انواع زیر تشکی

انواع_زیرتشکی_را_بشناسید_

زیر تشک که به آن کف تخت یا کفی تخت هم گفته می‌شود یکی از بخش‌های مهم هر تخت خواب است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که نرمی و راحتی تخت خواب به چه عواملی بستگی دارد. در جواب این پرسش باید بدانید تمامی اجزای تخت مانند چرخ دنده‌های یک ماشین عمل می‌کنند. مشکل در هر یک از قسمت‌های آن می‌تواند به عدم کارایی درست و مناسب تخت منجر گردد. در این مقاله انواع زیر تشکی را بررسی می‌کنیم

برای داشتن کالای خواب استاندارد و برای تبدیل تشک طبی خود به یک تشک خوشخواب قابل تنظیم، کفی تخت های خارجی ژرمن کالا را از دست ندهید.

زیر تشک یا کفی تخت چیست؟

هر تخت از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • پایه‌های تخت
  • زیرتشکی یا کفی تخت
  • تشک خواب

در برخی مدل‌ها موارد اول و دوم ممکن است به صورت سرهم ساخته شده باشند اما در صورت نیاز انواع مدل دو تکه آن را نیز به راحتی می‌توانید خریداری نمایید. جداشوندگی این دو بخش به حمل و نقل راحت‌تر و همچنین هزینه کمتر در زمان نیاز به تعویض کمک بسیاری خواهد نمود. از طرفی ممکن است بخواهید از دو جنس یا مدل متفاوت در آن‌ها استفاده نمایید. این عمل ترکیبی برای افراد با وزن متفاوت می‌تواند خواب راحت‌تر و طول عمر بالاتر تخت را منجر شود.

چرا زیرتشکی ضروری است؟

شاید برایتان سوال باشد نرمی و راحتی تخت چقدر به زیرتشکی بستگی دارد. جالب است بدانید برای انواع تشک تخت خواب داشتن یک کفی، ضرورت محسوب شده و در واقعت تخت و تشک بدون آن وزن بدن را مخصوصا در قسمت میانی تحمل نمی‌کند. تشک تخت برای ایجاد حالت صاف برای بدن به یک تکیه گاه نیاز دارد. محل صاف و کاملا ساکن که بتواند نیرو و فشار وارده از طرف تشک را تحمل نماید. این وظیفه بر عهده زیرتشکی یا کفی تخت می‌باشد. از همین رو جنس، حالت و حتی برند زیرتشکی بسیار اهمیت دارد. بهترین تشک های تخت نیز بر روی سطوح ناصاف نمی‌توانند خواب راحتی ایجاد نمایند. از طرفی داشتن یک جنس خوب از کفی عمر تشک را نیز طولانی تر خواهد نمود. انواع زیرتشکی از معروف ترین برندهای جهان را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا مشاهده، مقایسه و خریداری نمایید.

اهمیت زیرتشک

انواع زیرتشکی ها کدام‌اند

برای انتخاب بهتر یک زیر تشکی در زمان خرید نیاز است که انواع زیرتشکی را بشناسید و اطلاعات کاملی در مورد هر کدام داشته باشید. خرید اشتباه می‌تواند منجر به هزینه دوباره و اضافی و یا ایجاد مشکلات متعدد در زمان خواب و استراحت شما شود. در این قسمت انواع زیرتشکی رابه شما معرفی خواهیم نمود تا براساس نیاز خود انتخاب بهتری داشته باشید.

زیر تشکی باکسی

همانطور که از اسم این نمونه زیرتشکی مشخص است شما باید یک باکس آماده مستطیل شکل مواجه هستید که کافی است برای استفاده از آن تشک خود را بر روی آن قرار دهید. گرچه آسودگی اجرا و استفاده از این نوع یک مزیت محصوب می‌شود اما ممکن است برای جابجایی شما را دچار مشکل نماید. از طرفی این نمونه از انواع زیرتشکی وزن بالایی داشته و همچنین ممکن است در زمان ورود به اتاق شما را دچار زحمت نماید.

زیر تشکی چوبی

جنس زیرتشکی در ایجاد انواع گوناگون این کالا بسیار تاثیرگذار است. یکی از انواع کفی تخت نمونه چوبی آن می‌باشد. خود جنس چوب می‌تواند به اسامی و انواع زیرتشکی منجر شود.

  • زیرتشکی بامبو
  • زیرتشکی چوب راش
  • زیرتشکی ام دی اف

زیرتشکی چوبی وزن کمی دارد و جابجایی آن ساده‌تر است اما باید در نظر بگیرید به همان اندازه عمر کوتاه‌تری دارند و ممکن است در همین نقل و انتقال بر اثر ضربه دچار شکستگی شوند. از طرف دیگر این نوع، تحمل وزن کمتری دارد و برای تخت‌های دو نفره ممکن است به نسبت وزن افراد مناسب نباشد.

زیر تشک چوبی

زیرتشکی فلزی

برای ایجاد این نوع زیرتشکی از لوله یا پروفیل فلزی در ایجاد یک شبکه مستطیل شکل کمک گرفته می‌شود. کیفیت نقاط جوش در ساخت این نوع زیرتشکی یا کفی تخت بسیار مهم است. زیرا بر اثر فشار یا ضربه اولین نقاط که دچار شکستگی می‌شوند همین مناطق هستند. پس در زمان خرید حتما این مسئله را مورد بررسی قرار دهید. وزن این نمونه از زیرتشکی بیشتر از نوع چوبی است اما به همین میزان تحمل بالاتری در فشار بالا دارد و عمر طولانی خواهد داشت. در زمان استفاده از این نمونه محصول بید مراقب ایجاد خمش در میانه تخت باشید.

زیر تشکی ترکیبی

یکی از بهترین زیرتشکی های موجود در بازار نوع ترکیبی چوب و فلز است. گرچه این نمونه استحکام نوع فلزی را ندارد اما مزیت خاص خود را دارا می‌باشد. وزن کمتر و جابجایی آسان آن برای شما نیز جذاب خواهد بود. این نوع با پایه‌های فلزی و شبکه ایجاد شده از انواع چوب تشکیل می‌گردد.

زیرتشکی جک دار

زیر تشکی بر اساس ایستایی یا حرکت، به دو نوع جک دار و ثابت تقسیم می‌شوند. جابجایی قسمت بالایی و پایینی (سر و پا) برای بسیاری از افراد ضروری است. حالت جابجایی پا برای بالاتر قرار گرفتن این عضو بدن در زمان خواب بسیار مهم است. از تغییر حالت سر نیز برای زمان استراحت یا مطالعه می‌توانید استفاده نمایید. هر دو این قسمت‌ها توسط دو جک تعبیه شده در تخت به صورت دستی تنظیم خواهد شد.

زیر تشک

خرید زیر تشک از بهترین برند های کفی تخت چوبی و فلزی آلمانی

کفی تخت مناسب علاوه بر افزایش طول عمر تشک شما، به تنفس و گردش هوای نشیمنگاه خواب شما نیز کمک می کند که با ارتفاع تنظیم شونده، یک خواب راحت را هدیه می دهد.

مشاهده محصولات

 

مقالات پیشنهادی ما

انواع تشک طبی

5 مدل تشک مناسب طبی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنوع محصولات کالای خواب رو به افزایش است و تشک طبی از این امر مستثنی نبوده و خود را با نیازهای مختلف منطبق، و در شکل های گوناگون ظاهر شده است. هر مدل از تشک طبی برای نیاز خاصی قابل استفاده است. قبلا عموم تشک ها با پشم و پنبه و با استفاده از فنر های یک دست ساخته و مونتاژ می شدند. اما هم اکنون در سال 1401، نام هایی همچون لاتکس، مموری فوم و هیبریدی به گوش میرسد که آوازه محبوبیت آنها، جهان را فرا گرفته است.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.