خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » نحوه شستن تشک تخت فنر دار و بدون فنر

نحوه شستن تشک تخت فنر دار و بدون فنر

شستن تشک

رعایت بهداشت شخصی یکی از نکات ضرروی در زندگی فردی می‌باشد. وقتی صحبت از رعایت نکات بهداشتی می‌شود باید به کالای خواب و به ویژه تشک طبی خود نیز توجه کنید. توجه به پاکیزگی تشک موجب افزایش طول عمر آن می‌شود. اگر به تمیزی تشک خود اهمیت ندهید، شک نکنید که به انواع بیماری‌های پوستی و تنفسی دچار می‌شوید. ممکن است از خود بپرسید که آیا می‌توان تشک را شست؟ما در ادامه نکات شستشو تشک تخت را برای شما بررسی می‌کنیم.

آیا تشک تخت خواب قابل شستشو است؟

باید بگوییم که راهکار‌های مختلفی برای شستشوی تشک در خانه وجود دارد که از جمله موارد مهم در نگهداری تشک است. در ابتدا لازم است که کاورتشک را جدا کرده و آن را با آب گرم و مواد شوینده بشورید .در مرحله بعدی می‌توانید از محلول نمک و آبلیمو کمک بگیرید. توجه داشته باشید که باید به مقدار کمی از این محلول استفاده کنید زیرا این محلول اسیدی است و می‌تواند به بافت میانی تشک آسیب برساند. هنگامی که محلول را روی آلودگی ها اسپری کردید بهتر است حدود 1 الی 2 ساعت صبر کنید و سپس آنها را به کمک یک فرچه و پاک کننده فاقد کف پاک کنید. یکی از بهترین توصیه‌ها برای شستشوی تشک در منزل این است که اجازه دهید تا تشک شما در مقابل نور آفتاب خشک شود. اشعه نور خورسید این قدرت را دارد که تمام میکروب ها را نابود کند.

شستشو تشک تخت

نحوه شستن تشک بدون فنر

در تشک‌هایی که در ساختار داخلی آنها از فنر استفاده نشده است، بهتر است برای پاکسازی آنها از دستمال‌های خیس یا اسفنج خیس استفاده کرد. ممکن است ورود آب مستقیم به ساختار آنها موجب بروز مشکلات مختلفی شود یا طول عمر تشک شما را کاهش دهد. در چنین مواردی برای پاکسازی از دستگاه بخار شور نیز می‌توانید استفاده کنید. یک محلول مناسب برای پاکسازی تشک‌های بدون فنر، آب به همراه کمی جوش شیرین یا سرکه است که به خوبی لکه هارا پاک می‌کند. پس از استفاده از این محلول چند ساعتی صبر کنید، سپس به کمک دستمال خیس محلول را پاک کرده و اجازه دهید تا به کمک نور خورشید خشک شود.

برخی اوقات میزان کثیفی بسیار زیاد است و شما ناچارید که کل تشک را بشویید. اما دقت داشته باشید که تشک را در هوای آزاد گزاشته و به سرعت خشک کنید. این امکان در روز های سرد سال که امکان خشک شدن سریع تشک وجود ندارد پیشنهاد نمی شود. به هر حال شستشوی کامل تشک آخرین راه شماست و سعی کنید از روش های فوق استفاده کنید. یا حداقل روکش تشک را بصورت جدا و سطح تشک را با مواد فوق بشویید تا کل تشک خیس نشود.

می توانید از سرویس های خشکشویی هوم سرویس در لینک https://homeservize.com/mattress-cleaning استفاده کنید.

نحوه شستن تشک فنر دار

در تشک‌های فنر دار نیز نفوذ آب می‌تواند به فنرها آسیب برساند. ما توصیه می‌کنیم در ابتدا نواحی آلوده را به سرکه آغشته کنید پس از کمی مکث نواحی آغشته به سرکه را با پودر ماشین لباسشویی بشویید. نکته مهم این است که حجم پودر ماشین لباسشویی باید کم باشد، آنزیم‌های موجود در این پودر، قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند. در آخر کافیست تا به کمک یک دستمال خیس تمام مواد را پاک کرده و اجاز دهید که تشک شما خشک شود. توصیه می‌کنیم که تشک مقابل نور خورشید خشک شود.

نحوه پاکسازی تشک از لکه‌های زرد عرق

پاکسازی تشک از لکه‌های عرق بسیار مهم است، زیرا این لکه‌ها با گذشت زمان موجب ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند و قطعا شما را بیمار می‌کنند. برای پاکسازی لکه‌های عرق باید از آب اکسژینه و آرد ذرت و نشاسته استفاده کنید. این روش بسیار کاربردی است فقط توجه کنید که میزان آب اکسیژنه در این ترکیب 3 به 1 است. پس از ترکیب لکه ها را به این محلول آغشته کنید و حدود 30 دقیقه مکث کنید. در آخر به کمک یک دستمال و کمی ماده شویند ( تفاوتی ندارد که چه نوع ماده شوینده ای باشد) محلول را پاک کنید و اجازه دهید تشک کاملا خشک شود.

شستشو تشک تخت

نحوه پاکسازی تشک از لکه‌های خون

پاکسازی لکه خون به مهارت بیشتری نیاز دارد، زیرا اگر به درستی اقدام نکنید لکه خون پخش می‌شود. برای پاکسازی لکه‌های خون ایتدا باید صبر کنید تا کاملا لکه‌ها خشک شوند، سپس لکه ها را با یخ و آب سر پاک کنید، حدود 10 دقیقه یخ را بر روی لکه‌ها به صورت رفت و برگشت حرکت دهید. مرحله بعدی یک قرص له شده آسپرین را بر روی لکه‌ها قرار دهید. برای ضدعفونی کردن تشک حتما از اسپری الکل استفاده کنید. در آخر تشک را به کمک نور خورشید یا حرارت سشوار خشک کنید.

پاک کردن لکه خون از تشک

نحوه پاکسازی تشک از لکه‌های ادرار

ممکن است به دلیل بیماری یا کهولت سن برخی از افراد دچار شب ادراری شوند. ادرار نه تنها بوی ناخوشایندی دارد بلکه باعث بروز بیماری نیز می‌شود. برای پاکسازی لکه های‌ ادرار ابتدا از محلول جوش شیرین ونشاسته استفاده کنید این محلول به عمق لکه‌ها نفوذ می‌کند. مرحله بعدی کمی شامپو فرش و سرکه را مخلوط کنید و لکه‌هارا کامل به این مخلوط اسیدی آغشته کنید تا تشک شما کاملا تمیز شود. در نهایت اگر احساس کردید لازم است برای ایجاد بوی خوش از خوشبوکننده استفاده کنید.

نحوه پاکسازی تشک از انواع ساس و حشرات موزی

تشخیص ساس تشک

ساس ها آفات کوچکی هستند که می توانند فضای زندگی شما را آلوده کنند. گزش ساس، که بیشتر در شب هنگام خواب اتفاق می افتد، معمولاً مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد نمی کند. آنها ممکن است باعث خارش و علائم گزش ساده‌ای شوند. درمان آن شامل شستن ملایم پوست با آب و صابون، استفاده از یک محصول ضد خارش و مصرف آنتی هیستامین (در صورت نیاز) است. ممکن است تشک شما به ساس آلوده شود. در این مقاله در رابطه با تشخیص و از بین بردن ساس تشک با شما سخن می‌گوییم.

ساس ها حشرات کوچک و قهوه ای مایل به قرمزی هستند که از خون انسان و حیوانات تغذیه می کنند. آنها را ساس می نامند زیرا اغلب در تختخواب، تشک و سایر وسایل نرم پنهان می شوند، جایی که می توانند به راحتی افراد را در طول شب گاز بگیرند. ساس ها یک آفت معمولی خانگی هستند و کنترل هجوم آنها دشوار است. در حالی که ساس برای انتقال بیماری شناخته شده نیست، نیش آنها می تواند باعث خارش، قرمزی و تورم شود. اگر مشکوک به هجوم ساس در خانه خود هستید، مهم است که برای رفع مشکل در اسرع وقت اقدام کنید.

ساس تخت (Bed bugs) حشرات ریزی هستند که افراد و حیوانات را نیش می زنند تا از خون آنها غذا دریافت کنند. آنها انگل هستند، به این معنی که برای تامین غذا به میزبان انسانی نیاز دارند. بیشتر نیش ها زمانی اتفاق می افتد که شما در خواب هستید.

در صورتی که در تخت خواب خود نشانه هایی از وجود ساس می بینید، حتما مقاله “تشخیص و از بین بردن ساس تشک” را مطالعه کنید.

بهترین روش برای شستشو تشک مسافرتی

اگر احساس می‌کنید تشک مسافرتی شما کثیف است می‌توانید آن را تمیز کنید. کافیست ابتدا با یک جارو برقی ذرات گرد و غبار را از روی آن پا کنید. اگر لکه‌ای مشاهده می‌کنید آن را به کمک مواده شوینده و یک دستمال خیس پاک کنید. در آخر می‌توانید با آب ولرم تشک خود را آبکشی کنید. بهتر است ویژگی‌های تشک مسافرتی خود را به دقت بررسی کنید زیرا می‌توانید برخی از آنها را به کمک ماشین لباسشویی بشویید.

آیا تشک شما بوی بد می دهد؟

خوشبو کردن تشک

در حالی که شستن ملافه‌ها ممکن است بخشی از کارهای هفتگی شما باشد، تشک ها نیز نیاز به نگهداری دارند. شما می توانید تشک خود را تمیز و خوشبو نگهدارید تا عمر افزایش یابد. هنگامی که تشک تمیز و خوشبو باشد، در هنگام استراحت و خواب احساس بهتری دارید. آلرژن ها ممکن است باعث مشکلات تنفسی، آبریزش بینی، گلودرد، آبریزش چشم یا تحریک پوست شوند. این تجمع آلرژن نه تنها بر سلامت شما تأثیر می گذارد، بلکه ممکن است باعث ایجاد بوی بد شود و نیاز به تمیز کردن و خوشبو کردن تشک شما را افزایش دهد. در این مقاله به شما می‌گوییم که برای رفع بوی بد تشک چه اقداماتی لازم است.

ذرات گرد و غبار، عرق، سایر روغن های بدن و سلول های پوست در تختخواب ما و سپس تشک نفوذ می کنند و تمیز کردن آنها از نکات مهم رفع بوی بد و نگهداری از تشک می باشند. شما باید هر شش ماه یکبار از خوشبو کننده‌های تشک استفاده کنید. هنگام استفاده از هر نوع مایع خوشبو کننده روی تشک مراقب باشید زیرا می تواند برای شما ایجاد آلرژی کند. به همین دلیل است که اغلب بهتر است ابتدا راه های دیگر را برای خوشبو کردن تشک امتحان کنید. برای مثال استفاده از جوش شیرین یکی از بهترین راه‌ها برای جذب بوی بد می‌باشد. قبل از استفاده از جوش شیرین تشک خود را تمیز کنید.

در آخر باید گفت

رعایت اصول بهداشتی در حفظ و نگهداری تشک، موجب افزایش دوام تشک شما می‌شود و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. پس از خرید یک تشک با کیفیت از یک برند معتبر در نگهداری صحیح از آن کوشا باشید. هنگامی که تشک شما پاکیزه و خوشبو باشد قطعا خواب شبانه برای شما لذت بخش‌تر است. با مراجعه به سایت ژرمن کالا می‌توانید کالای خواب اروپایی و با کیفیت را خریداری کنید. تشک‌های موجود در فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا از برند آلمانی دانلوپیلو هستندو 5 سال گارانتی معتبر دارند.

ژرمن کالا

بیشتر بخوانید:

چرا تشک تخت صدا می دهد؟

با تشک کهنه چکار کنیم؟

 

 

 

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.