خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات حمام و سرویس بهداشتی » مهم‌ترین لوازم جانبی حمام در جهیزیه عروس

مهم‌ترین لوازم جانبی حمام در جهیزیه عروس

لوازم جانبی حمام

تشکیل یک زندگی جدید در تمام دنیا مقدس به شمار می رود. ازدواج و هم پیمانی زن و مرد شروع یک مسیر از ادامه راه قبلی در کنار یکدیگر است. در بخش های مختلف ایران نیز مانند دیگر نقاط جهان به دلیل آداب و رسوم متفاوت، این مراسم نیز در تنوع بالایی برگزار می‌گردد. اما یک مراسم تقریبا مشابه در تمام ایران مراسم بازدید از جهاز است.

دو خانواده با کمک یکدیگر و حتی عروس و داماد در کنارهم وسایل مورد نیاز خود را تهیه کرده و به منزل جدید می‌برند. گرچه این مراسم سال ها و قرن هاست که در ایران وجود دارد اما نباید از یاد ببریم همه مقدمات عروسی برای شروع راحت تر یک زندگی است و نباید خود به یک چالش تبدیل شود. به همین دلیل در این مطلب لوازم حمام را که بهتر است در جهیزیه تهیه شود به شما معرفی خواهیم نمود. اگر شما هم برای شروع یک زندگی تازه حاضر می شوید و یا از نزدیکانتان در شرف ازدواج هستند، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

لوازم جانبی حمام چیست؟

اکسسوری یا لوازم جانبی به وسایلی گفته می‌شود که جنبه تزیینی دارند و می‌توان اینگونه تفسیر کرد که نبودنشان در کاربرد محصول اصلی (برای مثال در این مطلب حمام) اختلالی ایجاد نمی کند. اما واقعیت امر این است که وسایل مختلف در طول زمان براساس نیاز انسان و یا عادت او به استفاده از آن ها کم کم این تعریف را دچار چالش می نماید.

امروز وسایل بسیاری هستند که به عنوان اکسسوری یاد می شوند اما در واقع نبود آن ها راحتی و یا زیبایی را از منزل شما سلب میکند. از این دست از محصولات میتوان اکسسوری یا لوازم جانبی حمام را نام برد. از پرده حمام گرفته تا سطل زباله در این دسته از لوازم حمام و سرویس بهداشتی قرار می گیرند که نبودشان دیگر قابل تصور نیست.

چرا وجود لوازم جانبی حمام ضروری است؟

همانطور که گفتیم ضرورت وجود یک وسیله با نام اکسسوری در تضاد است. اما آن چه باید قبول کنیم این است که بسیاری از وسایل دیگر جنبه تزیینی یا غیر کاربردی ندارند و به یک ضرورت تبدیل شده اند. وسایلی که حذف آن ها خانه‌تان و در این جا اختصاصا حمام‌تان را به یک محیط تقریبا خالی و بی روح تبدیل خواهد کرد. این مسیر، راهی است که انسان در زندگی مدرن خود طی می‌کند. مدرنیته باعث می شود وجود بسیاری از وسایل به یک ضرورت تبدیل گردد.
از دو منظر است که این تغییر برای اکسسوری یا لوازم جانبی حمام و برخی دیگر از این دسته محصولات پیش می‌آید.

اول از همه بحث زیبایی است. کسی را پیدا نمی توان کرد که هوشیارانه از زیبایی روی‌گردان باشد. لوازم جانبی می تواند به محیط شما روح ببخشد. رنگین کردن محیط توسط این دسته وسایل راحت‌تر است. از طرفی هر حجم سه بعدی نیز به عنوان یک آراستگی به شما کمک خواهد کرد به شرط آن که در محیط مناسب آن استفاده گردد.

دوم آن که آسایش و آسودگی با استفاده از وسایل جانبی حمام قطعا بیشتر خواهد بود. حمام کردن فقط برای پاک شدن نیست. آرامش را می توان در این نقطه از خانه دوباره به دست آورد. امری که لوازم جانبی حمام به آن کمک خواهند کرد.

اکسسوری حمام

لوازم جانبی حمام ضروری

کدام لوازم جانبی حمام در جهیزیه عروس باشد؟

سبد رخت

رخت و لباس کثیف را باید در جایی جدا از موارد تمیز نگهداری نمود. این خود به معنای دو جایگاه متفاوت است. در خانه های کوچک این امر می تواند مشکل ساز باشد. در منازل بزرگ نیز حتی ممکن است به بی نظمی خانه منجر شود. وجود یک سبد برای رخت چرک با اندازه معین و مناسب در کنار ماشین لباسشویی به افراد کمک می کند تا نظم بهتری به خانه خود بدهند.

سبدرخت چرک

سبد رخت

قفسه حمام

مورد دیگری که برای ایجاد نظم در حمام یک نیاز ضروری است، قفسه یا ارگنایزر حمام است. با خیال راحت می توانید شامپو، صابون و دیگر موارد را بر روی آن قرار دهید و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. یک قفسه به شما کمک می کند از پخش شدن وسایل در کف حمام و خطرات ناشی از آن جلوگیری نمایید.

سطل پدالی

انواع سطل زباله را در مطالب قبلی معرفی کردیم. یکی از مهم ترین سطل های مورد نیاز در منزل، سطل زباله حمام است که بهتر است پدالی باشد تا به راحتی بتوان درب آن را باز و بسته کرد. زباله های ایجاد شده در حین حمام کردن را درون آن ریخته و ریسک بسته شدن راه خروج آب را به حداقل برسانید.

سطل پدالی

سطل زباله پدال

در این مطلب موارد مهمی از لوازم جانبی یا اکسسوری حمام را به شما معرفی کردیم که وجود آن ها در جهیزیه عروس ضروری است. شما چه لوازم دیگری را می شناسید؟ تمام این وسایل را می توانید در سایت ژرمن کالا از معتبرترین برندهای خارجی تهیه کنید و درب منزل خود دریافت نمایید.

مقالات پیشنهادی ما

راهنمای خرید پرده حمام

پرده حمام کرکره ایی

پرده حمام نه تنها وظیفه مهم حفظ حریم خصوصی و خشک نگه داشتن کف حمام را بر عهده دارند، بلکه می توانند یک عنصر تزیینی و دکوراتیو نیز باشند. پرده های حمام دارای طرح و رنگ های متنوعی هستند و به ما اجازه می دهند به سرعت فضای کلی حمام را در عرض چند دقیقه تغییر دهیم. به همان اندازه که یک پرده حمام زیبا می تواند تاثیر مثبتی روی ظاهر حمام بگذارد، پرده های حمام قدیمی و کهنه می توانند باعث نازیبا و به هم ریخته نشان دادن این محیط شوند.

بنابراین بسیار مهم است که در زمان مناسب نسبت به تعویض پرده حمام قدیمی خود اقدام نمایید. اما خرید یک پرده حمام بدون دقت و برنامه ریزی لازم می تواند به فرایندی پیچیده و پردردسر تبدیل شود. ما در ادامه به برخی از نکات مهم برای انتخاب بهترین پرده حمام را برای جمع آوری کرده ایم. این نکات مواردی مانند انواع پرده های موجود، مواد، اندازه استاندارد و موارد دیگر را شامل می شود.

ادامه مطلب

 

انواع مدل پرده حمام

انواع پرده حمام

اما نکته مهم و پر از چالش برای افراد درزمان خرید پرده حمام، نا آشنایی با انواع پرده حمام است. برخی افراد با تصور بر این که حتی مدل مدنظرشان حتما یک محصول جدید و تولید نشده ای هست، به دنبال آن نمی روند و از مشکلات ناشی از نبود پرده حمام مناسب در لوازم حمام رنج خواهند برد. در این مطلب انواع پرده حمام را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید پرده حمام را دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

ادامه مطلب

 

راهنمای شناخت لوازم حمام

لوازم-حمام-کدامند؟-

امروزه ابزارها و لوازم متعددی در حمام استفاده می شود. لوازمی که اغلب ضروری بوده و با توجه به آن که به صورت مداوم استفاده می شوند، باید بادوام، کاربردی و سهل الاستفاده باشند. این وسایل علاوه بر نقش اصلی شان، ظاهر و استایل حمام را نیز تغییر می دهند. قفسه حمام، پرده حمام، کفی وان و بالشتک حمام همگی بخشی از لوازم موردنیاز حمامند. در ادامه نگاه دقیقتری به این وسایل و کاربردشان می اندازیم.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.