خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » مزایای بالش طبی چیست؟

مزایای بالش طبی چیست؟

مزایای بالش طبی

کلافگی ناشی از یک خواب بد در تمام طول روز فرد را آزار می دهد و انتخاب یک کالای خواب استاندارد تا حدودی این وضعیت را بهبود می بخشد. اگر کوفتگی در ناحیه گردن مداومت داشته باشید، بایستی به فکر تغییر بالش خود به یک مدل طبی برای بهرمند شدن از مزایای بالش طبی باشید. شاید یکی بخاطر پیشنهاد دکتر جهت رفع درد گردن به استفاده از بالش طبی تشویق شده و دیگری برای بهره گیری از مزایای آتی و خواب راحت! به هر حال بالش طبی مانند تشک طبی برای تمامی سنین و تمامی مشکلات سر و گردن، بهترین گزینه برای خواب شما خواهد بود.

تسکین درد گردن، کمک به بهبود سریع تر دیسک گردن، سر درد، خروپف و بد خوابی را می توان از ویژگیهای اصلی یک بالش ارتوپدی دانست. البته بالش طبی فقط برای خواب نیست؛ انواع بالش طبی برای نشستن و تکیه دادن نیز طراحی شده اند که در صورت استفاده صحیح می توانند بسیار کاربردی باشند.

استفاده از بالش طبی برای افراد سالم و کودکان بسیار مناسب و برای افرادی که دیسک گردن، کمر و درد گردن دارند، کاملا ضروری است، اما چرا؟ فواید بالش طبی برای این افراد چیست؟ اینجا ما تمام مزایای یک بالش استاندارد ارتوپدی در مجموعه کالای خواب را به شما خواهیم گفت.

برای شکافتن موضوع مزایای بالش طبی و مشاهده نتایج علمی استفاده از آن، ابتدا تعریفی از این محصول ارتوپدی داشته باشیم.

بالش طبی چیست؟

با توجه به تعریف بالش طبی، این محصول یک بالش ارتوپدی است که برای اصلاح وضعیت مهره های گردن در تخت خواب طراحی شده است. طراحی این بالش مطابق با چند ناحیه از بدن به خصوص فرم گردن و سر طراحی شده است تا خوابی ایمن و راحت را تجربه کنید. مهم ترین ویژگی که یک بالش را طبی می کند، توانایی پشتیبانی از سر و گردن است تا با کاهش فشار بر آن، تراز مهره های گردن را در انحنای ستون فقرات حفظ کند. ترکیب یک بالش و تشک طبی، واقعا در ارتقای سلامت و آرامش خواب، معجزه می کند. تصویر زیر یک بالش طبی با طراحی استاندارد از فوم لاتکس است:

بالش طبی چیست

بهترین بالش های طبی معمولا از مموری فوم و یا لاتکس ساخته شده است که شکل بدن را به خود می گیرد و بعد از برداشتن سر دوباره به حالت خود بر می گردد. بالش طبی به عنوان یک بالش درمانی یا ارتوپدی به حساب می آید که علاوه بر تسکین درد به خروپف، بی‌خوابی، مشکلات تنفسی، مشکلات گردش خون کمک کنند.

مزایای بالش طبی

در بدخوابی و درد گردن شما، ممکن است مقصر تخت و تشک شما باشد. اما گرفتن یک تشک طبی جدید می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ باشد و ممکن است هنوز آماده پرداخت هزینه آن نباشید. یا شاید شریک خواب داشته باشید که کاملا از تخت و تشک راضی باشد! یک بالش ارتوپدی از لاتکس یا مموری فوم راهی عالی برای اطمینان از راحتی و داشتن خوابی آرام و سالم است. در اینجا چند مزیت وجود دارد!

  • فشار را به صورت مناسب روی سرو گردن توزیع می کند؛
  • گردن و ستون فقرات را در یک راستا نگه میدارد؛
  • گردن درد و سردرد را کاهش می دهد؛
  • پشتیبانی از عضلات گردن و شانه؛
  • به واسطه توزیع فشار، جریان خون را بهبود میبخشد؛
  • اجازه نمیدهد به مرور زمان، سلامتی گردن شما به خطر بیافتد؛
  • یک خواب بسیار بهتر و راحت را به شما هدیه می دهد؛
  • بهبود عملکرد تنفسی؛
  • ضد باکتریال و ضد حساسیت بودن بالش طبی؛
  • و با یک تشک طبی، مجموعه کالای خواب شما را سامان می دهد.

البته دقت داشته باشید که تمامی مزایای بالش طبی تنها در صورتی به واقعیت تبدیل می شود که به درستی از بالش مناسب استفاده کنید. برای لگن درد و پاهای پرانتزی می توانید از بالش طبی کوچک بین ساق پا استفاده کنید. برای نشستن از بالش های نشیمن طبی و برای خوابیدن از بالش طبی تخت خواب استفاده کنید.

استفاده از بالش طبی

1. توزیع یکنواخت فشار

یکی از مزایای استفاده از بالش طبی؛ توزیع یکنواخت فشار است. بنابراین عضلات شما رها می شود و درد در یک نقطه متمرکز نمی شود. بنابراین برای افرادی هم که مستعد درد فک و دندان هستند مناسب بوده و همچنین سبب کاهش سر درد نیز می شود.

بالش های ارتوپدی مموری فوم فضای استراحت خنثی را برای سر و گردن ایجاد می کنند. مموری فوم به آرامی انحنای بدن شما را نگه می دارد و سر و گردن شما را پشتیبانی می کند. بلند شدن یک بالش معمولی می تواند باعث سفت شدن گردن برخی شود. این مشکلی با مموری فوم نخواهد بود.

حمایت گردن و توزیع فشار با بالش طبی

برگرفته از: https://www.mdpi.com/

 

2. پشتیبانی از گردن و ستون فقرات

دیگر مزیت اصلی بالش طبی که مهم ترین مزیت آن نیز می باشد، پشتیبانی از گردن و ستون فقرات است. بالش طبی گردن را در یک راستا قرار می دهد و به یک تراز طبیعی می رساند و هرگونه تنش را در این ناحیه از بین می برد همچنین از سفتی، بی حسی، التهاب عضلانی، گره ها و بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری می کند.

توزیع مناسب فشار و پشتیبانی از گردن با بالش طبی

برگرفته از: https://www.backbenimble.com

3. بالش طبی درد شانه را کاهش می دهد

هر کسی که تا به حال درد مزمن شانه را تجربه کرده است، می‌داند که این درد تا چه حد می‌تواند اذیت کننده باشد، به خصوص زمانی که سعی می‌کنید بخوابید. یک بالش غیر استاندارد نه تنها انجام کارهای روزمره را دشوار می کند، بلکه می تواند منجر به درد گردن و کمر شود.

گردن و شانه شما توسط تعدادی عضله گردن به هم متصل شده اند که از جمجمه و فک به سمت شانه و استخوان ترقوه امتداد دارند. این ماهیچه ها سر، گردن و قسمت بالایی ستون فقرات شما را حمایت و تثبیت می کنند.

خوشبختانه یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای حمایت از مسیر ماهیچه های شانه و توزیع فشار مناسب، بالش طبی است.

4. این محصول گردش خون را بهبود می بخشد

گردش خون فرآیندی است که طی آن خون به اطراف بدن پمپاژ می شود تا اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها برساند. بخش مهمی از حفظ سلامتی است، زیرا به حذف مواد زائد از سلول ها کمک می کند و از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

گردش خون می تواند توسط عوامل متعددی از جمله تنش عضلانی و فشار ناشی از بالش یا تشک مختل شود. هنگامی که ماهیچه ها منقبض هستند، می توانند جریان خون را کاهش دهند و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به سلول ها را دشوار می کنند. این می تواند منجر به خستگی، سردرد و سایر مشکلات شود.

اینجاست که بالش طبی مزایای خود را با حمایت از گردن و کاهش تنش عضلانی، برای بهبود گردش خون به رخ می کشد. با اجازه دادن به عضلات گردن برای استراحت، گردش خون بهبود می یابد و اکسیژن و مواد مغذی راحت تر به مغز می رسد. در نتیجه، یک بالش ارتوپدی می تواند به بهبود سلامت و تندرستی کلی بدن کمک کند.

5. بهبود عملکرد تنفسی با بالش ارتوپدی

خروپف یک مشکل رایج است که می تواند افراد را در هر سن و اندازه ای تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری زمانی رخ می دهد که راه هوایی مسدود می شود و باعث ارتعاش بافت های نرم گلو می شود. این می تواند باعث اختلال در خواب شود و هم برای فردی که خروپف می کند و هم برای شریک زندگی او اذیت کننده باشد.

یکی از دلایل اصلی خروپف خوابیدن روی بالش یا تشک غیر استاندارد است. هنگامی که گردن به درستی حمایت نمی شود، می تواند باعث شل شدن عضلات زبان و حلق و فروپاشی آن به سمت داخل شود. این امر راه هوایی را باریک می کند و احتمال بروز خروپف را افزایش می دهد.

بالش های ارتوپدی برای حمایت از گردن، باز نگه داشتن راه هوایی و جلوگیری از خروپف طراحی شده اند. علاوه بر این، این بالش ها همچنین می توانند عملکرد تنفسی را با حمایت از قفسه سینه و کمک به فضای گسترش ریه ها بهبود بخشند. این مزیت بالش طبی می تواند منجر به خواب بهتر و بهبود سلامت کلی شود.

حالت استاندارد خواب با بالش طبی

6. یک بالش خوب؛ تنش و استرس را از بین می برد

مزایای بالش طبی خوب برای رفع تنش و سطح استرس شما معجزه میکند. زمانی که تنش یا استرس دارید، عضلات شما سفت می شوند و به مفاصل شما فشار وارد می کنند. این می تواند منجر به درد، سفتی و حتی سردرد شود. یک بالش ارتوپدی با حمایت از گردن و سر به کاهش این تنش کمک می کند. به این ترتیب، عضلات شما شل شده و فشار از مفاصل شما برداشته می شود. در نتیجه، درد و انقباض کمتری را تجربه خواهید کرد و می‌توانید خواب بهتری در شب داشته باشید.

اگر از تنش یا استرس رنج می برید، یک بالش طبی را در لیست خرید کالای خواب خود قرار دهید.

7. کمک به بهبود وضعیت بدنی

حالت نشسته، ایستاده یا خوابیدن برای سلامت کلی شما مهم است. وضعیت نامناسب می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله کمردرد، سردرد و خستگی شود.

خوابیدن بخش مهمی از حفظ وضعیت بدنی مناسب است و بالش‌های طبی برای تشویق وضعیت بدنی استاندارد هنگام خواب طراحی شده‌اند. افراد به طور متوسط ​​حدود 7 تا 9 ساعت از روز خود را در خواب می گذرانند، بنابراین حفظ وضعیت بدنی استاندارد در هنگام خواب بسیار مهم است.

بالش های ارتوپدی کمک می کنند تا ستون فقرات شما در یک راستا قرار گیرد و از چرخش و چرخش شما در طول شب جلوگیری می کند. آنها همچنین برای سر و گردن شما پشتیبانی می کنند که می تواند به کاهش درد کمک کند. در نتیجه، بالش های طبی می توانند نقش حیاتی در حفظ وضعیت بدنی خوب داشته باشند.

بهبود درد گردن با توزیع فشار روی گردن و شانه ها و سر

8. بهبود درد های ناشی از آرتروز

بالش طبی نسبت به سایر بالش ها مزایای دارد که هر فرد نسبت به استفاده از آن متمایل خواهد شد. یک از مهم ترین مزایای آن علاوه بر ساپورت از قسمت سر و گردن است و دردهای ناشی از آرتروز را بهبود می بخشد. فشار وارد شده را، در یک ناحیه متمرکز نمی کند تا فرد احساس درد بر او غلبه نکند بنابراین سبب کاهش استرس و درد و کاهش کوفتگی نیز می شود.

بالش طبی گردن و ستون فقرات این ناحیه را در تراز استاندارد خود قرار می دهد. بنابراین وقتی ماهیچه های دور گردن در شرایط مناسبی باشند ماهیچه های شانه هم در حالتی ریلکس و آرام قرار می گیرند و فشاری به بدن وارد نمی شود زیرا وظیفه حمایت از گردن از دوش شانه برداشته می شود.

9. ضد باکتریال و ضد حساسیت بودن

متأسفانه بیشتر تشک ها حاوی کنه های گرد و غبار هستند. کنه های گرد و غبار با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. اما از الیاف طبیعی مانند پنبه تغذیه می کنند. قرار گرفتن در معرض کنه های گرد و غبار می تواند منجر به علائمی شبیه آلرژی شود، از جمله: خارش چشم آبریزش راش بینی یا اگزما آسم.

از آنجایی که کنه ها فقط از پنبه یا پشم تغذیه می کنند، سطح فوم پلی اورتان یک بالش ارتوپدی به این معنی است که کنه های گرد و غبار نمی توانند در داخل بالش زنده بمانند. و این قطعا یک مزیت بسیار عالی برای بالش طبی است.

ناگفته نماند بالش طبی سبب کاهش خروپف و کاهش تعریق در هنگام خواب می شود. بنابراین از تجمع میکروب و آلودگی نیز جلوگیری می کند.

10. با بالش طبی خواب بهتری تجربه خواهید کرد

اثرات بد خوابی فراتر از سفت شدن گردن یا پشت است. اگر در حال چرخیدن هستید و نمی‌توانید راحت باشید، به احتمال زیاد ساعت‌های با ارزش خواب خود را از دست داده‌اید. الگوهای خواب نامناسب منجر به مشکلات دیگری از جمله:

خستگی عمومی جسمی و روحی عدم بهره وری چاقی دیابت فشار خون بالا مشکلات قلبی. با هدیه دادن یک خواب خوب شبانه، بسیاری از جنبه های دیگر سلامت و کیفیت زندگی خود را بهبود می بخشید. در نتیجه مزایای بالش طبی تنها به کاهش درد و حمایت از گردن خلاصه نمی شود! بلگه فواید آن می تواند بر کل زندگی شما موثر باشد. شاید یک روز اگر شب آرام و استراحت کافی داشته بودید، صبح آن روز می توانستید یک قرارداد بسیار عالی با یک مشتری چرب و چیلی ببندید و فقط بخاطر استرس و خستگی ناشی از بد خوابی، آن را از دست دهید.

دو مزیت دیگر بالش طبی در خواب بهتر، شامل موارد زیر است:

  • شریک خواب نامنظم شما نیز ممکن است در عدم استراحت شما نقش داشته باشد. بالش‌های ارتوپدی عدم انتقال حرکتی را تضمین می‌کنند، به این معنی که اگر روی بالش می‌خوابید و همسرتان در کنار شما می‌چرخد، حتی متوجه هم نمی‌شوید! مخصوصا بالش های لاتکس و مموری فوم که این قابلیت را ارائه می دهند.
  • بالش های ارتوپدی مموری فوم و لاتکس، علاوه بر مزایای سلامتی و بهداشتی فوق العاده ای که ارائه می کنند، کاملاً راحت هستند. فوم حافظه حساس به دما، با توجه به گرمای بدن شما به شکل بدن شما در می آید و یک سطح خواب استاندارد برای شما فراهم می کند.

مزیت بالش طبی در صاف کردن گردن

سخنی از متخصصان و پزشکان در مورد مزایای بالش طبی

البته تحقیقات healthline برای افرادی که رو به زمین یا با شکم می خوابند، سخن از فواید عدم استفاده از بالش زده است که به نکته خنثی بودن فشار روی گردن به واسطه قرار گرفتن گردن و ستون فقرات در یک راستا می باشد. قسمتی از متن این مقاله را ببینیم:

اگر به شکم می خوابید، خوابیدن بدون بالش نیز ممکن است درد گردن را کاهش دهد. وقتی روی شکم هستید، (با استفاده از بالش) سر شما به طرفین چرخیده است. گردن شما نیز به سمت عقب کشیده شده است. این آن را در یک زاویه نامناسب قرار می دهد و باعث درد و ناراحتی می شود.

در این حالت، استفاده از بالش تنها زاویه نامناسب گردن شما را افزایش می دهد. اما خوابیدن بدون آن می تواند موقعیت غیرطبیعی را به حداقل برساند و در عین حال فشار روی ستون فقرات را کاهش دهد.

انتشاریه pubmed.ncbi.nlm.nih.gov نیز مزایای بالش های مموری فوم ارتوپدی را در بهبود وضعیت خواب افراد مبتلا سندرم آپنه انسدادی خواب و افرادی که به دلیل مشکلات تنفسی خروپف می کنند، تایید کرده است:

بالش ها با حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات بر کیفیت خواب تأثیر می گذارند و در نتیجه وضعیت خواب بهینه را تضمین می کنند. در بیماران مبتلا به اختلال تنفسی خفیف در خواب، استفاده بهینه از بالش ممکن است خروپف را کاهش دهد و کارایی کیفیت خواب و تا حدی عمق (آرامش خواب) را بهبود بخشد. برعکس، قرار دادن نادرست بالش، مانند آنچه در طول سفر رخ می دهد، ممکن است برای سلامت خواب مضر باشد.

خطرات استفاده از بالش غیر استاندارد

گردن درد صبحگاهی از خطرات بالش نامناسب

تمامی انواع بالش طبی با توجه به وضعیت خواب شما هم می توانند مزایای فوق را داشته باشند و هم می توانند سلامت شما را تهدید کنند! اغلب برای انتخاب یک بالش خوب و استاندارد فقط به راحتی آن و داشتن خواب آرام فکر می کنند. در حالی که یک بالش مزایایی فراتر دارد و یا حتی می تواند به مهره های گردن و مفاصل شما آسیب برساند.

دقت داشته باشید که بالش های خیلی نرم و یا خیلی سفت هر دو استاندارد طبی ندارند و می توانند به شما آسیب بزنند، مخصوصا اگر برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

باور کنید یک هنر قدردانی نشده در پشت یک بالش خوب وجود دارد و قطعا یک بالش نامناسب برای شما، می تواند به شما آسیب برساند. به بیان ساده، خم کردن گردن به هر طریقی برای مدت طولانی، مانند خوابیدن 8 ساعت در هر شب، می تواند به عضلات و استخوان های گردن، شانه ها و ستون فقرات آسیب برساند.

اگر پهلو خواب هستید، از بالش های خیلی کوتاه و نرم دوری کنید!

حالت صحیح استفاده بالش طبی خوب در خواب به پهلو

افرادی که به پهلو می خوابند به دلیل برخورد شانه با سطح تشک یا زمین، فضای خالی بیشتری بین سر و زمین ایجاد می شود. در این حالت بالش های ضخیم تر که از متریال های متراکم تر مانند لاتکس تولید شده اند، بهتر می توانند از گردن شما حمایت کنند. در نتیجه استفاده از بالش های خیلی نازک با متریال های مموری فوم و یا پر شده با پنبه، می تواند به شما آسیب بزند.

اگر به پشت می خوابید، از بالش ها ضخیم و متراکم دوری کنید!

حالت صحیح استفاده بالش طبی خوب در خواب به پشت

وقتی به پشت می خوابید زاویه انحراف مهره های گردن از ستون فقرات بسیار کم است و تنها با یک بالش نازک می توانید این خلا را پر کنید. اما اگر از بالش محکم و ضخیم استفاده کنید، علاوه بر این که هیچ مزایای طبی نخواهد داشت، بلکه در طول زمان شما را دچار گردن درد خواهد کرد. چرا که گردن شما بیش از حد به جلو فشار داده می شود و عظلات و و مهره های گردن تحت فشار قرار می گیرند. دو نمونه از بالش های طبی ناز 7 سانتیمتری ما را می توانید برای خواب پشت انتخاب کنید:

1. بالش طبی لاتکس 6 سانتیمتری برند دانلوپیلو

بالش_دانلوپیلو_طبی

مشاهده مشخصات و قیمت

2. بالش طبی لاتکس 7 سانتی متری برند آلمانی دانلوپیلو

بالش طبی

مشاهده مشخصات و قیمت

 

مراقب نظافت و تمیزی بالش خود باشید!

در حالی که بسیاری از ما میزان عرق، کثیفی و چربی را که به تخت خوابمان نفوذ می کند، می دانیم، هرگز به این فکر نمی کنیم که چه مقدار از آن مستقیماً وارد بالش ما می شود! بالش ها ممکن است در طول سال ها بسیار کثیف شوند و مکان مناسبی برای موارد زیر هستند:

  • گرد و غبار
  • انواع باکتری ها
  • چربی و روغن از مو و پوست
  • شوره سر
  • عرق
  • و البته… آب دهان

اگر نمی توانید به یاد بیاورید که چه زمانی بالش خود را خریده اید، به احتمال زیاد زمان تغییر فرا رسیده است. می توانید با محصولاتی مانند روبالشی میزان بهداشت بالش های خود را با شستشوی منظم حفظ کنید.

افرادی که مشکلات پزشکی دارند، بیشتر مراقب باشند!

افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند آپنه خواب، ممکن است بخواهند به انتخاب بالش خود توجه ویژه ای داشته باشند. افرادی که از دستگاه CPAP برای تنظیم تنفس خود استفاده می کنند، در حال حاضر انتخاب های محدودی در نحوه خواب خود دارند، اما بالش نامناسب ممکن است به ناامیدی و خواب ناآرام آنها بیافزاید.

به عنوان مثال، یک فرد خواب به پهلو با یک بالش نرم این خطر را دارد که هنگام خواب، ماسک CPAP بیفتد و سلامت خود را به خطر بیندازد. و یک پشت خواب که از یک بالش سفت استفاده می کند ممکن است راه های هوایی خود را منقبض کند و این کار را برای دستگاه CPAP سخت تر می کند.

مزایای بالش طبی مناسب می تواند به معنای تفاوت بین احساس استراحت و شادابی هر روز صبح باشد و یا احساس بیدار شدن از یک کابوس. خوشبختانه، اینکه بالش غیر استانداردی داشته باشید، مشکل غیر قابل حل و دائمی نیست. اکثر مشکلات موقتی هستند و با پیدا کردن بالش مناسب قابل حل هستند!

چه کسانی باید از مزایای بالش طبی بهره مند شوند؟

همانطور که بارها اشاره کرده ایم انواع بالش طبی نقش حمایتی از شانه به بالا را به عهده دارند و از طرفی کمر و مهرهای منتهی به گردن را ساپورت و فشار وارده در هر یک از نقاط را بین تمام اعضای بدن توزیع می کنند و این سبب می شود تنش و خستگی و یا درد را در خواب تجربه نکنید. بنابراین هر کس که در یکی از نقاط سر، گردن، کمر احساس درد دارد و همچنین سالمندان و خانم های باردار و تمام افرادی که نباید به عضوی از بدنشان فشار وارد شود ملزم به استفاده از بالش طبی هستند.

افرادی که اصطلاحا گرمایی نامیده می شوند یکی دیگر از گروه مصرف کننده بالش طبی هستند زیرا مواد تشکیل دهنده آن سبب تعریق در فرد نمی شود بنابراین آلودگی کمتری را به خود جذب می کند.

دقت داشته باشید افرادی که از دیسک کمر و کمر درد رنج می برند، علاوه بر یک تشک طبی استاندارد، باید از بالش طبی نیز استفاده کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. این فرایند باعث کسب خواب سالم و آرام برای شما خواهد شد.

آیا بالش طبی برای افرادی که سلامت کامل پشت و گردن دارند، فوایدی دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید آیا فردی که مشکلی در ناحیه کمر و یا گردن ندارد باز هم باید بالش طبی استفاده کند؟ باید بگویم بله زیرا محافظتی که از ستون فقرات گردن انجام می دهد سبب قرار گرفتن شانه ها در یک وضعیت مناسب می شود و شما تجربه یک خوا بد همراه با خستگی یا درد را نخواهید داشت.

بالش طبی به دلیل موادی که در آن به کار رفته سبب تعریق در فرد نمی شود و این مزیت خوابی آرام را را به ارمغان می آورد. این بالش گردن را در یک تراز استاندارد قرار می دهد و از دردهای احتمالی جلوگیری می کند بنابراین نیاز هر فردی که به سلامتی خود اهمیت می دهد استفاده از بالش طبی است.

آیا بالش طبی برای کودکان مناسب است؟

کودکان ساعات بیشتری را در خواب سپری می کنند و کالای خوابی که برای این افراد استفاده می شود بایستی باید دقت انتخاب شود چرا که بدن ظریف تری نسبت به بزرگسالان دارند بنابراین حساسیت های آنها باید مور توجه قرار بگیرد. از آنجایی که بالش های طبی ضد حساسیت هستند می تواند بهترین انتخاب برای کودکان باشد.

مزایای بالش طبی برای کودکان شامل موارد زیر است:

  • 100 درصد ضد حساسیت؛
  • رویه پنبه ای نرم؛
  • ضد تعریق؛
  • حمایت از شانه ها؛
  • ضد آلرژی و بسیار مناسب برای پوست حساس کودکان؛
  • آنتی باکتریال و بسیار کاربردی برای بدن لطیف و آسیب پذیر کودکان؛
  • ایجاد جریان گردش هوا؛
  • رویه پنبه ای و لطیف؛
  • شستشوی آسان با ماشین لباسشویی و یا با دست؛
  • و تنظیم ستون فقرات گردنی برای عدم کج شدن و بدفرم شدن گردن کودک در بزرگسالی.

 

ویژگی های بالش طبی با کیفیت

نقش اصلی بالش حمایت از موقعیت شما در هنگام خواب است. در واقع یک بالش طبی با کیفیت، ساپورت، نگه داشتن سر، ستون فقرات و گردن در یک تراز ایده آل برای حمایت از انحنای ستون فقرات به عهده دارد. بنابراین اگر در چنین وضعیتی به خواب برویم نه تنها درد گردن از بین می رود، بلکه فشاری که در سراسر بدن شما ایجاد می شود نیز کاهش می یابد. همچنین یک بالش طبی ایده آل دارای ظاهری یو u شکل است. که سر در ناحیه انحنای آن قرار می گیرد و از فشار به گردن و شانه ها جلوگیری کند.

  • اگر به پهلو می خوابید، به یک بالش سفت نیاز دارید اما اگر روی شکم می خوابید، یک بالش نرم زیر سر خود قرار دهید. توصیه می کنیم برای از بین بردن کمردرد یک بالش زیر شکم و لگن خود قرار دهید.
  • اگر به پشت می‌خوابید، به بالشی نیاز دارید که ضخامت متوسط و سفتی داشته باشد.

 

جمع بندی

مزایای بالش طبی یکی از دلایلی است که ما آن را نسبت به سایر بالش ها ترجیح می دهیم در واقع هر کس که برای سلامتی خود ارزش قائل است، از این نوع بالش استفاده کند. حتی بخشی از ویژگی های بالا کافیست که در بالش های قدیمی خود تجدیدنظر کنیم و یک بالش طبی مناسب و استاندارد را جایگزین بالش های سنتی که با الیافی همچون پر و یا پنبه تولید می شدند، کنیم.

در نتیجه اگر به دنبال راهی برای بهبود خواب و کاهش گردن درد هستید، استفاده از مزایای یک بالش طبی، راه حلی بسیار مناسب برای شما است. بالش‌های ارتوپدی مزایای قابل توجهی نسبت به بالش‌های سنتی دارند و می‌توانند به حمایت از گردن و سر شما در موقعیت مناسب کمک کنند، که می‌تواند منجر به خواب بهتر و تسکین درد شود.

 

مقالات پیشنهادی ما

مزایای تشک طبی

مزایای تشک طبی

یک تشک استاندارد و طبی به شما این امکان را می دهد که علاوه بر خوابی راحت و آرام، سلامت جسمانی خود را حفظ کرده و از تشدید درد جلوگیری کنید. بسیاری از افراد متوجه اثر مخربی که تشک قدیمی و تغییر شکل داده شان بر روی سلامت آن ها می گذارد، نیستند. در این میان شاید تنها بیماران و افرادی که با محدودیت های حرکتی دست و پنجه نرم می کنند، به کیفیت و نوع تشک خود اهمیت دهند. در حالیکه استفاده از تشک مناسب و استاندارد برای تمام افراد حتی افراد سالم توصیه می شود.

ادامه مطلب

 

بهترین برند و مارک بالش طبی

بهترین مارک بالش طبی

بالش طبی در داشتن یک خواب خوب شبانه و تأمین سلامت بخصوص در ناحیه گردن و ستون فقرات بسیار مؤثر است که در انواع متنوع و با برندهای متفاوت به بازار عرضه می‌شود. هنگام انتخاب بالش طبی گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارند که شاید شما را سردرگم کنند. باوجوداین همه گزینه چگونه می‌توانید یک بالش طبی مناسب برای خود انتخاب کنید؟

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.