خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » بهترین تشک برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته‌اند

بهترین تشک برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته‌اند

بهترین تشک تخت خواب بعد از عمل دیسک کمر

قبل از اینکه به خرید تشک برای بیمار تحت عمل جراحی دیسک کمر فکر کنید، باید آنچه را که پزشکان و متخصصان  توصیه می کنند را درک کنید. باید بدانید که بیمار تحت عمل جراحی دیسک کمر نمی تواند روی شکم خود بخوابد. آنها در هنگام خوابیدن به پهلو درد کمتری را حس می‌کنند. در هنگام خرید تشک طبی باید توجه داشته باشید که تشک مناسب برای دیسک کمر را انتخاب کنید. مشاورین ژرمن کالا در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنند.

توصیه‌های اولیه برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته‌اند

مشورت با پزشک متخصص در مورد تشک و نحوه خوابیدن بعد از عمل دیسک کمر

تشک سفت یا متوسط بهترین گزینه برای شما است. تشک نرم شما را در خود فرو می‌برد و اصلا توصیه نمی شود. تشک متوسط برای افرادی که به پهلو می‌خوابند و تشک سفت برای کسانی که ترجیح می دهند به پشت بخوابند توصیه می شود. چرت زدن در طول روز باعث ایجاد مشکل در چرخه خواب شما می شود. استراحت خوب برای بهبودی کمر مهم است و زمانی که داروی مسکن مصرف نمی کنید، از خوابیدن زیاد در طول روز خودداری کنید تا در خواب شبانه باکیفیت و عمیق تری تجربه کنید.

اگر خواب شبانه بهتری داشته باشید فرایند درمان و بهبودی شما با سرعت بیش‌تری پیش می‌شود. دیگر توصیه مهم ما این است که پس از جراحی از انجام حرکات سریع و عجولانه خودداری کنید و هنگام بروزرسانی تخت خود، از بهترین برند های تشک طبی استفاده کنید.

انواع تشک برای کسانی که تحت عمل دیسک کمر قرار گرفته اند.

قطعا برای مراقبت بیشتر مادامی که مشکلات کمر دارید، تشک طبی بهترین گزینه برای اتاق خواب شما خواهد بود. در انواع تشک طبی مدرن، سه نوع تشک اصلی را در نظر داشته باشید؛ مموری فوم، تشک هیبریدی  و در آخر تشک لاتکس. تشک مموری فوم معمولاً تشکی مناسب برای بیمارانی که جراحی دیسک کمر داشته‌اند نیست. تشک های مموری فوم برای خوابیدن عالی می‌باشند اما دارای چند اشکال هستند. برای مثال گرمای بیشتری به خود جذب می‌کنند. برای فردی که احتیاج دارد تمام روز را در تخت خواب بگذراند، این جذب گرما اذیت کننده است.

از طرف دیگر تشک فنری دارای یک لایه مموری فوم  راحتی بیشتری را برای بیماران پس از عمل جراحی فراهم می‌کند و همچنین گردش هوای بهتری دارد. تشک فنر دار (البته از مدل فنر پاکتی منفصل)  به حفظ دمای مناسب در تخت خواب کمک می کند. تشک لاتکس نیز گردش هوای بسیاری طلوبی دارد. همچنین مطمئن شوید که تشک شما ضد حساسیت است. گرد و غبار، عرق و رطوبت می توانند مشکلات طولانی مدتی را برای کسانی که تمام روز خود را در تخت خواب می گذرانند ایجاد کنند.

3 مدل از تشک طبی برند خارجی دانلوپیلو از فروشگاه ژرمن کالا که برای کمر درد و دیسک کمر بسیار مناسب هستند:

1. تشک طبی هیبریدی از برند دانلوپیلو مدل الگانس

تشک طبی مدل هیبریدی از برند دانلوپیلو

این تشک دارای هسته مرکزی از فنر پاکتی منفصل است که با لایه راحتی از لاتکس طبیعی کاور شده و درجه سفتی 7 از 10 را دارد. گردش هوای بهینه، پشتیبانی عالی و سهولت شستشوی لایه رویی ضد باکتری این تشک، آن را برای افرادی که کمر درد دارند و یا عمل جراحی دیسک کمر داشته اند، ایده آل می کند. نمونه های 3000 برای افرادی که وزن کمتر از 90 کیلوگرم دارند و نمونه های 4000 برای افرادی که وزن بیشتر از 90 کیلوگرم دارند، موجود می باشد.

مشاهده قیمت و خرید تشک الگانس

 

2. تشک طبی لاتکس از برند دانلوپیلو مدل لکسوس

تشک طبی لکسوس برند دانلوپیلو آلمانی

تشک لاتکس مدل لکسوس از هسته مرکزی فوم سرد لاتکس با چگالی بالا و لایه راحتی از لاتکس طبیعی ایجاد شده است. گردش هوای عالی، پشتیبانی کاملا استاندارد از بدن و دفع الکتریسیته ساکن بدن هنگام خواب به واسطه وجود خطوط نقره، به افزایش بهره وری خواب و ترمیم سریع تر کمر کمک بسیاری می کند. این تشک دارای یک محافظ تشک اضافی از لاتکس طبیعی بوده که به راحتی قابل جداسازی و شستشو می باشد. از این تشک نیز نمونه های 3000 و 4000 را برای افراد سبک و سنگین وزن در انبار ژرمن کالا موجود است.

مشاهده قیمت و خرید تشک لکسوس

3. تشک طبی مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

تشک طبی لاتکس مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

سفتی این مدل تشک 6 از 10 بوده و برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند بسیار مناسب است؛ البته افرادی که وزن کمتر از 80 کیلوگرم داشته باشند. برای افراد سنگین وزن که کمر درد دارند، این مدل پیشنهاد نمی شود. لاتکس موجود و خطوط نقره به خنک خوابیدن و افزایش بهره وری خواب کمک می کند. ضخامت این مدل تشک نسبت به دو مدل فوق کمتر است و برای تخت خواب های بلند که تردد افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند دشوار است، بسیار مناسب می باشد.

مشاهده قیمت و خرید تشک طبی مدل پریمیوم

ویژگی های تشک مناسب برای دیسک کمر

همانطور که در مقاله “بهترین تشک برای کمر درد” نیز بیان کردیم، تشک های نرم برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته‌اند مناسب نیستند. تشک مناسب برای افرادی که عمل دیسک کمر دارند باید سفت یا متوسط باشد. یک تشک سفت برای کسانی که ترجیح می دهند به پشت بخوابند و یک تشک متوسط برای افرادی که به پهلو می‌خوابند توصیه می‌شود. تشک‌های نرم اغلب گرما را حفظ می‌کنند،همچنین مشکلاتی را در وضعیت بدن ایجاد می‌کنند. تشک نرم برای دوران مراقبت‌های بعد از جراحی دیسک کمر مناسب نیست.

افراد هنگام خوابیدن به پهلو از سفت شدن پاها یا دست ها روی تشک سفت شکایت دارند. یک تشک متوسط می تواند بهترین گزینه برای این حالت خواب باشد. همچنین دانستن سایز و وزن فرد هنگام خرید تشک بسیار مهم است. در حالی که یک فرد سبک وزن ممکن است احساس کند تشک متوسط به اندازه کافی سفت است، فرد سنگین وزن تر ممکن است در تشک متوسط فرو رود و احساس کند که تشک نرم است. هر چه فرد سنگین‌ وزن‌تر باشد، تشک باید سفت‌تر باشد .طبق یک مطالعه دقیق که توسط متخصصان پزشکی انجام شده است، استفاده از تشک سفت برای تسکین درد بهتر بیان شده است.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد قابلیت های یک تشک درجه یک، پیشنهاد می کنم مقاله “ویژگی های تشک طبی خوب” را مطالعه کنید.

مقاله ای در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی NCBI در مورد تشک مناسب کمر درد و دیسک کمر:

تونتتی و همکاران یک تشک لاتکس و یک تشک فنری سنتی را در 16 داوطلب مقایسه کرد و نتایج پیش و پس از هر دو را از طریق یک اکتیوگرافی و یک پرسشنامه خواب کوتاه (MSQ) ارزیابی کرد. بهبود عینی در کارایی خواب، تاخیر شروع خواب و فعالیت حرکتی در طول خواب برای هر دو تشک گزارش شد.

به همین ترتیب، پارک و همکاران. همبستگی بین ویژگی‌های آنتروپومتریک، توزیع فشار وزن بدن، منحنی ستون فقرات و ویژگی‌های تشک‌ها را ارزیابی کرد. منحنی (تراز) ستون (فقرات) هر دو به پشت به صورت سه بعدی اندازه گیری شد. اندازه گیری فشار با استفاده از حسگرهای توزیع شده از شانه تا باسن انجام شد. از بیماران خواسته شد تا هر سطح را با یک هفت امتیازی خاص برای ارزیابی ذهنی طبقه بندی کنند. بر اساس نتایج این مطالعه، بهترین تشک تشکی بود که مواد و طراحی آن منحنی راچیس را مشابه آنچه که معمولاً هنگام ایستادن نشان می‌داد تضمین می‌کرد (به این معنی که تراز ستون فقرات حفظ شود و فشار اضافی به بدن وارد نشود).

در نتیجه بهترین تشک برای بهبود سریع تر و کاهش درد های کمر بعد از جراحی دیسک کمر، تشکی است که پشتیبانی بهتر ارائه دهد و تراز ستون فقرات را هنگام خواب حفظ کنید؛ مانند تشک لاتکس و هیبریدی با مموری فوم یا لاتکس در لایه راحتی آن.

منبع مقاله

مقاله ای از مرکز ارتوپدی OrthoCarolina منتشر شد که به اهمیت خواب با کیفیت و ترمیم سریعتر بدن هنگام خواب تاکید کرده است:

احتمالاً شنیده اید که استراحت برای بهبودی آسیب چقدر مهم است. گذشته از جابجایی کمتر و کاهش ورزش، مردم اغلب اهمیت خواب را به عنوان بخشی از روند بهبودی در نظر نمی گیرند.

جان دلوچی، مدیر فیزیوتراپی OrthoCarolina Mooresville گفت: “اگر می خواهید ورزش خود را ارتقا دهید، خطر آسیب را کاهش دهید، درد (مزمن) را کاهش دهید، سریعتر بهبودی پیدا کنید (نقاط آسیب دیده بدن مانند کمر بعد از جراحی)، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، انرژی بیشتری داشته باشید و عملکرد بهتری داشته باشید، خواب بسیار مهم است.” استراحت مناسب می تواند کاتالیزوری برای دستیابی به این نتایج باشد.

منبع مقاله

خواب راحت و آرام یک بانو روی تشک مناسب برای تسریع فرایند بهبود بدن

نکات مهم قبل از خرید تشک برای افرادی که جراحی دیسک کمر داشته‌اند

هرگز به سراغ تشک نرم نروید. تشک‌های نرم قطعا موجب افزایش کمر درد برای افرادی که جراحی دیسک کمر داشته‌اند می‌شود. تشک‌های ساخته شده از فوم و لاتکس طبیعی به دلیل گردش هوای مناسبی که دارند گزینه‌های بسیار خوبی هستند. در کنار خرید تشک ما توصیه می‌کنیم که یک زیرتشک مناسب که قابلیت تنظیم را دارد نیز انتخاب کنید که در دوران استراحت بیمار شما اذیت نشود. برای خرید گزینه‌هایی را بررسی کنید که نظافت آن‌ها آسان باشد.

اگر روکش تشک شما قابل شستشو باشد گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما است. فراموش نکنید که تشک شما باید ضد حساسیت باشد. اگر تشک گرد و غبار را جذب کند یا راه خروج کافی برای رطوبت نداشته‌باشد،به مرور زمان ایجاد آلرژی می کند. در کنار موارد گفته شده دقت کنید که تشک شما دارای گارانتی باشد تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. به 5 نکته زیر قبل از خرید تشک برای دیسک کمر دقت داشته باشید:

1. سفتی تشک:

مهم است که تشک با سفتی متوسط و یا کمی بیشتر از متوسط باشد. اگر فردی که از تخت استفاده می کند سنگین است، گزینه سفت تری را انتخاب کنید. برای کسی با وزن کمتر، تشک با سفتی متوسط ممکن است انتخاب خوبی باشد. به صورت دقیق تر این که تشک نرم بهتر است یا سفت، به شرایط شما، وزن شما و حالت خواب شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات کامل مقاله “تشک نرم یا سفت” را مطالعه کنید.

2. مواد مورد استفاده:

به سراغ متریال های ارگانیک، لاتکس و فوم طبیعی باشید. این موارد دارای قابلیت تنفس بیشتری هستند. شما را در دمای متوسط نگه داشته و به راحتی از تعریق بدن جلوگیری می کنند. آنها همچنین به عنوان جنس بدون آلرژی، بی خطر و بادوام شناخته شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مواد پرکننده تشک، مقاله “ساختار داخلی تشک” را مطالعه کنید.

3. سازگاری قابل تنظیم:

برای افرادی که دیسک کمر داشته و جراحی کرده اند، داشتن یک تخت قابل تنظیم بسیار مهم است، به خصوص اگر به پشت می خوابید. شما می توانید از بالش برای رسیدن به موقعیت مناسب در یک تشک معمولی استفاده کنید، اما استاندارد های یک تخت قابل تنظیم را ندارد. با یک پایه یا زیر تشکی قابل تنظیم، بیمار معمولاً قادر است ارتفاع تشک را به راحتی و بدون حمایت شخص دیگری کنترل کند و باعث می شود حتی پس از جراحی نیز احساس اعتماد به نفس و کنترل بیشتری داشته باشد.

4. تمیز کردن آسان تر، تعمیر و نگهداری:

گزینه هایی را بررسی کنید که در آنها می توانید پوشش ها را به طور کامل برای تمیز کردن بردارید. حفظ نظافت تشک برای یک فرد بیمار و کسی که دیسک کمر داشته است مهم است و داشتن یک رویه زیپ دار که به راحتی باز می شود، بسیار مناسب است.

5. قابلیت تنفس تشک:

قطعا افرادی که عمل جراحی دیسک کمر و حتی دیسک گردن داشته اند، باید بیش از 80 درصد روز خود را در تخت خواب باشند و اینجا بسیار مهم است که تشک تهویه خوبی داشته باشد. باید مطمئن شوید که گرم نمی خوابید. تشک هیبریدی به واسطه وجود فضای بین فنر های پاکتی و تشک های لاتکس به واسطه تعبیه کردن منافذی برای گردش هوا، تشک های عالی هستند.

برای انتخاب بهینه تر تشک تخت خواب در لیست کالای خواب خود، با توجه به وزن، حالت خواب و دیگر موارد، پیشنهاد می کنم مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” را مطالعه کنید.

زیرتشکی

آیا خرید تشک بعد از جراحی الزامی است؟

اگر تشک شما خوب است، اصلاً نباید نگران خرید تشک جدید باشید. اگر تشک شما به میزان کافی سفت است و گردش هوای مناسبی دارد نیازی به خرید تشک جدید نیست. اما اگر تشک شما نرم است، مطمئناً برای بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، توصیه نمی شود. بهتر است یک تشک جدید خریداری کنید. اگر تشک شما مناسب نباشد، با گذشت چند ساعت یا درنهایت یک روز شما دچار کمر درد خواهید شد و روند بهبودی کند می‌شود.

در صورتی که تشک شما فرسوده نشده و می خواهید یک بهینه سازی در تخت خواب خود برای راحتی و پشتیبانی بهتر داشته باشید، پیشنهاد می کنم یک محافظ تشک استفاده کنید. بهترین نوع این کالای خواب برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند، محافظ تشک لاتکس می باشد.

 

تشک طبی خارجی از مدل هیبریدی که به خوبی از بدن یک خانوم پشتیبانی می کند

اهمیت تشک مناسب

عمل دیسک کمر یک جراحی بزرگ است و بهبودی آن تا حدودی کند پیش می‌رود. هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد تا به بهبودی کامل برسید. حتی پس از بهبودی نیز باید مراقب بود که یک بار دیگر کمر آسیب نبیند. راه حل چیست؟ یک تشک راحت! شناخت ویژگی‌های تشک جدید ممکن است چند هفته طول بکشد، به همین دلیل توصیه می شود برای شناخت کامل تشک از زمانی که نوبت جراحی شما مشخص می‌شود با کمک و مشورت پزشک به فکر خرید آن باشید.

سخن آخر

باید به شما بگوییم که فقط انتخاب یک تشک مناسب کافی نیست، شما باید روزانه با توجه به توصیه‌های پزشک ورزش (ورزش های مناسب دیسک کمر و با مشورت پزشک) کنید. در کنار ورزش و تشک مناسب توجه کنید که فعالیت‌های جسمانی روزانه خود را با عجله انجام ندهید. همچنین هرگز برای بلند شدن از تخت خواب عجله نکنید. تشک‌های لاتکس و سایر تشک‌های هیبریدی که سفتی متوسط و یا کمی بیشتر از متوسط داشته باشند برای چنین دورانی مناسب است.

قطعا تشک طبی یا ارتوپدی مناسب است که شما هنگام معضلات پزشکی باید برای تخت خود در نظر داشته باشید، نه فقط برای دیسک کمر، حتی هنگام یافتن بهترین تشک برای گودی کمر، درد های مزمن مفاصل و ….

فروشگاه ژرمن کالا با سال‌ها تجربه موفق در زمینه کالای خواب اروپایی در تلاش است که بهترین‌ها را برای شما فراهم کند. کالای‌های موجود در سایت فروشگاه دارای گواهی سلامت و اصالت هستند و در کم‌ترین زمان به تمام شهر‌های ایران ارسال می‌شوند.

ژرمن کالا

 

برچسب ها

,

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.