خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » چرا بهداشت روبالشتی ضروری است

چرا بهداشت روبالشتی ضروری است

چرا_بهداشت_روبالشتی_ضروری_است_

رعایت بهداشت از هر نظر و در هر نقطه‌ای از زندگی یک الزام قطعی و بسیار مهم است. بسیاری از بیماری‌های سخت که زندگی را به شدت دچار مشکل می‌کند، با رعایت چند نکته ساده بهداشتی قابل پیشگیری است. ممکن است برخی افراد با مشکلاتی مواجه شوند که دلیل آن بسیار نزدیک و قابل حل است اما از آن غافل شده و اثرات مخربی را بر بدن و زندگی تجربه می‌کنند.

یکی از نقاط بسیار مهمی که عدم رعایت بهداشت در آن با سرعت بسیار زیاد شما را دچار مشکل می‌کند، اتاق خواب است. در واقع این بخش از منزل محیطی است که بیشترین زمان در آن سپری می‌شود. به همین دلیل در این مطلب نکات بسیار مهمی درباره بهداشت روبالشی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین محصولات خواب به شما آموزش خواهیم داد. حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

 

روبالشتی چیست؟

روبالشتی به صورت کاور بر روی بالش کشیده می‌شود و به صورت یک بار مصرف و دائمی (طولانی مدت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه نوع یک بار مصرف آن بیشتر مخصوص کالای خواب نصب شده در مکان های عمومی مانند هتل و اقامتگاه‌های گردشگری می‌باشد اما برخی افراد از این نوع برای مهمان نیز بهره می‌برند یا برخی در سفرهای بین شهری نیز حتما چند عدد همراه خود خواهند داشت.

روبالشی

خرید روبالشی با مدل های جدید از با کیفیت ترین برندها

اگر به دنبایل ملافه و روبالشی های ست از انواع باکیفیت، ضد چروک، ضد حساسیت و محافظ موی سر خود هستید، روبالشی های ژرمن کالا بهترین انتخاب شما خواهند بود.

مشاهده محصولات

 

چرا از روبالشتی استفاده می‌کنیم

استفاده از روبالشتی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد اما همه آن ها به دو بخش اصلی زیبایی و بهداشت تقسیم می‌شوند. باید قبول کنیم شستن یک روبالشتی از تمیز کردن خود بالش با توجه به محتویات آن کار بسیار راحت تری است. در بخش مراحل پاکیزه کردن بالش، بخصوص بالش طبی در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چرا_بهداشت_روبالشتی_ضروری_است_

دلیل دیگر استفاده از روبالشتی امکان ایجاد تنوع در رنگ، طرح و در نتیجه دیزاین اتاق خواب است. شما به راحتی می‌توانید با صرف هزینه نه چندانی، رو بالشتی خود را عوض کنید و رنگ و لعاب جدیدی به سرویس خواب و اتاق خود ببخشید. در صوتی که تعویض بالشت هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت و از طرف دیگر تنوع چندانی را نمی‌توانید در خصوص بالشت داشته باشید.

 

روبالشتی و چند بیماری خاص

گرجه صحبت درباره بیماری های ایجاد شده از یک روبالشتی آلوده خود به یک مقاله جداگانه نیاز دارد اما خوب است بدانید دو دسته بیماری پوستی و تنفسی از اصلی ترین مشکلاتی است که برای استفاده کنندگان از یک روبالشتی آلوده ایجاد می‌شود. اصلی ترین نقاط در حال تماس در طول شب با بالشت موی سر، پوست سر و صورت است. از طرفی بینی و دهان به عنوان دو ورودی هوا به بدن در زمان خواب در نزدیک ترین فاصله ممکن با بالشت قرار دارند. یک بالشت آلوده با تاثیرگذاری بر روی پوست سر می‌تواند به ریزش مو، التهابات پوستی، شوره سر و خارش زیاد منجر شود. گرد و خاک موجود بر روی آن نیز منشا انواع آلرژی تنفسی و بیماری‌هایی همچون سل خواهد بود.

پوست صورت یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است. یک محیط آلوده در ساعت طولانی مانند خواب که 6 تا 8 ساعت به طول می‌انجامئ به سرعت می‌تواند به انواع اگزما منجر شود. شما هر شبانه روز 8 ساعت یعنی یک سوم از عمر خود را سر بر بالشت هستید. فکرش را بکنید یک محیط آلوده بر روی آن می‌تواند چه بلایی بر سر پوست و موی شما بیاورد.

چرا_بهداشت_روبالشتی_ضروری_است_

نکات مهم برای رعایت بهداشت روبالشتی

هر رو بالشتی به پاکسازی و شست و شوی دوره ای نیازمند است. اما این دوره زمانی برای افراد مختلف براساس محل سکونت، بهداشت فردی، شرایط جسمی مختلف و شرایط منزل، متفاوت می‌باشد. پس مانند دیگر مسائل مربوط به بهداشت در این زمینه هم نمی‌توان یک نسخه جامع برای همه افراد نوشت. هر گونه تغییر رنگ مانند کدر شدن و یا بوی نامناسب به معنای نیاز به شستن است. برای تمیز کردن روبالشتی نکات و مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  • رو بالشتی را جدا کرده و در فضای آزاد بتکانید. اگر امکان چنین کاری را ندارید از جاروبرقی استفاده نمایید.
  • موادی مانند جوش شیرین برای شستن یا خیس کردن و رفع بوی بد به شما کمک خواهند کرد.
  • ماشین لباسشویی برای شستن مناسب است هرچند شستن با دست نیز وقت و زحمت زیادی از شما نخاوهد گرفت.
  • از انواع سفید کننده برای رو بالشتی های کاملا سفید استفاده نمایید.
  • نرم کننده ها یک رو بالشتی راحت و در نتیجه خواب آسوده به ما می‌دهند.
  • هوای آزاد بهترین گزینه برای خشک کردن یک روبالشتی شسته شده است به شرطی که خود هوا مانند شهرهای صنعتی آلوده نباشد.
  • اتوکشی علاوه بر صاف کردن روبالشتی خود یک میکروب کش قوی است. از حرارت اتو کمک بگیرید.

در این مقاله به نکات مهمی درباره بهداشت روبالشتی اشاره کردیم. شما چه مواردی در این زمینه می‌شناسید؟ برای خرید انواع روبالشتی از معتبرترین برندهای روز دنیا کلیک کنید.

ژرمن کالا ارائه دهنده بهترین بالش طبی و روبالشی از برند های خارجی آلمانی و ترکی می باشد و می توانید کالای خواب خود را با بهترین ها کامل کنید.

چرا بهداشت روبالشتی ضروری است

خرید بالش طبی از بهترین و معتبر ترین برندهای آلمانی

بالش نرم طبی علاوه بر کمک به خواب آرام، به طور ویژه از آسیب ستون فقرات، درد گردن و سر جلوگیری میکند. جهت مشاهده قیمت و خرید بالش ارتوپدی، به ما اعتماد کنید.

مشاهده محصولات

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.