیلو در فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا موجود است.

1. تشک طبی لاتکس یک نفره 100.200cm برند دانلوپیلو مدل پرنسس

تشک طبی مدل DO Coltex Princess با ابعاد 100 در 200 و ارتفاع 20 سانتی‌متری ساخت شرکت دانلوپیلو آلمان می باشد. این تشک مناسب همه افراد با سنین مختلف بوده و از لحاظ درجه سختی نه خیلی سخت و نه خیلی نرم است. ماده اولیه آن لاتکس طبیعی می باشد که با پشتیبانی عالی از کمر و گردن، خواص ارتوپدی و ارگونومی استاندارد بدن هنگام خواب را پوشش می دهد. هنگام خواب روی این کالای خواب طبی، تشک با انحنای بدن فرم می گیرد و فشار را روی نقاط حساس بدن مانند ستون فقرات، به حداقل می رساند. در نتیجه یک تشک مناسب برای داشتن خواب راحت و بدون درد برای افرادی است که دیسک کمر، آرتروز گردن، زخم بستر و یا درد مفاصل دارند، می باشد.

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 100.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 20 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 90 کیلوگرم
  • بدون فنر و تاپر
  • دارای 5 سال گارانتی تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

تصویر:

تشک طبی لاتکس مدل پرنسس خارجی

مشاهده قیمت و خرید تشک پرنسس 100.200

2. تشک طبی لاتکس یک نفره 80.200cm برند دانلوپیلو مدل کلاسیک هوم

این تشک از مدل کلاسیک هوم برند خارجی دانلوپیلو از کشور آلمان می باشد و از ساختار داخلی تشک از لاتکس طبیعی می باشد. پوشش تمام سطح بدن و توزیع فشار بدن در هنگام خواب با قابلیت زون 7 ناحیه ای این تشک طبی امکان پذیر شده است. در نتیجه ستون فقرات تراز شده، گودی کمر پر شده و ارگونومی استاندارد بدن حفظ می شود. به همین دلیل در صورتی که از درد های مزمن کمر و گردن در تخت خواب و یا کوفتگی عضلات بعد از خواب رنج می برید، این تشک می تواند یک کالای خواب مناسب برای مشکلات شما باشد.

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 80.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 20 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 90 کیلوگرم
  • بدون فنر
  • دارای 5 سال ضمانت تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

تصویر:

تشک کلاسیک ارتوپدی برند دانلوپیلو

مشاهده قیمت و خرید تشک طبی کلاسیک آلمانی

3. تشک طبی یک نفره مموری فوم و لاتکس 100.200cm برند دانلوپیلو مدل پریمیوم

تشک پریمیوم ( DuoGel Premium 3000) از تشک های استاندارد طبی است که از دو فوم مدرن لاتکس و مموری فوم بهره می برد. راحتی تشک نتیجه وجود 4 سانتی‌متری مموری فوم است. پشتیبانی از ستون فقرات و کاهش فشار 7 ناحیه اصلی بدن از جمله سر، گردن، شانه، کتف، لگن، باسن و ساق پا نیز نتیجه وجود لاتکس طبیعی در تشک است. به همین جهت این تشک می تواند در کالای خواب شما نقش یک محافظ را برای بدن و یک زیر انداز راحت برای خواب بازی کند.

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای و 4 سانتیمتر مموری فوم
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 100.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 22 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 90 کیلوگرم
  • بدون فنر و محافظ تشک
  • دارای 5 سال گارانتی تعویض
  • دارای خطوط نقره جهت دفع الکتریسیته ساکن بدن
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

تصویر:

تشک طبی لاتکس مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

مشاهده قیمت و خرید تشک طبی مدل پریمیوم دانلوپیلو

 

پیامد‌ استفاده از تشک غیر استاندارد برای خانم‌های باردار

استفاده از تشک‌های غیر استاندار می‌تواند مشکلاتی را برای مادر و جنین ایجاد کند. گروهی از مادران به دلایل مختلفی ناچار به استراحت دائم به ویژه در ماه‌های پایانی بارداری هستند. چنین مادرانی برای استراحت فقط باید از تشک‌های طبی و استاندارد استفاده کنند. تشک‌های غیر استاندارد به مهره‌های کمر آسیب جدی رسانده و موجب درد‌های بسیاری در ناحیه‌های گردن و کمر می‌شوند. تشک‌ مناسب برای خانم‌های باردار نه تنها از آسیب رسیدن به مهره‌های کمر جلوگیری می‌کند بلکه فشار‌های وارده به جنین را بسیار کنترل می‌کند. در نتیجهسعی کنید تشک خود را از بهترین مارک تشک طبی برای دوران بارداری انتخاب کنید.

عموما در رابطه با درصد سفتی تشک طبی سوال می پرسند. برای انتخاب تشک سفت یا نرم و اصول انتخاب بهترین نمونه برای شما بر اساس وزن و نحوه خوابیدن شما، پیشنهاد می کنم مقاله “تشک نرم بهتر است یا سفت” را مطالعه نمایید.

کمر درد ناشی از تشک نامناسب در دوران بارداری

یکی از پیامد‌های استفاده از تشک نامناسب در دوران بارداری، کمر درد است.

 استفاده از پارچه‌های مرغوب برای کالای خواب در دوران بارداری

امکان دارد در این دوران به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی مادران حساسیت‌هایی را تجربه کنند. در دوران بارداری پزشکان رژیم غذایی مادران را کنترل می‌کنند، در کنار رژیم غذایی کنترل شده و صحیح در انتخاب پارچه‌های مرغوب برای کالای خواب یکی از توصیه‌های بسیار مهم پزشکان برای مادران است. خانم‌های باردار برای خرید ملحفه، لحاف، روتختی و روبالشی باید بهترین پارچه‌ها را انتخاب کنند. برای خرید کالای خواب با کیفیت فقط از برند‌های شناخته شده خرید کنید. خرید در این دوران نیز سختی‌های متعددی دارد، به همین دلیل فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا ، فرایند خرید را برای شما بسیار آسان و پر سرعت کرده است.

بالش‌های مناسب برای خانم‌های باردار

در کنار تمام نکات گفته شده را جب تشک مناسب باید گفت که بالش‌ها نیز در این دوران مهم هستند. خوابی خوب و با کیفیت در دوران بارداری به یک بالش با کیفیت نیز نیازمند است. اما به اگر بخواهیم دقیق بررسی کنیم باید در اولین قدم باید ویژگی‌های یک بالش استاندارد را بررسی کنیم. بالش های مناسب باید از الیاف و پارچه‌های مرغوب باشند و فشاره وارده به ناحیه گردن و کمر را کنترل کنند، در حقیقت باید خاصیت ارتجاعی مناسبی داشته‌ باشند. بالش‌های مناسب پس از زمان بارداری و در دوران شیردهی نیز بسیار کاربردی هستند و انواع درد‌های گردن و کمر را کاهش می‌دهند. پیشنهاد ما استفاده از بالش طبی برای بانوان باردار است.

نکات تکمیلی برای خانم‌های باردار

با توجه به حساس و مهم بودن دوران باردای لازم است مادران باردار تمام نکات لازم را دقیق انجام دهند. در دوران بارداری تغذیه مناسب و نوشدن آب کافی به داشتن خوابی راحت کمک فروانی می‌کند. یکی از نوشیدنی‌های موثر برای خوابی آرام، شیر است. یک لیوان شیر گرم قبل از خواب بسیار آرامش بخش است. توجه ویتامین، میوه و سبزیجات نیز در این دوران بسیار مهم است.

گروهی از غذاهای سرخ شده در دوران بارداری بسیار سنگین هستند و خواب مادران را دچار اختلال می‌کنند. توصیه می‌شود که در دوران بارداری از نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی‌هاب محرک پرهیز شود. مادران باردار باید توجه فراوانی به نوشیدن آب کافی داشته باشند که بتوانند خواب خود را بهبود ببخشند.

نکات مهم هنگام خواب برای بانوان باردار

نوشیدن شیر قبل از خواب بسیار آرامش بخش است

سخن پایانی مجموعه ژرمن کالا

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا با بررسی‌های دقیق تشک‌های طبی و استاندارد را برای شما فراهم ساخنه است که بتوانید با خیالی آسوده خرید کرده و از نتیجه رضایت کامل را داشته باشید. برای آشنایی کامل با تشک طبی پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا بتوانید با خیال راحت بهترین نمونه را برای تخت خواب خود انتخاب کنید و از سلامت و کیفیت خواب و سلامت فرزند خود مطمئن شوید.

سوالات متداول

چه نوع تشکی برای دوران بارداری بهتر است؟

از آنجایی که خواب به پهلو برای دوران حاملگی توصیه می شود، تشک با سفتی متوسط و پشتیبانی عالی انتخاب خوبی است. تشک هایی مانند لاتکس و مموری فوم و یا ترکیبی از آن ها که از استاندارد های طبی برخوردار باشند، بهترین گزینه هستند. ما در ژرمن کالا بهترین انواع تشک طبی لاتکس و مموری فوم را ارائه می دهیم.

چگونه می توانم تختخواب خود را در دوران بارداری راحت تر کنم؟

5 توصیه کاربردی برای راحت تر کردن خواب در دوران بارداری:

  • به پهلو بخوابید
  • یک یا دو بالش بین زانوهای خم شده خود قرار دهید
  • از خوردن هرگونه محرک سوزش معده قبل از خواب خودداری کنید
  • پاهای خود را دراز کنید
  • حتما از تشک های راحت استفاده کنید

آیا استفاده از تشک طبی در بارداری خوب است؟

بله؛ تشک‌های ارتوپدی، تراز صحیح ستون فقرات را تضمین می‌کنند تا به کاهش استرس روی ستون فقرات و کاهش کمردرد کمک کنند. یک تشک ارتوپدی به شما کمک می کند تا در هنگام خواب حالت صحیح خود را اتخاذ کرده و گردش خون سالم را در طول شب بهبود بخشد. البته دقت کنید از تشک ارتوپدی با سفتی متوسط استفاده کنید نه تمام سفت.

مقالات پیشنهادی ما

راهنمای خرید تشک طبی

راهنمای خرید تشک طبی

تعویض تشک و خرید یک نمونه طبی آن، در برخی اوقات یک انتخاب و در برخی موارد یک اجبار درونی است. برای حفظ سلامتی و یا درمان برخی از دردها انتخاب تشک طبی یک الزام غیرقابل انکار خواهد بود. در موارد متعددی پزشک بهترین راه درمان شما را تعویض تشک تشخیص می‌دهد. یک تشک طبی خوب و مناسب با شرایط بدن شما بهترین راه برای درمان و پیشگیری از عوارض متعدد یک خواب بد است.

ادامه مطلب

ویژگی های تشک طبی خوب و استاندارد چیست؟

ویژگی های تشک طبی خوب

اگر کوچکترین اطلاعاتی در مورد تشک طبی استاندارد داشته باشید، میدانید که ویژگی اصلی آن پشتیبانی صحیح از ستون فقرات و ارائه خواب در آرامش بدون فشار مضاعف روی عضلات و مفاصل می باشد. اما ویژگی تشک طبی خوب به همین ویژگی خطم نمی شود و باید به دنبال ارائه ویژگی های مازاد باشید. ویژگی هایی که عموما برند های برتر تولید کالای خواب طبی آن ها را به تشک های خود اضافه می کنند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند. ویژگی هایی مانند لایه های بادوام راحتی و هسته باکیفیت تشک، روکش های ضد حساسیت و قابل شستشو، خطوط نقره جهت دفع الکتریسیته ساکن بدن، ارتفاع مناسب و سایز بهینه برای ارائه خواب راحت و غیره.

ادامه مطلب

راهنمای خرید تشک طبی برای سالمندان

کالای خواب سالمندان

با وجود تنوع بالای تشک های تخت خواب، تشخیص اینکه چه تشکی برای افراد بیمار و سن بالا مناسب است، کمی دشوار به نظر می رسد. هنگامی که شما پا به سن می گذارید و در اصطلاح در دسته افراد مسن و سالمند قرار میگیرید، هنگام خرید کالای خواب مناسب باید شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید. وزن، پوزیشن خواب، مشکلات پزشکی و میزان توانایی تحرک بر انتخاب شما برای تشک تخت خواب موثر است. البته این راهنمای خرید تشک سالمندان برای افرادی است که می خواهند کالای خواب طبی خود را در منزل مهیا کنند و تشک آنها بتواند مانند تخت های بیمارستانی از بدن حمایت خوبی داشته باشد و از تشدید درد های کمر و بروز زخم های بستر جلوگیری کند.

در این راهنمای خرید تشک، در مورد آنچه که در انتخاب تشک برای افراد بیمار و مسن (سن حدود 65 سال) باید به آن توجه کنید بحث خواهیم کرد و چند محصول طبی را برای شروع جستجوی خود توصیه می کنیم.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.