خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » ویژگی های تشک طبی خوب و استاندارد چیست؟

ویژگی های تشک طبی خوب و استاندارد چیست؟

ویژگی های تشک طبی خوب

اگر کوچکترین اطلاعاتی در مورد تشک طبی استاندارد داشته باشید، میدانید که ویژگی اصلی آن پشتیبانی صحیح از ستون فقرات و ارائه خواب در آرامش بدون فشار مضاعف روی عضلات و مفاصل می باشد. اما ویژگی تشک طبی خوب به همین ویژگی خطم نمی شود و باید به دنبال ارائه ویژگی های مازاد باشید. ویژگی هایی که عموما برند های برتر تولید کالای خواب طبی آن ها را به تشک های خود اضافه می کنند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند. ویژگی هایی مانند لایه های بادوام راحتی و هسته باکیفیت تشک، روکش های ضد حساسیت و قابل شستشو، خطوط نقره جهت دفع الکتریسیته ساکن بدن، ارتفاع مناسب و سایز بهینه برای ارائه خواب راحت و غیره.

اینجاست که می خواهیم ویژگی های یک تشک ایده آل ارتوپدی را معرفی کنیم تا جهت خرید تشک طبی بتوانید بهترین ها را تشخیص دهید. البته تعریف تشک طبی را به عنوان تشکی که باید بتواند فشار بدن را روی تشک کاهش دهد و ستون فقرات را صاف نگه دارد فراموش نکنید.

ویژگی اول: استحکام و سفتی تشک طبی خوب

احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که تشک در مجموعه کالای خواب شما چقدر برای یک خواب آرام و مداوم در شب اهمیت دارد. اگر تشک شما قدیمی است یا به درستی از شما پشتیبانی نمی کند، ممکن است از درد مداوم سر، گردن، کمر و شانه رنج ببرید و مجبور شوید با نحوه خوابیدن ناسازگار کنار بیایید.

انتخاب تشک نرم یا سفت با توجه به نا‌آگاه بودن بیشتر مخاطبان به یک دغدغه گمراه کننده تبدیل شده است. ذهنیت خود را از انتخاب تشک سنگین و بسیار سفت به عنوان تشک طبی خوب دور کنید. این، آن چیزی نیست که شما برای بهبود وضعیت خواب خود می خواهید. ما این تجربه را از دیدگاه مشتریان داشته و داریم؛ یعنی با توجه به اینکه فشار دادن تشک های سنتی و قدیمی حالت تشک نرم را داشته و حالت فشار دادن تشک های مدرن نیز همین حالت را دارد، به اشتباه به نتیجه نامناسب بودن تشک می رسند. در حالی که تشک های طبی مدرن مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی، درسته که با فشار دادن نقطه ایی از آن فرو میرود، اما هنگام خوابیدن روی آن، تنها نقاط فشار فرو خواهد رفت تا با شکل بدن شما فرم بگیرد.

در نتیجه گول تشک های بسیار سفت و سنگین را نخورید و برای انتخاب بهینه، از برند های معتبر و جنس های مدرن مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی خرید کنید.

استحکام تشک طبی

بهینه استحکام یک تشک طبی استاندارد 6 تا 7 از 10 است.

تشک خوب برای من چقدر باید محکم باشد؟

از زاویه دیگر میزان سفتی تشک برای هر شخص با وزن متفاوت و پوزیشن خواب او در طول شب متفاوت است. به صورت خلاصه دقت داشته باشید افرادی که وزن بیش از 90 کیلوگرم دارند و به پشت می خوابند، باید تشک های سفت تری را انتخاب کنند. نمونه های خارجی تشک طبی از برند آلمانی دانلوپیلو را می توانید در تشک طبی 4000 برای افراد بالای 90 کیلوگرم ما بیابید.

البته افرادی که وزن کمتر از 90 کیلو گرم دارند و عموما به صورت بغل می خوابند، باید از تشک های نرم تر استفاده کنند. نمونه های خارجی تشک طبی از برند آلمانی دانلوپیلو را می توانید در تشک طبی 3000 برای افراد کمتر از 90 کیلوگرم ما بیابید.

ویژگی دوم: بافت باکیفیت تشک های طبی خوب

بافت پنبه تشک

شما همچنین می توانید بافت تشک خود را در نظر بگیرید. در حالی که احتمالاً قبل از خواب روی تشک خود یک روکش و ملحفه قرار می دهید، ممکن است همچنان بتوانید بافت پایه تشک را هنگام دراز کشیدن روی آن احساس کنید. بیشتر تشک ها دارای درزها یا الگوهایی هستند و برخی از آنها “احساس” متفاوتی نسبت به بقیه ایجاد می کنند. این بیشتر یک عامل ذهنی است و ممکن است متوجه آن نشوید مگر اینکه به دنبال آن باشید. البته روکش های پنبه و پلی استر ضد حساسیت، روکش های مناسب و سازگاری در تشک های خوب طبی هستند.

انواع ملحفه ها مانند لحاف و روتختی و یا مدل های کاور تشک می تواند این نیاز را برای تشک شما بهینه کنند. اما یک تشک طبی خوب باید به خودی خود دارای پد و محافظ تشک باشد و برای پوست، هیچ حساسیتی ایجاد نکند. اغلب تولیدی های محبوب و بهترین برند های تشک طبی، از مواد ضد حساسیت و ضد باکتریال در بافت تشک های خود استفاده می کنند.

ویژگی سوم: ساختار داخلی تشک خوب

ساختار داخلی تشک

انواع تشک طبی از مواد مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال، تشک های فنری قدیمی از فنرهای فلزی متصل به عنوان حالت اصلی پشتیبانی خود استفاده می کنند و به علت انتقال حرکت و صدای جیر جیر آنها از لیست تشک های خوب خارج شدند. تشک‌های مدرن معمولاً با مواد باکیفیت‌تر طراحی می‌شوند و علاوه بر پشتیبانی همه جانبه از کمر، ساختار داخلی تشک طبی نیز از ترکیب لایه های بادوام تری ایجاد می شود.

بهترین مارک های تشک طبی، از لایه های فوم لاتکس و مموری فوم در تشک های بدون فنر، و هسته مرکزی از فنر پاکتی منفصل در تشک طبی فنری استفاده می کنند. این ترکیبات و همچنین تشک هایی که ترکیب این موارد را در خود جای داده اند، از بهترین متریال تشک طبی هستند.

در صورتی که در ساختار و مواد بکار رفته در پر کردن تشک از خطوط ریز فلزی مانند خطوط نقره استفاده شده باشد، یک ویژگی خوب دیگر به تشک شما می افزاید. در این حالت الکتریسیته ساکن بدن از طریق این خطوط دفع شده و کیفیت و بهره وری خواب شما افزایش پیدا می کند.

ویژگی چهارم: اندازه و سایز تشک خوب

سایز تشک طبی

ممکن است محدودیت‌های وجود داشته باشد، مانند فریم تخت با اندازه خاص. برخی از اندازه‌های کمیاب‌تر ممکن است پیدا کردن ملحفه‌های مناسب را دشوار کند، اما این به طور مستقیم بر کیفیت خواب شما تأثیر نمی‌گذارد. اندازه و ضخامت تشک طبی به خودی خود نمی تواند از ویژگی تشک خوب باشد، اما برند هایی که تنوع سایز و ضخامت بیشتری برای مخاطبان خود ارائه می دهند، قطعا از این امتحان سربلند بیرون خواهند آمد.

چنانچه فکر می کنید بهترین تشک برای کمر درد تشکی با ضخامت بالا است، سخت در اشتباه هستید. مهم مواد بکار رفته در آن است که نتیجه شتیبانی تشک برای این افراد را تعیین می کند و نه ضخامت آن.

ویژگی پنجم: دوام و ماندگاری بیشتر تشک های خوب

برخی از تشک ها بیشتر از بقیه دوام می آورند. به عنوان مثال، برخی از انواع تشک مانند تشک های فنر متصل داخلی، با گذشت زمان بیشتر ساییده می شوند و باید سریعتر تعویض شوند. اهمیت طول عمر یک تشک طبی باکیفیت در هزینه ای است که بابت آن پرداخت می کنید. قطعا شما نیز نمی خواهد هر سال پولی بابت خرید تشک طبی جدید پرداخت کنید.

تشک طبی خوب تشکی است که بتواند حداقل 10 سال نشیمنگاه باوفای شما باشد. از متریال های باکفیت که طول عمر و سازگاری بیشتری با محیط دارند، لاتکس است.

ویژگی ششم: داشتن قابلیت گردش هوا در تشک های خوب

قطعا شما نیز از گرم شدن شدید، تعریق هنگام خواب و خیس عرق شدن لباس های خود هنگام خواب شبانه متنفر هستید. اینجاست که قابلیت گردش هوا به ویژگی های برتر خانواده تشک های ایده آل می پیوندد. منافذ تعبیه شده روی فوم لاتکس نمودی از یک تشک طبی ضد تعریق خوب است که شما را از شستن هر روز لباس های بو عرق شده خلاص می کند.

در نهایت، شما قیمت را در نظر می گیرید. بودجه شما ممکن است یک عامل محدود کننده در اینجا باشد. اگر با محدودیت بالای سخت‌گیرانه کار می‌کنید و کار زیادی برای خرید مجدد آن نمی‌توانید انجام دهید. با این حال، در دنیای تشک ها، شما قطعاً چیزی را که برای آن هزینه می کنید، دریافت می کنید. اگر می‌خواهید تشکی باکیفیت‌تر یا تشکی با دوام بالاتر داشته باشید، باید برای پرداخت کمی بیشتر آماده باشید. قیمتی که در نهایت می پردازید بر اساس ویژگی هایی که می خواهید بسیار متفاوت خواهد بود.

در مورد تشک طبی بیشتر بدانید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید صبح‌های خود را با شور و شوق شروع کنید، داشتن یک خواب خوب شبانه است. اگر روی یک تشک قدیمی یا استاندارد می‌خوابید، باید چندین بار در طول شب حرکت کنید یا جابجا شوید تا به یک موقعیت استراحت راحت برسید. این حرکت مداوم شما را به بی قراری سوق می دهد و از استراحت شبانه شما جلوگیری می کند. این مشکل با تشک طبیِ توسعه یافته قابل حل خواهد بود. تشک طبی با ترکیبی از ویژگی های محکم و الاستیک به شما این امکان را می دهد که به راحتی به موقعیت بهتر برای خواب شبانه برسید.

تشک طبی باید تا حد امکان متناسب با بدن فرد باشد. این ارگونومی به طور قابل توجهی نقاط فشار را بر روی نواحی خاص بدن مانند ستون فقرات و شانه ها را کاهش می دهد. با تناسب کامل، از تنش و بیماری های عضلانی اضافی جلوگیری می شود. قابل توجه ترین ویژگی در مورد تشک طبی راحتی غیر قابل انکار آن است. این تشک با شکل بدن مطابقت دارد و در مناطقی که تحت حمایت قرار نمی گیرند مانند کمر حمایت بیشتری می کند و فشار را بر روی نواحی مستعد آسیب های فشاری مانند باسن کاهش می دهد.

برای درک آنچه باید در مورد این کالای خواب طبی بدانید، پیشنهاد می کنم مقاله “تشک طبی چیست؟” را مطالعه نمایید.

چگونه یک تشک طبی مناسب برای خود انتخاب کنیم؟

در ابتدا باید دید که از یک تشک طبی چه انتظاری دارید. میتوانید مواردی را که مد نظر دارید به فروشنده داده و از او راهنمایی بگیرید. در انتخاب تشک طبی به سبُکی تشک و راحتی آن دقت ویژه داشته باشید. تشک های طبی دارای لایه ها و تراکم های مختلفی هستند همین تنوع باعث می شود میزان شوک ناشی از حرکت را جذب کنند پس با دقت در این مورد بهترین انتخاب را داشته باشید.

موارد زیادی هستند که در انتخاب درست شما برای خرید تشک طبی دخیل هستند. برای اطلاع از همه ی این موارد پیشنهاد می کنم مقاله “راهنمای خرید تشک طبی” را مطالعه کنید.

تفاوت تشک معمولی با تشک طبی خوب چیست؟

عموما استاندارد خاصی برای تمایز بین تشک طبی و تشک معمولی وجود ندارد. تنها چیزی که می تواند بین آنها تفاوت ایجاد کند، استفاده از مواد و تکنولوژی ها برتر در ساخت تشک طبی است که علاوه بر افزایش طول عمر و سازگاری آن با محیط، پشتیبانی بهتری برای کمر و گردن ارائه می دهد. قطعا مزایای تشک طبی به حدی هست که انگیزه ایی برای رفتن به سراغ تشک های ارزان و بی کیفیت نداشته باشید، بخصوص اگر شرایط پزشکی خاصی مانند دیسک کمر و کمردرد داشته باشید.

تشک های طبی به گونه ای طراحی شده اند که سطح مشخصی از استحکام را برای حمایت از ستون فقرات، مفاصل و کل بدن ارائه می دهند که تشک های معمولی قادر به ارائه آن نیستند. بیشتر تشک های طبی از مموری فوم، فنر داخلی و یا لاتکس ساخته می شوند اما تشک های معمولی ممکن است از متریالی غیر از اینها در ساخت آنها استفاده شود و با ارگونومی بدن مطابقت پیدا نمی کنند و همین امر باعث دردهای موضعی بعد از یک خواب طولانی می شود.

راهنمای تست حضوری تشک قبل از خرید؟

راهنمای تست تشک

 

یکی از مشکلات خرید آنلاین تشک تخت خواب این است که نمی توانید آنها را تست و آزمایش کنید. اغلب باید قبل استفاده و تست تشک آن را خریداری کنید. این یک نقطه ضعف برای بسیاری از فروشگاه های آنلاین کالای خواب است. به هر حال بسیاری از خریداران نمی‌خواهند یک خرید با قیمت بالا را بدون تست قبلی انجام دهند.

خوشبختانه، ژرمن کالا دارای برخی از بهترین مارک های تشک است که می توانید نمونه های آن را به صورت حضوری تست کنید. در ادامه بهترین روش های تست یک تشک در 5 دقیقه را به شما خواهیم آموخت. گروه ژرمن کالا در این مقاله نکات مهم برای تست تشک قبل از خرید را برای شما بررسی می‌کند. پس از خواند این مقاله شما با این اطمینان می‌توانید تشک طبی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.

چه نکاتی باید قبل از خرید تشک تست شود؟

  • تست اول؛ چگونه استحکام و سفتی تشک را بررسی می کنید؟
  • تست دوم: چگونه برای حمایت و تراز ستون فقرات آزمایش کنیم؟
  • تست سوم: چگونه سطح راحتی تشک را آزمایش کنیم؟
  • تست چهارم: توجه به وزن خود در هنگام خرید تشک
  • تست پنجم: توجه به سرعت تشک در بازگشت به حالت اولیه
  • تست ششم: دوست دارید گرم بخوابید یا خنک؟
  • تست هفتم: آیا تشک حرکت را انتقال می دهد؟

برای کسب راهنمای بیشتر 7 روش تست را در مقاله نحوه تست تشک قبل از خرید، مطالعه کنید.

جمع بندی

در نتیجه این که تشک طبی از مواد باکیفیتی ساخته شده باشد، طول عمر بالاتری داشته باشد، با محیط سازگارتر باشد، قابلیت گردش هوا داشته باشد، به خوبی از ستون فقرات و گردن پشتیبانی کند، بتواند الکتریسیته بدن را دفع کند و از روکش و کاور های ضد حساسیت بهره گرفته باشد، می تواند تشک طبی بهتری برای شما باشد.

انواع تشک طبی ما در دسته کالای خواب، از بهترین برند های خارجی از برند آلمانی دانلوپیلو می باشد. می توانید با اطمینان و گارانتی ما از اصالت و سلامت محصول، بهترین تشک طبی را به تخت خواب خود اضافه کنید. لیست تمام مدل های تشک ارتوپدی را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

تشک طبی

سوالات متداول

تشک طبی چه ویژگی خاصی دارد؟

یک تشک ارتوپدی استاندارد وزن بدن شما را به طور یکنواخت پخش می کند تا از ایجاد نقاط فشار، به ویژه در گردن، پشت و باسن جلوگیری کند. تشک‌های ارتوپدی، تراز صحیح ستون فقرات را تضمین می‌کنند تا به کاهش استرس روی مفاصل و کاهش کمردرد کمک کنند. این ویژگی به واسطه طراحی، ساختار داخلی و متریال استفاده شده در ساخت آن ایجاد می شود.

یک تشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • ضخامت تشک باید استاندارد باشد (22 تا 28 سانتی‌متر)
  • چگالی لایه راحتی باید مستقل از لایه حمایتی (هسته تشک) باشد
  • حمایت از ستون فقرات
  • لایه راحتی (بالایی) از مموری فوم یا لاتکس باشد
  • تسکین نقاط فشار در پوزیشن های مختلف خواب
  • قابلیت تنفس و گردش هوا داشته باشد
  • از متریال ضد حساسیت و ضد باکتری استفاده شده باشد

هنگام خرید تشک طبی چه سوالاتی باید از خود بپرسید؟

  • سایز مورد نیاز تخت خواب چقدر است؟
  • تشک سفت را ترجیحمی می دهم یا نرم
  • چه چیزی را در تشک فعلی خود دوست ندارم؟
  • چه چیزی را در مورد تشک فعلی خود دوست دارم؟
  • آیا من باید شریک خواب را در نظر بگیرم؟
  • چقدر می توانم برای یک تشک هزینه کنم؟

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.