خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » رابطه کالای خواب و خواب راحت

رابطه کالای خواب و خواب راحت

اهمیت-کالای-خواب-چگونه-خواب-راحتی-داشته-باشیم-

اینکه چرا ما به خواب احتیاج داریم کاملاً مشهود است، اما به نظر می رسد بسیاری از مردم اهمیت خواب را جدی نمی گیرند. شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه بسیاری از مردم به اندازه کافی نمی خوابند و یا از بی خوابی رنج می برند. کیفیت خواب مردم به مراتب کمتر از آن چیزی است که متخصصان بهداشت توصیه می کنند. برای بهتر شدن کیفیت خواب چه باید کرد؟   از جمله عواملی که باعث می شود خواب راحتی داشته باشیم، لحاف، بالش راحت و یک تشک باکیفیت است.

اگر مجموعه کالای خواب، یعنی لحاف، بالش و تشک به خوبی تمام بدن را هنگام خواب پوشش دهد، می توانیم خواب راحتی داشته باشیم. باید توجه کرد که کیفیت این کالاها مستقیما روی کیفیت خواب ما تاثیرگذار خواهد بود بنابراین لازم است این کالاها از کیفیت و دوام خوبی برخودرار باشند. پس کالاهای خواب خود را از مراکز معتبر خریداری کنید. برای راحتی و سرعت بیشتر می توانید از سایت های معتبر نسبت به خرید کالای خواب خود اقدام کنید.

تاثیر تشک و بالش در خواب آرام

انتخاب تشک برای تعداد افراد

تشک و بالش هر دو برای کیفیت خواب شما در شب مهم هستند، اما عملکردهای بسیار متفاوتی را ارائه می دهند. تشک شما به گونه‌ای طراحی شده است که کم و بیش از تمام بدن شما پشتیبانی کند. یک تشک استاندارد مانند تشک طبی، از نرمی کافی برای ایجاد احساس راحتی برخوردار بوده و در عین حال استحکام کافی را داراست تا شما بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید. تشک غیراستاندارد نه تنها خواب راحت را از شما خواهد گرفت بلکه موجب به وجود آمدن مشکلاتی می شود که پس از خواب و در طول روز نیز ادامه خواهد داشت.

بالش ها بطور خاص برای پشتیبانی از ناحیه سر، گردن و شانه شما طراحی شده اند. تشک ها مسطح هستند، اما ستون فقرات و گردن شما خمیده است، به این معنی که برای استراحت به حمایت بیشتری نیاز دارند. یک بالش خوب مانند بالش طبی، از سر و گردن شما پشتیبانی کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می آورد و احتمال بروز درد مزمن در این نواحی را کاهش می دهد. می توانید برای بهبود کیفیت خواب خود از چندین بالش استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید از یک بالش دوم برای حمایت از کمر خود استفاده کنید، یا یک بالش بین پاهای خود در هنگام خواب قرار دهید تا ستون فقرات را در تراز مناسب قرار دهد. 

مهم ترین عامل در ارائه خواب راحت و پشتیبانی از کمر و گردن برای حفظ سلامت جسمانی، تشک است. در نتیجه پیشنهاد می کنم حتما مقاله راهنمای خرید تشک را مطالعه کنید و بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید تا کیفیت خواب شما افزایش یابد.

راهنمای خرید تشک برای تخت

تاثیر پتو و لحاف در خواب آرام

لحاف از پتوها ضخیم تر هستند و از سه لایه که وسط آن پشم بوده ساخته شده اند. با اینکه ساختن آنها بسیار پر زحمت است، ولی زیبا و کاربردی هستند. لحاف مناسب می تواند به ایجاد یک فضای خواب نرم، دنج و راحت کمک کند و به شما امکان می دهد خواب راحتی داشته باشید. پتوها باریک تر بوده و فقط از یک تکه پارچه معمولاً از جنس پشم ساخته می شوند. ضخامت آن ها با مقدار پشم یا سایر مواد استفاده شده مشخص می شود.

پتو و لحاف در رنگ ها و طرح های زیادی ساخته و در بازار عرضه می شوند و با هر دکوراسیونی قابل انطباق هستند. علاوه بر اینکه کیفیت خواب شما را بهبود می دهند در زیبایی اتاق شما نیز تاثیر گذارند. 

چه زمانی تشک و بالشت خود را تعویض کنیم؟

اگر خواب راحتی ندارید مقصر می تواند بالش ، تشک شما یا هر دو باشد. بالش و تشک شما با گذشت زمان و در اثر استفاده طولانی مدت ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. در این صورت لازم است نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

اگر اغلب با درد گردن از خواب بیدار می شوید یا در طول روز احساس سفتی و گرفتگی در ناحیه گردن دارید، بهتر است به فکر خرید یک بالشت جدیدی باشید که بتواند در طول شب بهتر از سر و گردن شما پشتیبانی کند. در این صورت کمتر لازم است در طول شب برای درست کردن جای بالش و کم کردن فشار روی گردنتان از خواب بیدار شوید.   ممکن است از آن دسته افرادی باشید که تا مدتی پس از بیدار شدن از خواب، از کمر درد رنج می برند.

در این حالت ممکن است به این فکر کنید که این کمردرد، ناشی از افزایش سن و یا نشستن طولانی مدت هنگام کار روزانه است. کمتر کسی به این فکر می کند که تشک نامناسب می تواند دلیل این کمردرد باشد. یک تشک جدید و با کیفیت می تواند پایانی بر کمردرد شما باشد. برای تهیه کالای خواب با کیفیت می توانید به سایت ژرمن کالا مراجعه کنید. یک مجموعه کالا خواب جدید ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

تعجب نکنید! بله، طلای سفید. حتما عبارت طلای سیاه را که برای اشاره به نفت به کار می رود، شنیده اید. اما آیا می دانید اصطلاح طلای سفید برای چه ماده ای استفاده می شود؟ “لاتکس طبیعی”. بیایید با این ماده بیشتر آشنا شویم.

لاتکس طبیعی ماده سفید رنگی است که از درخت کائوچو استخراج می شود. به دلیل ظاهر شیری رنگ و ارزش کاربردی لاتکس، به آن طلای سفید نیز گفته می شود. لاتکس ترکیب پیچیده ای شامل پروتئین، آلکالوئید، نشاسته، شکر، رزین، روغن، جوهر مازو و صمغ است.

تشک طبی

تجربه یک خواب راحت بر روی طلای سفید

لاتکس به دلیل وجود رزین و صمغ، با قرار گرفتن در معرض هوا سفت می شود. این ویژگی برای ساخت مواد سخت و در عین حال انعطاف پذیر، برای داشتن خواب راحت، بسیار کاربردی است. یکی از موارد مصرف لاتکس طبیعی، ساخت کالای خواب از جمله تشک، بالش و… است. یکی از تولیدکنندگان مطرح کالای خواب لاتکس، برند آلمانی دانلو پیلو است. دانلو پیلو با بیش از ۸ دهه سابقه در زمینه تولید کالای خواب، از برندهای شناخته شده اروپایی محسوب می شود.

گرچه لاتکس به صورت صنعتی نیز تولید و استفاده می شود، اما دانلوپیلو همواره از لاتکس طبیعی برای ساخت محصولاتش استفاده کرده است. لاتکس طبیعی از استحکام بالاتری نسبت به لاتکس مصنوعی برخوردار بوده و از سوی دیگر دارای خواص ضد حساسیت است.

تجربه-یک-خواب-راحت-بر-روی-طلای-سفید-

چطور لاتکس طبیعی به یک کالای خواب تبدیل می شود؟

فرایند ساخت کالای خواب از لاتکس طبیعی، فرایندی طولانی است. ابتدا لاتکس مورد نیاز از مزارع درختان کائوچو استخراج شده و سپس در قالب های مورد نظر ریخته می شود. هر درخت کائوچو می تواند روزانه ۲۷ میلی لیتر لاتکس تولید کند. بنابراین ۵۰۰ روز طول می کشد که یک تک درخت کائوچو بتواند لاتکس لازم برای ساخت یک تشک را فراهم کند. در فرایند استخراج لاتکس، به درختان آسیبی وارد نمی شود بنابرین این درختان منبعی پایدار و تجدیدپذیر برای تهیه لاتکس طبیعی محسوب می شوند.

 

کالای خواب تهیه شده با لاتکس طبیعی چه مزایایی دارد؟

هایپوآلرژنیک

لاتکس طبیعی دارای خاصیت ضد آلرژی، آنتی باکتریال و ضد میکروبی است. بنابراین به صورت طبیعی در برابر هیره های گرد و غبار مقاوم بوده و ماده ی ایده آلی برای ساخت کالای خواب به ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی محسوب می شود.

تسکین فشار

لاتکس خصوصیات الاستیک دارد به این معنا که می تواند به سرعت خود را با وزن ها، شکل ها و حرکات مختلف تطبیق دهد. اگر در هنگام خواب مدام جا به جا می شوید، تشک لاتکس انتخاب مناسبی برای شما است و می تواند بدنتان را در حالات مختلف به خوبی پوشش داده و از فشار بر روی آن بکاهد.

بادوام

کالاهای خواب تهیه شده از لاتکس به صورت طبیعی مقاومت بالایی داشته و شکل شان را در طولانی مدت حفظ می کنند. به عنوان مثال در صورت استفاده درست، عمر متوسط یک تشک لاتکس دانلوپیلو ۱۵ سال است که بسیار بیشتر از تشک های متداول در بازار است.

سازگار با محیط زیست

از میان مواد مختلفی که در ساخت تشک ها استفاده می شود، لاتکس یکی از سازگارترین مواد با محیط زیست است. درختان کائوچو هر ساله بیش از ۹۰ میلیون تن کربن دی اکسید را به اکسیژن تبدیل می کنند.

دمای تنظیم شده 

حفره های تعبیه شده درون تشک های لاتکس دانلوپیلو امکان گردش هوا و تنظیم دما در هنگام خواب را فراهم می سازند. این ویژگی مانع ایجاد گرمای زیاد و تعریق به ویژه در فصول گرم سال می شود.

تجربه-یک-خواب-راحت-بر-روی-طلای-سفید-

آیا کالای خواب تهیه شده از لاتکس مقرون به صرفه است؟

کالاهای خواب تهیه شده از لاتکس، بسته به نوع و خصوصیاتشان قیمت های مختلفی دارند. گرچه این کالاها در مقایسه با مدل های استاندارد، قیمت بیشتری دارند اما توجه به این نکته ضروری است که طول عمر کالای خواب لاتکس بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. علاوه بر این، خصوصیات منحصر به فرد لاتکس طبیعی ارزش پرداخت این هزینه بیشتر را دارد.

تشک های استاندارد به آسانی هیره های گرد و غبار و باکتری ها را درون خود جمع می کنند. این امر می تواند خواب راحت را از افراد دارای آلرژی بگیرد. از آنجا که تشک های لاتکس، هایپوآلرژیک هستند، می توانند تمام این مشکلات را برطرف سازند.

یک سوم جمعیت بزرگسالان از مشکلات ناشی از کمردرد رنج می برند. خوابیدن بر روی تشک نامناسب می تواند کمردرد را افزایش دهد. تشک های لاتکس دانلوپیلو به طور کامل بدن را هنگام خواب پوشش داده و از فشار بر روی آن می کاهند.

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا تنها تنها وارد کننده مستقیم و بی واسطه کالای خواب دانلوپیلو در ایران است که مجموعه بزرگی از کالاهای خواب لاتکس را متناسب با نیازها و بودجه های مختلف عرضه می کند. برای بازدید و خرید از این مجموعه می توانید به سایت ژرمن کالا مراجعه نمایید.

 

خوابی که نیاز دارید در مقابل خوابی که می‌بینید (تحقیقات هاروارد)

طبق گفته بنیاد ملی خواب، دانش آموزان دبیرستانی (سنین 14 تا 17 سال) به حدود هشت تا 10 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. برای بزرگسالان جوان (18 تا 25 سال)، محدوده بین هفت تا نه ساعت نیاز است.

چگونه می دانید در این محدوده چقدر به خواب نیاز دارید؟

به گفته دکتر ادوارد پیس شات، دانشکده تابستانی هاروارد و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد و کارشناس خواب، شما می توانید به سادگی با مشاهده میزان خواب زمانی که نیازی به بیدار شدن ندارید، به این سوال پاسخ دهید.

«وقتی دو هفته در تعطیلات بودید، در آن هفته دوم چگونه می‌خوابید؟ چقدر میخوابی؟ پیس شات می‌گوید: اگر هشت یا نه ساعت می‌خوابید که دلیلی برای بلند شدن ندارید، به احتمال زیاد به آن مقدار یا نزدیک به آن مقدار خواب نیاز دارید.

با این حال، اکثر دانش آموزان بسیار کمتر از مقدار توصیه شده می خوابند.

70 تا 96 درصد از دانشجویان در هر هفته کمتر از 8 ساعت می خوابند. و بیش از نیمی از دانشجویان کالج کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند. اعداد برای دانش آموزان دبیرستانی مشابه است. 73 درصد دانش آموزان دبیرستانی بین هفت تا هفت ساعت و نیم می خوابند.

البته، بسیاری از دانش‌آموزان سعی می‌کنند با دیر خوابیدن در تعطیلات آخر هفته، خواب از دست رفته را جبران کنند. متأسفانه، این الگو نه سالم است و نه یک راه حل بلند مدت واقعی برای کمبود خواب.

و در مورد دانش آموزانی که می گویند فقط با چند ساعت خواب عملکرد بسیار خوبی دارند، چطور؟

افراد بسیار کمی هستند که به اصطلاح کم خواب باشند، افرادی که واقعاً به بیش از شش ساعت خواب نیاز ندارند. اما، تعداد افرادی که ادعا می‌کنند کوتاه‌خواب هستند، بسیار بیشتر از افراد کوتاه‌خواب واقعی هستند.»

عواقب کم خوابی

عواقب محرومیت از خواب نسبتاً به خوبی ثابت شده است، اما هنوز هم ممکن است تعجب آور باشد.

به عنوان مثال، آیا می دانستید که کم خوابی می تواند همان سطحی از اختلالات شناختی را ایجاد کند که نوشیدن الکل ایجاد می کند؟

بر اساس CDC، بیدار ماندن به مدت 18 ساعت می تواند تأثیری مشابه محتوای الکل خون (BAC) 0.05 درصد داشته باشد. بیدار ماندن به مدت 24 ساعت می تواند معادل BAC 0.10 درصد (بیشتر از حد قانونی 0.08 درصد) باشد.

و طبق تحقیقات AAA، رانندگی خواب‌آلود سالانه به طور متوسط ​​باعث 328000 تصادف وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده می‌شود. رانندگانی که کمتر از پنج ساعت در شب می خوابند، بیش از پنج برابر بیشتر از رانندگانی که هفت ساعت یا بیشتر می خوابند، در معرض تصادف هستند.

سایر علائم کمبود خواب مزمن عبارتند از:

  • خواب آلودگی و خستگی در طول روز
  • تحریک پذیری و کوتاهی مزاج
  • تغییرات خلق و خوی
  • مشکل در مقابله با استرس
  • مشکل در تمرکز، تمرکز و به خاطر سپردن
  • مه مغزی

در طولانی مدت، محرومیت مزمن از خواب می تواند تأثیر جدی بر سلامت جسمی و روانی شما بگذارد. به عنوان مثال، خواب ناکافی با افزایش وزن و چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

مقالات پیشنهادی ما

وسایل مورد نیاز برای خواب راحت

خواب راحت

درسته که زمان خواب ثابت و سلامت جسمی با برنامه ورزشی از الزامات خواب راحت و آرام است، اما! تاثیر کالای خواب و کیفیت آن اگر از این دو مورد بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. شاید از ساعت خواب خود را تنظیم کرده و به علاوه از مصرف الکل و کافئین هم خودداری کرده باشید؛ تبریک میگم واقعا در خواب راحت موثر هستند، اما! وقتی واقعاً به رختخواب می روید چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز دیگری می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید؟ چگونه بی خوابی و خواب آلودگی صبح روز بعد را از بین ببریم؟

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.