خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای خرید بهترین تشک طبی برای سالمندان

راهنمای خرید بهترین تشک طبی برای سالمندان

زن سالمند که روی تشک تخت خوابیده است

با وجود تنوع بالای تشک های تخت خواب، تشخیص اینکه چه تشکی برای افراد بیمار و سن بالا مناسب است، کمی دشوار به نظر می رسد. هنگامی که شما پا به سن می گذارید و در اصطلاح در دسته افراد مسن و سالمند قرار میگیرید، هنگام خرید کالای خواب مناسب باید شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید. وزن، پوزیشن خواب، مشکلات پزشکی و میزان توانایی تحرک بر انتخاب شما برای تشک تخت خواب موثر است. البته این راهنمای خرید تشک سالمندان برای افرادی است که می خواهند کالای خواب طبی خود را در منزل مهیا کنند و تشک آنها بتواند مانند تخت های بیمارستانی از بدن حمایت خوبی داشته باشد و از تشدید درد های کمر و بروز زخم های بستر جلوگیری کند.

در این راهنمای خرید تشک، در مورد آنچه که در انتخاب تشک برای افراد بیمار و مسن (سن حدود 65 سال) باید به آن توجه کنید بحث خواهیم کرد و چند محصول طبی را برای شروع جستجوی خود توصیه می کنیم.

کدام تشک برای افراد مسن مناسب است و به دنبال چه چیزی باید باشیم؟

خرید یک تشک جدید برای تخت خواب بیشتر بزرگسالان، یک خرید قابل توجه و مهم است. این امر مخصوصاً برای سالمندانی که بیشتر درگیر دردهای مکرر در کمر و مفاصل خود هستند، صادق است. تشک مناسب سالمندان می‌تواند ورود و خروج از تخت را آسان‌تر کند، تراز ستون فقرات را حفظ کند و نقاط فشار دردناک را در نواحی حساس کاهش دهد.

کالای خواب در همه شکل ها و اندازه ها وجود دارند. به این ترتیب، تشک مناسب برای یک فرد مسن و بزرگ سال به چند عامل منحصر به فرد بستگی دارد. 9 مورد زیر را در خرید تشک برای سالمندان فراموش نکنید:

ضخامت مناسب تشک سالمندان

با توجه به تصویر، اگر کفی تخت شما کوتاه است، از تشک های ضخیم تر استفاده کنید تا تردد سالمندان ساده تر باشد.

1. ضخامت تشک

ضخامت تشک و ارتفاع تخت خواب اهمیت ویژه ای در راهنمای خرید تشک برای سالمندان یا افراد بیمار دارد. به این فکر کنید که چگونه ضخامت تشک بر توانایی فرد در داخل و خارج شدن از تخت تأثیر می گذارد. افرادی که تخت خواب با ارتفاع کم دارند، باید از تشک ضخیم استفاده کنند تا به راحتی بتوانند جابجا شوند. در حالی که افراد مسن با تخت خواب بلند قطعا باید از تشک نازک تری استفاده کنند.

2. استحکام تشک

میزان سفتی و نرمی تشک همیشه از نکات مهم در راهنمای خرید تشک بوده است. استحکام مناسب تشک به موقعیت خواب فرد بستگی دارد. افراد پشت خواب همیشه باید یک تشک با سفتی بیش از متوسط را برای حمایت کامل از کمر، شانه ها و گردن خود انتخاب کنند. همچنین سالمندان و افراد مسنی که اغلب به پهلو می خوابند، بهتر است از تشک هایی با سفتی متوسط استفاده کنند تا بیشترین حمایت را دریافت کنند.

عال دیگر در انتخاب میزان سفتی تشک طبی مناسب سالمندان، وزن فرد است. به دلیل اینکه اغلب سالمندان وزن کمتر از 90 کیلوگرم دارند، بهتر است از تشکی با سفتی متوسط استفاده کنند.

همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، بهترین سطح سفتی تشک به وزن، موقعیت خواب و همچنین ترجیحات شخصی فرد خواب بستگی دارد. با این حال، افراد مسن بیشتر احتمال دارد که دردهای مزمن در پشت، لگن و مفاصل اصلی را تجربه کنند. در نتیجه، سالمندان باید از تشک های خیلی سفت دوری کنند که می تواند نقاط فشار دردناکی را برای مفاصل حساس ایجاد کند. تشک های نرم، متوسط ​​و متوسط ​​سفت که کانتور متوسطی را ارائه می دهند، احتمالا بهترین انتخاب برای سالمندان هستند.

3. شرایط پزشکی

توصیه های فوق در مورد وضعیت خوابیدن و انتخاب تشک، در صورت وجود شرایط پزشکی خاص کمی پیچیده می شود. به عنوان مثال، برخی از افراد مبتلا به اختلالات اسکلتی و عضلانی به یک تشک سفت تر یا تشک طبی خاص نیاز دارند. در این موارد، سفتی تشک باید بر اساس میزان تسکین درد تعیین شود. چرا که میزان سفتی تشک از یک جهت امری نسبی است و باید توسط شخص تست شده و میزان راحتی او سنجیده شود و سپس برای خرید نهای کالای خواب خود تصمیم بگیرد.

4. تشک های طبی

تشک طبی به طور ویژه برای کاهش فشار روی باسن، مفاصل و پشت طراحی شده است. دلیل محبوبیت این تشک ها برای افراد سالمند و مسن استفاده از لایه های راحتی از فوم باکیفیت و ترکیب آن با هسته متراکم تر در لایه حمایتی تشک است.

برای افرادی بزرگ سالی که مفاصل آنها آسیب دیده باشد، تشک هایی با لایه راحتی نرم تر مانند لاتکس و مموری فوم بهتر عمل می کنند تا هنگام خواب کمترین فشار به ستون فقرات و مفاصل وارد شود.

تشک طبی

لیست قیمت تشک های طبی ژرمن کالا

5. مواد با کیفیت

کیفیت مواد مورد استفاده برای ساخت تشک شما، راحتی و طول عمر آن را تعیین می کند. تشک ساخته شده با مواد با کیفیت بالا دوام بالاتری را ارائه می دهد و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. بهترین موادی که می تواند برای تشک سالمندان و افراد بیمار گزینه ایده آل باشد؛ فنر های پاکتی، لاتکس، مموری فوم و فوم ژله ای است. البته افرادی که توانایی حرکت بسیار کمی دارند و از ایجاد زخم بستر میترسند، ممکن است تشک های بادی مواج را ترجیح بدهند.

6. کاهش فشار

این به توانایی تشک برای کاهش تنش هنگام تحمل وزن اشاره دارد. تشکی با کاهش فشار قابل قبول می تواند نقاط فشار کاهش دهد تا تراز مناسب ستون فقرات را تقویت کند. مخصوصاً سالمندان معمولاً به تشکی با کاهش فشار عالی نیاز دارند تا پوشش نقاط فشار در نواحی اصلی مانند باسن و شانه ها کمک کند و به کاهش درد مفاصل کمک کند.

7. کانتورینگ

این به توانایی تشک برای قالب‌گیری یا کانتور کردن تشک با فرم بدن شما اشاره دارد. کانتورینگ به راحتی تشک و همچنین کاهش فشار کمک می کند. در نتیجه از نکات مهم برای انتخاب تشک سالمندان و افراد بیمار می باشد.

8. تنظیم دما

انواع متنوع تشک در اندازه های مختلف گرمای بدن شما را جذب و حفظ می کنند. تنظیم ضعیف دما می تواند باعث گرمای بیش از حد در طول شب شود. چندین ویژگی تشک از جمله مواد، ضخامت و قابلیت گردش هوا می تواند بر تنظیم دما تأثیر بگذارد. سالمندان تشک هایی را ترجیح می دهند که گرمای بدن را کمتر جذب کرده و نسبتاً خنک بخوابند.

9. وزن فرد

وزن یک شخص، یک پارامتر مهم در خرید تشک است و این قاعده جدای از انتخاب تشک برای سالمندان نیست. به چند نکته زیر دقت کنید:

  • برای افرادی با وزن کمتر از 90 کیلوگرم، محدودیت خاصی نداریم و می توانند تشک هایی با ضخامت کمتر از 20 سانتی‌متری را نیز انتخاب کنند؛
  • برای افرادی با وزن 90 تا 140 کیلوگرم، تشک هایی با ضخامت 20 تا 30 سانتی‌متری ایده آل هستند؛
  • و برای افرادی با وزن بیش از 150 کیلوگرم، باید تشک های محکم و ضخیم تر از 30 سانتی‌متری را در نظر داشته باشند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه، پیشنهاد میکنم مقاله “راهنمای خرید تشک بر اساس وزن شما” را مطالعه کنید.

از تشک هایی با ادعاهای پزشکی شدید اجتناب کنید

در بازار فروش انواع کالای خواب اغلب تشک های خود را به عنوان تشک طبی مناسب سالمندان به فروش می رسانند، اما باید با توجه به نکات فوق و برند های سازنده تشک ها کاملا مراقب باشید. برای کسب اطلاعات کامل مقاله “تشک طبی چیست” را مطالعه کنید. در حالی که ما بیش از صد تشک به فروش می رسانیم، چند محصول بر اساس بازخورد مشتریان برای افراد مسن بهتر عمل کرده اند.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص تشک طبی اصلی

3 نمونه تشک طبی مناسب برای سالمندان

در ادامه چند نمونه از تشک های طبی خود را که اغلب افراد مسن و سالمندان از نتیجه استفاده از آن ها راضی بوده اند معرفی می کنیم:

تشک هیبریدی دانلوپیلو

تشک-طبی-دانلوپیلو مدل هیبریدی فنر پاکتی

تشک هیبریدی با توجه به داشتن هسته محکم از کویل ها و فنر های پاکتی منفصل در لایه حمایتی و استفاده از فوم های باکیفیت لاتکس در لایه راحتی، بهترین گزینه برای کالای خواب افراد مسن و سالمندان می باشد. به علاوه فوم طبیعی لاتکس، این تشک از یک لایه نازک مموری فوم برای راحتی بیشتر و فرم گیری بهتر تشک با شکل بدن بهره می برد و برای افرادی که دیسک کمر و درد مفاصل دارند بسیار مناسب است.

مشاهده قیمت تشک طبی هیبریدی ژرمن کالا

تشک لکسوس دانلوپیلو

این تشک از هسته فوم متراکم و لایه راحتی لاتکس طبیعی ساخته شده است. افراد مسن که تخت خواب با ارتفاع کم دارند و به دنبال یک تشک طبی خوب با حمایت عالی و ضخامت زیاد می گردند، این تشک بهترین انتخاب است. یک لایه اضافه تحت عنوان محافظ تشک از جنس لاتکس طبیعی روی این تشک تعبیه شده است که علاوه بر افزایش ارتفاع تشک، حمایت بهتری برای کمر فراهم می کند.

مشاهده قیمت تشک لاتکس برند دانلوپیلو ژرمن کالا

تشک ابری Birlea Sleepsoul

Birlea Sleepsoul Cloud یک تشک هیبریدی با 800 فنر پاکتی در هسته خود است و دارای یک فوم پشتیبانی و یک لایه 15 میلی متری از مموری فوم می باشد. این محصول از انواع تشک با سفتی متوسط یک انتخاب عالی برای افراد سالمندی است که به پهلو می خوابند و وزن کمتر از 90 کیلوگرم دارند.

سن چه تاثیری بر خواب دارد؟

هنگام انتخاب بهترین تشک برای سالمندان، مهم است که در نظر بگیرید که سن چه تاثیری بر خواب دارد. یک باور رایج این است که با افزایش سن نیاز به خواب ما کاهش می یابد. در حالی که درست است که مقدار زمانی که ما برای خواب هر شب نیاز داریم از دوران نوزادی به بعد کاهش می‌یابد و این روند پس از رسیدن به بزرگسالی کاهش می‌یابد.

این بدان معناست که سالمندان برای سلامتی مطلوب هنوز به حدود هشت ساعت خواب نیاز دارند. با این حال، روند پیری چالش‌های منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که می‌تواند خوابیدن به میزان مناسب را در هر شب دشوارتر کند. بنابراین سن دقیقا چه تاثیری بر خواب دارد؟

در حالی که میزان خواب مورد نیاز ما در بزرگسالی ثابت می ماند، الگوهای خواب ما با افزایش سن تغییر می کند. تغییرات مرتبط با سن در الگوهای خواب عبارتند از:

تاثیر سن بر الگو و ساعات خواب

زمان‌بندی پیشرفته خواب

افراد مسن‌تر تمایل دارند برنامه خواب را به ساعت‌های زودتر تجربه کنند، به این معنی که در عصر زودتر احساس خستگی می‌کنند و صبح زودتر از خواب بیدار می‌شوند.

افزایش تعداد بیداری‌های شبانه

با افزایش سن، بیشتر از خواب بیدار می‌شویم و به سختی دوباره به خواب می‌رویم، که باعث افزایش زمان بیداری در طول شب می‌شود.

کوتاه شدن مدت خواب شبانه

در نتیجه بیدار شدن بیشتر در طول شب، افراد مسن تر تمایل دارند هر شب کمتر بخوابند.

کاهش خواب با موج آهسته

زمان بیشتری که در طول شب بیدار می‌مانند نیز باعث می‌شود افراد مسن زمان کمتری را در مراحل خواب عمیق و آرام بگذرانند.

افزایش دفعات چرت زدن در طول روز

برای جبران خواب از دست رفته در طول شب، افراد مسن مدت زمان چرت زدن در طول روز را افزایش می دهند. اما، متأسفانه، چرت زدن در اواخر روز نیز می تواند برنامه خواب شما را مختل کند و توانایی شما برای خوابیدن در طول شب را کاهش دهد.

مختل کننده خواب بزرگسالان

مشکلاتی که ممکن است خواب سالمندان را مختل کند

علاوه بر تغییرات طبیعی در الگوهای خواب، سالمندان نیز بیشتر از مشکلات سلامتی رنج می برند که خواب آرام را مختل می کند.

آرتریت

این بیماری مزمن می تواند باعث سفتی، تورم و درد در مفاصل شود.

آپنه خواب

افراد مسن بیشتر احتمال دارد از آپنه خواب رنج ببرند، یک اختلال خواب که در آن تنفس در طول شب متوقف می شود و شروع می شود و کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می دهد.

شرایط عصبی و شناختی

بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و سایر اشکال زوال عقل با نرخ بالاتر بی خوابی، آپنه خواب و سایر اختلالات خواب مرتبط است.

دیابت و مشکلات پروستات

این و سایر شرایطی که سالمندان معمولاً تجربه می‌کنند می‌تواند منجر به تکرر ادرار در شب شود و در نتیجه خواب منظم را مختل کند.

سالمندان برای داشتن یک خواب آرام با موانع بیشتری روبرو هستند. اما عادات خواب خوب می تواند به تعادل اختلالات ناشی از افزایش سن کمک کند. این شامل تشکی است که انتخاب می کنید.

تشک مناسب می تواند تفاوت ایجاد کند. با انتخاب دقیق تشکی که نیازهای منحصر به فرد بزرگسالان سالخورده را برآورده می کند، می توانید محیط خواب بهتری ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا هر شب استراحتی را که نیاز دارید داشته باشید.

در صورت بروز کمردرد در بزرگسالی و دوران سالمندی، بهترین تشک کدام است؟

کمر درد هنگام خواب

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

مخصوصا در ایران که عموم پدر و مادر های ما و شاید خود شما کارهای سنگین انجام داده ایم و به مرور به ستون فقرات و کمر خود آسیب وارد کرده ایم. باید و باید به فکر تشک طبی مناسب باشیم، اما بازار در اینجا نیز سردرگمی ایجاد کرده است! صدها مدل تشک که به اسم تشک طبی وارد بازار شده اند، می تواند شما را در انتخاب بهترین مدل برای دیسک کمر و کمر درد، گمراه کند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که با توجه به تجربه ایی که در توزیع محصولات خواب داریم و نظر دکتر های متخصص در این حوزه، بهترین و مناسب ترین تشک طبی را برای مشکلات کمر و گردن، پیدا کنیم.

تشک های ارتوپدی یا طبی بهترین بستر برای افرادی است که کمردرد دارند.

  • تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.
  • تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند.

در صورتی که با مشکلات کمردرد دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می کنم مقاله “بهترین تشک برای کمردرد” را مطالعه کنید.

در صورت بروز گودی کمر در دوران سالمنی، بهترین تشک کدام است؟

گودی کمر

احتمالا وضعیت فرورفتگی کمر را در بزرگسالان و یا حتی گودی کمر را در خود حس کرده اید. بله ممکن است به صورت مادرزادی این اتفاق بیفتد و یا به واسطه استفاده بلند مدت از تشک تخت خواب نامناسب که بسیار سفت و یا بسیار نرم بوده است، یا خوابیدن روی زمین باشد. در هر دو حالت که اگر گودی کمر دارید و یا می خواهید از آن پیشگیری کنید، انتخاب تشک طبی مناسب بسیار موثر خواهد بود. تشکی با پشتیبانی عالی که بتواند فشار بدن را روی تشک توزیع کرده و ستون فقرات را صاف و تراز نگه دارد. همچین تشکی بهترین انتخاب شما در اقلام کالای خواب خواهد بود تا سلامت و راحتی خواب را تضمین کند.

برای کمر درد و گودی کمر باید یکی از انواع تشک طبی را انتخاب کنید که دارای انعطاف مناسب باشد (نه خیلی زیاد نه خیلی کم) و بتواند ناحیه گودی کمر ار تحت پوشش قرار دهد؛ این موضوع میتواند به کاهش درد در ناحیه کمر منجر شود. در اینجا لازم به ذکر است که تشکی که برای گودی کمر انتخاب میکنید، نباید خیلی نرم باشد. چرا که تشکی که خیلی نرم باشد؛ خود می تواند یکی از عوامل به وجود آمدن گودی کمر شود. بهترین گزینه استفاده از انواع تشک طبی برای حل این مشکل است.

در صورتی که مشکل گودی کمر گریبان‌گیر شما شده است، پیشنهاد می کنم مقاله “تشک مناسب گودی کمر” را مطالعه کنید.

پوزیشن و حالت خواب خود را در نظر بگیرید

مردی که به پهلو روی تشک مناسب خوابیده است

به هر حال چه یک نوجوان 20 ساله باشید و چه یک سالمند 70 ساله، یقینا در سه حالت به پشت، به پهلو و به شکم یا معده می خوابید. دقت داشته باشید که مدل خوابیدن شما نیز بر انتخاب بهترین تشک تخت خواب موثر است و یکی از پارامتر های بسیار مهم در این خرید است. اهمیت داشتن تشک مناسب برای افرادی که کمردرد، آرتروز گردن، زخم بستر، گردن درد، درد مفاصل و حساسیت های پوستی دارند بسیار بیشتر است و قطعا باید تمرکز خود را روی انتخاب یک تشک طبی مناسب قرار دهند. در صورتی که هیچ مشکل جسمانی هم نداشته باشید، قطعا آرامش خواب، بیدار شدن با انرژی بیشتر، عدم ابتلا به درد های مزمن کمر، بهبود بدن و رفع کسلی برای شما اهمیت دارد، ندارد؟

اگر به پهلو میخوابید:

بهترین تشک برای خواب های جانبی، تشک فنردار پاکتی است که یک لایه راحتی عمیق در بالای آن قرار داشته باشد. هرچه لایه راحتی عمیق تر باشد، بهتر است! یک لایه ضخیم زیبا به شکل منحصر به فرد شما منحرف می شود، بنابراین می توانید راحت به پهلو بخوابید.

سه تشک نرم، سفت و با سفتی متوسط در خواب به پهلو

تنها در حالت تشک با سفتی متوسط ستون فقرات تراز می شود

اگر به پشت میخوابید:

تصور می شود که خوابیدن به پشت یکی از سالم ترین حالت ها برای خوابیدن باشد، زیرا ستون فقرات شما راحت تر در یک راستا قرار می‌گیرد. خوابیدن در چنین حالتی کمترین فشار را بر روی کمر وارد می‌کند. بهترین تشک برای افرادی که به پشت می‌خوابند یک تشک با سفتی متوسط رو به بالا (7 از 10) است. این تشک ها بهترین محافظ برای ستون فقرات هستند.

اگر به شکم میخوابید:

بهترین تشک برای کسانی که جلو یا شکم می‌خوابند، تشک فنردار پاکتی و یا بدون فنر از فوم های راحت با پشتیبانی عالی مانند مموری فوم و لاتکس است. این تشک ها ستون فقرات شما را در یک راستا طبیعی نگه می دارند، به توزیع یکنواخت وزن بدن کمک می کنند و اطمینان حاصل می کنند که هر نقطه فشار تا حد امکان خنثی می شود.

در صورتی که در انتخاب تشک مناسب خود با توجه به حالت خواب شبانه سردرگم شده اید، توصیه می کنم مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب با توجه به پوزیشن خواب” را مطالعه نمائید.

در صورتی که در بزرگسالی به وزن بالای 100 کیلوگرم رسیدید، سمت تشک فنر پاکتی بروید

دو زوج سنگین وزن روی تشک تخت خواب

هنگام خرید بهترین تشک برای افراد سنگین وزن، افرادی که با بیش از 90 و 100 کیلوگرم وزن می‌خوابند ممکن است در پیدا کردن تختخوابی که برای افراد هم وزنشان به اندازه کافی حمایت کننده و راحت باشد، دچار مشکل شوند. اما جای نگرانی نیست؛ صنایع تولید کالای خواب این مشکل را با تولید تشک های محکم تر حل کرده است. به همین دلیل اینجا علاوه بر بررسی چند نکته مهم برای تشک تخت خواب افراد سنگین وزن، چند نمونه تشک عالی را نیز معرفی می کنیم.

طیف وسیعی از تشک های فنری جیبی به دلیل پشتیبانی عالی، توزیع یکنواخت وزن و کاهش فشار، یکی از پیشنهادات برتر ما برای افراد سنگین وزن است. در ساختار تشک سیم پیچ های پیچیده شده، جداگانه و به طور مستقل حرکت می کنند. بنابراین سطح تشک می تواند با شکل بدن شما مطابقت داشته باشد تا از تمام قسمت‌های بدن کاملاً پشتیبانی شود. علاوه بر این، این فنرهای منفرد برای مدت طولانی‌تری نسبت به تشک‌های فنر پاکتی، استحکام خود را حفظ می‌کنند.

جمع بندی

در این راهنمای خرید تشک سالمندان آموختیم که میزان سفتی و ضخامت تشک از موارد مهم در انتخاب تشک برای افراد مسن و بیمار می باشد. البته نباید از شرایط پزشکی فرد غافل باشیم. در صورتی که می خواهید یک تخت خواب طبی بیمارستانی در منزل برای افراد سالمند داشته باشید حتما موارد فوق را فراموش نکنید. انواع کالای خواب مناسب برای بزرگسالان باید از استاندارد های طبی برخوردار باشند تا شریط فیزیکی فرد بیمار یا سالمند ثابت بماند و درد های کمر و گردن تشدید نشوند.

عموما برای داشتن یک تشک مناسب برای سالمندان و افراد بیمار که می خواهند در منزل استراحت کنند باید حدود 10 میلیون تومان هزینه کنید. در صورتی که علاوه بر تشک، به اطلاعات جامع برای خرید دیگر انواع کالای خواب نیاز دارید، مقاله “راهنمای خرید کالای خواب” را مطالعه کنید.

ما در فروشگاه ژرمن کالا بهترین نمونه های طبی و استاندارد کالای خواب از جمله تشک، بالش، زیر تشک، محافظ تشک و کاور تشک را از برند های خارجی اصلی ارائه می دهیم.

سوالات متداول

بهترین مارک خارجی تشک طبی کدام است؟

با وجود اینکه شرکت ها و برند های متنوعی وجود دارد که تمامی استاندارد های طبی را در تشک های خود لحاظ می کنند، اما اگر بخواهیم چند مورد را گلچین کنیم، به صورت زیر می توانیم آنها را لیست کنیم:

  • بهترین از لحاظ پشتیبانی برای کمر درد: Dunlopillo مدل لاتکس
  • لوکس ترین: WinkBed
  • پر فروش ترین: Saatva
  • بهترین از نظر طول عمر: Dunlopillo مدل هیبریدی
  • بهترین از لحاظ قیمت و ضخامت: Dream Cloud
  • بهترین برای زخم های بستر: nectar

چه نوع تشکی برای سالمندان مبتلا به آرتروز بهتر است؟

افراد مبتلا به ورم مفاصل بهتر است از تشک های ساخته شده با سیستم راحتی مموری فوم که معمولاً فشار مفاصل را به خوبی کاهش می دهد، استفاده کنند. یا حداقل از تشک های ترکیبی که یک لایه مموری فوم یا لاتکس داشته باشد.

کدام تشک برای جلوگیری از کمردرد در افراد مسن مناسب است؟

در گذشته، پزشکان تشک‌های سفت را توصیه می‌کردند، اما بررسی‌ها و مطالعات اخیر به‌طور فزاینده‌ای به تشک‌هایی با سفتی متوسط به‌عنوان بهترین برای راحتی خواب، کیفیت و تراز ستون فقرات اشاره کرده‌اند.

بهترین وضعیت و حالت خواب برای سالمندان چیست؟

به پشت یا به پهلو با یک بالش بین زانو.

 

دیگر راهنمایی های ما برای خرید تشک

راهنمای خرید تشک تخت خواب طبی

راهنمای خرید تشک برای تخت

تعویض تشک و خرید یک نمونه بهتر آن برای تخت خواب، در برخی اوقات یک انتخاب و در برخی موارد یک اجبار است. برای حفظ سلامتی و یا درمان برخی از دردها، انتخاب تشک طبی یک الزام غیرقابل انکار خواهد بود. در موارد متعددی پزشک بهترین راه درمان شما را رفع و ترمیم کمر درد و یا ترمیم زخم بستر تعویض تشک تخت خواب تشخیص می‌دهد. اما بدون راهنمای خرید تشک طبی و داشتن اطلاعات لازم، هرگز پول خود را به هر فروشنده ایی تسلیم نکنید. دقت کنید که از مراجع قانونی نظارت بر فروش کالای خواب، استاندارد مشخصی برای تشک های طبی وجود ندارد و تقریبا 100 درصد فروشنده ها، تشک های خود را طبی معرفی می کنند!

ادامه مطلب

 

راهنمای خرید تشک مهمان

تشک مهمان

برای بسیاری از افراد خرید تشک مهمان برای میزبانی از مهمانانی که قرار است خواب راحتی را در منزلشان سپری کنند، بسیار مهم و حساس است. قطعا در هنگام خرید باید به موارد مختلفی توجه کنید. یک تشک خوب برای مهمانان شما باید از استحکام خوبی برخوردار باشد و همچنین طول عمر مناسبی داشته باشد و به علاوه فضای کمی را هنگام نگهداری اشغال کند. به همین جهت اغلب از محصولاتی مانند محافظ تشک که تمام این ویژگی ها را دارد استفاده می کنند. گروه ژرمن کالا به عنوان یکی از واردکنندگان تشک مهمان یا محافظ تشک آلمانی به ایران در این مقاله تمام نکاتی که برای خرید تشک مهمان ضروری است را برای شما بررسی می‌کند.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.