راهنمای خرید ترمز در

نکات-مهم-برای-انتخاب-ترمز-درب-

انتخاب ترمز در یا استوپر یکی از بخش‌های مهم و در عین حال کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. ترمز درب در منزل و محل کار کارایی بسیاری در نگهداری درب اتاق دارد و می‌تواند از ایجاد سر و صدای باز و بسته شدن درب یا حتی بروز خسارت‌ به درب و دیوار در این مکان‌ها جلوگیری نماید. البته که به دلیل نمایان بودن آن میتواند در دکوراسیون و ظاهر محل قرارگیری نیز دخیل باشد. اگر شما نیز به دنبال خرید ترمز درب یا استوپر درب هستید، حتما قبل از تهیه، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

چرا انتخاب ترمز درب ضروری است؟

برخورد درب یا دستگیره آن به دیوار می‌تواند باعث خرابی آن شده و ظاهر منزل یا محل کار را به سرعت به هم بریزد. اگر به پشت برخی‌ از درها نگاه کنید حتما جای این برخورد را خواهید دید. این آسیب دیدگی نیز به راحتی قابل جبران نیست و در برخی موارد باید گچ کشی جدیدی روی دیوار انجام شود. در نظر بگیرید آسیب به دیوارهای رنگ شده از این مورد نیز سخت‌تر جبران پذیر است.

از طرف دیگر برخی از درب‌‌ها به دلیل وضعیت قرارگیری یا وزن بالا در حالت ثابتی ایستا نخواهند بود و به خودی خود بسته می‌شوند. این مورد در جریان هوا در اتاق‌ها و منزل اختلال ایجاد می‌نماید. اگر با این مشکلات مواجه هستید یک ترمز یا استوپر نصبی دیواری برای محافظت از دیوار و یک ترمز غیر نصبی برای جلوگیری از بسته شدن درب به شما کمک خواهد کرد. در واقع حل این مشکل ساده‌تر از آن چیزی است که تصورش را بکنید.

از یک نگاه دیگر یک ترمز در شیک می تواند به عنوان لوازم دکوراتیو، به دکوراسیون اتاق شما نیز کمک کند و در ظاهر و نمای ورودی اتاق نقش آفرینی کوچکی داشته باشد. در نتیجه می توانید هنگام خرید برخی لوازم اتاق خواب، اتاق کار یا دیگر ورودی ها، به انتخاب ترمز در مناسب هم دقت داشته باشید.

ترمز در مشکی شیک

پیشینه انتخاب ترمز درب

اگر در خانه‌های قدیمی‌تر رفته باشید یا سری به منزل پدربزرگتان بزنید، تکه‌های مثلثی شکل چوبی را می‌بینید که بر زیر درب قرار گرفته و اتصال آن با زمین را برقرار می‌کنند. از گذشته تا کنون مخصوصا برای درهای چوبی که وزن بالایی داشته و یا بر اثر اصطهلاک کارایی و ایستایی کمتری دارند، از بریده چوب استفاده می‌شده است. فشار درب بر این چوب و بالطبع نیروی وارده از چوب به زمین باعث می‌شود، درب در حالت مورد نظر ثابت گردد.

اما امروزه با رشد صنعت این بخش نیز دچار تحول گردیده است. دیگر نیازی به این نوع ترمز درب که مشکلات خاص خود از جمله خرابی و خراش درب، آلودگی و ظاهر بد دارد؛ نیست. شما می‌توانید کاراترین وزیباترین ترمزهای درب را به راحتی از سایت ژرمن کالا تهیه کرده و استفاده نمایید.

نکات ضروری انتخاب ترمز درب

برای داشتن انتخابی هر چه بهتر، باید نکاتی را قبل از خرید بدانید. این نکات به شما در جلوگیری از هدر رفت بودجه و کارایی بهتر کمک خواهند کرد.

چه جنسی را برای ترمز در انتخاب کنم؟

انواع ترمز درب در نوع و جنس مختلف در بازار وجود دارد. اما همه آن‌ها نمی‌توانند برای شما مناسب باشند. چرم، پلاستیک و حتی فوم فشرده به راحتی قابل تهیه هستند ولی باید در زمان انتخاب جنس مناسب خود را برگزینید. جنس از دو نظر بسیار اهمیت دارد. اول این که قوام و دوام خوبی داشته باشد و بتواند به راحتی وزن و فشار وارد شده از طرف درب را تحمل نماید. از طرف دیگر باید به خوبی بر روی سرامیک، کاشی، موکت و فرش قرار گرفته و بر روی آن لیز نخورد.

ترمز در پلاستیکی

ترمز در باید قابل شسشو باشد

گرچه ترمز درب کمتر در دید است اما ممکن است براساس شرایط منزل به سرعت آلوده شود. در این حالت باید نوعی از ترمز درب را انتخاب کنید که به سادگی قابل شستشو باشد و در اثر شستن به سرعت خراب نشود. از طرفی زمان سپری شده برای خشک شدن ترمز درب بسیار مهم است. مواردی از جنس چوب آب را به خود جذب کرده و به سادگی خشک نمی‌شوند از طرفی در منازلی که تهویه هوای کمتری دارند به سرعت به منبعی از آلودگی و قارچ تبدیلمی‌شوند. اما ترمز درب پلاستیکی به راحتی با یک دستمال از آب موجود بر روی آن خالی خواهد شد.

ترمز درب برای کجا مناسب است؟

این یک سوال مهم است که باید قبل از انتخاب ترمز درب از خود بپرسید. این وسیله قرار است کجای منزل شما قرار بگیرد؟ لزومی وجود ندارد که تمامی ترمزهای درب منزل شما از یک جنس و طرح باشند. می‌توانید ترمزهای درب عروسکی یا با طرح ماشین را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید و برای درب سالن یا اتاق خواب خودتان از طرح و جنس چرمی یا پلاستیک فشرده بهره ببرید.

هدفتان از خرید ترمز در چیست؟

همانطور که در ابتدا گفتیم ترمزهای درب منزل به دو قسمت نصبی و غیرنصبی تقسیم می‌شوند. گرچه می‌توان ضربه گیرهای نصب شده بر روی دیوار را نیز از این دسته قلمداد کرد اما ترمز درب با هدف نگهداشتن درب در یک حالت مورد نظر گفته می‌شود. به همین دلیل بهتر است هدفتان از انتخاب ترمز درب را در ابتدا مشخص کنید. مدل‌های فنری و الاستیکی برای همواره باز یا بسته نگهداشتن درب و موارد معمول بازار که در زیر آن قرار می‌گیرند برای جلوگیری از بسته شدن مفید خواهند بود.

شما چه نکات دیگری را برای انتخاب ترمز در می‌شناسید. در بخش نظرتان حتما با دیگران دانشخود را به اشتراک بگذارید. از طرفی انواع ترمز درب را می‌توانید در سایت ژرمن کالا مشاهده، مقایسه و خرید نمایید.

 

مقالات پیشنهادی ما

راهنمای خرید پادری

راهنمای خرید پادری

انتخاب یک پادری مناسب از جهات مختلف بسیار مهم و ضروی است. پادری جز اولین مواردی است که در هنگام ورود به خانه، نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. وقتی می‌خواهید به یک منزل وارد شوید ناخودآگاه پادری آن جا به چشم می‌آید. این مهم نیز به دلیل نگاه به پایین برای اطمینان از صحیح درآوردن کفش‌ها می‌باشد. اما این تنها اولین دلیل از چندین، برای خرید یک پادری مناسب است.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.