خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » عوارض خوابیدن روی تشک نرم یا سفت

عوارض خوابیدن روی تشک نرم یا سفت

تشک نامناسب و بدخوابی

وقتی نوبت به خرید تشک طبی میرسد، بیشترین دغدغه اغلب مشتریان نرمی و سفتی تشک است. اینجاست که باید مطمئن شوید که بهترین نوع تشک را متناسب با نیاز خود خریداری می کنید. به هر حال، داشتن یک خواب خوب شبانه با انتخاب یک تشک مناسب شروع می شود! امروزه با وجود تنوع های زیاد در تشک، انتخاب آن دشوار است. یکی از بهترین روش ها برای شروع تصمیم گیری در این رایطه، بررسی معایب متعددی است که برای هر دو نوع تشک خیلی نرم و خیلی سفت وجود دارد. با این حال، چگونه بدانید که کدام یک برای شما بهترین است؟ بیایید نگاهی به مزایا و معایب این دو افراط در سفتی و نرمی تشک بیندازیم تا به شما کمک کنیم بفهمید کدام یک برای شما مناسب است و چرا یک تشک با سفتی متوسط بهتر عمل می کند! تیم پشتیبانی مجله ژرمن کالا در این مقاله عوارض خوابیدن روی تشک نرم یا سفت را برای شما بررسی می‌کند.

عوارض خوابیدن روی تشک نرم یا سفت

بررسی تشک‌های سفت

تشک‌های سخت یا سفت تشک‌هایی هستند که سیم‌پیچ‌ها یا ساختار آن‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که از فرو رفتن فرد به داخل تشک جلوگیری می‌کنند. در ادامه لیستی از مزایای متعدد تشک سفت برای شما آورده شده است:

  1. کمک می کند تا بدن شما در یک راستای مناسب باشد. دراز کشیدن روی یک تشک سفت می تواند به بدن اجازه دهد تا در تراز مناسب قرار گیرد. این فرایند به نوبه خود بسیاری از دردهای مفصلی را کاهش می‌دهد.
  2. به بهبود سیستم گردش خون شما کمک کرده و اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری در هنگام خواب دریافت کنید.
  3. ممکن است استرس شما را را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که خوابیدن روی تشک سفت ممکن است سطح استرس را کاهش دهد. از آنجایی که بسیاری از انواع دردها را می توان با تشک مناسب کاهش داد، با کاهش درد، سطح استرس نیز کاهش می یابد.
  4. دوام و ماندگاری بیشتری دارند. تشک های سفت به گونه ای ساخته شده اند که مستحکم باشند و از فرو رفتن افراد به داخل تشک جلوگیری کنند. این فرایند به نوبه خود تضمین می کند که تشک شما برای سال های بیشتری ماندگار خواهد بود!
  5. این تشک ها از بهترین تشک برای افراد سنگین وزن می باشند و افراد با وزن کم (کمتر از 90 کیلوگرم) باید از تشک های نرم تر استفاده کنند.

تشک طبی سفت

معایب تشک‌های خیلی سفت

  1. برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل نیست. کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند بهتر است یک تشک نرم تر را برای پشتیبانی بهتر انتخاب کنند؛ چرا که سفتی زیاد تشک مانع توزیع مناسب وزن بدن روی تشک می شود.
  2. در صورتی که مانند زمین سفت باشد و نقاط فشار بدن را پوشش ندهد، ممکن است کمردرد را افزایش داده و خواب راحت شما را مختل کند.
  3. برای چند روز اول تطبیق با آن سخت است. اگر فردی به استحکام یک تشک سفت عادت نداشته باشد، ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا با تشک سفت سازگار شود.
  4. می تواند برای افراد سبک وزن مشکلاتی ایجاد کند. از آنجایی که فردی با وزن سبک تر نمی تواند در یک تشک سفت فرو رود، ممکن است نتواند خود را با یک تشک سفت وفق دهد. این به موضوع نوبه خود می تواند کیفیت خواب آنها را مختل کند و یا مشکلات دیگری ایجاد کند.

بررسی تشک‌های نرم

تشک‌های نرم تشک‌هایی هستند که تنظیمات سبک‌تری دارند تا به فرد اجازه دهند به آرامی به داخل تشک فرو روند. در اینجا لیستی از مزیت‌های داشتن تشک نرم آورده شده است:

  1. به تسکین دردهای مفصلی و عضلانی کمک می کنند. تشک های نرم خیلی سفت نیستند و برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل هستند. پشتیبانی راحت تری برای مفاصل و ماهیچه ها فراهم می کنند.
  2. می توانند به تراز شدن باسن کمک کنند. از آنجایی که تشک های نرم پشتیبانی سبکی را فراهم می کنند، آنها انتخابی عالی برای کسانی که لگن درد دارند هستند.
  3. معمولا جابجایی آنها راحت تر است. برخی از تشک های نرم، مانند تشک های مموری فوم، به جای تشک های سنتی، راحت تر در خانه ها و اتاق ها حرکت می کنند. این باعث می شود که در دراز مدت آسیب کم‌تری ببینند.
  4. ممکن است کمردرد را تسکین دهند.
  5. یک گزینه عالی برای افرادی است که خواب سبکی دارند. خوابیدن روی تشک سفت برای افرادی که خواب سبکی دارند سخت‌تر است. این امر تشک های نرم تر را به گزینه ای عالی تبدیل می کند و ممکن است به بهبود کلی کیفیت خواب آنها کمک کند!

تشک طبی نرم

معایب تشک‌‌های خیلی نرم

  1. از تراز ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی کنند. از آنجایی که تشک‌های نرم تر به اندازه تشک‌های سفت استحکام ندارند، در صورت فرو رفتن زیاد در تشک، به تراز ستون فقرات کمک نمی کنند.
  2. در صورتی که از متریالی مانند مموری فوم خالص باشند، گران‌تر هستند و این نشان بر بهتر بودن آن نیست. تشک باید هسته مرکزی محکم داشته و برای افرادی که نرم بودن را ترجیح می دهند، لایه راحتی نرم تری ارائه دهد؛ نه تماما نرم!
  3. همیشه برای زوج ها ایده آل نیستند.
  4. در صورتی که تشک خیلی نرم باشد جابجایی و غلطیدن روی تشک دشوار می شود.
  5. برای افراد سنگین وزن اصلا مناسب نمی‌باشند. از آنجایی که تشک‌های نرم فرد را داخل خود می‌کشانند، در اثر استفاده برای افراد سنگین وزن زود‌تر فرسوده می‌شوند و به علاوه پشتیبانی نامناسبی برای توزیع وزن روی تشک دارند.
  6. ممکن است بعد از چند سال نیاز به تعویض داشته باشند.

واقعا تشک باید نرم باشد یا سفت!

همانطور که در مقاله “تشک نرم یا سفت” اطلاع دادیم؛ باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روی تخت، تنها قسمت های برآمده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

پشتیبانی تشک طبی در حالت نرم، سفت و مناسب

دقت داشته باشید این که تشک کاملا سفت و یا کاملا نرم باشد اصلا مناسب نیست! تشک باید بتواند پشتیبانی خوبی از کمر و ستون فقرات داشته باشد و سلامت خواب شما را تضمین کند؛ مانند تشک طبی. حدود 30 درصد از ادراک افراد از سفتی یا شلی تشک نیز کاملا نسبی و سلیقه ایی است و عموما یک تشک نرم برای همه نرم نیست. در ادامه نحوه انتخاب تشک نرم تر یا سفت تر را در شرایط مختلف بررسی می کنیم.

تشک طبی باید نرم باشد یا سفت؟

برای پاسخ به این سوال همانطور که بالا هم اشاره کردیم فاکتورهای همچون وزن، نوع عارضه و نحوه خوابیدن فرد بسیار تاثیرگذار است. زیرا بعضی از افراد برای پیشگیری از درد تشک طبی را انتخاب می کنند و برخی برای کاهش دردهای کمر و یا گردن.

بنابر این موارد انتخاب تشک سفت یا نرم کاملا با توجه به وضعیت جسمانی فرد صورت می گیرد. فردی که علاوه بر کمر درد وزن بالایی هم نیز دارد می بایست از تشک طبی سفت استفاده کند زیرا به خودی خود به علت وزن بالا تا حدودی در تشک فرو می رود اما فردی که با داشتن همین عارضه وزن سبکی دارند انتخاب تشک طبی نرم توصیه می شود.

همچنین سعی کنید در هر وزنی که هستید و هر شیوه خوابیدنی که عادت دارید برای خرید تشک طبی از تشک های فنردار متصل خودداری کنید، زیرا علاوه بر انتقال حرکت، به مرور زمان دچار فرورفتگی می شود و کمر در حالت استاندارد و تراز خود قرار نمی گیرد. اما بهترین انتخاب استفاده از تشک طبی لاتکس است زیرا علاوه بر انعطاف متعادلی که نسبت به واکنش های بدن نشان میدهد به لحاظ بهداشتی از سایر رقبای خود پیشی گرفته و ضد حساسیت و آنتی باکتریال می باشد.

این که از کجا بفهمیم تشک خیلی سفت و یا خیلی نرم است را می توانید در مقاله”تست تشک قبل از خرید” بیاموزید.

سخن پایانی

ساختار داخلی تشک و ترکیب لایه پایه، هسته مرکزی و لایه راحتی است که سفتی تشک را تعیین می کند. این که واقعا کدام یک برای وزن شما، سلیقه شما، حالت خوابیدن شما و تخت خواب شما بهتر است را در راهنمای خرید تشک ما بخوانید. در کل برای افراد سنگین وزن و افرادی که اغلب به پشت می خوابند، تشک سفت تر بهتر است. انتخاب تشک به نیاز و سلیقه شما نیز بستگی دارد. ما سعی کردیم که در این مقاله عوارض خوابیدن روی تشک نرم یا سفت را برای شما به صورت کامل و جامع بررسی کنیم. گروه ژرمن کالا تشک طبی دانلوپیلو که تنها تشک 100% آلمانی در ایران است را به شما پیشنهاد می‌دهد. با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا می‌توانید انواع کالای خواب خارجی از برند های اروپایی را متناسب با نیاز‌های شخصی خود انتخاب و خریداری کنید.

برچسب ها

,

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.