لوازم دکوراتیو

تزئین و دکوراسیون منزل، اتاق خواب و محل کار چیزی نیست که از توجه کسی بدور باشد. با لوازم ساده و مرتب کردن وسایل شاید بتوان تا حدی به سبک مورد علاقه خود نزدیک شد؛ اما آنچه که واقعا در پیاده سازی هنر دکوراتیو می خواهید با دست خالی میسر نمی شود. قطعا وسایل تزئینی تحت عنوان لوازم دکوراتیو پایه و اساس یک دکوراسیون اصولی و طراحی زیبای دیواری یا رومیزی است.

البته نگران نباشید، برای شروع نیاز به هزینه های بالا در فرایند دکوراتیو ندارید، میتوانید با چند قاب عکس شیک، ساعت مدرن، شمع و جاشمعی به همراه آینه و گلدان شروع کنید. البته لوازم دکوراتیو برای یک دکوراسیون همیشگی منزل و یا دکوراتیو محلی برای برگزاری جشن های مختلف، متفاوت است و قطعا تجهیزات تزئینی خاص خود را دارد.

دکوراتیو چیست و چه لوازمی نیاز دارد؟

دکوراتیو نوعی معماری و طراحی داخلی است که با تغییر در دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل تزیینی، فضایی دلنشین و البته کاربردی به وجود می‌آورد. از هنر دکوراتیو در دکوراسیون هال و پذیرایی، اتاق خواب و محل کار استفاده می شود و می توان این وسایل تزیینی را روی دیوار، میز، اپن آشپزخانه، کمد و یا اطراف تلوزیون آرایش کرد.

مهم ترین لوازمی که در دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد؛ آینه دکوراتیو، ساعت های تزیینی، قاب عکس ها، چراغ های دکوری، شمع و جاشمعی، گلو گلدان، آویز و پادری ها و دیگر وسایل تزیینی مشابه است که اینجا می توانید بیابید.

دکوراتیو؛ بازی با لوازم تزئینی برای آرایش یک فضای بی نظیر

دکوراتیو بین طراحان داخلی و هر آن کس که به زیبایی محیط اهمیت میدهد قابل توجه است. چرا که احساسات افراد را مطرح می‌کند و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها را نشان می‌دهد. هنر دکوراتیو یا هنر تزیینی به طراحی و تولید وسایل و لوازم کاربردی در معماری دکوراتیو می‌پردازد.

در بحث دکوراسیون منزل هنر دکوراتیو شامل دو بخش تقسیم می شود:

  • دکوراسیون ثابت؛ مثل کاغذ دیواری، سرامیک، سنگ، دیوار دکوراتیو، شیشه و سایر موارد ثابت منزل.
  • دکوراسیون با قابلیت جابه جایی؛ مثل آیینه، شمع و شمعدان، ریسه های نوری، ساعت دیواری، رومیزی ، گل و گلدان ، قاب عکس، چراغ و نورپردازی و دیگر وسایل مربوط به انچه که به عنوان دکوری در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار میگیرد.

برای دکوراتیو، چه لوازمی به نتیجه نهایی دکوراسیون کمک می کنند؟

آینه؛ نقش اساسی در دکوراسیون

آینه وسیله ای است که برای ما ایرانیان تقدس خاصی دارد و نماد پاکی و روشنی و زلالی است و همانطور که میدانید در مهم ترین عید باستانی ما یعنی نوروز استفاده میشود و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کاربرد آنها محیط را روشن و تجملاتی کرده و به آن روح می بخشد. استفاده از آینه و شیشه در طراحی داخلی کاری منحصر به فرد و مجذوب کننده است. هنر آینه کاری امروزه با عنوان آینه دکوراتیو شناخته می‌شود و در سبک‌های مختلف و با توجه به موقعیت کاربری و دکوراسیون منزل وجود دارند.
آینه‌های دکوراتیو به بزرگ جلوه دادن خانه‌های کوچک کمک می‌کند. بازتاب نور و ایجاد روشنایی بیشتر در فضای منزل را به همراه دارد. این کالای دکوری، به‌عنوان بخشی از دکوراسیون منزل، می‌تواند در ورودی سالن، نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب و اتاق کودک، نقش خود را به خوبی بازی میکند.

شمع و شمعدان؛ از لوازم رمانتیک دکوراتیو

استفاده از شمع در خانه صمیمیت ایجاد می کند و به حال و هوای اتاق انرژی می بخشد و باعث می شود علاوه بر افراد خانه،مهمانان حس خوشایندی را تجربه کنند.یک شمع با چیدمان دلپذیر فقط با لوازم جانبی مناسب، می تواند ظاهر هر قسمت از خانه شما را تغییر دهد. اتاق دارای شمع به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل شماست.

شمع ها را دور از دریچه های هوا قرار دهید. شمع ها را داخل فانوس ها و یا آنها را روی میز قرار دهید. از جا شمعی های تزئینی برای هماهنگی با دکوراسیون منزل یا محل کار خود خود استفاده کنید. اگر فضای پیشخوان محدودی دارید، از شمع های کوچکتر، پراکنده یا وارمر استفاده کنید.

گل و گلدان؛ بازیکن اصلی در تمام تزئینی ها

گل ها به روحتان تازگی می بخشد. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم که یک رنگ کوچک می تواند راه درازی داشته باشد. قرار دادن گل‌ها در اطراف اتاقی که می‌توانید آن‌ها را ببینید، این توانایی را دارد که خلق و خوی شما را بهتر کند و همچنین به شما در ارتباط بهتر با افراد دیگر کمک کند. مطالعات نشان داده کسانی که گل‌ در محیط خود قرار داده‌اند که می‌توانند آن‌ها را به صورت روزانه مشاهده کنند ، خلق و خوی بهتری نسبت به سایر افراد دارند.

نکته مهم در مورد استفاده از گل و گلدان در دکوراتیو منزل این است که آنها نمونه های مختلفی دارند که با انتخاب هر یک از آنها بخشی از شخصیت خود را بروز داده اید. امروزه از گلهای مصنوعی برای تزئین منازل استفاده میشود و این تئوری که انرژی منفی دارند کاملا منسوخ شده و همانطور که مسلم است رنگ و تازگی به محیط شما می بخشد و مهمانان شما را به تمجید از منزل شما وا میدارد.

قاب عکس؛ ابزار خلق رویداد های دیواری در دکوراتیو

قاب های عکس همیشه جای خود را در دکوراسیون منازل و سایر محیط ها حفظ کرده اند. قاب عکس دو ویژگی اساسی است:

  • یکی اجازه نمیدهد خاطره هایمان را فراموش کنیم؛
  • دوم این که نقاشی و آثار هنری را به نمایش میگذارند و تاثیر به سزاییی در دکوراسیون منزل و محل کار ما دارد و مدام زیبایی را به ما یادآور میشوند.

چراغ و نورپردازی؛ دگرگون ساز نمای دکوراسیون

با نورپردازی اصولی مبلمان اتاق نشیمن شما و سایر اکسسوری منزل بسیار متفاوت به نظر برسد. جایی که چراغ‌ها را قرار می‌دهید، می‌تواند حس کل دکوراتیو و تزئیناتی های منزل را تغییر دهد. نورهایی که از دیوارها منعکس می شوند می توانند اتاق را بزرگتر نشان دهند. از طرف دیگر نور جهت دار می تواند رنگ دیوارها را ملایم کند.

در بین چراغ ها، از چراغ خواب غافل نشوید. چراغ خواب علاوه بر اینکه از ملزومات هر اتاق خوابی هستند حسی از زیبایی و دلنشینی می بخشد که مطالعه قبل از خواب را برای شما لذت بخش و خواب ارامی را به ارمغان آورده و نقش اساسی در دکوراسیون اتاق خواب بازی می کند.

لامپ های رشته ای درخشش گرمی از خود می‌تابند که رنگ‌های نارنجی و قرمز را در حالی که رنگ‌های سردتر را بی‌صدا می‌کنند، به نمایش می‌گذارند. این لامپ ها نور صاف و خنکی می دهند. ریسه های تزیینی نوری یک نوار طولانی هستند که در متراژ و ابعاد مختلف خریداری می شوند و به اندازه کافی باریک اند که در تمام محیط ها مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از این ریسه های نور، می تواند نمای دکوراسیون شما را جلا بخشد.

اهمیت دکوراتیو و خرید لوازم تزئینی چیست؟

دکوراتیو یا هنر چیدمان تزئینی جای خود را در زندگی مردم باز کرده است و علت آن را هم می‌توان در تغییر شیوه زندگی مردم جستجو کرد. ساختمان‌های تازه و منازل آپارتمانی فرصتی خاص برای استفاده از لوازم دکوری به وجود آورده‌اند. از طرفی، با حذف باغچه، فضای سبز و حیاط از خانه‌ها، تنوع و سرگرمی‌های معمول خانواده‌ها،کم شده است! پر کردن جای خالی این موارد، عملا هنرهایی مانند دکوراسیون و چیدمان داخلی ساختمان را می‌طلبد.

به کار بردن حتی یک وسیله کوچک دکوری تاثیر بسزایی بر روح و روان افراد میگذارد. اغلب افراد به چیدمان محیط کار و زندگی خود حساس هستند و به داشتن تنوع در اطراف خود علاقمندند.

البته میزان این حساسیت و علاقه در افراد مختلف با هم متفاوت است. اما کمتر کسی را می‌توان پجست که نسبت به وسایل دکوری و لوازم موجود در محیط اطراف خود کاملا بی‌تفاوت باشد. سنت خانه‌تکانی‌های فصلی و مناسبتی و جابجایی وسایل نمونه‌هایی از این واکنش‌ها هستند. هنر دکوراتیو با بکارگیری درست وسایل دکوری، فضای مورد استفاده برای کار و زندگی را دلنشین، مفید و کاربردی می‌نماید. و این تغییر چیدمان، ذهن و چشم را از یکنواختی رها و محیط را از حالت تکراری و خسته کننده خارج می‌کند.

دکوراسیون های خاص برای ایام خاص مانند دکوراتیو روز مادر و پدر، دکوراتیو عید نوروز و همچنین انواع ایده های برای دکوراسیون جشن های مختلف ایرانی و خارجی وجود دارد که می توانید جشن خود را با آن ها رویایی کنید.

  • برندها


  • برندها

نمایش 1–32 از 170 نتیجه

برچسب_شیشه_و_کاشی_ برچسب_شیشه_و_کاشی_
برچسب_شیشه_و_کاشی_ برچسب_شیشه_و_کاشی_
برچسب_شیشه_و_کاشی_ برچسب_شیشه_و_کاشی_
برچسب_شیشه_و_کاشی_طرح_گل_شیپوری_ برچسب_شیشه_و_کاشی_طرح_گل_شیپوری_
برچسب تزئینی طرح عروس دریایی برچسب_تزئینی_آلمانی_
جاپنبه ای جاپنبه ای آلمانی
برچسب_شیشه_و_کاشی_طرح_سنگ_ برچسب_شیشه_و_کاشی_طرح_سنگ_
برچسب_شیشه_و_کاشی_حمام_
ارگانایزر لباس ارگانایزر لباس
استوپر_درب_آلمانی استوپر_در
بر_چسب_شیشه_و_کاشی_ بر_چسب_شیشه_و_کاشی_
برچسب_شیشه_و_کاشی_ونکو_ برچسب شیشه و کاشی بافت مربع
ارگانایزر سبز
ساعت_دیواری_آلمانی ساعت_دیواری_طرحدار
ساعت_دیواری_ونکو ساعت_دیواری_چوبی
جعبه لوازم آرایشی 6
جعبه آرایشی ونکو جعبه آرایشی
برچسب_تزئینی_شیشه_و_آینه_
برچسب_تزئینی_شیشه_و_آینه_
استیکر_گل_ استیکر وان 4عددی
آویز حوله قرمز آویز کلین ولکه
قلاب آویز خرسی
برچسب_تزیینی_آلمانی_ استیکر 4 عددی
برچسب کاشی خرچنگ استیکر آلمانی حمام
برچسب_تزئینی_شیشه_و_کاشی_کلین_ولکه_ استیکر تزئینی
پادری_میوش_سبز
قلاب آویز 1
پادری آلمانی طرح صدف پادری سورمه ای
پادری_حمام_خارجی
پادری سرخابی پادری صورتی
پادری طرح لیمو پادری طرح لیمو آلمانی
پادری دایره شکل پادری سبز آلمانی