خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » سرویس خواب چیست و از چه چیز هایی تشکیل شده است؟

سرویس خواب چیست و از چه چیز هایی تشکیل شده است؟

سرویس خواب

هر آنچه مایه آرامش ماست، نگاه ویژه میطلبد. خواب یکی از مواردی است که مغز ما را برای ساعاتی در آرامش فرو میبرد بنابراین بستری که این نعمت را در زندگی ما جاری میکند توجه‌ای ویژه طلب میکند. اما این بستر که همان سرویس خواب است بایستی تمامی اکسسوری آن را به درستی انتخاب کنیم. چرا که سرویس خواب همانطور که میدانید علاوه بر تاثیری که بر دکوراسیون اتاق خواب شما می گذارد؛ تاثیر کاملا مستقیمی بر سلامتی ما دارد و همچنین کیفیت خواب ما در دستان همین سرویس خواب است.

سرویس خواب کامل

سرویس خواب چیست؟

سرویس خواب یکی از اصلی‌ترین لوازم برای هر اتاق خوابی است. با تهیه سرویس کامل خواب، تمام کالای خواب مورد نیاز را به اتاق خواب خود اضافه کنید. عموما برای تهیه جهیزیه و تکمیل اتاق خواب عروس، استفاده از سرویس خواب توصیه می شود تا علاوه بر تکمیل بودن، تمام لوازم به صورت ست، دکوراسیون اتاق خواب را ارتقاء  دهند. از اتاق خواب معمولی تا اتاق خواب عروس و یا کودک، همه نیاز به یک سرویس خواب خوب و راحت دارند. چیزی که آن را هم در جهیزه‌ها مشاهده می‌کنیم و هم در سیسمونی کودک یکی از نیازهای اصلی به شمار می‌رود.

سرویس خواب یکی از مهم ترین عناصر چیدمان اتاق خواب به شمار رفته و انتخاب نوع آن به شخصیت افراد و دکوراسیون منزل بستگی دارد. سرویس خواب با توجه به سلیقه فرد و هارمونی ان با سایر وسایل اتاق چیده میشود. برای مثال : خانه ای که اکسسوری آن کلاسیک است از سرویس خواب استیل و برای کودکان غالبا از کالای خواب فانتزی و همچنین برای دکوراسیون اتاق پسرانه یا دخترانه از کالای خواب مدرن استفاده میشود.

اما بایستی با توجه به دکوراسیون کلی خانه و سلایق افراد بتوان سرویس خوابی مناسب برای اتاق خواب های مختلف تهیه کرد. که در عین برطرف کردن نیازها و سلیقه افراد ، با دکوراسیون منزل نیز مطابقت داشته باشد. برای این کار نیز بایستی با کلیت سرویس ‌خواب آشنا بوده و همچنین بدانیم که سرویس خواب شامل چه چیزهایی است.

 

سرویس خواب شامل چه چیزهایی است؟

از مهمترین اجزای هر اتاق خواب،سرویس خواب و کالای خواب آن است. اجزای سرویس خواب در هر فروشگاهی متفاوت است. چون در فروشگاه های مختلف ممکن است بعضی از اجزا کم و زیاد باشد. اما سرویس خواب کامل شامل موارد زیر است در بعضی از سرویس خواب ها ممکن است یکی از این موارد را مشاهده نکنید که در این صورت می توانید سفارش دهید، تا برای شما بسازند.

  • تخت خواب؛
  • پاتختی؛
  • میز آرایش با آینه؛
  • صندلی عسلی میز آرایش؛
  • آینه قدی؛
  • فایل یا دراور؛
  • کمد؛
  • و پاف یا مبل پاتختی.

با انتخاب رنگ، طرح و جنس هر یک از انواع کالا و سرویس خواب فوق، می توانید مدل های مختلف سرویس خواب را در اتاق خواب خود آرایش کنید. برای مثال برای رنگ های شاد و گرم؛ یک سرویس خواب دخترانه داشته باشید و یا انواع اسپرت و شیک لوازم، یک سرویس خواب اسپرت پسرانه طراحی کنید.

کالای خواب

خرید انواع کالای خواب؛ از برند های آلمانی و ترکی اصل

خواب راحت اندازه رژیم غذایی سالم روی سلامتی تاثیر دارد و این میسر نمی شود، مگر با کالای خواب باکیفیت. تشک، بالش و روتختی برند آلمانی و ترک را از ما بخواهید.

مشاهده محصولات

 

مجموعه های سرویس خواب به لحاظ کامل بودن به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. سرویس خواب پایه: معمولا شامل سه قطعه هستند، یک تخت خواب با تاج تخت، حداقل یک پاتختی و یک کمد لباس.
  2. سرویس خواب کامل: تخت خواب، پاتختی ، کمد لباس،پاتختی دوم، دراور، یک نیمکت جلوی تخت خواب، گنجه، آینه، چراغ خواب، و البته مجموعه ای از تشک، ملحفه ها، روتختی، لحاف، و بالش.

سرویس خواب شیک و مدرن

انواع مدل های سرویس خواب با توجه به مخاطب

روز به روز تنوع کالای خواب بیشتر از گذشته میشود و تقریبا میتوان گفت برای هر سلیقه ای سرویس خواب وجود دارد که با توجه به دکوراسیون منزل مساحت فضا دست به انتخاب بزند. سرویس خواب به شکل گرد، مستطیل، فانتزی عروسکی و انواع دیگر از مدل‌های سرویس خواب مشاهده می کنید همچنین می‌توانید تخت آن را با توجه به نیازتان، مثلا تخت خواب بلند، کوتاه، تخت خواب دو طبقه، تخت خواب تک نفره و یا دو نفره تهیه کنید.

سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس

امروزه دغدغه خانم هایی که در شرف ازدواج هستند و همچنین خانواده های آن ها، تهیه جهیزیه ای مناسب می باشد.هنگام خرید یا سفارش کالای خواب عروس باید همواره عواملی را در نظر داشته باشید. و کالایی متناسب با نیازهای خود را در اختیار دارید. طرح و رنگ، اندازه و ابعاد، ‏برند، کشور سازنده، کیفیت و جنس پارچه های که در تولید روتختی و سایر لوازم کالای خواب عروس استفاده ‏می شود؛ بسیار مهم است! تمام این عوامل در انتخاب سرویس خواب عروس موثر هستند و باید هنگام خرید مورد ‏توجه باشند.

با توجه به تنوعی که در سرویس خواب ها وجود دارد انتخاب یک سرویس خواب جدید و مناسب برای جهیزیه کار دشواری است و بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی داشته باشید.به طور کلی هر سرویس خواب برای جهیزیه عروس از یک تخت خواب دو نفره ، دو عدد پاتختی ،یک عدد میز آرایش به همراه آینه و صندلی و همچنین کمد تشکیل شده است. پاف نیز از اجزای فرعی سرویس خواب می باشد و در پایین تخت خواب قرار می گیرد. ناگفته نماند حتما به متریال به کار برده شده در کالای خواب خود توجه کنید که بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

 

سرویس خواب دخترانه

سرویس خواب دخترانه

سلیقه متفاوت دخترها از روحیه لطیف و پر از حس آنها میاید بنابراین برای اتاق خوابشان هم که مکانی برای استراحت و کارهای روزمره شان هست متفاوت عمل کنید. در واقع با توجه به رنگ های مورد علاقه آنها خرید کنید و اجازه دهید هماهنگی بین سرویس خواب و سایر وسایل اتاقشان را خودشان انتخاب کنند چرا که اتاق خوابشان تنها مکانی در خانه هست که کاملا به خودشان تعلق دارند و بایستی در آن احساس آرامش کنند.

مهمترین نقش مدل سرویس خواب داشتن یک خواب آرام است.علاوه بر خواب راحت، طرح تخت خواب در زیبا سازی فضای اتاق خواب دخترانه بسیار تاثیر گذار است.

 

سرویس خواب پسرانه اسپرت

سرویس خواب اسپورت

یکی از حساس ترین دوره های زندگی برای هر فردی سنین نوجوانی است.یک نوجوان به دلیل انرژی بالایی که دارد نیازمند محیطی گرم و پر از پویایی است. محیطی که بتواند در آن احساس آرامش کند.. مدل تخت و کمد نوجوان را با توجه به جنسیت و سن و سال فرزند خود انتخاب کنید.گروه سنی قابل استفاده از سرویس خواب نوجوان، سنین 13 تا 18 سالگی می باشد. در انتخاب رنگ تخت و کمد نوجوان از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید.سرویس تخت و کمد نوجوان شامل تخت، کمد و ویترین است.با توجه به سلیقه های شخصی می توانید اجزایی همچون دراور، پاتختی، میز تحریر است.

 

سرویس خواب کودکان

سرویس خواب کودکانه

کودکان نسبت به سایر افراد مدت زمان بیشتری را در خواب سپری میکنند، مثلا نوزادان به طور معمول بین 15 تا 18 و کودکان بین 8 تا 13 ساعت خواب هستند. بنابراین مهم‌ترین قسمت سیسمونی، انتخاب و خرید سرویس خواب کودک است. چرا که مدل سرویس خواب نوزاد، علاوه‌بر تاثیری که روی زیبایی دکوراسیون، بر کیفیت خواب و استراحت فرزند نیز اثر دارد. کیفیت خواب در رشد و سلامت آن‌ها نقش مهمی دارد. خرید سرویس خواب کودکان حال پسرانه یا دخترانه قبل از تولد نوزاد انجام شده و با یک چیدمان زیبا و ایمن در اتاق خواب کودک قرار می‌گیرد. در هنگام خرید کالای خواب کودکان، بیش از هرچیز باید به کیفیت و متریال آن دقت کرد تا مدت کوتاهی پس از استفاده، مشکلی برای محصول رخ ندهد.

 

انواع سرویس خواب بر اساس جنس

سرویس خواب یکی از مهم‌ترین اجزای اتاق خواب است. این سرویس پرکاربرد از تخت خواب، پاتختی، آینه، کمد، میز توالت یا همان میز آرایشی، پاف و صندلی تشکیل می‌شود. هنگام خرید این محصول کاربردی باید به متریال به کار رفته در آن دقت ویژه‌ای داشته باشید.

عموماً 4 نوع متریال برای ساخت این لوازم به کار می‌رود که شامل:

  • چوب،؛
  • ام دی اف؛
  • ورق ملامینه؛
  • و فلز.

چوب بهتر است یا ام دی اف

استفاده از ام دی اف به واسطه ظاهر بسیار شیک و روکش های بادوام، در بیشتر سرویس های خواب منازل ایرانیان، شایع شده است. اما واقعا ام دی اف بهتر است؟ قطعا هر یک مزایای مربوط به خود را دارند. اما باید گفت چوب بهتر و گران قیمت تر از ام دی اف است؛ اما نه هر چوبی! معمولا چوب افرا، بلوط، ماهون، گردو و گیلاس می توانند بسیار بهتر از ام دی اف رخ بنمایند. البته این را هم باید گفت که در شرایط آب و هوایی نا منظم، چوب زود تر حالت خود را از دست می دهد.

روکش های ملامینه روی چوب نئوپان استفاده می شود. ام دی اف و نئوپان نیز اصالت چوبی دارند، اما ام دی اف می تواند با روکش های طبیعی و ملامینه، به علت ظاهر مناسب و طول عمر بیشتر در رطوبت، محبوب تر است.

چوب یا فلز، کدام یکب رای سرویس خواب مناسب است!

عموما از فلز در طراحی تخت خواب استفاده می شود. طفداران فلز در سال 1401، بسیار کم شده اند و تنها به دلیل مقاومت، طول عمر، عدم سوختگی و عدم ضربه زدن به محیط زیست طرفدار سرویس های فلزی هستند؛ وگرنه همه میدانیم کیفیت، قیمت و ظاهر سرویس های چوبی بسیار بهتر از فلز است، جابجایی ساده تری دارند، کمتر جیر جیر می کنند و دکوراسیون اتاق خواب را جلا می دهند.

 

قیمت سرویس خواب

قیمت کالای خواب به عواملی بسیاری از جمله جنس چوب و نوع پارچه به کار رفته در آن بستگی دارد. و به دلیل تنوع بالای سرویس خواب نمیتوان قیمت ثابتی را عنوان کرد. عموما سرویس ها را به نسبت طرح، اندازه و نوع جنس چوب یا فلز بکار رفته در ساخت آن، از 10 تا بیش از 100 میلیون تومان می توان تهیه کرد.

 

خرید کالای خواب، مرحله بعدی پس از نصب سرویس خواب

نقش کالای خواب در تکمیل لوازم اتاق خواب، درست مانند سرویس خواب بسیار پر رنگ است. درسته که سرویس خواب تاثیر بسیار بر کیفیت و دکوراسیون اتاق دارد، اما کالای خواب علاوه بر ظاهر اتاق خواب، بر سلامتی و خواب راحت نقش بسیار مهمی دارد. پس از نصب سرویس خواب، شما به کالای خواب نیز برای تکمیل اتاق خواب خود نیاز خواهید داشت. ما می توانیم بهترین ها را در کالای خواب به شما پیشنهاد دهیم. مجموعه ژرمن کالا ارائه دهنده انواع کالای خواب از جمله تشک طبی، بالش طبی، لحاف، پتو ترک و روتختی است.

خرید سرویس خواب برای همه اتاق خواب‌ها یک نیاز ضروری است. پیش از خرید سرویس مورد نظر باید ابعاد مکان مورد نظر، طرح و رنگ اتاق را مد نظر قرار داده و متناسب با آن طرح و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید دکوراسیون اصلی اتاق شما سرویس خواب خواهد بود، بنابراین تناسب رنگ این سرویس یا سایر اجزای اتاق در زیبایی آنجا تأثیرگذار است.

برای سفارش کالای خواب از شیک ترین و مدرن ترین مدل های روز، به مجموعه ژرمن کالا اعتماد کنید. سرویس خواب خود را با کالای خواب ژرمن کالا احیا کنید.

 

کالای خواب

خرید انواع کالای خواب؛ از برند های آلمانی و ترکی اصل

خواب راحت اندازه رژیم غذایی سالم روی سلامتی تاثیر دارد و این میسر نمی شود، مگر با کالای خواب باکیفیت. تشک، بالش و روتختی برند آلمانی و ترک را از ما بخواهید.

مشاهده محصولات

 

سوالات متداول

سرویس خواب شامل چه چیزهایی می شود؟

به طور کلی، یک سرویس خواب استاندارد از سه تا چهار تکه تشکیل شده است: تخت خواب، میز، کمد و صندلی. ممکن است چند قطعه جانبی نیز با توجه به سفارش مشتری در سرویس خواب طراحی شود مانند آینه، پاتختی، شلف ها، مبل و …

آیا سرویس خواب شامل تشک نیز می شود؟

خیر؛ محصولاتی مانند تشک، بالش، لحاف و روتختی از اجزای کالای خواب هستند. سرویس خواب چهارچوب و دکوراسیون اتاق را شکل می دهد که از محبوب ترین انواع آن سرویس خواب چوبی در انواع ام دی اف، هایگلاس، پی وی سی و … می باشد.

یک سرویس خواب چوبی چقدر دوام می آورد؟

طول عمر سرویس خواب چوبی: فریم های تخت چوبی با لت معمولاً 7 تا 10 سال عمر می کنند، در حالی که فریم تخت های فلزی 15 سال یا بیشتر عمر می کنند.

مقالات پیشنهادی ما

مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق خواب

اتاق خواب کامل با لوازم

اتاق خواب همانطور که از اسمش گویاست اولین و اساسی ترین کاربرد آن، مکانی برای استراحت و خوابیدن است. حداقل یک سوم از عمر ما در خواب می گذرد بنابراین به یک سری لوازم اتاق خواب نیاز داریم. مهم ترین اکسسوری اتاق خواب، کالای خواب است. تا همانطور که اشاره کردیم مهم ترین نیاز ما یعنی خواب را پوشش دهد.

اما اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه وسایلی یک اتاق را به اتاق خواب تبدیل میکند؛ باید علاوه بر تختخواب و کالای خواب که برای تخت استفاده میشود، به چراغ خواب اشاره کنم. دیگری میز آرایش و آیینه است که میتواند اتاق خواب را از یک اتاق مطالعه یا اتاق لباس و یا اتاق کار متفاوت کند.

ادامه مطلب

 

کالای خواب چیست؟

کالای خواب

مجموعه ای اکسسوری که برای ایجاد یک خواب راحت نیاز است را کالای خواب می گویند. این وسایل علاوه بر ارائه گرمایی که توسط پتو و لحاف و روتختی ایجاد می شود. راحتی قرارگیری کمر و سر از طریق تشک و بالش را امکان پذیر می کنند. همچنین ست کالای خواب میتواند جنبه تزئینی و مجموعه کاملی برای تکمیل اتاق خواب کودک، نوجوان و تازه عروس نیز باشد.

کالای خواب اکسسوری است که معمولا بر روی تختخواب قرار میگیرد و شامل: پتو، بالش، لحاف، کوسن، تشک، ملحفه و روتختی میشود. کالای خواب تاثیر مستقیمی در کیفیت خواب ما دارد و باید به گونه ایی مناسب برای فصلهای گرم یا سرد انتخاب شود.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.