خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای خرید تشک با توجه به پوزیشن و حالت خواب

راهنمای خرید تشک با توجه به پوزیشن و حالت خواب

مردی که به پهلو روی تشک خوابیده است

پیدا کردن تشکی که برای کالای خواب اتاق شما مناسب باشد موضوعی بسیار مهم است. بدن شما باید در هنگام خواب آرامش کامل را احساس کند. این آرامش تا حد زیادی به انتخاب یک تشک مناسب بستگی دارد. با توجه به این که افراد در پوزیشن‌های مختلفی می‌خوابند، یک تشک نمی‌تواند برای همه افراد مناسب باشد.

همانطور که در مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” بررسی کردیم پوزیشن و حالت خواب و همچنین وزن شما در انتخاب تشک بسیار موثر است و اینجا بحث حالت خواب و بهترین تشک برای تخت شما را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار خواهیم داد. انتخاب شما باید به گونه‌ای باشد که هیچ فشاری بر روی مهره‌های کمر و گردن احساس نشود. انتخاب تشک مناسب برای حالت خواب به پشت، به پهلو و به شکم یا معده یک موضوع بسیار مهم است بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مردی که در جستجوی تشک مناسب پوزیشن معده خواب است

اهمیت انتخاب تشک مناسب

تشکی که مناسب موقعیت خواب شما نیست، می تواند مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد کند. در نهایت، بهترین تشک برای شما تشکی است که راحتی شما را تضمین کند و فشار وارد شده بر روی کمر و گردن شما را کنترل کند. برای اینکه بتوانید بهترین خواب شبانه را متناسب با پوزیشن خواب خود داشته باشید، باید دو عامل اصلی را در نظر بگیرید: ساختار  و جنس تشک و درجه سفتی آن که دو عامل بسیار مهم برای انتخاب و خرید هستند.

اهمیت داشتن تشک مناسب برای افرادی که کمردرد، آرتروز گردن، زخم بستر، گردن درد، درد مفاصل و حساسیت های پوستی دارند بسیار بیشتر است و قطعا باید تمرکز خود را روی انتخاب یک تشک طبی مناسب قرار دهند. در صورتی که هیچ مشکل جسمانی هم نداشته باشید، قطعا آرامش خواب، بیدار شدن با انرژی بیشتر، عدم ابتلا به درد های مزمن کمر، بهبود بدن و رفع کسلی برای شما اهمیت دارد، ندارد؟

زنی که به پهلو خوابیده است

راهنمای انتخاب تشک برای افرادی که به پهلو می‌خوابند

خوابیدن به پهلو یکی از رایج ترین حالت های خوابیدن است. این یک پوزیشن عالی برای زنان باردار و همچنین کسانی است که از سوزش معده و مشکلات گوارشی رنج می برند. هنگام خواب به پهلو نقاط تماس بدن با تشک کمتر و فشار بیشتر می شود و به زبان ساده تر انجنای بدن شدیدتر می شود. در نتیجه ما به تشکی نیاز داریم که این افزایش فشار را خنثی کند و پشتیبانی و نرمی آن بیشتر باشد. تصویر زیر را مشاهده کنید تا درک صحیحی از انتخاب بهترین تشک برای پهلو خواب ها داشته باشید:

سه تشک نرم، سفت و با سفتی متوسط در خواب به پهلو

تنها در حالت تشک با سفتی متوسط ستون فقرات تراز می شود

بهترین تشک برای خواب های جانبی، تشک فنردار پاکتی است که یک لایه راحتی عمیق در بالای آن قرار داشته باشد. هرچه لایه راحتی عمیق تر باشد، بهتر است! یک لایه ضخیم زیبا به شکل منحصر به فرد شما منحرف می شود، بنابراین می توانید راحت به پهلو بخوابید.

این نوع تشک ها و مدل هایی که از فوم های راحتی با پشتیبانی بالا استفاده می کنند، فشار روی باسن و شانه های شما را کاهش می دهند. آنها به جلوگیری از مشکلات ناخواسته که اغلب با خوابیدن به پهلو مرتبط هستند، از جمله فشار روی کمر، درد در نقطه فشار و بی حسی بازو کمک می کنند.

مموری فوم

مموری فوم باعث کاهش فشار عالی می شود و به آرامی به شکل بدن شما منحرف می شود. مراقبت بسیار شخصی از شانه ها و باسن خود دریافت خواهید کرد.

ژل

تشک ژله ای راحتی بهینه را بدون احساس غرق شدن در سایر تشک های فوم به شما می دهد. آنها همچنین به خاطر تنفس و خنک کنندگی فوق العاده محبوب هستند.

لاتکس

لاتکس بسیار پاسخگو هستند و نسبت به تشک های مموری فوم برگشت پذیری بهتری دارند.

ضخامت تشک و قطر لایه های راحتی، پایه و هسته مرکزی تشک نیز در انتخاب تشک موثر هستند. بهترین تشک برای افرادی که به پهلو می‌خوابند، تشک هیبریدی با لایه راحتی ضخیم از لاتکس یا مموری فوم است. این نوع تشک فشار وارد شده بر روی باسن و شانه های شما را کاهش می دهد. ممکن است خوابیدن به پهلو مشکلاتی نظیر: کمر درد و بازو درد را برای شما ایجاد کند که تشک هیبریدی آنها را کاهش می‌دهد.

در مجموعه تشک های تخت خواب ژرمن کالا (برند های آلمانی)، تشک طبی سری 3000 دارای سفتی متوسط هستند و نمونه های هیبریدی یا لاتکس برای حالت خواب به پهلو کاملا مناسب هستند. دو نمونه تشک مناسب از برند های خارجی آلمانی برای پهلو خواب ها:

 

در نتیجه اگر به پهلو می‌خوابید، تشک‌های نرم‌تری را توصیه می‌کنیم. این بهترین انتخاب برای خوابیدن به پهلو است، زیرا به باسن و شانه‌های شما اجازه می‌دهد تا کمی در تشک فرو بروند و در عین حال از تراز خوب ستون فقرات و حمایت سر و گردن اطمینان حاصل شود.

البته این یک توصیه جامع است. اینکه تشک خود را چقدر سفت یا نرم می پسندید در نهایت به انتخاب شخصی هم بستگی دارد. وزن بدن شما نیز نقش دارد؛ برای مثال یک تشک که برای یک فرد سنگین وزن نرم است، برای یک فرد با وزن کمتر سفت خواهد بود. در نتیجه اگر سنگین‌تر هستید، احتمالا باید تشک های سفت تری را انتخاب کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که یک بالش ضخیم و عمیق تر (10 تا 15 سانتیمتری – با توجه به عرض شانه ها) برای افرادی که به پهلو می‌خوابند بهترین است، به خصوص اگر شانه‌های پهنی دارید. بالش‌هایی که خیلی باریک هستند باعث می‌شوند سر شما خیلی پایین بیفتد و باعث تراز ضعیف ستون فقرات شود. بنابراین، ما یک بالش عمیق تر را برای حمایت و تراز طبیعی سر و گردن توصیه می کنیم.

راهنمای انتخاب تشک برای افرادی که به پشت می‌خوابند

تصور می شود که خوابیدن به پشت یکی از سالم ترین حالت ها برای خوابیدن باشد، زیرا ستون فقرات شما راحت تر در یک راستا قرار می‌گیرد. خوابیدن در چنین حالتی کمترین فشار را بر روی کمر وارد می‌کند. بهترین تشک برای افرادی که به پشت می‌خوابند یک تشک با سفتی متوسط رو به بالا (7 از 10) است. این تشک ها بهترین محافظ برای ستون فقرات هستند.

خوابیدن به پشت

تصور می شود که خوابیدن به پشت یکی از سالم ترین حالت های خواب باشد، زیرا ستون فقرات شما به طور طبیعی در یک راستا قرار دارد. خوابیدن در یک وضعیت صاف به جلوگیری از فشار روی بدن شما کمک می کند. بهترین تشک برای افراد پشت خواب یک تشک فنر پاکتی، فنر متصل یا حتی تشک طبی با سفتی بیش از متوسط است. این تشک ها بهترین مراقبت و پشتیبانی را برای تراز طبیعی ستون فقرات ارائه می دهند.

فنر پاکتی

یک تشک فنری جیبی پشتیبانی عالی را برای افراد به پشت خواب فراهم می کند. بسیاری از تشک های فنر پاکتی دارای ناحیه بندی درجه راحتی هستند. این به این معنی است که برای سنگین ترین نواحی از پشتیبانی بهتر و در جاهای دیگر پشتیبانی نرم تری دریافت خواهید کرد.

فنر متصل

تشک های فنر متصل که به عنوان یک تشک فنری استاندارد شناخته شده هستند، وزن شما را به طور یکنواخت برای پشتیبانی همه جانبه و کاهش فشار توزیع می کنند. البته شاید حالت ارتجاعی بالا و انتقال حرکت این تشک ها، مورد تایید بسیاری از خواب آوران نباشد.

تشک ارتوپدی

اگر به دنبال مراقبت های تخصصی از پشت هستید، تشک طبی یک انتخاب عالی است. این نوع تشک می تواند فشار روی ستون فقرات شما را کاهش دهد، وضعیت شما را بهبود بخشد و از احساس سفتی و درد هنگام بیدار شدن جلوگیری کند.

در رابطه با انتخاب تشک مناسب برای پوزیشن خواب به پشت، لطفا به تصویر زیر دقت فرمائید:

خواب به پشت روی تشک مناسب

اگر به پشت می خوابید، تشک های کمی سفت تر را توصیه می کنیم. این به این دلیل است که شما به تراز ستون فقرات عالی و پشتیبانی اضافی برای سنگین ترین مناطق خود نیاز دارید. البته، این یک انتخاب شخصی است و ممکن است همچنان احساس نرم‌تری را ترجیح دهید. وزن بدن شما نیز یکی دیگر از ملاحظات مهم است؛ اگر از دسته افراد سنگین وزن هستید، باید از تشک های سفت تری استفاده کنید.

دو مدل تشک تخت خواب مناسب از برند خارجی دانلوپیلو برای افرادی که به پشت می خوابند از تشک طبی سری 4000 ژرمن کالا:

دقت داشته باشید اگر به پشت می‌خوابید، نیازی نیست بالش شما به اندازه بالش‌های افرادی که به پهلو می خوابند عمیق و ضخیم باشد. این به این دلیل است که در حالت خواب به پشت سر و گردن شما بیشتر با ستون فقرات شما همسطح خواهد بود. به همین دلیل، یک بالش با عمق متوسط یا نازک برای شما بهترین خواهد بود. ما در مجموعه کالای خواب خود بهترین انواع بالش طبی را برای شما آماده کرده ایم.

چنانچه در جستجوی تشک مناسب برای تخت خواب افراد بزرگسال و سالمندان هستید، پیشنهاد می کنم مقاله “راهنمای خرید تشک برای سالمندان” را مطالعه کنید.

خرید تشک برای افرادی که روی شکم می‌خوابند

بهترین تشک برای کسانی که جلو یا شکم می‌خوابند، تشک فنردار پاکتی و یا بدون فنر از فوم های راحت با پشتیبانی عالی مانند مموری فوم و لاتکس است. این تشک ها ستون فقرات شما را در یک راستا طبیعی نگه می دارند، به توزیع یکنواخت وزن بدن کمک می کنند و اطمینان حاصل می کنند که هر نقطه فشار تا حد امکان خنثی می شود.

زنی که در پوزیشن رو به شکم یا معده روی تشک خوابیده است

اگر تشک فنر پاکتی یا هیبریدی را انتخاب کنید، باید اطمینان حاصل کنید که تشک شما دارای یک لایه راحتی برای حمایت از بدن شما است، مانند:

  • مموری فوم
  • ژل
  • فوم لاتکس
  • فوم راحتی اکو

خوابیدن روی شکم می تواند بسیار راحت باشد، اگرچه می تواند منجر به درد گردن و کمر شود. نوع مناسب تشک می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند. برای داشتن بهترین خواب شبانه در جلو، تشک شما باید:

از تراز سالم ستون فقرات اطمینان حاصل کنید

شما به حمایت بیشتری نسبت به یک فرد خوابیده به پهلو نیاز دارید، اما به حمایت کمتری از یک فرد پشت خواب نیاز دارید.

تسکین فشار خوبی ارائه دهید

برای مراقبت از نواحی حساس مانند سر، گردن، بازوها و شانه ها – بدون اینکه بیش از حد در تشک فرو روند.

راحتی را با پشتیبانی متعادل کنید

شما به بالشتک یا پشتیبانی بیشتری نسبت به حالت خواب به پشت نیاز دارید.

اگر به شکم یا معده می‌خوابید، تشک‌هایی را توصیه می‌کنیم که راحتی را با پشتیبانی متعادل می‌کنند. باید بدون اینکه بیش از حد نرم باشد، کمی بدن را دربرگیرد.

تشک های طبی سری 3000 ژرمن کالا برای معده خواب ها بسیار مناسب هستند. دو مدل از بهترین تشک های طبی ژرمن کالا برای افرادی که به شکم می خوابند:

 

نکته پایانی در خرید تشک

البته، بسیاری از ما هر شب در یک موقعیت نمی‌خوابیم. اگر در طول شب مرتباً پوزیشن خواب خود را تغییر میدهید، ممکن است متوجه شوید که تشک فنر پاکتی هیبریدی با لایه راحتی از لاتکس یا مموری فوم بهترین گزینه برای شما است. این نوع تشک اگر به پشت بچرخید، به راحتی از کمر، گردن و ستون فقرات شما محافظت می‌کند. برای خرید فقط به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. فراموش نکنید تشک مناسب می‌تواند کیفیت خواب شما را چندین برابر افزایش دهد. برای درک بهتر در موضوع انتخاب تشک مناسب برای تخت خود، پیشنهاد می کنم مقاله “انواع تشک تخت خواب” را برای آشنایی بیشتر با مدل های مختلف بستر بخواب مطالعه کنید.

وزن شما پارامتر تکمیلی با پوزیشن خواب، در انتخاب تشک ایده آل

یک خانم سنگین وزن در اتاق خواب

فراموش نکنید که وزن یک شخص، یک پارامتر مهم در خرید تشک است و این قاعده جدای از انتخاب تشک با توجه به پوزیشن خواب شما نیست و هرچه سنگین وزن تر باشید به تشک هایی با ضخامت و استحکام بیشتر نیاز خواهید داشت (به مقاله “راهنمای خرید تشک با توجه به وزن شما” مراجعه کنید). به چند نکته زیر دقت کنید:

  • برای افرادی با وزن کمتر از 90 کیلوگرم، محدودیت خاصی نداریم و می توانند تشک هایی با ضخامت کمتر از 20 سانتی‌متری و نرمی بیشتر را نیز انتخاب کنند؛
  • برای افرادی با وزن 90 تا 140 کیلوگرم، تشک هایی با ضخامت 20 تا 30 سانتی‌متری و سفتی 7 از 10 ایده آل هستند؛
  • و برای افرادی با وزن بیش از 150 کیلوگرم، باید تشک های محکم و ضخیم تر از 30 سانتی‌متری و سفتی بیش از 7 را در نظر داشته باشند.

این راهنما شما را برای شناخت تشک مناسب با استحکام ایده آل برای تخت شما را مورد بررسی قرار داده است، اما! یک سری ویژگی های خاص در تشک های مدرن از برند های برتر صنعت کالای خواب وجود دارد که ممکن است تجربه خواب شبانه شما را دوچندان بهبود بخشد؛ مانند قابلیت تنفس عالی یا قابلیت دفع الکتریسیته ساکن بدن با خطوط فلزی. چنانچه در رابطه با این قابلیت ها کنجکاو هستید، مقاله “ویژگی های تشک طبی خوب” را مطالعه کنید.

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا سال‌های بسیاری است که تشک‌ طبی 100% آلمانی دانلوپیلو را با قیمت‌هایی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای خرید کالای خواب اروپایی به محصولات ما اعتماد کنید.

ژرمن کالا

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.