خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات آشپزخانه » زیباسازی میز آشپزخانه در 3 مرحله

زیباسازی میز آشپزخانه در 3 مرحله

زیبا سازی میز آشپزخانه

زیبایی میز آشپزخانه برای هر فرد یا خانواده ای مهم و ضروری به نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند میز آشپزخانه برای غذا خوری استفاده شود و یا آنقدر کوچک باشد که به عنوان محلی برای قرارگیری وسایل دم دستی و کوچک در نظر گرفته شود. زیبایی آن جز اولین چیزهایی است که به چشم می‌آید. میز، کنسول و یا شلف مخصوص وسایل بیشتر در خانه هایی با آشپزخانه فلت یا تخت مورد استفاده قرار می گیرد، گرچه که یک میز ناهارخوری امروزه در اکثر منازل وسیله ای ضروری به نظر می رسد. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه در 3 مرحله و با سه تکنیک ساده، زیبایی را به میز آشپزخانه خود هدیه دهید. این مقاله از بلاگ ژرمن کالا را حتما تا انتها مطالعه نمایید.

برخی از لوازم آشپزخانه به همراه لوازم دکوراتیو می توانند یک میز خارق العاده و بسیار شیک را خلق کنند. در ادامه نکات و لوازم لازم را معرفی می کنیم تا دکوراسیون آشپزخانه یا میز غذاخوری خود را به بهترین شکل ارایش کنید.

چرا زیبایی میز آشپزخانه ضروری است؟

شاید سوال بدیهی باشد اگر بخواهیم درباره زیبایی میز آشپزخانه و چرایی آن بپرسیم. اما واقعیت این است که زیبا سازی بخش های مختلف هر خانه ای از جهات مختلف مورد اهمیت است گرچه برخی اوقات به آن کمتر توجه میشود.

اولین و با اهمیت ترین نکته ای که  باید به خودمان گوشزد کنیم، این است که خانه هر فرد هر چقدر هم اجتماعی و پر رفت و آمد باشد، اصلی ترین مکان برای آرامش خود شخص و خانواده او است. پس هر کاری در درجه اول باید به این جمع خاص احساس شادی ببخشد. حسی از تعلق خاطر و زیبایی که هر یک از اعضا را برای زودتر به آن رسیدن و استراحت کردن در منزل ترغیب نماید. این نکته که کمتر به چشم می‌آید تاثیرات بسیار مهمی در روحیه افراد و در نتیجه ثبات خانواده دارد.

زیبایی خانه و اجزای آن، می‌تواند از بسیاری از بیماری های روحی نیز پیش‌گیری نماید. در زندگی شهرنشینی و مدرن امروزی که پر از مشغله ها و دردسرهای مختلف است، یک خانه زیبا بهترین چیزی است که می‌توانیم داشته باشیم. پس در 3 مرحله اولین چیزی که در آشپزخانه شما به چشم می آید، یعنی همان میز آشپزخانه را زیبا کنید.

میز آشپزخانه و رومیزی زیبا
یک نکته مهم درباره میز آشپزخانه

امروزه نشستن روی صندلی و پشت میز فقط به هنگام صرف غذا منحصر نشده است. در اکثر خانه‌ها غیر از صرف غذا، برای مواردی مانند وب‌گردی و یا کار با لپ‌تاپ، دورهمی خانوادگی و انجام تکالیف کودکان از میز و صندلی استفاده می‌شود. با توجه به کمبود فضا در اغلب خانه‌ها، برای همه این کارها از میز و صندلی ناهارخوری استفاده می‌شود.

بنابراین بیشتر خانواده‌ها به نسبت فضا و نوع استفاده‌شان از یکدست میز و صندلی ناهارخوری در خانه خود استفاده می‌کنند. حال اینکه بدانیم چه نوع میز و صندلی و با چه خصوصیاتی در فضای منزل باید استفاده شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مواردی مانند در نظر گرفتن فضای آشپزخانه و یا ناهارخوری و همچنین جنس و رنگ میز و صندلی ناهارخوری از آیتم است که می‌تواند در انتخاب درست به ما کمک کند.

مراحل زیبا سازی میز آشپزخانه

فرقی نمی‌کند شما یک میز قدیمی چوبی در منزل استفاده می‌کنید و یا از یک میز فلزی مدرن بهره می برید. مهم نیست یک میز آشپزخانه دو نفره برای خود تهیه کرده‌اید یا از میز بزرگ 8 نفره استفاده می‌کنید. این 3 نکته به شما برای زیباتر شدن آن ها کمک خواهد کرد.

جانمایی مناسب

هر وسیله ای، هر چقدر‌ هم که گران قیمت و نفیس باشد یا از بهترین متریال ها تهیه شده باشد، باز هم اگر در جای مناسب خود قرار نگیرد، حس خوبی به بیننده القا نخواهد کرد. جانمایی مناسب میز از اولین و مهمترین کارهایی است که در زمان قرار دادن آن در خانه یا آشپزخانه باید رعایت کنید. به یاد داشته باشید این امر در منازل مختلف با توجه به سبک و نکات مورد نظر در ساخت خانه از جمله نوع آشپزخانه و یا مساحت سالن، متفاوت خواهد بود.

پس نمی‌توانید مشابه هر مدل عکس ژورنالی یا یا آن‌طور که در منزل اطرافیان دیده‌اید آن را انتخاب کنید. اول از همه باید شرایط منزل خود را در نظر بگیرید.
یک میز 8 نفره بزرگ جایی در آشپزخانه های کوچک امروزی ندارد. علاوه بر نا‌متناسب بودن به لحاظ بصری و حتی در هنگام استفاده، یک عیب بزرگ در هنگام کار در آشپزخانه نیز به شمار می‌رود.

اگر یک میز چوبی کوچک دو نفره مستطیل یا مربع دارید، با تکیه دادن آن به دیوار می‌توانید از فضای بیشتری بهره ببرید؛ حال اگر میز گرد است، بهتر است در وسط محل استفاده قرار بگیرد.

یک میز 6 نفره دکور شده

رومیزی خود را انتخاب کنید

رومیزی برای میز آشپزخانه حکم لباس برای انسان را دارد. همانگونه که برای خود پیراهن مناسب انتخاب می کنید و سعی در آن دارید که هارمونی صحیحی به تیپ خود دهید، رومیزی نیز باید برای میز تهیه شود. در زمان خرید رومیزی حتما به هماهنگی رنگ و طرح آن با دیگر اجزای آشپزخانه و مهمتر از آن با تم و دکوراسیون منزل خود توجه نمایید.

وقت تهیه اکسسوری آشپزخانه است

اکسسوری فقط متعلق به مد و فشن نیست. یک گلدان کوچک، ست فنجان قهوه خوری و یا حتی نمکدان و فلفلدان چینی نیز می‌توانند اکسسوری آشپزخانه شما باشند. روی میز آشپزخانه را خالی نگذارید و از طرفی آن را با محل انبار اشتباه نگیرید. یک یا دو تکه از وسایل مختلف گفته شده، به شما در زیباتر نشان دادن میزتان، یاری خواهد کرد.

در این مطلب 3 نکته مهم برای زیباتر شدن میز آشپزخانه را برای شما گفتیم. برای مشاهده انواع لوازم ضروری منزل می‌توانید به وب سایت ژرمن کالا مراجعه نمایید. تنوع بالایی از لوازم آشپزخانه از معتبرترین برندهای خارجی با ضمانت وجود دارد که میتوانید مشاهده، مقایسه و به راحتی خریداری نمایید.

 

مقالات پیشنهادی ما

چطور آشپزخانه ای مرتب داشته باشیم

آشپزخانه مرتب

برای اغلب افراد یک آشپزخانه منظم، بیشتر آرزویی است که فقط ممکن است در روزهای بازنشستگی و پس از بزرگ شدن بچه ها قابل دستیابی باشد. فضای محدود برای لوازم آشپزخانه به ویژه در آپارتمان های کوچک امروزی، بزرگترین مشکلی است که افراد برای مرتب نگه داشتن این فضا با آن رو به رو هستند. بیشتر افراد ایده ای برای حل این مشکل ندارند. اما واقعیت این است که مرتب نگه داشتن و نظم دهی به وسایل قلب خانه تان، بدون صرف وقت و انرژی زیاد نیز ممکن است. لوازمی مانند انواع نگهدارنده ظروف، ارگانایزر برای کشو و کابینت و انواع گیره آویز می توانند راه حل شما باشند که در ادامه به صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب

 

وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس

وسایل آشپزخانه عروس

وسایل-مورد-نیاز-آشپزخانه-عروس-

هنگام انتخاب لوازم آشپزخانه، به ویژه وسایل آشپزخانه عروس باید به نکات مختلفی مانند اندازه، رنگ، و جنس دکوراسیون و نیز بودجه توجه داشته باشیم. از دیرباز طیف وسیعی از وسایل آشپزخانه در رنگ ها و جنس های متفاوت، توسط شرکت های صاحب نام مختلفی ارائه شده است. انتخاب وسایل موردنیاز، در میان این انبوه لوازم آشپزخانه کار آسانی نبوده و مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.