خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات آشپزخانه » طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

نحوه تهیه قوه با فرنچ پرس

اگر شما نیز از علاقه مندان به انواع قهوه هستید حتما اسم فرنچ پرس و قهوه فرانسوی را شنیده اید. قهوه سال های زیادی است که مهمان فنجان‌ها و لوازم خانه و آشپزخانه است. دانه‌های زیبا که با حرارتی دقیق و سپس آسیاب شدن به انواع قهوه تبدیل می‌شوند. جالب است بدانید خود قهوه به عنوان پایه و یا مکمل صدها نوشیدنی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدنی‌ها که لحظات به یادماندنی برای شما به ارمغان خواهند آورد. در این مطلب از وبلاگ ژرمن کالا به شما آموزش می‌دهیم چگونه با استفاده از فرنچ پرس یک قهوه دمی خوشمزه و لذیذ برای خود تهیه نمایید. حتما برای یادگیری نکات مهم برای تهیه قهوه با فرنچ پرس این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

قهوه فرانسه چیست؟

در کمال ناباوری باید بگوییم در دنیا چیزی به نام قهوه فرانسه یا فرانسوی وجود ندارد. اما در ایران به قهوه‌ای که توسط فرنچ پرس یا به صورت دمی با قهوه سازهای فیلتر دار تهیه می‌شود، قهوه فرانسه می‌گویند. این امر نیز به دلیل نام فرنچ پرس و معنای فارسی آن می‌باشد.  قهوه فرانسه عصاره از صافی گذشته‌ای از قهوه است که به صورت کمی درشت پودر می‌گردد. اگر می‌خواهید این قهوه را در منزل با فرنچ پرس تهیه کنید ادامه این مطلب رامطالعه نمایید.

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس (French press یا پرس پات) یک وسیلهٔ ساخت قهوه است که توسط آتیو کالیمانی (Attilio Calimani) ایتالیایی در سال ۱۹۲۹ اختراع شد. این روش ساخت قهوه با نام‌های متفاوتی در کشورهای دنیا شناخته می‌شود.

فرنچ پرس

چقدر قهوه و آب لازم دارید؟

گرچه در فرمول تهیه قهوه فرانسه گفته ده است به ازای هر 1 گرم قهوه 15 میلی لیتر آب لازم است اما برای غلظت بیشتر شما می‌توانید از جدول زیر استفاده نمایید.

تعداد فنجان          ۳ فنجان ۴ فنجان ۸ فنجان
میزان قهوه ۱۷ گرم (۲-۳ قاشق غذاخوری) ۲۷ گرم (۴-۵ قاشق غذاخوری) ۵۴ گرم (۸-۱۰ قاشق غذاخوری)
میزان آب ۲۷۵ میلی‌لیتر+ مقداری آب اضافه برای تبخیر ۴۳۰ میلی‌لیتر+ مقداری آب اضافه برای تبخیر ۸۶۰ میلی‌لیتر+ مقداری آب اضافه برای تبخیر

مراحل تهیه قهوه با فرنچ پرس

در این قسمت مراحل و نکات اصلی مربوط به هرمرحله از تهیه قهوه با فرنچ پرس را به شما آموزش خواهیم داد.

هم‌دمایی کنید

یکی از نکات مهم قبل از دم کردن قهوه با فرنچ پرس این است که این وسیله کاربردی خود را به دمای مناسب برسانید. اصلی ترین دلیل برای این امر آن است که آب داغ بعد از وارد شدن در فرنچ پرس دمای خود را به سرعت از دست ندهد و قهوه بهتری نتیجه آن باشد. برای این کار کافی است مقداری از آب جوش خود را درون فرنچ پرس بریزید و آن را به صورت دورانی چرخانده و کمی تکان دهید. سپس آب را بیرون ریخته و بقیه مراحل را به ترتیب بدون از دست دادن زمان انجام دهید.

این کار را می‌توانید قبل از سرو قهوه آماده شده با لیوان یا ماگ خود نیز تکرار نمایید تا قهوه شما دیرتر سرد شود.

طرز_تهیه_قهوه_با_فرنچ_پرس_

آماده عملیات شوید

قهوه خود را درون فرنچ پرس بریزید. برای اینکه بدانید چقدر قهوه نیاز است می‌توانید از جدول بالا استفاده نمایید. حال آب با دمای 92 درجه که از قبل آماده کرده‌اید را به صورت دورانی بر روی قهوه بریزید. برای محاسبه دمای آب حتما به دماسنج نیاز دارید. آب 92 درجه درواقع به طور تخمینی همان آبی است که 30 تا 40 ثانیه از جوشیدنش می‌گذرد.

کمی صبر کنید

حدود 30 تا 40 ثانیه صبر کنید تا آب  تمام قهوه را دربربگیرد. سپس با یک قاشق که بهتر است چوبی باشد، آن را هم بزنید تا ترکیب مواد به صورت کامل انجام شود.

مرحله آخر باقی مانده

درپوش فرنچ پرس را بگذارید. به حالتی که اهرم فرنچ پرس در بالاترین حد ممکن باشد. 4 دقیقه صبر کنید تا عصاره قهوه از آن خارج شود و اصطلاحا قهوه فرانسه شما دم بیاید. سپس اهرم فرنچ پرس را فشار دهید. پودر قهوه در انتخای فرنچ پرس فشرده می‌شود وقهوه شما آماده سرو شدن است.

در این مطلب روش تهیه قهوه با فرنچ پرس و نکات مهمی در رابطه با آن را به شما آموزش دادیم. شما چه روش‌های دیگری را برای دم کردن قهوه می‌شناسید؟ همچنین می‌توانید برای خرید انواع فرنچ پرس به سایت ژرمن کالا مراجعه کرده و این محصول را با کیفیت بسیار بالا تهیه نمایید.

در نتیجه فرنچ پرس می تواند یک وسیله عالی در لوازم آشپزخانه شما باشد تا هر وقت هوس قهوه کردید، در کوتاه ترین زمان آن را آماده نوشیدن کنید.

 

مقالات پیشنهادی ما

کدام ماگ برای محل کار مناسب است؟

ماگ مناسب محل کار

گرچه زمان طولانی از حضور ماگ در منازل و محل کار نمی‌گذرد اما به سرعت این محصول جای ویژه‌ای را در سبد هزینه و خرید افراد پیدا کرد. احتمالا شما نیز حداقل یا یک یا دو ماگ دارید که در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهید. یکی از این موردهای مصرف ماگ و لیوان محل کار است. ماگ مناسب محل کار باید چگونه باشد؟ انواع ماگ از نظر جنس کدام‌اند و برای انتخاب ماگ مناسب محل کار باید چه نکاتی را در نظر داشت؟ ماگ ها علاوه بر اینکه میتوانند از دسته لوازم آشپزخانه باشند، می توانند در محل کار نیز نگهدار چای، قهوه و دیگر نوشیدنی ها باشند.

ادامه مطلب

 

مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه را بشناسید

لیست لوازم برقی آشپزخانه

شروع یک زندگی جدید، تغییرها نیازهای افراد با متفاوت شدن شیوه‌های زندگی، مدرنیته و تاثیر آن بر زندگی افراد و محدودیت در بودجه همه و همه دلایلی است که شما را به فکر بروزرسانی لوازم خانه و آشپزخانه فرو خواهد برد. به این تفکر که چه لوازم برقی برای آشپزخانه خود باید داشته باشید تا زندگی راحت تری را تجربه نمایید. می‌توان گفت هر نسل با زندگی دگرگون شده‌ای نسبت به والدین و نسل قبلی خود مواجه می‌شود. این تغییرات در سبک زندگی، باعث ایجاد نیازهای جدیدی در تهیه لوازم آشپزخانه می‌شود.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.