راهنمای خرید بالش

راهنمای انتخاب بالش تخت خواب

انتخاب یک بالش با کیفیت در مجموعه کالای خواب بیشتر از یک لحظه توجه و خرید سریع نیاز دارد، مخصوصا اگر در ناحیه گردن و ستون فقرات مشکلات فیزیکی و درد های مزمن داشته باشید. اتفاقاً به همین دلیل است که بسیاری از افراد در یافتن بالش مناسب با مشکل مواجه می شوند. به همین دلیل است که اینجا در مجله ژرمن کالا سعی داریم این سردرگمی ها را کاهش دهیم و بهترین توصیه‌ها را در راهنمای خرید بالش به شما ارائه دهیم

6 مورد مهم در راهنمای خرید بالش را به یاد داشته باشید

وقتی صحبت از حقایق می شود، نقش اصلی بالش خوب مانند بالش طبی شما حمایت از سر و گردن شما در موقعیت و پوزیشن خواب مورد علاقه تان است. منظور ما از حمایت، نگه داشتن سر، ستون فقرات و گردن در یک تراز خنثی برای حمایت از انحنای طبیعی ستون فقرات است. هنگامی که این کار را درست انجام دهید، نه تنها درد گردن متوقف می شود، بلکه فشاری که در سراسر بدن شما ایجاد می شود نیز کاهش می یابد.

1. برای افرادی که به پهلو می خوابند

اگر به پهلو می خوابید، ممکن است به یک بالش سفت تر و ضخیم تر نیاز داشته باشید. ما بالشی به ضخامت فاصله بین گوش و شانه خارجی را توصیه می کنیم.

2. برای افرادی که به معده می خوابند

اگر روی شکم می خوابید، به یک بالش نرم زیر سر خود نیاز دارید. توصیه می کنیم برای از بین بردن کمردردی که دارید، زیر شکم و لگن خود یک بالش قرار دهید.

3. برای افرادی که به پشت می خوابند

اگر به پشت می‌خوابید، به بالشی نیاز دارید که ضخامت متوسط (حتی کمتر از متوسط) ​​و سفتی متوسط ​​ارائه دهد. بهتر از این، بالشی که کمی دور سر و گردن شما قالب می گیرد، سر شما را راحت و در یک راستا نگه می دارد.

هنگامی که به فروشگاه های کالای خواب می رویم در نظر اول گویی همه بالش های طبی یکسان هستند! اما اینگونه نیست. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

4. ابتدا به 4 نکته زیر در خرید بالش دقت کنید

  • ابتدا باید به جنبه حمایتی بالش توجه کنید که به درستی گردن و سر را در راستای ستون فقرات قرار دهد.
  • به رویه بالش توجه کنید که از پنبه و یا نخ باشد و به راحتی قابل تعویض باشد.
  • حتما متریال به کار رفته در بالش طبی را از فروشنده بپرسید زیرا برخی بالش ها که با متریالی همچون یونولیت تولید شده باشند بعد از گذشت چند ماه شکل خود را از دست می دهند و دچار شکستگی می شود.
  • اگر گرمایی هستید دقت کنید که بالش مموری فوم خریداری نکنید زیرا این فوم گرما را در خود جذب می کند.

5. بالش طبی می تواند بهترین انتخاب شما باشد

بالش های طبی که به بالش های ارتوپدی نیز معروف هستند شکل یو انگلیسی و یا منحنی طراحی شده اند . یک قسمت آن ارتفاع بیشتری نسبت به قسمت دیگر آن دارد. ناحیه بالاتر که در آن گردن حمایت می شود و سر در قسمت فرورفتگی بالش قرار می گیرد. البته برای برخی، این بالش‌های طبی اگر وارونه شوند راحت‌تر هستند. بالش طبی ممکن است با فوم حافظه دار یا لاتکس ساخته شود.

این بالش ها به گونه ای طراحی شده اند که با سر مطابقت داشته باشد و آن را در جای خود نگه دارد و مورد حمایت قرار دهد. همچنین باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا شکل بدن را به خود بگیرد. در نهایت، برای کسانی که از آسیب گردن یا ستون فقرات گردنی رنج می برند، انواع مختلف بالش ممکن است در مراحل مختلف به بهبودی آنها کمک کند.

6. زمان مندگاری و تعویض بالش چقدر است؟

تعویض نکردن مرتب بالش ها می تواند منجر به ایجاد حساسیت ، واکنش های پوستی مانند جوش می شود. اکثر متخصصان توصیه می کنند بالش ها را هر 1 تا 2 سال یکبار تعویض کنید. انجام این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که از بالش هایی استفاده می کنید که حمایت کننده، تمیز و عاری از مواد حساسیت زا هستند.

اگر با گردن درد از خواب بیدار می‌شوید یا نمی‌توانید موقعیت خواب راحت پیدا کنید، ممکن است به این معنی باشد که بالش شما دیگر پشتیبانی لازم را ندارد. زمانی که بالش ها شروع به افتادگی یا ایجاد توده می کنند، باید بالش ها را تعویض کنید. همچنین زمانی که متوجه زردی بیش از حد می‌شوید، یا اگر آلرژی‌های شما در شب بیشتر می شود، ممکن است وقت آن باشد که به دنبال بالش‌ جدید باشید.

بر اساس چه معیار هایی باید بالش مناسب را پیدا کنیم؟

هر فرد برای انتخاب یک بالش مناسب بایستی به نیازهای خود توجه کنید برای مثال کسی که دچار کمردرد است باید بالشی تهیه کند که بخش حمایتی آن بالش شانه ها و ستون فقرات را در یک راستا قرار دهد تا فشار کمتری به بدن وارد شود.

اگر شما گردن درد یا آرتروز گردن دارید باید بالش طبی دارای منحنی تهیه کنید به طوری که سر در قسمت فرو رفته قرار بگیرد و قسمت مرتفع بالش زیر گردن قرار بگیرد.

بنابراین برای خرید یک بالش طبی علاوه بر در نظر گرفتن نقش حمایتی آن باید به کیفیت بالش توجه کنید که از چه جنسی تولید شده است که بهترین بالش های طبی، بالش های مموری فوم و لاتکس هستند. همچنین جنس رویه آن باید از لطافت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. و از پارچه ای تولید شده باشد که به راحتی لکه ها و آلودگی از روی آن تمیز شود.

یک بالش مناسب باید چه استاندارد هایی داشته باشد؟

همانطور که میدانید بالش های طبی بیشتر برای تسکین و یا کاهش دردهای مزمن طراحی شده اند در واقع برای کسانی که بر اثر کار زیاد دچار گردن درد هستند اما برای خرید این نوع بالش به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید.

  • حمایت کننده سر، گردن و شانه ها باشد
  • ستون فقرات را در انحنای طبیعی خود حفظ کند
  • رویه آن قابل تعویض باشد
  • مواد به کار رفته در ان از جنس مموری فوم یا لاتکس باشد
  • دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد
  • بالش دارای دو ارتفاع متفاوت باشد تا بتواند سر را به خوبی در خود حفظ کند.

بهترین برند های تولید کننده بالش های ارتوپدی

برندهای بسیاری که در حوزه کالای خواب فعالیت می کنند دست به تولید انواع بالش طبی زده اند این تولیدکنندگان هم در ایران و هم خارج از ایران سخت در حال رقابت هستند و کیفیت خود را بهبود میبخشند. در زیر چند برند معتبر بالش طبی را معرفی خواهیم کرد.

بالش طبی برند دانلوپیلو

یک شرکت تولید کننده انواع کالای خوب در کشور آلمان است که سالهاست به دلیل کیفیت فوق العاده بالای محصولاتش از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار است. همچنین انواع بالش طبی لاتکس را ارائه می دهد که کاملا گیاهی بود و با طبیعت سازگار است.

بالش طبی برند slim

این برند ساخت امریکا ست که رویه تمام بالش های این برند از نوعی مخمل تولید می شوند . بالش های این برند از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و به مرور زمان شکل خود را از دست نمی دهند. همچنین بالش های برند slim آنتی الرژی هستند.

بالش طبی برند deluxe

این برند هم نیز محصول کشور آمریکاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در حال تولید انواع بالش طبی است . از متریال با کیفیت تولید می شوند و یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت گارانتی طولانی مدتی است که برای بالش های خود در نظر گرفته است.

بهترین بالش برای افرادی که مشکلات پزشکی و پوستی دارند

ابتدا باید عنوان کنیم کسانی که دارای حساسیت های پوستی هستند باید بالشی را انتخاب کنند که رویه آن قابل جدا شدن باشد تا بتوانند هفته ای یکبار آن را بشویند همچنین جنس رویه از پنبه باشد که به به راحتی لکه ها و آلودگی های با یک شست و شوی ساده از بین برود. همچنین این افراد حتما باید از بالش طبی لاتکس استفاده کنند زیرا این بالش آنتی باکتریال و آنتی آلرژی است و به دلیل روزنه هایی که در بافت آن قرار دارد گردش هوا صورت میگیرد.

اما افرادی که دچار مشکلاتی از جمله گردن درد و یا آرتروز هستند باید به جنبه حمایتی بالش توجه کنند که سر، شانه و گردن را به خوبی پشتیبانی کرد و از فشار وارد توسط بدن به یکی از نواحی جلوگیری کند . برای این افراد استفاده از بالش طبی مموری فوم و لاتکس توصیه می شود.

بهترین بالش برای کودکان

یکی از مهم ترین مواردی که برای خرید بالش بی کودکان بایستی به آن توجه داشت آنتی باکتریال بودن بالش است زیرا کودکان بدن های حساس تری نسبت به بزرگسالان دارد و امکان دارد آلودگی ها را از بالش به آنها منتقل شود. دو مین نکته آنتی آلرژی بودن بالش است. به خصوص برای کودکانی که دچار حساسیت هستند.

بهترین تشک برای این گروه سنی بالش های طبی لاتکس است زیرا علاوه بر ویژگی های بالا به دلیل نوع بافت لاتکس گردش هوا در آن صورت میگیرد و از تعریق کودک هنگام خواب جلوگیری می کند.

همانطور که مشاهده کردید خرید بالش تخت خواب و بخصوص انواع بالش طبی کار ساده ای نیست. شما باید با توجه به حالت خواب خود، بودجه و میزان انتظاری که از کالای خواب دارید (مثلا خنک باشد یا گرم – نرم باشد یا سفت)، بهترین نمونه را برای خود انتخاب کنید. ما در فروشگاه ژرمن کالا نمونه های از بالش طبی لاتکس که خواص ارتوپدی برای حفظ تراز ستون فقرات با مهره های گردن را دارند عرضه می کنیم. برای تسکین درد های گردن و کمک به سلامت گردن، کاهش فشار روی مفاصل و عضلات گردن و بهبود گردش خون، بهتر است از این بالش ها استفاده کنید.

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.