راهنمای خرید پرده حمام 

راهنمای-خرید-پرده-حمام-

پرده حمام نه تنها وظیفه مهم حفظ حریم خصوصی و خشک نگه داشتن کف حمام را بر عهده دارند، بلکه می توانند یک عنصر تزیینی و دکوراتیو نیز باشند. پرده های حمام دارای طرح و رنگ های متنوعی هستند و به ما اجازه می دهند به سرعت فضای کلی حمام را در عرض چند دقیقه تغییر دهیم. به همان اندازه که یک پرده حمام زیبا می تواند تاثیر مثبتی روی ظاهر حمام بگذارد، پرده های حمام قدیمی و کهنه می توانند باعث نازیبا و به هم ریخته نشان دادن این محیط شوند.

بنابراین بسیار مهم است که در زمان مناسب نسبت به تعویض پرده حمام قدیمی خود اقدام نمایید. اما خرید یک پرده حمام بدون دقت و برنامه ریزی لازم می تواند به فرایندی پیچیده و پردردسر تبدیل شود. ما در ادامه به برخی از نکات مهم برای انتخاب بهترین پرده حمام را برای جمع آوری کرده ایم. این نکات مواردی مانند انواع پرده های موجود، مواد، اندازه استاندارد و موارد دیگر را شامل می شود.

پرده حمام

چند نکته درباره پرده حمام

  • در خانه هایی با متراژ کوچک، بهتر است از پرده هایی با رنگ روشن استفاده کرد تا فضای حمام بزرگتر و لوازم حمام شیک تر به نظر برسد.
  • اگر از پادری برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنید، بهتر است طرح و رنگ پادری را با طرح و رنگ پرده ست کنید.
  • ابعاد پرده حمام هم مهم است، پیش از خرید به سایز پرده دقت کنید.
  • برای جدا کردن توالت و حمام، بهتر است از پرده های مخصوص استفاده شود تا فضای حمام از دستشویی جدا گردد، یا می توان قسمت وان حمام را با پرده از سایر بخش ها جدا کرد.
  • جنس پرده حمام بسیار مهم است. با توجه به رطوبت فضای سرویس بهداشتی و حمام، استفاده از پرده هایی با جنس پلاستیکی برای حمام مناسب خواهد بود.

تعیین اندازه پرده حمام؛ اولین قدم در انتخاب پرده

اندازه استاندارد برای پرده حمام معمولا ۱۸۰ در ۱۸۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود. این اندازه می تواند بسته به اندازه حمام و دوش شما متغیر باشد. پرده حمام باید به اندازه کافی بلند باشد تا به طور کامل تمام نواحی تا نزدیکی کف حمام را بپوشاند و به اندازه ای پهنا داشته باشد تا اطراف دوش را به طور کامل پوشانده و مانع از عبور و پخش آب شود. بنابراین مهم است پیش از خرید پرده حمام باید از ابعاد حمام خود و فضایی که قرار است پرده در آن نصب شود، اطلاع داشته باشید تا بتوانید مناسبترین اندازه را انتخاب کنید.

به طور معمول تولیدکنندگان پرده حمام این محصول را در اندازه و ابعاد مختلف عرضه می کنند تا بتواند نیازهای مصرف کنندگان مختلف را پوشش دهد. به عنوان مثال برند آلمانی کلین ولکه مدل های مختلف پرده های حمام خود را در ارتفاع های ۱۷۰، ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۴۰ سانتی متر و در پهناهای متفاوت از ۵۰ تا ۲۴۰ سانتی متر تولید و عرضه می کند.

تعیین اندازه پرده حمام

انتخاب جنس پرده حمام مناسب شما

انواع مختلفی از مواد وجود دارد که برای تولید پرده های حمام استفاده می شود. با بررسی مزایای هر ماده می توانید نسبت به خرید پرده حمام مناسب با نیازهای خود اقدام کنید:

پلی استر:

ماده ای ضد آب، بادوام و دارای طول عمر بالاست. پرده های حمام پلی استر به دلیل عدم جذب آب در بافتشان، به مدت طولانی خیس نمانده و از این رو مانع رشد و گسترش کپک، باکتری و یا قارچ ها می شوند. این نوع پرده ها دارای ظاهری شکیل تر نسبت به سایر پرده ها هستند. پرده های حمام پلی استر را می توان با دست و یا ماشین لباسشویی شستشو داد و مجددا استفاده نمود. تولیدکنندگانی چون ونکو و کلین ولکه عمدتا از این ماده برای ساخت انواع مختلف پرده های حمام خود استفاده می کنند. طرح و رنگ متنوع این پرده ها گزینه های متعددی را پیش روی مصرف کننده قرار می دهد.

وینیل:

گزینه ای متداول و کم هزینه با نگهداری آسان است. پرده های حمام وینیل در انواع مختلف چاپ، رنگ و سبک مختلف ارائه می شوند. وینیل ماده ای ذاتا ضد آب است، به این معنی که با استفاده از این نوع پرده ها، با مشکلات کمتری برای مواجهه با رشد و نمو کپک ها مواجه خواهید بود. پرده های وینیل اگرچه به اندازه پرده های دوش دارای بافت مانند پرده های کتان یا پلی استر، درجه یک و ظریف نیستند، اما مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. بنابراین اگر می خواهید به طور منظم استایل حمام خود را به روز کنید، پرده های حمام وینیل مانند پرده حمام Grafico کلین ولکه مناسبترین گزینه برای شما خواهند بود.

PEVA:

جایگزینی مناسب برای وینیل است. PEVA یا پلی اتیلن وینیل استات ماده ای سازگار با محیط زیست است که نسبت به وینیل از مواد شیمیایی فرار کمتری برخوردار است. این ماده دارای خواص آنتی میکروبیال بوده و عاری از کلر می باشد. وجود کلر باعث ایجاد بوی نامطبوع در پرده حمام می شود، از این رو پرده های ساخته شده از PEVA مانند پرده حمام Clipper شرکت کلین ولکه از این امر مستثنی خواهند بود.

پرده حمام شفاف پلی استر

تعیین نوع پرده حمام

متداول ترین نوع پرده حمام، پرده هایی هستند که توسط چند عدد قلاب به میله پرده متصل می شوند. حرکت این پرده ها به صورت افقی و با جا به جا شدن این قلاب ها انجام می شود. پرده های حمام کرکره ای نوع جدیدتر پرده های حمام هستند که حرکت پرده در آن ها به صورت عمودی و با استفاده از ریسمانی که در کنار پرده قرار دارد انجام می شود. میل پرده در این نوع پرده ها روی سقف نصب می شود.

با کشیدن ریسمان کنار پرده، میله پرده به صورت رولی چرخیده و پرده به دور آن جمع می شود. مزیت این نوع پرده ها، جمع شدن کامل پرده به دور میل پرده است. اگر فضای حمام کوچک باشد، جمع کردن پرده حمام می تواند به بزرگتر نشان دادن این فضا کمک کند. در مکان هایی که از حمام و سرویس بهداشتی مشترک استفاده می کنند نیز جمع کردن پرده حمام، مانع از آلوده شدن پرده حمام می شود. کلین ولکه یکی از متنوع ترین کلکسیون های پرده حمام کرکره ای را داراست. برخی از این پرده ها در یک پکیج کامل همراه با میل پرده عرضه شده و تمام نیاز مصرف کننده را تامین می کنند.

اگر حمام شما به یک پرده حمام نیاز دارد و یا خواهان تغییر پرده حمام فعلی خود هستید، پرده های حمام آلمانی موجود در فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا می تواند گزینه های متعددی را پیش روی شما قرار دهد. گزینه هایی که از لحاظ کیفیت، جنس و ماندگاری از بالاترین استانداردها برخوردارند. بنابراین تنها کافیست اندازه و طرح موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. ژرمن کالا بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهد.

چرا باید پرده حمام بخرید؟

اگر سرویس بهداشتی و حمام شما جدا نیست، قطعا به یک پرده مناسب نیاز دارید. اما این تنها دسته از افرادی نیستند که باید به فکر خرید این محصول باشند. وان حمام و مکان قرارگیری لباس‌ها نیز از بخش‌های مهم نیازمند به این کالا می‌باشند. از طرفی قطعا بهداشت این مکان از منزل برای همه افراد بسیار مهم است. پرده مناسب به شما کمک می‌کند تا از آلودگی یا پخش شدن مواد شوینده مانند شامپو و صابون به دیگر نقاط حمام جلوگیری نمایید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ماشین لباسشویی خود را در حمام نگهداری می‎‌کنید، باید در نظر داشته باشید برای حفظ این وسیله حتما نیاز به یک پرده حمام مناسب دارید. این وسیله به حفاظت بیشتر وسیله‌تان از رطوبت و در نتیجه، پوسیدگی منجر خواهد شد.

اما چه نکاتی را باید برای خرید و انتخاب یک پرده حمام مناسب در نظر بگیرید؟ در این مطلب 5 نکته مهم برای خرید پرده حمام به شما یادآور خواهیم شد. تا انتها با ما همراه باشید.

مقالات پیشنهادی ما

مهم‌ترین لوازم جانبی حمام در جهیزیه عروس

لوازم جانبی حمام

اکسسوری یا لوازم جانبی به وسایلی گفته می‌شود که جنبه تزیینی دارند و می‌توان اینگونه تفسیر کرد که نبودنشان در کاربرد محصول اصلی (برای مثال در این مطلب حمام) اختلالی ایجاد نمی کند. اما واقعیت امر این است که وسایل مختلف در طول زمان براساس نیاز انسان و یا عادت او به استفاده از آن ها کم کم این تعریف را دچار چالش می نماید.

ادامه مطلب

 

انواع مدل پرده حمام

انواع پرده حمام

اما نکته مهم و پر از چالش برای افراد درزمان خرید پرده حمام، نا آشنایی با انواع پرده حمام است. برخی افراد با تصور بر این که حتی مدل مدنظرشان حتما یک محصول جدید و تولید نشده ای هست، به دنبال آن نمی روند و از مشکلات ناشی از نبود پرده حمام مناسب در لوازم حمام رنج خواهند برد. در این مطلب انواع پرده حمام را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید پرده حمام را دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

ادامه مطلب

 

راهنمای شناخت لوازم حمام

لوازم-حمام-کدامند؟-

امروزه ابزارها و لوازم متعددی در حمام استفاده می شود. لوازمی که اغلب ضروری بوده و با توجه به آن که به صورت مداوم استفاده می شوند، باید بادوام، کاربردی و سهل الاستفاده باشند. این وسایل علاوه بر نقش اصلی شان، ظاهر و استایل حمام را نیز تغییر می دهند. قفسه حمام، پرده حمام، کفی وان و بالشتک حمام همگی بخشی از لوازم موردنیاز حمامند. در ادامه نگاه دقیقتری به این وسایل و کاربردشان می اندازیم.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.