تشک ترکیبی چیست؟

تشک ترکیبی

منظور از تشک ترکیبی ساختار متشکل از چند متریال در یک تشک است. برای مثال تشک لاتکس اگر یک لایه دیگر از مموری فوم داشته باشد و یا لایه راحتی و هسته مرکزی تشک از متریال های مختلف باشند، می توان آن را یک تشک ترکیبی دانست. بهترین ساختار برای تشک های استاندارد مانند تشک طبی، یک ساختار ترکیبی است؛ چرا که یک ماده درجه یک مانند مموری فوم یا لاتکس در صورتی که کل ساختار تشک را تشکیل دهد، نمی تواند پشتیبانی خوبی از بدن شما و کاهش فشار مناسب داشته باشد.

یک تشک ترکیبی زیبا و راحت برای هر کسی که دوست دارد روی تخت دنج خود دراز بکشد، خوابی با کیفیت را به ارمغان می آورد. تشک هیبریدی ترکیبی از دو نوع تشک مختلف است. یک تشک هیبریدی دارای  چند لایه شامل مموری فوم، لاتکس یا ژل و همچنین یک سیستم فنر داخلی است.  بنابراین به عنوان “هیبرید” شناخته می شود.با این حال، بسیاری از تشک ها با استفاده مداوم فرسوده، نامرتب و ناهموار می شوند. بنابراین، هنگام خرید تشک های ترکیبی جدید خود، باید الگوها و ترجیحات خواب خود را در نظر بگیرید. این مقاله را تا انتها بخوانید و با تشک ترکیبی آشنا شوید.

یک تشک ترکیبی عالی که ازلایه های درجه یک لاتکس و مموری فوم و حتی هسته مرکزی با فنر پاکتی ساخته شده باشد، می تواند یکی از انواع تشک طبی برای افرادی باشد که به دنبال تخت طبی هستند.

تشک ترکیبی

ساختار تشک ترکیبی

تشک ترکیبی نوعی تشک است که ویژگی های تشک فنری و تشک فوم را با هم ترکیب می کند.  لایه های فوم باعث کاهش فشار و شکل دادن به بدن می شود.

برخی از اجزای تشک ترکیبی شامل رویه تشک ، لایه راحتی، هسته پشتیبانی و لایه پایه است.

تشک های هیبریدی معمولاً دارای یک لایه سیم پیچ ضخیم تری نسبت به تشک های سنتی فنر داخلی هستند و لایه های فوم از فوم حافظه یا لاتکس تشکیل شده است.

پارچه های استفاده شده در تشک های ترکیبی نیز باکیفیت و قابل تنفس هستند که به شما کمک می کند هنگام خواب خنک و راحت باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشت پرده تشک، مقاله “ساختار داخلی تشک طبی” را مطالعه کنید.

تشک هیبریدی

 

کیفیت برتر این نوع از تشک

کیفیت برتر که یکی از مزایای تشک ترکیبی است، ترکیب دو ماده مختلف مانند مموری فوم، لاتکس، پنبه و غیره است که باعث دوام و کیفیت بالاتر تشک نسبت به تشک های موجود در بازار می‌شوند. با توجه به ترکیبات فوق العاده خرید تشک ترکیبی از پیشنهادات ویژه است. که ماندگاری بسیار مناسبی نیز دارد.

دقت کنید که ویژگی های یک تشک خوب را نمیتوان در همه ی تشک های ترکیبی پیدا کرد. ما تشک هیبریدی که یکی از بهترین مدل های تشک ترکیبی است را به شما پیشنهاد می کنیم.

سازگاری مناسب با بدن شما

مواد به کار رفته در تشک هیبریدی به راحتی می تواند بسیار بهتر از هر تشک دیگری با بدن شما سازگار شود؛ البته نه هر تشک ترکیبی!. این باعث می شود که یکی از راحت ترین تشک هایی باشد که می توانید برای خود یا حتی به عنوان هدیه به عزیزان خود خریداری کنید. اطمینان داشته باشید که استفاده از این تشک بسیاری از دردهای مفصلی شما را کاهش می‌دهد. کیفیت خواب شما نیز چندیدن برابر بهتر می‌شود.

طول عمر و دوام تشک ترکیبی

تشک های ترکیبی انتخابی محبوب برای بسیاری از افراد هستند اما عمر این تشک ها چقدر است؟به طور متوسط، تشک های هیبریدی حدود 7 سال عمر می کنند. با این حال، این عدد بسته به کیفیت تشک و نحوه مراقبت از آن متفاوت خواهد بود. با مراقبت و نگهداری مناسب، تشک هیبریدی شما می تواند حتی بیشتر دوام بیاورد! در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از تشک هیبریدی خود ببرید:

از محافظ تشک استفاده کنید: محافظ تشک تشک شما را تمیز و عاری از گرد و غبار، کثیفی و سایر مواد حساسیت زا که می توانند طول عمر آن را کاهش دهند، نگه می‌دارد. تشک خود را بچرخانید: تشک خود را 180 درجه بچرخانید تا به توزیع یکنواخت سایش و پارگی هر چند ماه یکبار کمک کند.

با پیروی از این نکات ساده، می توانید به افزایش عمر تشک ترکیبی خود کمک کنید و برای سال های آینده از خوابی راحت لذت ببرید.

این تشک برای چه افرادی مناسب است؟

تشک های ترکیبی تقریباً برای همه گزینه های عالی هستند. از آنجایی که آن‌ها حالت تمام فوم را با انعطاف‌پذیری تشک‌های فنری سنتی ترکیب می‌کنند. بسیاری از انواع مختلف تختخواب‌ها می‌توانند تناسب کامل خود را پیدا کنند. به عنوان مثال، افرادی که به پهلو می‌خوابند، می‌توانند از تعادل مناسب نرمی و حمایت در وضعیت خواب مورد علاقه خود لذت ببرند. اگر برای بلند شدن از رختخواب مشکل دارید، حاشیه محکم برای تقویت شما طراحی شده است. و برای کسانی که تمایل به تعریق شبانه دارند، فناوری خنک کننده تعبیه شده تشک های هیبریدی به تنظیم دمای بدن شما کمک می‌کنند.

راهنمای خرید تشک

این مورد نیز به چند عامل و کیفیت تشک ترکیبی بستگی دارد. بعضی از تشک های ترکیبی در پشت و روی خود دو حالت سفتی متوسط و سفتی زیاد را ارائه می دهند که برای افرادی که دوست دارند تخت خواب متنوعی داشته باشند بسیار مناسب است. افرادی که مشکلات مفاصل و کمردرد دارند بهتر است از تشک های ترکیبی مانند تشک هیبریدی استفاده کنند که از لایه های باکیفیت لاتکس، مموری فوم و فنر پاکتی در آن کار شده است. افرادی هم که مایل به استفاده از تشک فنر دار نیستند، بهتر است از تشک های لاتکس با هسته محکم یا ترکیب لاتکس و مموری فوم و یا پلی فوم استفاده کنند.

 

تکات تکمیلی در رابطه با تشک ترکیبی

بیشتر و بیشتر مردم به تشک های ترکیبی روی می آورند، زیرا از طریق فوم حافظه و پایه فنر سیم پیچ، بدن را پشتیبانی می کند. علاوه بر این، چندین تشک هیبریدی نیز با فناوری خنک کننده برای خوابی آرام در شب طراحی شده اند. بنابراین، اگر به دنبال یک تشک راحت برای خواب خود هستید، تشک ترکیبی دارای مزایای زیادی برای سلامتی است.

با توجه به اهمیت خواب کافی برای تمام افراد در سنین مختلف، لازم است که شما از کالای خواب مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. تشک طبی مناسب به شما کمک می‌کند تا خوابی آسوده و لذت بخش را تحربه کنید. با مراجعه به صفحه رسمی فروشگاه ژرمن کالا می‌توانید کالای خواب آلمانی و ترک را با گواهی سلامت و اصالت خریداری کنید. ژرمن کالا، به سراسر ایران ارسال کالا دارد.

ژرمن کالا

 

دیگر انواع تشک طبی تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب طبی همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک طبی را معرفی می کنیم.

تشک لاتکس چیست؟

لاتکس چیست

لاتکس ماده ای است گیاهی که از صمغ درختان گرفته میشود و ویژگی های همچون؛ خاصیت ارتجاعی بالا، عدم پارگی به دلیل مقاومت در برابر کشش،استحکام فوق العاده بالا، مقاوم در برابر محیط های خشک و مرطوب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و الکل و قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد و به سبب موجب شده از آن در تولید کالای خواب به خصوص تشک طبی و بالش طبی کاربرد داشته باشد.

تشک مموری فوم چیست؟

مموری فوم
مموری فومی، فوم هوشمند یا فوم حافظه دار که برای ساخت تشک از آن استفاده می شود، عموما از ترکیب پلی اورتان با مواد شیمیایی اضافی می باشد و ویسکوزیته، دانسیته و چگالی آنها نسبت به فوم معمولی بیشتر است. از مموری فوم به عنوان فوم پلی یورتان ویسکوالاستیک نیز نام برده می شود. اسم مموری یا حافظه به دلیل برگشت آهسته حالت این فوم بعد از اعمال فشار، به حالت اولیه آن می باشد.

تشک هیبریدی چیست؟

داخل تشک هیبریدی
تشک هیبریدی (Hybrid Mattresses) یکی از انواع تشک تخت خواب است که در دسته تشک های فنردار قرار می گیرد. فنر های پاکتی یا جیبی منفصل در بسته های مستقل کوچکی قرار دارند که هر یک به صورت مجزا و مستقل در کنار هم در هسته مرکزی تشک چیده شده اند. بالا و پایین این هسته را لایه های راحتی و پایه از انواع فوم مانند مموری فوم، لاتکس، فوم ژله ای، فوم پلی اورتان، پنبه و … تشکیل شده است.
ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.