خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات آشپزخانه » انواع قالب مناسب پخت کیک

انواع قالب مناسب پخت کیک

انواع قالب پخت کیک

برای آن که کیک و شیرینی شما، قوام، طعم و ظاهر مناسبی داشته باشد، انتخاب درست ظرف پخت کیک بسیار ضروری است. ظروف پخت و پز در طرح ها و شکل های گوناگون تولید و در بازار عرضه می شوند به همین دلیل انتخاب ظرف مناسب برای پخت کیک کار آسانی نخواهد بود. برای کمک به شما در انتخاب ظرف پخت کیک، در زیر اطلاعاتی را درباره انواع ظروف و قالب های پختن و تهیه کیک و کاربردهای آن آماده کرده ایم. 

شما می توانید مجموعه کاملی از ظروف پخت و پز مانند ظرف پخت کیک، قالب کیک، ظرف تفلون، قیف خامه زن و… را از مجموعه لوازم آشپزخانه و ابزار آشپزی ما تهیه کنید.

انواع ظروف پخت کیک

قالب ساده کیک 

قالب ساده کیک رایج ترین قالب برای تهیه کیک است. این قالب های ساده کیک معمولاً به شکل مربع، مستطیل یا دایره بوده و مناسب برای پخت کیک های مختلف هستند. این قالب های ساده با یک کفی مسطح و دیواره نسبتا بلند طراحی و ساخته می شوند. از آنجا که این قالب ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند، گزینه مناسبی برای تهیه کیک های خانگی و نیز کیک های عروسی هستند. 

قالب طرح دار 

قالب های طرح دار در اشکال و طرح های منحصر به فرد مانند قلب، الماس، گل و… تولید می شوند. این ظروف پخت کیک معمولا گوشه های زیادی دارند بنابراین حتما قبل از پخت شیرینی و کیک، اطراف آن را به طور کامل چرب کنید تا پس از پخت، کیک به راحتی از قالب جدا شود. 

قالب مافین

این نوع قالب های کیک به شما این امکان را می دهد که تعداد زیادی مافین و یا کاپ کیک تهیه کنید. ظروف پخت کیک مافین کیک در طرح ها و شکل های مختلفی مانند دایره، مربع و… تولید شده، و برای پخت کیک های کوچک به شکل دایره و مربع بسیار مناسب هستند. این نوع قالب های کیک معمولا شش و یا دوازده تایی هستند، اما در اندازه های کوچکتر و یا بزرگتر نیز تولید می شوند. می توانید خمیر را به طور مستقیم روی قالب کیک بریزید اما بیشتر شیرینی پزها از قالب های کاغذی استفاده می کنند.

قالب شیرینی پزی

قالب یا سینی شیرینی پزی به اندازه سایر ظروف پخت کیک عمیق نیستند و عمق کمی دارند. از آنها برای پخت کیک های ورقه ای و شیرینی و یا نان استفاده می شود. برخی از تولید کنندگان و نانوایان به آن سینی رولت نیز می گویند. این قالب ها برای تهیه کیک های نازک ایده آل هستند. حتما در هنگام پخت از آسترهای کاغذی و کاغذهای مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید این کاغذ ها مانع از چسبیدن کیک شما به قالب می شود. 

قالب میان تهی کیک

قالب کیک میان تهی برای ساخت کیک های حلقه ای بسیار مناسب است. کیک ها به صورت وارونه در تابه پخته و پس از خنک شدن، قالب برگردانده و کیک جدا می شود. معمولاً از قالب کیک میان تهی با کفی گنبدی برای تهیه کیک گرد و از قالب با کفی طرح دار برای پخت کیک با طرح های پیچیده تر استفاده می شود. حفره قرار گرفته در مرکز قالب کیک میان تهی، باعث می شود کیک ها سریعتر و یکدست تر از سایر کیک ها پخته شوند. 

قالب کیک کمربندی

بدنه و دیواره قالب های کمربندی جدا از هم بوده و بدنه آن با یک گیره بسته می شوند. پس از خنک شدن کیک، به آسانی گیره را باز کنید تا دو طرف قالب باز شود. می توانید از کفی قالب برای سرو کیک استفاده کنید و یا کیک را به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید. این نوع قالب برای پخت چیز کیک و یا کیک هایی که به دلیل بافت نرمشان به راحتی از قالب جدا نمی شوند، مناسب است. 

قالب کیک سیلیکونی

قالب پخت کیک سیلیکونی از جنس سیلیکون ساخته شده، بنابراین انعطاف پذیر هستند. این امر باعث می شود تا کیک به آسانی قالب جدا شود. این نوع قالب از سیلیکون سازگار با فر ساخته شده اند بنابراین برخلاف قالب های دیگر، نیاز به چرب کردن ندارند. با این وجود ممکن است لازم باشد برای تهیه بعضی از کیک ها قالب را چرب کنید.

امیدواریم این بار که تصمیم به پخت دسری جدید برای خود و خانواده تان گرفتید، این مقاله به شما در انتخاب قالب مناسب کمک کند. به یاد داشته باشید حتی کیک آماده شده طبق یک دستور پخت دقیق را نیز می توان با پختن در قالبی نامناسب خراب کرد. بنابراین مهم است که بدانید از چه قالبی برای تهیه کیک خود استفاده کنید.

 

مقالات پیشنهادی ما

وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس

وسایل آشپزخانه عروس

وسایل-مورد-نیاز-آشپزخانه-عروس-

هنگام انتخاب لوازم آشپزخانه، به ویژه وسایل آشپزخانه عروس باید به نکات مختلفی مانند اندازه، رنگ، و جنس دکوراسیون و نیز بودجه توجه داشته باشیم. از دیرباز طیف وسیعی از وسایل آشپزخانه در رنگ ها و جنس های متفاوت، توسط شرکت های صاحب نام مختلفی ارائه شده است. انتخاب وسایل موردنیاز، در میان این انبوه لوازم آشپزخانه کار آسانی نبوده و مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است.

ادامه مطلب

 

راهنمای خرید اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید اینترنتی

خرید اینترنتی در تمام جهان و با کمی تاخیر در ایران جای خود را باز کرده است. تغییرات رفتار مشتری در سال‌های اخیر، دگرگونی های زیادی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده و خواهد کرد. این یک مسیر ناگزیر برای تمامی کسب و کارها در جهان است. از طرفی زندگی مدرن نیز دسته های بزرگتری از مردم را به خرید اینترنتی سوق می‌دهد.

ادامه مطلب

 

بهترین خردکن و آسیاب چه ویژگی دارد؟

بهترین خرد کن و آسیاب کن

بهترین خردکن ها و آسیاب ها دقیقا برای همان کاری طراحی شده اند که از نامشان پیداست، خرد و آسیاب کردن مواد غذایی و سبزیجات. اگر قصد پخت غذایی را دارید که نیاز به خرد کردن مواد مختلف دارد و یا می خواهید قهوه، ادویه جات و طعم دهنده های مختلف را پیش از استفاده آسیاب کنید، یک دستگاه خردکن و یا آسیاب می تواند با سریع تر کردن این امور، در وقت شما صرفه جویی کند و یک ابزار آشپزی عالی برای آشپزخانه شما باشد.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.