خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات آشپزخانه » چطور آشپزخانه ای مرتب داشته باشیم

چطور آشپزخانه ای مرتب داشته باشیم

آشپزخانه مرتب

برای اغلب افراد یک آشپزخانه منظم، بیشتر آرزویی است که فقط ممکن است در روزهای بازنشستگی و پس از بزرگ شدن بچه ها قابل دستیابی باشد. فضای محدود برای لوازم آشپزخانه به ویژه در آپارتمان های کوچک امروزی، بزرگترین مشکلی است که افراد برای مرتب نگه داشتن این فضا با آن رو به رو هستند. بیشتر افراد ایده ای برای حل این مشکل ندارند. اما واقعیت این است که مرتب نگه داشتن و نظم دهی به وسایل قلب خانه تان، بدون صرف وقت و انرژی زیاد نیز ممکن است. لوازمی مانند انواع نگهدارنده ظروف، ارگانایزر برای کشو و کابینت و انواع گیره آویز می توانند راه حل شما باشند که در ادامه به صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

قفسه ارگانایزر آشپزخانه Mensola

کابینت ها را به درستی دسته بندی کنید

برای هر یک از اقلام آشپزخانه و ابزار آشپزی نظیر بشقاب ها، لیوان ها و… مکان معقولی را انتخاب کنید و تمامی اقلام مشابه را کنار هم قرار دهید. وسایلی که از آن ها کمتر استفاده می کنید را در مکان های دورتر قرار دهید. اگر از وسیله ای به ندرت استفاده کرده اید و یا حتی به خاطر ندارید آخرین بار چه زمانی استفاده شده است، می توانید از نگه داری آن چشم پوشی کرده و آن را به افراد نیازمند ببخشید. در این میان، از ارگانایزر مناسب برای نظم دهی داخل کشو ها و کابینت ها استفاده کنید.

با استفاده از قفسه های آشپزخانه فضای بیشتری ایجاد کنید

اگر وسایل کوچک متعددی دارید ممکن است قرار دادن آن ها در کابینت، فقط فضای مفیدی که می تواند به وسایل بزرگتر اختصاص یابد را هدر دهد. قفسه های آشپزخانه در این موارد راهگشا هستند. به عنوان مثال، قفسه Palio متالتکس سوییس در ابزار و لوازم نگهدانده ظروف می تواند فضای بیشتری برای اقلام کم ارتفاع ایجاد و امکان استفاده بهینه از فضای کابینت را فراهم کند. برای فضای خارج از کابینت می توانید از قفسه رومیزی ونکوی آلمان استفاده کنید.
قفسه رو میز اشپزخانه

با ارگانایزرها به کشوهای آشپزخانه نظم ببخشید

کشوهای آشپزخانه را با استفاده از ارگانایزر کشو و کابینت به دسته های کوچکتر تقسیم و هر بخش را به یک وسیله اختصاص دهید. در این حالت دسترسی بعدی به هر یک از این وسایل سریع تر و آسانتر خواهد شد و از انباشتگی بی مورد و بی نظمی نیز جلوگیری می شود.

کابینت زیر سینک ظرف شویی را مرتب نگه دارید

اکثر افراد مواد شوینده و ابزار نظافت را در کابینت زیر سینک نگه داری می کنند. شرکت آلمانی ونکو برای این منظور قفسه مخصوصی طراحی کرده که اندازه آن را می توان بسته به نیاز تغییر داد. قفسه مخصوص زیر سینک ونکو از آلومینیوم با روکش پلاستیک ساخته شده و از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است.
نگهدارنده فنجان Tassen

لیوان و فنجان های خود را آویزان کنید

بخش زیادی از فضای کابینت را لیوان ها، جام ها و فنجان ها اشغال می کنند. شرکت سوییسی متالتکس برای حل این مشکل نگهدارنده هایی را طراحی کرده که با اتصال به یکی از طبقات کابینت، امکان آویزان کردن لیوان ها و یا فنجان ها را فراهم می کنند. اگر می خواهید لیوان ها بیرون از کابینت و در دسترس باشند می توانید از نگهدارنده لیوان ونکوی آلمان استفاده کنید. این نگهدارنده به دیوار نصب شده و علاوه بر فضایی برای آویزان کردن لیوان ها، می توان از سطح رویی آن برای قراردادن اقلام دیگر نظیر بطری ها نیز استفاده کرد.
البته با استفاده از گیره آویز نیز می توانید نظم دهی به وسایل سبک آشپزخانه را بهینه کرده و لوازم پرکاربرد آشپزخانه را دم دست دگه دارید.

از مرتب کردن بطری ها غافل نشوید

در آشپزخانه بطری های زیادی از جمله بطری روغن زیتون، آبمیوه، شربت و… وجود دارد. قرار دادن این بطری ها در کابینت، علاوه بر آنکه باعث اشغال فضای زیادی می شود، دسترسی به آن ها نیز مشکل خواهد بود. راه بهتر استفاده از نگهدارنده بطری ونکو است. این نگهدارنده ها از استیل ساخته شده و به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را بر روی هم قرار داد.

هنگامی که صحبت از ابزارهای آشپزخانه می شود، کیفیت حرف اول را می زند. به ویژه اگر این ابزارها برای نگهداری وسایل استفاده شوند. ابزارهایی مانند قفسه ها و نگهدارنده ها، به دلیل تحمل وزن وسایل دیگر در طولانی مدت، باید از کیفیت و طراحی مناسبی برخوردار باشند. قطعا نمی توانیم در مورد انتخاب این محصولات به آزمون و خطا روی بیاوریم. بهترین راه، خرید از تولیدکنندگان مطرح و باسابقه است.

تولیدکنندگانی نظیر ونکوی آلمان و اشپیرلای سوییس دارای چندین دهه سابقه در زمینه تولید لوازم خانه و آشپزخانه بوده و محصولاتشان را به ده ها کشور در سراسر جهان صادر می کنند. محصولات این برندهای معتبر اروپایی را می توانید از فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا خریداری نمایید. تمامی محصولات ژرمن کالا به صورت مستقیم و بی واسطه وارد شده و با قیمتی مناسب و رقابتی در ایران عرضه می شود. با استفاده از بارکد روی محصولات می توانید از اصالت آن ها مطمئن شوید. ژرمن کالا کیفیت و اصالت تمامی محصولات عرضه شده توسط این شرکت را تضمین می کند.

 

مقالات پیشنهادی ما

زیباسازی میز آشپزخانه

زیبا سازی میز آشپزخانه

زیبایی میز آشپزخانه برای هر فرد یا خانواده ای مهم و ضروری به نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند میز آشپزخانه برای غذا خوری استفاده شود و یا آنقدر کوچک باشد که به عنوان محلی برای قرارگیری وسایل دم دستی و کوچک در نظر گرفته شود. زیبایی آن جز اولین چیزهایی است که به چشم می‌آید. میز، کنسول و یا شلف مخصوص وسایل بیشتر در خانه هایی با آشپزخانه فلت یا تخت مورد استفاده قرار می گیرد، گرچه که یک میز ناهارخوری امروزه در اکثر منازل وسیله ای ضروری به نظر می رسد. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه در 3 مرحله و با سه تکنیک ساده، زیبایی را به میز آشپزخانه خود هدیه دهید. این مقاله از بلاگ ژرمن کالا را حتما تا انتها مطالعه نمایید.

ادامه مطلب

 

راهنمای خرید اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید اینترنتی

خرید اینترنتی در تمام جهان و با کمی تاخیر در ایران جای خود را باز کرده است. تغییرات رفتار مشتری در سال‌های اخیر، دگرگونی های زیادی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده و خواهد کرد. این یک مسیر ناگزیر برای تمامی کسب و کارها در جهان است. از طرفی زندگی مدرن نیز دسته های بزرگتری از مردم را به خرید اینترنتی سوق می‌دهد.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.