خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای خرید کالای خواب

راهنمای خرید کالای خواب

راهنمای خرید کالای خواب

برای خرید انواع کالای خواب دغدغه اصلی هر فرد انتخاب یک جنس با کیفیت است که با بودجه او همخوانی داشته باشد که معمولا با ورود به فروشگاه های کالای خواب آنچنان تنوع در طرح و رنگ دیده می شود که انتخاب را کمی پیچیده می کند. کالای خواب در برندها و طرح های مختلف تولید می شوند و به همین دلیل قیمت های کاملا متفاوتی دارند که با توجه به متریالی که به کار میبرند طبیعتا قیمت آن هم متغیر است. اما اینکه ما با توجه به شرایط اتاق خواب خود کدام را انتخاب کنیم، سوالی است که در این راهنمای خرید کالای خواب به پاسخ خود خواهید رسید.

مواردی مانند دکوراسیون منزل و سبک زندگی شما، چیدن اتاق خواب کودک یا بزرگسال، تعداد نفراتی که از محصولات خواب استفاده می کنند، فضای خانه، اتاق خواب برای تازه عروس و یا جنسیت مذکر یا مونث فرد استفاده کننده از کالای خواب، می تواند انتخاب های متنوعی در خرید محصولات رقم بزند. چنانچه در رابطه با کالای خواب اطلاعات کافی ندارید، مقاله “کالای خواب چیست و شامل چه وسایلی است؟” می تواند به شما کمک کند.

راهنمای خرید لوازم اتاق خواب

نکته اول؛ کالای خواب برای اتاق کودک می خواهید یا بزرگسال

رده سنی در محصولی که انتخاب می کنیم، بسیار تاثیرگذار است برای مثال قطعا نوع بالشی و تشکی که برای کودک انتخاب می کنیم هم به لحاظ اندازه و ارتفاع و هم متریالی که در آن تشک یا بالش به کار رفته کاملا متفاوت است زیرا کودکان پوست های حساسی دارند بنابراین برای بالش، لحاف و تشک از محصولاتی که کاملا به آنتی آلرژی و آنتی باکتریال بودن آن مطمئن هستیم خرید می کنیم.

نکته دیگر اینکه طرح و رنگی که برای این رده سنی تهیه می کنیم می تواند از شخصیت های کارتونی محبوب او و یا رنگ های پر انرژی مانند قرمز و زرد و صورتی و نارنجی باشد. اما برای انتخاب طرح بزرگسالان معمولا رنگی را انتخاب می کنیم که با دکوراسیون خانه هارمونی داشته باشد و همچنین رنگ آن در یک تنالیته رنگی با سایر وسایل خانه و یا رنگ دیوارها باشد. البته اینها صرفا پیشنهاد می باشند زیرا اولویت اصلی سلیقه هر فرد است.

اتاق خواب نوجوان

نکته دوم؛ چند نفر قرار است از اتاق خواب استفاده کنند؟

اتاق هایی که برای پدر و مادر در نظر گرفته می شود طبیعتا بایستی تشک و روتختی دو نفره خریداری کنند و طرح و رنگ آن را با توجه به سایر وسایلی که در اتاق خواب قرار دارد انتخاب کنند. اما برای اتاق فرزندان اگر قصد دارید در هر اتاق خواب بیش از یک تخت قرار دهید توجه داشته باشید کالای خواب هر شخص را به خصوص روتختی را با توجه به روحیات و سلیقه او انتخاب کنید و در مرحله دوم می توانید تناسبی هم با سایر روتختی های که در اتاق وجود دارد برقرار کنید.

تخت خواب خانوادگی با دو فرزند و همسر

نکته سوم؛ فضای اتاق خواب را در نظر بگیرید

فضای اتاق در انتخاب کالای خواب نقش مهمی دارد زیرا اگر اتاقی با طول و عرض زیاد در اختیار دارید می توانید محصولاتی با طرح و نقش های بزرگ و تیره انتخاب کنید اما اگر اتاق شما کوچک است برای اینکه کوچکتر به نظر نیاید بایستی از طرح های اسپرت و مینیمال استفاده کنید. همچنین در اتاق های کوچک باید از رنگ های روشن و ملایم به کار ببریم که فضا را بزرگ نشان دهد.

فضای استاندارد اتاق خواب دو نفره

نکته چهارم؛ در انتخاب رنگ و مدل، به پسرانه و دخترانه بودن برخی محصولات دقت کنید

اتاق خواب های پسرانه و دخترانه هر کدام دیزاین خاصی را می طلبد و با در نظر گرفتن همان دیزاین باید دست به انتخاب کالای خواب بزنیم. اتاق های دخترانه با توجه به سن فرد طرح و رنگ های ملایم در تناژ های مختلف مناسب است البته اگر با سایر وسایل او هماهنگی داشته باشد می توانید از رنگ های قرمز، صورتی و زرد هم استفاده کنید. در اتاق های پسرانه می توانید از شخصیت های محبوب آنها و تنالیته رنگی که دیوارها و سایر اکسسوری اتاق خواب او دارد استفاده کنید برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه معمولا از رنگ های گرم و کمی تیره می توانید استفاده کنید.

سعی کنید هنگام خرید با در نظر گرفتن فضای کلی منزل و نوع دکوراسیونی که برای آن انجام داده اید دست به انتخاب کالای خواب مناسب برای اتاق خود بزنید. برای مثال اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است با انتخاب یک ست روتختی فانتزی چندان هماهنگی ایجاد نخواهد شد. و یا اگر فضای خانه شما اسپورت است خرید کالای خواب کلاسیک و نقش های بزرگ جایز نیست.

رنگ و مدل سایر اکسسوری اتاق خواب هم یکی از فاکتورهایی است که می تواند شما را در انتخاب یک کالای خواب مناسب با فضای شما یاری کند. زیرا با توجه به آن می توانید هارمونی اتاق خواب خود را دو چندان کنید.

اتاق خواب دخترانه شیک

اتاق خواب کامل چه لوازمی باید داشته باشد؟

هر اتاق خواب بسته به اینکه چند نفر در آن زندگی می کنند و جنسیت آنها متفاوت است اما یک‌سری وسایل در همه اتاق ها مشترک و ضروری است. در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • تخت و سرویس خواب
  • تشک
  • بالش
  • لحاف
  • روتختی
  • کمد لباس
  • ارگانایزر های وسایل شخصی
  • آیینه

ژرمن کالا ارائه دهنده انواع تشک طبی از برند های آلمانی می باشد و می توانید بهترین ها را به مجموعه کالای خواب خود اضافه کنید. در صورتی که زمان تعویض کالای خواب شما نیز فرا رسیده، می توانید اتاق خواب خود را با لوازم ما بروزرسانی کنید.

نکاتی در رابطه با خرید انواع کالای خواب

کالای خواب

انواع کالای خواب شامل: تشک، زیر تشک، بالش، لحاف، روتختی، روبالشی، ملحفه و انواع کاور، پتو و کوسن می باشد.

  • برای خرید انواع تشک و بالش توصیه می شود از محصولات طبی استفاده کنید زیرا علاوه بر خواب با کیفیتی که برای شما به ارمغان می آورند از ستون فقرات شما حمایت و از دردهای احتمالی جلوگیری میکنند.
  • انتخاب لحاف و پتو مناسب بسته به فصلی که می خواهید از آن استفاده کنید متفاوت است مثلا برای فصل تابستان از پتوهایی با تراکم پایین و ضخامت کم استفاده کنید. اما توصیه می شود برای سایر فصول از لحاف پر استفاده کنید.
  • برای خرید انواع ملحفه، روتختی، کاور و روبالشی توجه داشته باشید جنس پارچه در میزان کیفیت بسیار تاثیرگذار است سعی کنید جنس کالاهای نامبرده شده از نخ و پنبه باشد و یا ترکیبی از هر دو باشد. همچنین برای انتخاب روتختی با توجه به نوع دکوراسیون اتاق خواب و رنگ غالب بر فضای خانه بایستی دست به انتخاب بزنید.

راهنمای خرید تشک تخت خواب

انتخاب تشک برای تعداد افراد

به عنوان راهنمای خرید تشک؛ فاکتور هایی که در تصمیم گیری شما برای خرید تشک جدید موثر هستند، شامل 9 پارامتر اصلی زیر می باشند. با رعایت نکات مربوط به هر یک از موارد زیر، قطعا شما یک نمونه ایده آل از تشک را برای تخت خواب خود انتخاب خواهید کرد.

  1. انتخاب تشک بر اساس شرایط سلامت جسمانی شما؛
  2. انتخاب تشک بر اساس وزن شما؛
  3. انتخاب تشک بر اساس پوزیشن و حالت خوابیدن شما؛
  4. انتخاب تشک بر اساس سن شما؛
  5. انتخاب تشک بر اساس تعداد افرادی که قرار است روی تشک بخوابند؛
  6. انتخاب تشک بر اساس برند سازنده تشک؛
  7. انتخاب تشک بر اساس بودجه و توانایی پرداخت؛
  8. انتخاب تشک بر اساس علایق شخصی و تعریف شما از بستر راحت؛
  9. و انتخاب سایز و ضخامت مناسب تشک.

برای بررسی تخصصی هر یک از موارد فوق، اینجا را مطالعه کنید.

برند های برتر صنعت کالای خواب تولید کنندگان خارجی

برند های برتر کالای خواب

اگر سری به بازار کالای خواب زده باشید حتما با نام های مختلف و تولیدکنندگان داخلی و خارجی متعددی رو به رو شده اید. بسیاری از نام های خارجی این صنعت سابقه ای نامعلوم داشته و یا در صورت داشتن نامی مطرح، اعتباری به اصالت آن ها وجود ندارد. همین امر باعث مردد ماندن و اشتباه خریداران شده است. می توان بهترین برند های کالای خواب را برای سال 2023، از موارد زیر نام برد:

  1. دانلوپیلو آلمانی؛ ارائه دهنده بهترین تشک، زیر تشک، تاپر و بالش طبی
  2. برند ایکیا (IKEA)؛ ارائه بهترین محصولات خواب و لوازم بچه
  3. برند های آلمانی، نشانی بر کیفیت بالای کالای خواب
  4. برند انگلیش هوم ترکیه ایی؛ از بهترین مارک های لحاف و روتختی
  5. برند تاچ ترکیه ایی
  6. برند یاتاش ترکیه
  7. ازدلیک ترکیه ایی
  8. سارو ترکیه ایی

سرویس خواب و کالای خواب دو مقوله جدا از هم

سرویس خواب

سرویس خواب یکی از اصلی‌ترین لوازم برای هر اتاق خوابی است. با تهیه سرویس کامل خواب، تمام کالای خواب مورد نیاز را به اتاق خواب خود اضافه کنید. عموما برای تهیه جهیزیه و تکمیل اتاق خواب عروس، استفاده از سرویس خواب توصیه می شود تا علاوه بر تکمیل بودن، تمام لوازم به صورت ست، دکوراسیون اتاق خواب را ارتقاء دهند.

سرویس خواب شامل دراور ها، کابینت ها، میز آرایش، تخت خواب و … هستند و کالای خواب یک مکمل برای سرویس خواب است جهت تکمیل اتاق خواب. اهمیت کالای خواب بر سلامت خواب بسیار بیشتر از سرویس خواب است؛ با این وجود شما برای داشتن یک اتاق خواب مجلل، به هردوی این محصولات نیاز دارید.

نکاتی در رابطه با خرید انواع لوازم اتاق خواب

هر اتاق خواب با توجه به سن فرد و نوع کاربری که علاوه بر خوابیدن برای او دارد متفاوت است برای مثال افرادی که در اتاق خواب نیز مطالعه می کنند حتما به یک میز و صندلی علاوه بر سایر لوازم اتاق خواب نیازمند هستند.

اما وسایلی اصلی علاوه بر کالای خواب ارگانایزر و آیینه و در صورت نیاز پادری است. البته عموم ما ایرانی ها از لوازم رخت و لباس نیز در اتاق خواب خود استفاده می کنیم.

ارگانایزرها جعبه های گاها بدون درب هستند که برای انواع وسایل از جمله زیورآلات، جوراب، لباس و غیره کاربرد دارد و به اتاق نظم می دهند و از گم شدن وسایل جلوگیری می کند.

پادری از وسایل کاربردی در اتاق خواب به حساب می آید بهتر است از پادری هایی استفاده کنید که بر روی موزاییک سر نخورد و از الیاف با کیفیت تولید شده باشند.

آینه علاوه بر زیبایی که به فضای اتاق می دهد، می توانند بازتاب نور را در تاروپود خانه القا کنند. به علاوه آینه ها می توانند فضا را بزرگتر و محیط را جذاب تر نمایش دهند.

از لوازم دکوری اتاق خواب بی بهره نباشید

استفاده از لوازم دکوراتیو، فضای اتاق را دلنشین و به زیبایی اتاق اضافه می افزاید. دکوراسیون اتاق خواب می تواند ساعاتی را که در آن می گذرانیم برایمان جذاب تر باشد چرا که با توجه به سلیقه و میل خود آنجا را تزئین کرده ایم.

این لوازم شامل: انواع قاب عکس، آینه دکوراتیو، انواع گل و گلدان، ساعت دیواری، کوسن های تزئینی تخت خواب، چراغ خواب و انواع ریسه نوری می باشد. البته به کار بردن همه اینها الزامی نیست بلکه با توجه به روحیات فرد و ابعاد اتاق می تواند بخشی از این لوازم را بکار ببرد.

وسایل اتاق خواب که می تواند اتاق خواب را هر چه بیشتر مجلل و کامل کند

اتاق خواب کامل با لوازم

آماده اید تا وسایل ضروری و دکوری اتاق خواب رویاهای خود را بشناسید؟ جوری که هم اتاق استراحت باشد هم مکانی دنج و زیبا برای تخلیه انرژی منفی. با مجموعه لوازم اتاق خواب که اینجا معرفی می کنیم و دیگر لوازم دکوراتیو مورد نیاز، شما ایده های لازم برای آراستن و دکوراسیون اتاق خواب خود را کسب خواهید کرد.

از کوسن‌ها برای دنج کردن فضای اتاق گرفته تا لامپ‌، آینه‌ و نظم دهنده ها و انواع مدل های سرویس خواب، میتواند رنگ و بوی تازه ایی به اتاق خواب شما بدهد. سپس با ترکیب رنگ این لوازم و دیگر انواع کالای خواب که استراحتگاه شما خواهد بود، اتاق خواب را باب سلیقه خود خواهید چید.

 

کالای خواب یکی از نیازهای اساسی یک اتاق خواب به حساب می آیند اما همانطور که در مطالب فوق مطالعه کردید برای انتخاب درست هر یک اجزای کالای خواب و یا لوازم دکوری باید به مواردی از جمله دکوراسیون کلی خانه و رنگ سایر اکسسوری خانه توجه کنید که هارمونی بین آنها برقرار باشد.

همچنین با در نظر گرفتن ابعاد و سلیقه شخص می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما اینها ظاهر ماجراست و نباید کیفیت پارچه و متریالی که درون کالای خواب استفاده می شود را فراموش کنید.

 

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.