خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » بهترین تشک برای کمر درد

بهترین تشک برای کمر درد

کمر درد هنگام خواب

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

مخصوصا در ایران که عموم پدر و مادر های ما و شاید خود شما کارهای سنگین انجام داده ایم و به مرور به ستون فقرات و کمر خود آسیب وارد کرده ایم. باید و باید به فکر تشک طبی مناسب باشیم، اما بازار در اینجا نیز سردرگمی ایجاد کرده است! صدها مدل تشک که به اسم تشک طبی وارد بازار شده اند، می تواند شما را در انتخاب بهترین مدل برای دیسک کمر و کمر درد، گمراه کند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که با توجه به تجربه ایی که در توزیع محصولات خواب داریم و نظر دکتر های متخصص در این حوزه، بهترین و مناسب ترین تشک طبی را برای مشکلات کمر و گردن، پیدا کنیم.

اجازه دهید ابتدا اهمیت تشک مناسب برای کمک به تسکین و بهبود کمر درد را بازگو کنیم و سپس بهترین تشک برای کمر درد را در چند زاویه زیر بررسی کنیم:

  • بهترین تشک با سه فاکتور جنس، میزان سفتی و برند آن؛
  • بهترین تشک با توجه به پوزیشن خوابیدن شما؛
  • و بهترین تشک با توجه به مقالات معتبر بین المللی.

در نهایت سوالات متداول مشتریان خود را در مورد انتخاب موثر ترین تشک در رفع کمر درد را به عنوان راهنمای خرید تشک پاسخ خواهیم داد.

سه تشک طبی عالی برای کمر درد

3 مدل از تشک طبی برند خارجی دانلوپیلو از فروشگاه ژرمن کالا که برای کمر درد و دیسک کمر بسیار مناسب هستند:

1. تشک طبی هیبریدی از برند دانلوپیلو مدل الگانس

تشک طبی مدل هیبریدی از برند دانلوپیلو

این تشک دارای هسته مرکزی از فنر پاکتی منفصل است که با لایه راحتی از لاتکس طبیعی کاور شده و درجه سفتی 7 از 10 را دارد. گردش هوای بهینه، پشتیبانی عالی و سهولت شستشوی لایه رویی ضد باکتری این تشک، آن را برای افرادی که کمر درد دارند و یا عمل جراحی دیسک کمر داشته اند، ایده آل می کند. نمونه های 3000 برای افرادی که وزن کمتر از 90 کیلوگرم دارند و نمونه های 4000 برای افرادی که وزن بیشتر از 90 کیلوگرم دارند، موجود می باشد.

مشاهده قیمت و خرید تشک الگانس

 

2. تشک طبی لاتکس از برند دانلوپیلو مدل لکسوس

تشک طبی لکسوس برند دانلوپیلو آلمانی

تشک لاتکس مدل لکسوس از هسته مرکزی فوم سرد لاتکس با چگالی بالا و لایه راحتی از لاتکس طبیعی ایجاد شده است. گردش هوای عالی، پشتیبانی کاملا استاندارد از بدن و دفع الکتریسیته ساکن بدن هنگام خواب به واسطه وجود خطوط نقره، به افزایش بهره وری خواب و ترمیم سریع تر کمر کمک بسیاری می کند. این تشک دارای یک محافظ تشک اضافی از لاتکس طبیعی بوده که به راحتی قابل جداسازی و شستشو می باشد. از این تشک نیز نمونه های 3000 و 4000 را برای افراد سبک و سنگین وزن در انبار ژرمن کالا موجود است.

مشاهده قیمت و خرید تشک لکسوس

3. تشک طبی مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

تشک طبی لاتکس مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

سفتی این مدل تشک 6 از 10 بوده و برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند بسیار مناسب است؛ البته افرادی که وزن کمتر از 80 کیلوگرم داشته باشند. برای افراد سنگین وزن که کمر درد دارند، این مدل پیشنهاد نمی شود. لاتکس موجود و خطوط نقره به خنک خوابیدن و افزایش بهره وری خواب کمک می کند. ضخامت این مدل تشک نسبت به دو مدل فوق کمتر است و برای تخت خواب های بلند که تردد افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند دشوار است، بسیار مناسب می باشد.

مشاهده قیمت و خرید تشک طبی مدل پریمیوم

نکته مهم در انتخاب بهترین تشک برای دیسک کمر و کمر درد، پشتیبانی تشک و توزیع وزن بدن جهت حفظ تراز ستون فقرات می باشد. البته ارائه خواب راحت، خنک نگه داشتن بستر خواب با گردش هوای مناسب و دفع الکتریسیته ساکن بدن از تشک، می توانند به ارتقای کیفیت و بهره وری خواب و تسریع فرآیند بهبود بدن کمک کنند.

چرا خوابیدن روی تشک طبی، برای دیسک کمر و کمر درد ضروری است؟

خواب سالم برای کسانی که در دوره بهبودی دیسک کمر و کمر درد هستند و یا کسانی که علائم درد کمر را مدیریت می کنند، بسیار ضروری است. خوابیدن روی تشک بدون استاندارد های پزشکی می تواند علائم را تشدید و خواب سالم را از شما بگیرد. از تعریف تشک طبی بر می آید که:

  • تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.
  • تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند.

البته دیسک و میزان آسیب افراد می تواند مختلف باشد. آسیب دیسک در ناحیه کمر، آسیب دیسک در انتهایی ترین مهره های کمر در پایین، آسیب دیسک درست زیر جمجمه در مهره های گردن و در نهایت، فتق دیسک در ناحیه پشت قفسه سینه می تواند جدی ترین آسیب ها باشد زیرا به اندام های حیاتی شما مرتبط است.

کمر درد به علت تشک نامناسب

مزایای تشک طبی برای افرادی که کمر درد دارند:

  • درد در بدن (مفاصل، عضلات، کمر و گردن) را تسکین می دهد؛
  • انتقال حرکت در تشک طبی کمتر است و در صورت داشتن شریک، مزاحم خواب شما از خواب پریدگی شما نمی شود و از استرس تکان های ناگهانی و تشدید درد خلاص می شوید؛
  • تشک طبی استاندارد مطابقت با شکل بدن فرم گرفته و با حمایت از ستون فقرات به واسطه توزیع فشار در کل بدن، راحتی نشیمنگاه را تضمین کرده، نیاز به حرکت را کمتر و سرعت بهبودی کمر را بالاتر می برد؛
  • تشک و بالش طبی، ستون فرات و گردن را تراز می کند و مراحل ترمیم کمر درد را تسریع می کند؛
  • حفظ سلامت و استایل بدن در طولانی مدت و عدم گودی و برآمدگی کمر و شانه ها؛
  • تشک های استاندارد با سیستم گردش هوای بهینه، مانع تغییر دما و تعریق و در نهایت لزوم جابجایی شما می شود و با حرکت کمتر، مراحل ترمیم کمر تسریع می شود؛
  • تشک طبی با بهبود گردش خون، سرعت انتقال مواد لازم برای ترمیم و بهبود نقاط آسیب دیده کمر را بالا می برد؛
  • و بعلاوه تشک های طبی با کیفیت، ضد حساسیت هستند و لازم نیست استرس خارش ها و درد های پوستی و حرکت های اضافی را داشته باشید.

نکته:

تشک طبی از مهم ترین اقلام کالای خواب است که موجب پیشگیری و یا تسکین درد مفاصل و عضلات هنگام خواب می شود. تشک طبی باید بتواند پشتیبانی و تراز ستون فقرات را تضمین کرده و با توزیع مناسب فشار در کل محل برخورد بدن با تشک، فشار های مضاعف به یک نقطه خاص را خنثی کند. تشک های طبی معمولا از فوم و یونولیت، مموری فوم و یا فوم لاتکس طبیعی تولید می شوند که فرد بتواند خوابی آرام و با کیفیت را تجربه کند. البته انواع هیبریدی تشک های طبی با فنر پاکتی و یک لایه فوم لاتکس نیز می تواند گزینه مناسبی برای استفاده افرادی باشد که کمر درد دارند.

بهترین تشک برای کمر درد در سه فاکتور اصلی

معمولا فروشندگان کالای خواب از نام تشک طبی برای جلب توجه خریداران انواع تشک طبی استفاده می کنند. اما باید به مشخصات کالا و اصالت آن توجه داشته باشید که با توجه به عارضه مورد نظر خود اقدام به خرید کنید.

1. استاندارد ضخامت و سفتی تشک

پزشکان برای برخی از بیماران خود که از ناحیه کمر آسیب دیده اند تشک طبی با ضخامت فوم زیاد و کاملا بدون انعطاف یا همان سفت تجویز میکنند که بدن تکان کمتری بخورد. البته جنس فوم، لاتکس و فنر های پاکتی و ترکیب این موارد می تواند نیاز هر بیماری که کمر درد دارد را پشتیبانی کند. ضخامت کمتر از 20 سانتیمتری برای تشک کمر درد اصلا پیشنهاد نمی شود.

2. استاندارد جنس تشک

اما دیگر تشک مورد استفاده برای افرادی که دیسک کمر دارند تشک مموری فوم است. این تشک مطابق با انحنای بدن قابل تغییر است.

تشک هایی با ترکیب مموری فوم و لاتکس یکی دیگر از تشک های مناسب برای دیسک کمر است. این تشک ها علاوه بر گردش هوا ستون فقرات را در حالت استاندارد خود نگه می دارد و از پیچ خوردگی جلوگیری می کند.

البته در صورتی که تشک های فنری را ترجیح می دهید، دقت داشته باشید که مدل فنر پاکتی منفصل یا در اصطلاح تشک طبی هیبریدی را انتخاب کنید. چرا که این مدل ها با قرار دادن لایه های استاندارد (مموری فوم یا لاتکس) در قسمت لایه راحتی تشک و همچنین استفاده از فنر های پاکتی منفصل (که مانع انتقال حرکت می شود) در هسته یا لایه حمایتی تشک، استاندارد های یک تشک طبی خوب را رعایت می کنند و با حمایت عالی، فشار را روی بدن کاهش می دهند.

3. برند تشک

واقعا می توان بهترین تشک برای کمر درد را در بهترین برند های تشک طبی پیدا کرد. اهمیت فاکتور برند و مارک تشک طبی از آنجا است که برخی از برند ها قابلیت های بهتری برای تشک طبی خود در نظر گرفته اند. برای مثال بهترین مارک های تشک دارای سیستم گردش هوای مناسب، خطوط نقره برای دفع الکتریسیته ساکن بدن، الیاف ضد آلرژی و ضد باکتری و تاپر های باکیفیت هستند که با استفاده از زیر تشک مناسب، می تواند آرامش خواب را دو برابر کنید.

آرامش و راحتی تشک نیز باعث می شود کمتر نیاز به جابجایی داشته باشید و این نکته ایی بسیار مهم برای افرادی است که تازه عمل دیسک کمر انجام داده و یا در دوره های ترمیمی به سر می برند.

از بهترین برند های صنعت کالای خواب در تولید تشک تخت خواب، می تواند پرچم داران زیر را نام برد:

  1. دانلوپیلو
  2. Saatva
  3. WinkBed
  4. Dream Cloud
  5. lova sleep
  6. برن

بهترین تشک برای کمر درد بر اساس مدل و پوزیشن خوابیدن

برای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد یا دیسک کمر خود، علاوه بر سه فاکتور فوق، باید به مدل خوابیدن خود نیز دقت داشته باشید.

اگر به پشت می خوابید

در صورتی که هنگام استراحت به پشت می خوابید و کمر درد دارید، بهترین پیشنهاد تشک های طبی سفت تر است. بهتر است از تشک های لاتکس و فنر پاکتی با تراکم بیشتر استفاده کنید. چراکه در حالتی که به پشت می خوابید و در صورتی که از بالش استاندارد استفاده کنید، قطعا حداقل فشار بر پشت و کمر شما وارد می شود، مگر اینکه تشک شما با فرورفتگی زیاد و نرمی بیش از حد استاندارد، نتواند حمایت لازم را از ستون فقرات داشته باشد.

بهترین تشک برای به پشت خوابیدن

اگر به پهلو می خوابید

اگر دقت کنید وقتی به پهلو می خوابید، نقاط تماس بدن بر روی تشک، تیز تر و کمتر می شود. قطعا در این حالت نیاز است که بدن بیشتر در تشک مورد نظر فرو رود تا تراز و فشار متوازن شود. در این حالت بهترین تشک برای کمر درد شما، مدل های نرم تر تشکطبی هستند. پیشنهاد ما استفاده از تشک طبی مموری فوم با تراکم فرم کمتر می باشد که پشتیبانی نرم تری در این پوزیشن ایجاد می کنند.

بهترین تشک برای به بغل خوابیدن

اگر رو به زمین می خوابید

دراین مدل خوابیدن احتمال این که کمر درد شما ناشی از بالش غیر استاندارد باشد بیشتر است. چراکه در این حالت، مانند حالت اول، فشار وارد شده از تشک در کمترین حالت است، اما اگر از بالش ضخیم و غیر طبی استفاده کنید، تراز ستون فقرات از بین می رود و می توان درد کمر یا دیسک کمر شما را تشدید کند. البته تشک خیلی سفت و یا خیلی نرم در این حالت اصلا پیشنهاد نمی شود. تشک های طبی ملایم با سفتی متوسط بهترین گزینه هستند.

بهترین تشک برای به دهن خوابیدن

پیشنهاد ما برای افرادی که دیسک کمر دارند و از درد کمر رنج میبرند؛ استفاده از تشک های لاتکس با تراکم 3000 (برای افراد کمتر از 90 کیلوگرم) و 4000 (برای افراد بیش از 90 کیلوگرم) و همچنین تهیه بالش طبی با زخامت کم می باشد.

 

مقالات معتبر بین المللی کدام تشک را بهترین گزینه برای کمر درد می دانند؟

کتابخانه ملی پزشکی

گرچه مطالعات متعددی اهمیت تشک ها را برای کیفیت خواب تصدیق کرده اند، اما هیچ توافق مشترکی در مورد طراحی بهینه تشک برای کاهش یا جلوگیری از درد گردن یا کمردرد وجود ندارد. اثرات مضر بر سلامت ما را بر آن داشت تا تجزیه و تحلیل کنیم که کدام تشک می تواند به عنوان راه حلی برای این مشکلات عمل کند.

به نظر می رسد سفتی تشک نقش اصلی را ایفا می کند زیرا مطالعات مختلف نشان می دهد که سطوح متوسط ​​سفت ممکن است به طور موثر درد را در افرادی که از کمردرد شکایت دارند کاهش دهد

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها تشک‌های خود را تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند که در نتیجه ممکن است بتوانند کیفیت خواب و کیفیت زندگی را بهبود بخشند و وانمود می‌کنند که تشک‌هایشان «تشک‌های ارتوپدی» با خواص درمانی هستند. با این حال، چنین ادعاهایی با شواهد کافی پشتیبانی نمی شوند.

مطالبی که کتابخانه ملی پزشکی منتشر کرده است کاملا صحیح است. با وجود مزایای تشک طبی برای درد کمر، بیشتر شرکت های تشک های خود را به نام طبی به فروش می رسانند. و حتی ممکن است نیاز طبی بودن را ارضا کنند، اما تا چه وقت؟ مهم است که یک تشک طبی با توجه به قیمت بالای آن، مدت زمان بیشتری بتواند حمایت لازمه را انجام دهد. به همین جهت تشک های لاتکس و مموری فوم، با طول عمر بالاتری که دارند، انتخاب های مقرون بصرفه تری هستند.

رسانه سلامت Healthline

به نقل از این منبع؛ در اینجا 10 عاملی که هنگام خرید تشک باید در نظر بگیرید آورده شده است:

1. پشتیبانی
2. راحتی
3. اندازه
4. هزینه و ارزش
5. نام تجاری
6. ساخت تشک
7. وضعیت خواب
8. آلرژن ها
9. گزینه های تحویل
10. گارانتی

بهترین تشک ها برای کمردرد بالا و پایین (بالا و پایین ستون فقرات):

  • بهترین تشک های هیبریدی: Saatva Classic، DreamCloud Luxury Hybrid، Sealy Posturepedic Hybrid Essentials، King Koil Xtended Life Concerto
  • بهترین تشک های فومی: Nectar Memory Foam، Amerisleep AS2، Eight Sleep The Pod Pro، Puffy Lux

خبرگزاری forbes

به طور کلی، افرادی که کمر درد دارند از تشک‌هایی با سفتی متوسط بهره می‌برند که بهترین ترکیبی از پشتیبانی و نرمی را ارائه می‌دهند، بنابراین این نقطه شروع بسیار خوبی است.

نیل آناند، M.D.، استاد جراحی ارتوپدی و مدیر ترومای ستون فقرات در مرکز ستون فقرات Cedars-Sinai در لوس آنجلس، می گوید: «شما باید به دنبال تشکی باشید که انحنای طبیعی ستون فقرات شما را هنگامی که صاف و به پهلو دراز کشیده اید، پشتیبانی کند. آنجلس به همین دلیل، تشک‌های مموری فوم و لاتکس واکنش‌گرا را برای تسکین کمردرد محبوب می داند و اینکه آیا شخص احساس فرورفتگی (سلیقه فرد به نرمی یا سفتی تشک) را دوست دارد یا نه، در اولویت انتخاب است.

انتشارات سلامت هاروارد

در گذشته، پزشکان اغلب تشک های بسیار سفت را توصیه می کردند. اما یک نظرسنجی از 268 نفر مبتلا به کمردرد نشان داد که کسانی که روی تشک های بسیار سفت می خوابند، ضعیف ترین کیفیت خواب را دارند. هیچ تفاوتی در کیفیت خواب بین کسانی که از تشک های سفت و متوسط ​​استفاده می کردند وجود نداشت.

از طرف دیگر تشک های نرم نیز می توانند مشکل ساز باشند. در حالی که تشک نرمی که با انحنای طبیعی بدن شما مطابقت دارد ممکن است به تراز مطلوب مفاصل کمک کند، ممکن است آنقدر عمیق فرو بروید که مفاصل شما در طول شب پیچ خورده و دردناک شوند.

تشک کمر درد باید سفت باشد یا نرم

کمر درد یکی از مهمترین دلایلی است که تحرک افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین تحرک فرد کم شده و دچار اضافه وزن می شوند. بنابراین درمان و مدیریت کمردرد ناشی از کار زیاد و عدم فعالیت جسمانی سلامتی را برای ادامه مسیر زندگی سالم و فعال بسیار مهم است.

خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است و معمولا بیش از یک سوم از عمر خود را در رختخواب می گذرانیم. انتخاب تشک مناسب برای مدیریت کمردرد ضروری است.

در گذشته، پزشکان اغلب تشک های بسیار سفت را توصیه می کردند. اما در نظرسنجی از کسانی که مبتلا به کمردرد هستند و از این نوع تشک ها استفاده می کردند اظهار کردند کیفیت خوابشان تغییر چندانی نداشته است.

از طرف دیگر تشک های نرم نیز می توانند مشکل ساز باشند. در حالی که تشک نرمی که با انحنای طبیعی بدن شما مطابقت دارد ممکن است به تراز مطلوب مفاصل کمک کند، همچنین ممکن است آنقدر عمیق فرو بروید که مفاصل شما در طول شب پیچ خورده و دردناک شوند.

برای کمر درد تشک مموری فوم بهتر است یا لاتکس

لاتکس و مموری فوم

برای افرادی که از درد کمر رنج میبرند معمولا دو نوع تشک مموری فوم و لاتکس توصیه میشود. به نکات زیر در مقایسه این دو رقیب اصلی در بهترین تشک های رفع کمر درد دقت کنید:

  • تشک‌های مموری فوم به آسانی شکل خود را در برابر فشار تنظیم می‌کنند، در صورتی که تشک‌های لاتکس مقاومت بیشتری دارند.
  • تشک مموری فوم خود را با شکل بدن مطابقت می دهد و این ممکن است برای برخی راحت تر باشد. بنابراین این نوع تشک برای افرادی که به پشت و یا پهلو می خوابند مناسب تر است. ویژگی دیگر آن از انتقال حرکت جلوگیری می کند و شریک خواب ما از تغییر وضعیت در طول خواب بیدار نمی شود.
  • تشک مموری فوم برای افرادی که روی شکم می خوابند مناسب نیست چرا که سفت بودن آن در طولانی مدت آزاردهنده است. همچنین این تشک گرما را در خود حفظ می کنند و برای کسانی که گرمایی هستند توصیه نمی شود.
  • تشک لاتکس هم مانند موری فوم حالت بدن را به خود می گیرد اما مقاومت بیشتری دارد و بر خلاف مموری فوم گرما را در خود حفظ نمی کند و گردش هوا از طریق سوراخ های ریزی که در آن قرار دارد صورت می گیرد.
  • تشک لاتکس مانند مموری فوم از بدن پشتیبانی می کند با این تفاوت که این تشک از هفت ناحیه ستون فقرات حمایت می کند و کمر را در یک راستا قرار می دهد. و همچنین ضد آلرژی و ضد باکتری نیز می باشد.

تشک مناسب آرتروز و درد گردن

آرتروز بیماری است که مفاصل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درد در ناحیه گردن یکی از علائم این بیماری است که بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد. انتخاب تشک نامناسب ممکن است این علائم در تشدی درد این ناحیه اثرگذار است.

انتخاب یک تشک مناسب برای آرتروز به نحوه خوابیدن شما بستگی دارد. زیرا حمایتی که تشک طبی ازبدن شما انجام میدهد سبب بهبود درد و داشتن خوابی آرام می شود. اختلال در نحوه خواب می تواند این عارضه را وخیم تر کند. هنگامی که با درد از خواب بیدار می شوید نشان دهنده بستر نامناسب است. تشک شما باید ستون فقرات را به درستی در جای خود نگه دارد، تا میزان فشار بر روی کمر و مفاصل شما و در نتیجه میزان درد کاهش یابد.

بهترین تشک های مناسب برای افرادی که آرتروز دارند. تشک مموری فوم و لاتکس است زیرا فشار وارد شده را در یک نقطه متمرکز نمی کنند. و متناسب با نوع خوابیدن فرد منعطف هستند و از ستون فقرات حمایت می کنند.

سایز تشک و ارتفاع آن باید چقدر باشد؟

سایز تشک طبی

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند کمردرد ممکن است به تشک‌های سفت‌تر با لایه‌های راحتی نازک‌تر و ضخامت کمتر نیاز داشته باشند. تشک های 20 تا 25 سانتیمتری با حالت سفت متوسط با لایه پایه ضخیم تر از لایه راحتی، ​​برای مبتلایان به کمردرد ایده آل است. این تخت ها به اندازه کافی سفت هستند تا از پشت شما حمایت کنند و از فرورفتگی تشک جلوگیری کنند و در عین حال به اندازه کافی نرم هستند تا با انحنای طبیعی ستون فقرات شما مطابقت داشته باشند.

کسانی که مبتلا به آرتریت، درد شانه یا درد لگن هستند به تشک های نرم تری نیاز دارند. تشک هایی با ضخامت 25 تا 30 سانتیمتری با لایه راحتی ضخیم تر گزینه خوبی برای افراد مبتلا به این شرایط پزشکی است.

اهمیت ضخامت تشک برای افراد ناتوان و سالمندان بسیار بیشتر است. به این فکر کنید که چگونه ضخامت تشک بر توانایی فرد در داخل و خارج شدن از تخت تأثیر می گذارد. افرادی که تخت خواب با ارتفاع کم دارند، باید از تشک ضخیم استفاده کنند تا به راحتی بتوانند جابجا شوند. در حالی که افراد مسن با تخت خواب بلند قطعا باید از تشک نازک تری استفاده کنند.

علائم هشدار دهنده به آسیب دیدگی کمر از تشک نامناسب

آیا خوابیدن روی تشک نامناسب می تواند باعث تشدید کمر درد شود؟ قطعا بله. یک تشک بی کیفیت می تواند حتی شروع درد های مزمن در کمر شود و آسایش را از اتاق خواب شما فراری دهد. کمر درد نه تنها یک بیماری شناخته شدهدر سراسر دنیا است، بلکه تنها در ایران، حدود 90 درصد کمر درد را تجربه کرده و 27 درصد از درد های مزمن کمر رنج می برند.

ممکن است هر یک از 9 عامل زیر نشانه ای برای شما باشد که تعویض تشک تخت خواب را گوشزد می کند:

  • با بیدار شدن صبحگاهی، درد مزمنی در کمر حس می کنید؛
  • بی خوابی همیشگی و تلاش بیش از حد برای مغلوب خواب شدن؛
  • احساس فرورفتگی زیاد در تشک؛
  • عدم تفاوت خوابیدن روی زمین و یا روی تشک؛
  • کمر درد با خرید تشک جدید شروع شده باشد؛
  • تشک حالت خود را از دست داده و قدیمی باشد؛
  • و اگر همیشه بعد از بیدار شدن، از خواب سیر نمی شوید و کلافه هستید.

جمع بندی

پیشنهاد می کنیم افرادی که دچار دیسک کمر و یا آرتروز گردن هستند قبل از خرید تشک طبی حتما از اصالت کالا و مناسب بودن تشک موردنظر با وضعیت جسمانی خود مطمئن شوند. و همچنین از فروشگاههای معتبر کالای خواب که ضمانت تعویض دارند اقدام به خرید کنید. برای بهبود سریع کمر درد و عمل دیسک کمر، حتما از تشک های طبی استاندارد استفاده کنید و برای پرداخت مبلغ کمتر، سلامت خود را به خطر نیندازید.

ژرمن کالا یکی از فروشگاههای ارائه دهنده بهترین کالای خواب طبی در ایران است که تمامی محصولات خود را به طور مستقیم از کشور آلمان وارد کرده و همچنین دارای پنج سال گارانتی تعویض است. ضمنا این محصولات خارجی از برند صاحب نام دانلوپیلو می باشند. ژرمن کالا جهت رفاه حال مشتریان خود ارسال رایگان به سراسر ایران و همچنین امکان پرداخت قسطی هزینه تشک را دارد.

 

پاسخ به چند سوال متداول

بهترین تشک برای کمر درد کدام نوع است؟

با توجه به موارد فوق، بهترین تشک برای کمر درد را می توانید در انواع تشک لاتکس، مموری فوم و فنر پاکتی با ترکیب لایه های راحتی از فوم باکیفیت جستجو کنید. فرم گیری صحیح تشک با فرم بدن و دفع فشار جهت صاف شدن ستون فقرات، مهم ترین ویژگی است که شما با شرایط کمر درد باید به دنبال آن باشید.

آیا تشک می تواند عامل کمر درد باشد؟

بله. قطعا در صورتی که تشک شما استاندارد های پشتیبانی از کمر و کاهش فشار بدن را نداشته باشد، می تواند بد ترین ضربه را ستون فقرات و کمر شما وارد کند. اگر هر صبح درد مزمنی در کمر حس می کنید، همیشه کلافه و خواب آلوده هستید، تشک شما قدیمی و بد فرم شده و یا بلا فاصله بعد از تعویض تشک کمر شما با درد دستوپنجه نرم می کند، مضنون شماره یک، تشک شما است.

بهترین مارک تشک طبی برای کمردرد کدام است؟

از برند های برتر صنعت کالای خواب که تشک هایی با استاندارد های طبی ارائه می دهند می تواند به دانلوپیلو، ستوا، نکتار و وینک بد اشاره کرد. ما در ژرمن کالا بهترین انواع تشک های طبی لاتکس، مموری فوم، هیبریدی و ترکیبی را از برند آلمانی دانلوپیلو ارائه می دهیم.

آیا یک تاپر یا محافظ تشک می تواند به کاهش درد کمر کمک کند؟

در صورتی که ضخامت آن کمتر از 5 سانتی‌متر نباشد و جنس آن نیز از مواد با کیفیت مانند لاتکس باشد، می تواند یک لایه حمایتی مناسب برای کاهش درد کمر باشد. در غیر این صورت یک کاور معمولی برای مقابله با کمر درد توصیه نمی شود.

آیا تشک مناسب کمر درد باید کاملا سفت باشد؟

سفتی از باب اینکه مانند زمین عاری از تشک باشد، خیر. سفت و سخت بودن تشک، ارتباط ضعیفی با طبی بودن آن و کمک به تسکین درد کمر دارد. حالت ارتجاعی و فرم گرفتن آن با قالب بدن و در نهایت رفع فشار روی نقاط برجسته بدن، خاصیت یک تشک استاندارد است.

آیا تشک های فنر دار می توانند گزینه مناسبی برای کمر درد باشند؟

در صورتی که علاوه بر هسته مرکزی از فنر، دارای فوم های سرد باکفیت مانند لاتکس و مموری فوم باشد، بله. توصیه می کنیم از میان تشک ها فنری، گزینه هیبریدی با فنر پاکتی منفصل را انتخاب کنید که یکی از لایه های راحتی مموری فوم یا لاتکس را داشته باشد.

آیا تشک مخمل دار و پنبه ایی می تواند به کاهش درد کمر کمک کند؟

در صورتی که جنس مخمل یا پنبه تنها برای روکش تشک طبی باشد، بله. اما اگر هسته و لایه راحتی تشک با این مواد پر شده باشد، نمی تواند پشتیبان خوبی برای کمر و ستون فقرات باشد.

آیا تشک بادی برای کمر درد مناسب است؟

تشک بادی محبوبیت چندانی در ارائه پشتیبانی مناسب از کمر و ستون فقرات ندارند و اغلب برای اتاق خواب افرادی که دیسک کمر دارند، توصیه نمی شود. استفاده طولانی مدت از تشک های بادی و بخصوص بادی یک تکه، می تواند منجر به تشدید کمردرد شود. بدون حمایت کافی، ستون فقرات شما از تراز خارج می شود. در نتیجه روی گزینه تشک بادی را برای رفع کمردرد تیک قرمز بزنید.

آیا خرید تشک جدید می تواند به کاهش کمردرد کمک کند؟

در صورتی که از تشک نامناسب استفاده می کنید، بله. تشک استاندارد طبی می تواند به تسکین درد و کمک به فرایند بهبود کمک کند. البته که شدت آسیب دیدگی کمر و مهره های ستون فقرات، در این قضیه بی تاثیر نیستند.

دسته بندی مقالات

2 دیدگاه

  1. حسین 1401-06-10 در 0:51 ق.ظ

    واقعا خیلی عالی بود ، ممنون از راهنماییتون

    • webadmin-site 1401-06-12 در 3:53 ب.ظ

      خواهش می کنم.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.