خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » پیامد‌های استفاده از تشک نامناسب

پیامد‌های استفاده از تشک نامناسب

استفاده از تشک مناسب

در ابتدا باید بگوییم که یک فرد حدود نیمی از عمر خود را در خواب سپری می‌کند. متخصصان بر این باور هستند که کیفیت کالای خواب و بهره وری خواب شبانه می‌تواند برای سلامت جسمانی و حتی روانی ما بسیار اثرگذار باشد. اما استفاده از تشک نامناسب تخت خواب و یا عدم تعویض به موقع تشک های فرسوده، می تواند اثرات مثبت خواب شبانه را به اثرات منفی تبدیل کند.

عوامل مختلفی موجب می‌شوند که خواب شما کیفیت بهتری داشته باشد، انواع کالای خواب مانند تشک‌ یا بالش‌ می باشند. این تجهیزات اتاق خواب در صورت داشتن استانداردهای طبی می توانند کیفیت خواب شما را بهبود بخشیده و بسیاری از دردهای موجود در ناحیه گردن و کمر و انواع کسلی و کوفتگی عضلات را رفع کنند و یا در صورت نامناسب بودن، وضعیت را بدتر کنند.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با پیامدهای استفاده از تشک نامناسب در مجموعه کالای خواب خود آشنا کنیم. نحوه پشتیبانی تشک و فرم گیری آن با انحنای اندام برای کاهش فشار به بدن، مهم ترین ویژگی یک تشک خوب است. در صورتی که این ویژگی را در تشک خود پیدا نمی کنید، ممکن است مجبور شوید با مشکلات زیر دست و پنجه نرم کنید.

افزایش میزان حس خواب آلودگی از پیامد‌های استفاده از تشک نامناسب است

باید به شما بگوییم که با کاهش کیفیت خواب احساس خستگی و خواب آلودگی در شما افزایش می‌یابد و این اولین پیامد استفاده از تشک نامناسب و یا می تواند از عوارض خوابیدن روی زمین بدون تخت خواب است. اگر تشک شما استاندارد نباشد، شما خوابی لذت بخش و کامل را تجربه نخواهید کرد. افرادی که در طول روز بی حوصله یا کلافه هستند معمولا از خواب کافی و مفید بی بهره هستند. این نکته را باید به شما یادآوری کنیم که احساس خواب آلودگی  در هنگام بعد از ظهر یا عصر طبیعی است. آنچه که نشان می‌دهد خواب شما کیفیت مطلوبی ندارد احساس خواب آلودگی زودرس و شدید است. تشک مناسب و استاندارد خوابی کافی و مفید را برای شما به ارمغان می آورد.

خواب آلودگی ناشی از عدم داشتن کیفیت خواب

یکی از پیامدهای منفی احساس خواب آلودگی در طول روز است.

افزایش کمر درد و فشار به مفاصل از دیگر پیامد‌های استفاده از تشک نامناسب است.

کمر درد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از  آسیب های فیزیکی گرفته تا مشکلات مفصلی می‌توانند موجب ایجاد درد در این ناحیه شوند. تشک‌های نامناسب در هنگام خواب و استراحت فشارهای بسیاری بر روی کمر و گردن شما وارد می‌کنند. بهتر است بدانید که تشک غیر استاندارد یکی از دلایل اصلی کمر درد به حساب می‌آید.

تشک نامناسب پشتیبانی لازم از کمر و گردن را ندارد و نمی تواند به خوبی با انحنای بدن فرم بگیرد، در نتیجه تمام سطح بدن را نمی پوشاند و باعث فشار مضاعف به بدن و بهم ریختن تراز ستون فقرات می شود. این فشار به مرور زمان باعث کمر درد و در مواردی باعث بد فرم شدن استایل بدن و گودی کمر نیز خواهد شد. استفاده از یک تشک طبی از تولیدی صنایع کالای خواب معتبر می تواند از این مشکلات جسمی پیشگیری کند.

کمر درد ناشی از استفاده از تشک نامناسب

استفاده از تشک نامناسب موجب بروز کمر درد می‌شود.

چنانچه از درد کمر یا مفاصل رنج می برید، مقاله بهترین تشک برای کمر درد را مطالعه کنید.

افزایش وزن در اثر کمبود خواب

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یکی از عوارض کمبود خواب افزایش وزن و چاقی است؟ افرادی که خواب مفید ندارند یا در طول شب بارها از خواب بیدار می‌شوند، بیش از سایر همسالان خود به چاقی مبتلا می‌شوند. خواب آلودگی و کمبود انرژی سبب پرخوری و افزایش وزن می‌شود. تشک مناسب به شما کمک می‌کند تا حداکثر در مدت زمان 30 دقیقه به خواب بروید و این یعنی یک خواب با کیفیت که می‌تواند وزن شما را کنترل کند. اگر از کیفیت خواب خود رضایت ندارید بی هیچ شک و تردیدی تشک خود را تعویض کنید.

بهترین برند های تشک طبی که قابلیت گردش هوای مناسب و دفع الکتریسیته ساکن بدن را دارند، می توانند راحتی و آرامش خواب را به شما هدیه دهند و کیفیت خواب را بهبود بخشند.

چاقی و اضافه وزن به علت کالای خواب بی کیفیت

تشک نا مناسب در افزایش وزن نیز اثر گذار است.

تحیریک ریه و گلو به دلیل وجود ذرات گرد و غبار در کالای خواب نامناسب

هرچه تشک شما غیر استاندارد و قدیمی‌تر باشد احتمال وجود گرد و غبار و انواع میکروب در آن بیشتر است. در حقیقت تشک‌های غیر استاندارد پناهگاه بسیا خوبی برای انواع باکتری‌ها هستند. وجود گرد و غبار در تشک موجب بروز بیماری های پوستی و تنفسی نظیر: اگزما، آسم و گلو درد می‌شود. اگر تشک و بالش شما قدیمی و نامناسب است همین حالا به فکر تعویض آن باشید.

مشکلات تنفسی به علت داشتن بستر نامناسب خواب

بسیاری از مشکلات تنفسی در اثر استفاده از تشک نامناسب ایجاد می‌شوند

تشک نامناسب موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

از پیامدهای استفاده از تشک نامناسب در تخت خواب خود می‌تواند کاهش ایمنی بدن در برابر بیماری‌های مختلف باشد. با استفاده از تشک نامناسب و کمبود خواب مفید بدن شما مقاومت خود را در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها از دست می‌دهد. با اطمینان می‌گوییم که پیامدهای استفاده از یک تشک بی کیفیت و غیر استاندارد بر روی سلامت جسمانی و روحی شما بی شمار است.

خطر بیماری و ضعف سیستم ایمنی با تشک بی کیفیت

اگر خواب کافی نداشته باشید سیستم ایمنی شما ضعیف می‌شود.

بروز مشکلات قلبی

انتخاب یک تشک طبی مناسب برای مقابله با  مشکلات قلبی ضروری است.  افرادی که دچار کم خوابی و شب بیداری هستند 48 درصد بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. حالا خوب می‌دانید که استفاده از یک تشک بی کیفیت نه تنها لذت یک خواب دلنشین را از شما می‌گیرد بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز افزایش می‌دهد. این تمام ماجرا نیست، محرومیت از خواب کافی و مفید خطر ابتلا به سکته مغزی و فشار خون بالا را نیز افزایش می‌دهد. تعویض تشک و بالا بردن کیفیت خواب، شما را از بیماری‌های متعددی دور می‌کند.

امکان شیوع بیماری قلبی با خواب ناسالم

تشک‌های استاندار می‌توانند بیماری‌های قلبی را تشدید کنند.

ایجاد حواس پرتی و کندی حافظه

در رابطه با مشکلات و اختلالات ناشی از کمبود خواب روی کالای خواب بی کیفیت سخنان بسیاری گفتیم. یکی دیگر از عوارض کمبود خواب شبانه، عملکرد ضعیف و کند حافظه در طول روز است. کمبود خواب یکی از مهم‌ترین دلایل حواس پرتی و عدم تمرکز است. با انتخاب تشک مناسب این گونه از مشکلات به سادگی رفع خواهند شد.

حواس پرتی و استرس با خواب بی کیفیت

عدم تمرکز و حواس پرتی یکی از پیامد‌های تشک غیر استاندارد است.

پیری زودرس یکی دیگر از پیامدهای استفاده از تشک نامناسب است

شما نیز قطعا می‌دانید که اگر یک شب خواب مفید نداشته باشید روز بعد پوست صورت شما شادابی خود را از دست می‌دهد. تشک نامناسبی که کیفیت خواب را کاهش داده و محیط خوبی برای رشد انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌باشد به پوست صورت شما آسیب می‌رساند. آسیب‌های وارد شده به پوست شما در گذشت زمان کوتاهی موجب پیری پوست می‌شوند.

پیری زودرس

از پیامدهای مهم تشک‌های نامناسب پیری زودرس است

ایجاد مشکلات و دردهای مفصلی

یکی دیگر از مشکلاتی که تشک‌های نامناسب برای شما ایجاد می‌کنند، درد‌های مفصلی است. تشک‌های غیر استنادارد به نواحی مختلف بدن شما از جمله: دنبالچه، شانه‌ها و بازو‌ها فشارهای بسیاری وارد می‌کنند که این فشار‌ها با گذشت زمان تبدیل به مشکلات و درد‌های مفصلی می‌شوند. بنابراین در انتخاب و خرید انواع تشک مناسب دقت فراوانی داشته باشید.

درد مفصل

درد های متعدد در مفاصل

توصیه‌های مهم گروه ژرمن کالا در رابطه با انتخاب تشک استاندارد

با توجه به موارد گفته شده در رابطه با مشکلاتی که تشک‌های غیر استاندارد برای سلامتی شما ایجاد می‌کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب یک تشک طبی عالی از برند‌‌های معتبر مانند دانلوپیلو از کشور آلمان، کیفیت خواب خود را افزایش دهید. خواب کافی و  مفید سلامت روح و روان شما را تضمین می‌کند. در پایان این مقاله به شما توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های تشک طبی این مقاله را مطالعه کنید و با اگاهی کامل خرید کنید.

تشک دانلوپیلو

تشک دانلوپیلو از کیفیت بسیاری مطلوبی برخوردار است.

در نهایت برای جلوگیری از بروز هر یک از عوامل فوق و رفع تهدید سلامت روحی و جسمی، به فکر بروز رسانی کالای خواب خود باشید. اینجا در فروشگاه ژرمن کالا می توانید بهترین انواع کالای خواب از جمله انواع تشک طبی را خریداری کنید. تمامی تشک و بالش های طبی از برند خارجی محبوب دانلوپیلو آلمان می باشد.

تشک طبی

مشاهده لیست قیمت تشک طبی ژرمن کالا

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.