انواع مدل پرده حمام

انواع پرده حمام

کوچک شدن خانه ها در زندگی مدرن باعث شده برخی از فضاهای داخلی با یکدیگر ادغام شوند. از اولین بخش های یکی شده، حمام و سرویس بهداشتی منازل است.در این حالت استفاده همزمان و همچنین رعایت مسائل بهداشتی به افزایش استفاده از پرده حمام منجر شده. اما این تنها دلیل نبود. در ادامه به شما خواهیم گفت چرا پرده حمام در منازل بزرگ نیز ضروری به شما می رود.

اما نکته مهم و پر از چالش برای افراد درزمان خرید پرده حمام، نا آشنایی با انواع پرده حمام است. برخی افراد با تصور بر این که حتی مدل مدنظرشان حتما یک محصول جدید و تولید نشده ای هست، به دنبال آن نمی روند و از مشکلات ناشی از نبود پرده حمام مناسب در لوازم حمام رنج خواهند برد. در این مطلب انواع پرده حمام را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید پرده حمام را دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

موارد استفاده از پرده حمام

اینکه چرا پرده حمام ضروری است در ذهن بسیاری از افراد سوال ایجاد می کند. اما بیشتر جواب ها تنها به جداسازی وسایل سرویس بهداشتی و لوازم حمام از یکدیگر ختم می شود. اما این تنها دلیل نیست.

  • این محصول در حمام های بزرگ نیز از قدیم برای جداسازی رختکن و دوش از یکدیگر استفاده می شده است. از طرفی برای جلوگیری از ورود هوای سرد و ایجاد یک فضای دمایی مابین دمای حمام و دمای بیرون از پرده حمام کمک می گرفته اند.
  • در خانه های مدرن معمولا ماشین لباسشویی در آشپزخانه یا حمام جایگذاری می شود. در بخش حمام رطوبت و پاشش آب حتما مشکل ساز خواهد شد. به همین دلیل پرده حمام بین دوش و ماشین لباسشویی یا تجهیزات دیگر مورد استفاده در حمام قرار گرفته و از آن ها محافظت خواهد نمود.
    انواع مدل پرده حمام

مدل عمودی

معمولاً بیشتر افراد تمایل به خرید این نوع پرده برای حمام دارند. این نوع از پرده های حمام در اندازه های استاندارد به بازار عرضه می شوند و پوشش دهنده ای کامل برای فضا شخصی مربوط به حمام کردن می توانند باشند. حمامی که از آن استفاده می کنید از هر نوعی که باشد (چه وان چه دوش) می توانید از این نوع پرده استفاده کنید و همین طور بهتر است بدانید که رایج ترین مدلی که از پرده های حمام در بازار موجود است همین مدل عمودی است.

اکسسوری سرویس بهداشتی

مدل عمودی پرده حمام

مدل افقی

حمام هایی که دوش ندارند و فقط یک وان دارند می توانند از این نوع پرده استفاده کنند. واقعیت این است که این نوع پرده، یعنی مدل افقی، کم طرفدار ترین نوع پرده حمام در میان انواع دیگر است و خیلی پر طرفدار نیستند. مدل افقی این پرده ارتفاعی کمتر از نوع عمودی دارند. به همین دلیل برای بستن فضاهای کوچک مانند محیط لباسشویی یا خشک کن حمام مناسب تر است تا جدا کردن دو فضای بزرگ از یکدیگر.

مدل منحنی

دلیل نام گذاری این نوع از پرده ها شکل چوب پرده ی آن است که به صورت ال مانند است. هرچند پرده های دایره ای و بیضی شکل هم در بازار، زیر شاخه همین نوع از پرده ها هستند. پرده های ال شکل برای فضایی مناسب است که دوش و یا وان در گوشه ای از فضای حمام قرار گرفته اند.

این مدل را می توان از پرکاربردترین پرده ها برای حمام هایی دانست که با سرویس بهداشتی در یک مکان واقع شده اند. به راحتی با استفاده از مدل منحنی پرده حمام می توان کل بخش دستشویی را از حمام جدا کرد. جنس و طرح این نوع پرده و همچنین میزان انحنا را می توانید با تغییر میله پرده متفاوت نمایید.

اکسسوری حمام

مدل منحنی پرده حمام

انواع جنس پرده حمام

پرده حمام کتان

پرده های کتان انتخاب متداولی برای حمام هستند زیرا نگه داری و تمیز کردنشان آسان است. پرده کتان در برابر ظاهر خشک و سخت حمام، نمایی لطیف تر ایجاد می کند. مشکلی اساسی این نوع پرده ها جذب زیاد کتان است که آن را مستعد خیس و مرطوب شدن می کند. برای جلوگیری از رشد کپک و قارچ، شستشوی مداوم این پرده ها ضروری است. بسیاری از کاربران برای رفع این مشکل، به همراه این نوع پرده از پوششی از جنس وینیل و یا پلی استر استفاده می کنند.

پرده حمام پلی استر

متاسفانه همه ما فرصت و زمان کافی برای تعویض و شستشوی مداوم پرده حمام را نداریم. برای زندگی پرمشغله امروزی پرده کتان ممکن است انتخاب مناسبی نباشد. برای چنین حالتی پرده های حمام پلی استر که ضد آب نیز هستند بسیار مناسب است. پرده های حمام ساخته شده از این ماده، به آسانی رطوبت را درون محیط دوش حفظ کرده و در صورت خیس شدن به سرعت خشک می شوند. به همین دلیل امکان رشد قارچ و کپک بر روی آن ها بسیار کم است، به ویژه اگر محیط حمام تهویه مناسبی داشته باشد.

انواع پرده ها از نظر استایل و نحوه نصب

پرده حمام ساده

در این نوع پرده ها روزنه هایی در قسمت بالایی پرده وجود دارد که برای آویزان کردن و یا وصل کرده حلقه های اتصال دهنده پرده به میله، استفاده می شوند. در این مدل از پرده های حمام امکان آسیب دیدن پرده هنگام باز یا بسته کردن آن وجود دارد. بنابراین در این مورد، کیفیت و نیز وزن پرده بسیار هایز اهمیت است. پرده های حمام مدل TEXTILE برند آلمانی کلین ولکه در این دسته قرار می گیرند. این پرده ها سبک، بادوام از جنس مقاوم و ضد آب پلی استر هستند. به سرعت خشک شده و در صورت لزوم به آسانی تا دمای ۴۰ درجه قابل شستشو می باشند.

پرده حمام کرکره ای

پرده کرکره ای با استفاده از زنجیر کناری آن به آسانی به صورت رولی باز و بسته می شود و از این نظر مشابه پرده های شید است. پرده های کرکره ای آنتی باکتریال و ضد آب کلین ولکه از این نوع پرده ها به شمار می رود. این پرده ها وزنی مناسب داشته و به آسانی نصب در محیط با ابعاد مختلف نصب می شوند. خشک شدن سریع این پرده ها مانع از ایجاد بوی نامطبوع در آنها و رشد آلودگی و باکتری بر روی آن می شود. پرده حمام کرکره ای کلین ولکه نه تنها برای مصارف خانگی بلکه در اقامتگاه ها، هتل ها و حتی خوابگاه ها نیز قابل استفاده است. طرح های مدرن و متنوع پرده های حمام کلین ولکه انتخاب را برای هر سلیقه ای آسان می سازد.

خرید اینترنتی پرده حمام

یکی از مشقت های بزرگ برای خرید انواع پرده حمام، پیدا کردن کالای مناسب و مدنظر است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برخی از کالا ها را ندانید از کجا بخرید و یا محل مشخصی مانند مبل یا یخچال به صورت بازار متمرکز برای آن ها پیدا نکنید. خرید اینترنتی کار را برای شما راحت کرده است. دیگر نیازی نیست با تمام دردسرهای موجود برای پیدا کردن محل مناسب، در ترافیک بمانید تا بتوانید آن را خریداری نمایید.

در سایت ژرمن کالا می توانید انواع پرده حمام، از معتبرترین برندهای خارجی در کنار هزاران محصول دیگر مربوط به خانه و خانواده را یکجا ببینید و با یکدیگر مقایسه نمایید. تمامی این لوازم با ضمانت اصل بودن به آدرس مدنظر شما راسال خواهند شد. کافی است محصول خود را انتخاب و خریداری نمایید.

در این مطلب مهمترین انواع پرده حمام را به شما معرفی کردیم. این پرده ها را می توانید به سادگی در بازار و یا با راحتی بیشتر در سایت ژرمن کالا تهیه نمایید. شما چه نوع پرده حمامی استفاده می کنید و آیا محصول مد نظر شما کارایی مناسب خود را دارد؟

مقالات پیشنهادی ما

راهنمای خرید پرده حمام

پرده حمام کرکره ایی

پرده حمام نه تنها وظیفه مهم حفظ حریم خصوصی و خشک نگه داشتن کف حمام را بر عهده دارند، بلکه می توانند یک عنصر تزیینی و دکوراتیو نیز باشند. پرده های حمام دارای طرح و رنگ های متنوعی هستند و به ما اجازه می دهند به سرعت فضای کلی حمام را در عرض چند دقیقه تغییر دهیم. به همان اندازه که یک پرده حمام زیبا می تواند تاثیر مثبتی روی ظاهر حمام بگذارد، پرده های حمام قدیمی و کهنه می توانند باعث نازیبا و به هم ریخته نشان دادن این محیط شوند.

بنابراین بسیار مهم است که در زمان مناسب نسبت به تعویض پرده حمام قدیمی خود اقدام نمایید. اما خرید یک پرده حمام بدون دقت و برنامه ریزی لازم می تواند به فرایندی پیچیده و پردردسر تبدیل شود. ما در ادامه به برخی از نکات مهم برای انتخاب بهترین پرده حمام را برای جمع آوری کرده ایم. این نکات مواردی مانند انواع پرده های موجود، مواد، اندازه استاندارد و موارد دیگر را شامل می شود.

ادامه مطلب

 

مهم‌ترین لوازم جانبی حمام در جهیزیه عروس

لوازم جانبی حمام

اکسسوری یا لوازم جانبی به وسایلی گفته می‌شود که جنبه تزیینی دارند و می‌توان اینگونه تفسیر کرد که نبودنشان در کاربرد محصول اصلی (برای مثال در این مطلب حمام) اختلالی ایجاد نمی کند. اما واقعیت امر این است که وسایل مختلف در طول زمان براساس نیاز انسان و یا عادت او به استفاده از آن ها کم کم این تعریف را دچار چالش می نماید.

ادامه مطلب

 

راهنمای شناخت لوازم حمام

لوازم-حمام-کدامند؟-

امروزه ابزارها و لوازم متعددی در حمام استفاده می شود. لوازمی که اغلب ضروری بوده و با توجه به آن که به صورت مداوم استفاده می شوند، باید بادوام، کاربردی و سهل الاستفاده باشند. این وسایل علاوه بر نقش اصلی شان، ظاهر و استایل حمام را نیز تغییر می دهند. قفسه حمام، پرده حمام، کفی وان و بالشتک حمام همگی بخشی از لوازم موردنیاز حمامند. در ادامه نگاه دقیقتری به این وسایل و کاربردشان می اندازیم.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.