خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » چرا تشک تخت صدا می‌دهد

چرا تشک تخت صدا می‌دهد

صدای تشک

تشک تخت برخی اوقات ممکن است صدایی را ایجاد کند که مزاحم است. این صدا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی این مشکل مربوط به فرسودگی تشک شما است، اما گاهی این مشکل مربوط به کفی تخت شما است. ما توصیه می‌کنیم برای کشف دلیل، تشک خود را روی زمین قرار دهید و سپس روی آن دراز بکشید، اگر صدایی احساس نکردید مشکل از تشک شما نیست. ما در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که چرا تشک تخت صدا می‌دهد و چه کارهایی می‌توان انجام داد.

اغلب صدای تخت و تشک از موارد زیر است:

  • قرار گیری نامناسب تشک در چهارچوب آن و عدم استفاده از تشک با ابعاد و ضخامت مناسب
  • عدم استفاده از رویه مناسب و صدای اصطکاک آن با بدن
  • کیفیت پایین فوم ها و فنر های ضعیف تشک بی کیفیت
  • شسکته شدن باکس یا کفی تخت
  • اصطکاک پایه های تخت با زمین
  • عدم تراز و تعادل پایه های تخت
  • جک و پایه های قابل تنظیم زیرتشکی
  • شل بودن پیچ و اتصالات چارچوب تخت خواب
  • فنر های نازک بی کیفیت
  • عدم استفاده از تکنولوژی های جدید فنر پاکتی در تشک
  • شکسته شدن فنر ها و نیاز به تعمیر آنها

جهت رفع مشکل صدای تشک موارد را بررسی کنید و جهت مراقبت و نگهداری از تشک تخت و افزایش طول عمر آن و خلاص شدن از شر صداهای اضافی، مشکل را برطرف نمایید.

اگر علت ایجاد صدا از تشک باشد

این روزها اگر از یک تشک با کیفیت برای مثال از جنس لاتکس یا مموری فوم استفاده کنید کم‌تر با این مشکل روبه رو خواهید شد. بهتر است بگوییم که تشک‌های فنری بیشتر این مشکل را برای شما ایجاد می‌کنند. ایجاد صدا در تشک‌های فنری معمولا به دلیل شکستی فنرها است. فنرهای داخل تشک روز به روز قدرت خود را از دست می دهند و اتصال بین سیم پیچ ها پس از استفاده مکرر و طولانی آسیب می بیند. در نتیجه، موجب به وجود آمدن صدای جیر جیر می‌شوند. ممکن است که دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که تشک صدا دهند که خواهیم گفت.

صدای تشک

ابعاد تشک تخت

ابعاد تشک تخت می‌تواند یکی از مشکلاتی اساسی در ایجاد صدا باشد. اگر تشک تخت شما ابعاد مناسبی نداشته باشد ممکن است به راحتی داخل تخت قرار نگیرد و ایجاد صدا کند. برای حل این مشکل، بهتر است قبل از خرید تشک تخت، ابعاد تخت خود را دقیقا اندازه‌گیری کنید و تشک تخت مناسبی را بر اساس این ابعاد انتخاب کنید.

رویه‌های بی کیفیت

اگر برای تشک شما از یک رویه بی کیفیت استفاده شده باشد، در اثر اطحکاک رویه با پوست بدن، شما صداهای مزاحمی را خواهید شنید. دقت داشته باشید که جنس رویه تشک شما بسیار مهم است زیرا می‌تواند موجب بروز بیماری‌های پوستی یا حساسیت شود.

 

ابعاد تشک

پیشنهاد مطالعه: تشخیص و از بین بردن ساس تشک

راهکار‌های پیشنهادی

اگر صداهای آزاردهنده از تشک ناشی می‌شود، می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا این مشکل را برطرف کنید. یک راه حل ساده برای رفع مشکلات صدا در تشک، چرخاندن تشک است. با چرخاندن تشک به زاویه دیگر، فشار بر روی قطعات تشک تغییر می‌کند و ممکن است صداهای آزاردهنده کاهش یابند.

استفاده از چوب لاستیکی زیر تشک نیز می‌تواند به رفع مشکلات صدا در تشک کمک کند. با قرار دادن تکه چوب لاستیکی زیر تشک، میتوانید فشار را توزیع کنید و صداهای آزاردهنده را کاهش دهید.

پیشنهاد مطالعه: رفع بوی بد تشک

راهکارهای کاهش صدای ایجاد شده از فریم یا جعبه تخت

صداهای آزاردهنده در تشک تخت می‌تواند از چند منبع مختلف ناشی شود، از جمله فریم تخت یا جبعه تخت. برای رفع این مشکلات صدا، لازم است قطعات مختلف تخت را بررسی کنید و صدای آن‌ها را بشنوید. در صورتی که صداهای آزاردهنده از فریم تخت ناشی می‌شود،می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا این مشکل رفع شود. اولین قدم در رفع مشکلات صدا در فریم تخت، تنظیم مجدد پیچ‌ها است. بعضی از صداها ممکن است به دلیل پیچ‌های کهنه در فریم تخت باشند. با تنظیم مجدد پیچ‌ها و جابه‌جایی پیچ‌های کهنه با پیچ‌های جدید، می‌توانید صداهای آزاردهنده را کاهش دهید. استفاده از روغن مرطوب‌کننده نیز می‌تواند به رفع مشکلات صدا در فریم تخت کمک کند. با استفاده از چند قطره روغن مرطوب‌کننده در نقاطی که فریم تخت با قطعات دیگر تماس دارد،  صدای آزاردهنده کاهش می‌یابند.

در صورتی که مشکلات صدا در جعبه تخت وجود دارد، باید اقداماتی انجام دهید تا این مشکل را رفع کنید. اولین قدم در رفع مشکلات صدا در جعبه تخت، استفاده از روغن مرطوب‌کننده بر روی فنرها است. با استفاده از چند قطره روغن مرطوب‌کننده بر روی فنرها،  اصطکاک را کاهش داده و صداهای آزاردهنده از بین می‌روند. همچنین، با قرار دادن پارچه‌های قدیمی بین جعبه تخت و فریم، می‌توانید صدا را از بین ببرید.

در صورتی که صدا از تشک شما می باشد، استفاده از یک پد تشک مناسب نیز می تواند به کم صدا و راحت تر شدن تخت کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: طول عمر تشک تخت خواب

دلیل صدای تشک

کم صدا‌ترین تشک ها

تشک‌ هیبریدی یک ترکیب از فوم و سیم‌های فولادی را به خود اختصاص داده‌اند و تشک‌ مموری فوم و تشک لاتکس طبیعی کم صدا ترین تشک‌ها هستند. این تشک‌ها ماندگاری بسیاری خوبی دارند و به کمر و گردن شما آسیبی نمی‌رسانند. نمونه های تشک طبی در ژرمن کالا در انواع هیبریدی و لاتکس موجود می باشند، جهت مشاهده نمونه ها و قیمت آنها با ما همراه باشید.

در پایان باید گفت

در نتیجه، صدای تشک تخت می‌تواند باعث آزار شما در هنگام استراحت شود. بررسی پیچ‌ها و اتصالات متحرک فریم تخت می‌تواند به کاهش صدای تشک تخت کمک کند. تشک تخت یکی از مهمترین عوامل برای داشتن یک خواب راحت است. برای خرید تشک به سراغ برند‌های معتبر بروید و از خرید تشک‌های بی کیفیت و پر سرو صدا پرهیز کنید. صداهای آزاردهنده در تشک تخت می‌تواند از چند منبع مختلف ناشی شود، از جمله فریم تخت، میزان استحکام تشک و جعبه تخت. با استفاده از چند قطره روغن مرطوب‌کننده در نقاطی که فریم تخت با قطعات دیگر تماس دارد، میتوانید صداهای آزار دهنده را ازبین ببرید. استفاده از یک محافظ تشک نیز می تواند تا حد قابل توجهی تشک را راحت تر و بی صداتر کند.

اگر به دنبال خرید کالای خواب با کیفیت هستید قطعا به سایت ژرمن کالا مراجعه کنید. تمام محصولات موجود از برند‌های معتبر مانند دانلوپیلو آلمان بوده و داری گواهی سلامت و اصالت هستند.

ژرمن کالا

بیتشر بخوانید:

با تشک کهنه چکار کنیم؟

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.