خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات حمام و سرویس بهداشتی » چگونه کاشی‌های کهنه خانه را نو کنیم؟

چگونه کاشی‌های کهنه خانه را نو کنیم؟

نو کردن کاشی های کهنه

کاشی‌های آشپزخانه، حمام و دستشویی از مهم‌ترین جنبه‌های زیبایی و نظافت خانه هستند. تا زمانی که سالم و براق هستند، نور را بهتر منعکس می‌کنند و بهداشتی تر به نظر می‌آیند اما اگر کهنه شوند، کدر و کثیف دیده می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که چقدر آن‌ها را بشویید! هزینه تعویض کاشی‌ها هم که با اوضاع اقتصادی موجود برای همه مردم به‌صرفه نیست! در نتیجه ما چند راهکار ساده و کم هزینه برای نو نوار کردن کاشی ها و سرامیک های دیوار آشپزخانه، حمام و دستشویی به شما ارائه می دهیم.

پس چگونه می‌توانید مشکل کاشی‌های کهنه را حل کنید؟

خبر خوب اینکه راه‌های ارزان‌تر و تمیزتری وجود دارند که شما می‌توانید خودتان در کمترین زمان ممکن و با کمترین بودجه، کاشی‌های کهنه را در آستانه سال جدید، نو کنید!
در این مقاله ما به معرفی ۴ راه آسان و سریع برای نو کردن کاشی‌های کهنه می‌پردازیم.

نو و زیبا شدن کاشی ها با برچسب

استیکر و برچسب کاشی

استیکرهای کاغذی یا پلاستیکی، ارزان‌ترین، آسان‌ترین و تمیزترین راه برای پوشاندن کاشی‌های قدیمی هستند. برچسب کاشی در طرح‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند که با توجه به دکوراسیون آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی خود می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید. فقط باید ابعاد کاشی و استیکر را در نظر بگیرید. تنها عیب استیکر های کاغذی این است که در حمام و دستشویی قابل استفاده نیستند! اما برچسب های زیبای پلاستیکی را به راحتی می توان همه جا استفاده کرد.

رنگ کردن کاشی‌

در این راه فقط باید هزینه خرید رنگ‌ها را پرداخت کنید و خودتان رنگ‌آمیزی کاشی و سرامیک را انجام دهید که با وجود ابزارهای نقاشی و قلم‌های رولی کار بسیار آسانی است. در انتخاب رنگ باید دقت کنید که رنگ براق و قابل شستشو بگیرید که در مقابل رطوبت هم مقاوم باشد که معمولاً در انواع اپوکسی و آکریلیک در بازار موجود است؛ و البته با توجه به پالت رنگی طراحی داخلی خانه، رنگ مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از کاشی آلومینیومی چسب‌دار

این روش نسبت به دو روش اول هزینه بیشتری دارد چراکه باید کاشی‌های آلومینیومی یا شیشه‌ای خریداری کنید اما در مقایسه با برداشتن کاشی‌های قدیمی و تعمیرات، هنوز به‌صرفه‌تر و بی‌دردسرتر است! این کاشی‌ها در سایزها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند که قابل شستشو هستند و در مقابل رطوبت هم مقاوم‌اند. چسب مخصوص به خود دارند که روی کاشی کهنه می‌چسبد. فقط باید در چیدمان کاشی‌های جدید دقت کنید تا کاملاً یکدست در جای خود قرار بگیرند.

کاشی آلومینیومی چسب‌دار

نصب کاشی جدید روی کاشی قدیمی

روش آخر پرهزینه‌ترین و وقت‌گیرترین روش این لیست است چراکه درهرحال باید کاشی‌های نو را بخرید اما آن‌ها را روی همان کاشی‌های قدیمی می‌چسبانید و در عوض هزینه کندن کاشی قدیمی و بنایی را نخواهید داشت! نکته مهم این است که از محکم بودن کاشی‌های قدیمی بر روی دیوار اطمینان حاصل کنید سپس از چسب کاشی خمیری استفاده کنید تا کاشی‌های جدید را بچسبانید. این چسب مخصوص کاشی است که در کاشی‌کاری بر روی هر سطحی مانند دیوار گچی و سیمانی استفاده می‌شود.

در این روش باید دقت بیشتری هم در نصب کاشی‌ها داشته باشید تا کاملاً مرتب و هماهنگ ردیف شوند وگرنه کندن چسب کاشی، ‌کار سختی خواهد بود. البته از همان ابتدا می‌توانید از کاشی‌کار هم کمک بگیرید که در نهایت منفعت شما در این پروژه بابت عدم برداشتن کاشی‌های قدیمی و گردوخاک حاصله است که مطلوب هیچ‌کس نیست و درهرحال شما برنده‌اید.

با برچسب کاشی از فروشگاه ژرمن کالا یک ابزار ارزان قیمت برای شکوفا شدن کاشی های خود تهیه کنید. بهترین ها را برای دکوراسیون زیبا در لوازم حمام و سرویس بهداشتی و همچنین لوازم آشپزخانه استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی ما

در چه مکان هایی می توان از برچسب کاشی استفاده کرد

موارد استفاده از برچسب کاشی

استفاده از برچسب کاشی در دکوراسیون مدرن و طراحی‌های خانه‌های جدید جای خود را باز کرده است. اما برخلاف تصور عموم استفاده از این برچسب‌ها یا در اصطلاح عمومی؛ استیکر، تنها خاص خانه‌های جدید نیست. خانه‌های قدیمی یا در حال نوسازی نیز در جای جای منزل نیاز به برچسب داشته تا زیبایی یا کارایی از دست رفته خود را بازیابند. در این مطلب موارد ضروری استفاده از برچسب کاشی را به شما یادآور خواهیم شد و درباره هر مورد نکات مهمی را آموزش خواهیم داد. اگر از ظاهر بخش‌هایی از خانه‌تان راضی نیستید و یا هنوز برای بازسازی کامل آن‌ها آمادگی ندارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. ممکن است پاسخ برخی از سوالاتتان در اینجا باشد.

ادامه مطلب

 

راهنمای نصب برچسب کاشی

راهنمای نصب برچسب کاشی

نصب برچسب کاشی شاید برای برخی از افراد جز کارهای چالش برانگیز باشد. استرس کاری که در طول زندگی کمتر انجام داده‌اید باعث کاهش کیفیت نتیجه نهایی خواهد شد. این در حالی است که نصب برچسب کاشی آسان تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. فقط کافی است چند نکته را برای اجرای بهتر آن در نظر یگیرید. چسباندن برچسب کاشی می‌تواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد اما معمولا جز کارهای پرتکرار برای افراد مختلف نیست.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.