محافظ تشک چیست؟

محافظ و تاپر تشک

شاید پس از تهیه تشک، واجب ترین مورد خرید یک محافظ تشک خوب باشد. محافظ تشک همانگونه که از نام آن مشخص است جهت محافظت تشک است. دلایلی همچون خاصیت ضد آب بودن، جلوگیری از آلودگی، سهولت در نظافت کالای خواب و ارتقای کیفیت خواب با پشتیبانی بهینه تشک، به کاربرد آن در مجموعه کالای خواب می افزاید. شستن تشک کاری سخت و دشوار است و برخی تشک ها اصلا قابلیت شستشو ندارند، در نتیجه استفاده از محافظ تشک، امکان شستشو، تعویض و حفظ سلامت محل خواب شما را راحت می کند.

عموما از بهترین برند های محافظ تشک برای موارد زیر استفاده می شود:

  1. افزایش طول عمر تشک تخت خواب
  2. افزایش خواص ارتوپدی بستر خواب برای حمایت بیشتر از ستون فقرات و گردن
  3. حفظ نظافت کالای خواب در کودکان با ریخت و پاش هایی که روی تشک انجام می دهند
  4. حفظ بهداشت تشک و سهولت در تمیز کردن آن برای افرادی که توانایی کنترل ادرار ندارند
  5. استفاده از آن به عنوان تشک مهمان
  6. بروزرسانی تشک های قدیمی و غیر استاندارد

محافظ تشک

محافظ تشک چیست؟

محافظ تشک (Mattress Topper) یا تاپر از اقلام کالای خواب، لایه ای است که با ضخامت حداقل 4 سانتی‌متری، روی تشک قرار میگیرد. این محصول را با کاور و روکش تشک اشتباه نگیرید چراکه کاور تشک تنها یک لایه پوششی نازک برای تشک است و به کیفیت تشک نمی افزاید. محافظ تشک در برخیاز مدل های تشک تخت خواب در داخل تشک موجود می باشد و در دیگر مدل ها به صورت جدا می توان آن را خریداری کرده و از آن برای افزایش کیفیت و ماندگاری تشک استفاده کرد.

سعی کنید همزمان با خرید تشک محافظ تشک را نیز تهیه کنید چرا که استفاده از آن موجب بالاتر رفتن دوام تشک شما می شود. همپنین سعی کنید از محافظ تشک ضد آب اسفاده کنید چرا که محافظ تشک ضد آب میتواند از نشت مایعات به تشک کاملا جلوگیری کند، همینطور محافظ های تشک از ورود گرد و غبار و خاک به بدنه اصلی تشک جلوگیری می کنند و همین مورد میتواند یک نکته بسیار مهم برای حفظ بهداشت بستر خواب باشد. ساس های تشک حشرات ریزی هستند که از خون انسان ها و حیوانات تغذیه می کنند و بنابراین ترجیح می دهند که در تشک و بالش زندگی کنند تا در نزدیکی منبع غذای خود باشند. یکی از راه های پیشگیری از ورود این حشرات ریز به تخت خواب استفاده از محافظ تشک است.

محافظ تشک

کاربرد محافظ یا تاپر تشک

محافظ تشک مانع از نفوذ چربی و عرق بدن افراد به تشک می شود و از لک شدن آن جلوگیری میکند. همچنین یک محافظ تشک مناسب از تشک شما در مقابل ضربات ناگهانی نیز می تواند مراقبت کند.

محافظ تشک به دلیل وزن سبکی که دارد به راحتی قابلیت جابجایی را دارد.

در این مقاله قصد معرفی محافظ تشک برند دانلوپیلو ی آلمان که ژرمن کالا وارد کننده مستقیم آن می باشد را داریم. محصولات آلمانی دانلوپیلو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند این محصولات را به دلیل کیفیت بالا تا مدتی نه‌چندان کوتاه می‌توان مورد استفاده قرار داد. برای سالم ماندن، تمیز ماندن و افزایش طول عمر تشک بهتر است که از رویه‌ای بر روی آن استفاده کرد.

از آنجا که رنگ سفید رنگ پاکیزگی و آرامش است، دانلوپیلو نیز از این حقیقت پیروی کرده و محافظ تشک های خود که کاملاً سفید رنگ و یک‌دست هستند را روانه بازار کرده است. یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید محافظ تشک در نظر داشته باشید وزن محافظ تشک است، این وزن باید به اندازه ای باشد که به راحتی قابل حمل و جابجایی باشد، میانگین وزن محافظ تشک های دانلوپیلو تنها ۵ کیلوگرم است و به همین دلیل به راحتی می توانید آنها را جابجا کنید.

به علاوه، با استفاده از محافظ مناسب روی تشک که دارای روکش قابل جدا سازی و ضد رطوبت باشد، شما از رشد ساس و باکتری ها در تشک جلوگیری می کنید و به رفع بوی بد تشک نیز کمک خواهید کرد.

انواع محافظ تشک

چند مدل از انواع محافظ تشک از برند های محبوب

بازار و صنعت کالای خواب، مملو از انواع محافظ تشک است. گرچه انتخاب یک محافظ تشک در درجه اول به اولویت های شخصی شما وابسته است اما نکاتی وجود دارد که باید در انتخاب یک محافظ تشک در نظر گرفته شود. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید ماده ایست که برای ساخت محافظ تشک استفاده شده است. محافظ ها از مواد مختلفی مانند کتان، لاتکس و یا پشم ساخته می شوند که در ادامه به آن می پردازیم:

کتان:

قابلیت تنفس بالایی داشته و قابل شستشو در ماشین لباس شویی است. معمولا ایجاد حساسیت نکرده و برای افرادی که آلرژی دارند مناسب است. یکی از معایب این نوع محافظ ها دوام کم آن است. با توجه به آنکه محافظ تشک به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرید، احتمال پاره شدن کتان و آسیب دیدگی آن زیاد است.

پشم:

گرچه استفاده از وسایل پشمی در زمستان و آب و هوای سرد مرسوم تر است، اما به دلیل آن که این ماده گرما را به خوبی از بدن جذب می کند، می تواند در سایر شرایط آب و هوایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این نوع محافظ ها از دوام مناسبی برخوردارند اما معمولا قیمت بالایی دارند.

فوم حافظه یا مموری فوم:

محافظ های تشک مموری فوم یا فوم حافظه سبک تر و ضخیم تر از سایر محافظ ها هستند. این محافظ ها معمولا شکل بدن را به خود گرفته و تمامی بدن را هنگام خواب می پوشانند به همین دلیل گرمای زیادی ایجاد می کنند.

لاتکس:

محافظ تشک لاتکس ضد حشرات و هیره های گرد و غبار بوده و مناسب افرادی هستند که از مشکلات تنفسی رنج می برند. این محافظ ها بسیار با دوام بوده و گاهی تا بیش از ۲۰ سال قابل استفاده هستند. تمامی این نکات مثبت در مورد لاتکس طبیعی صدق می کند و دوام و خواص هایپوآلرژنیک لاتکس مصنوعی کمتر از لاتکس مصنوعی است.

محافظ تشک لاتکس طبیعی، بهترین نمونه تاپر

لاتکس طبیعی از بادوام ترین و سالم ترین مواد موجود برای ساخت کالای خواب است. هنگامی که صحبت از لاتکس طبیعی در کالای خواب می شود، نام دانلوپیلو همواره در کنار آن ذکر می شود. برند آلمانی دانلوپیلو اولین برندی است که به استفاده از لاتکس طبیعی برای ساخت کالای خواب روی آورد و از معدود شرکت هایی است که محصولات خود را تماما با استفاده از لاتکس ۱۰۰% طبیعی تهیه می کند.

از این رو محصولات این شرکت تمامی خواص آنتی باکتریال، ضدقارچ و هایپوآلرژنیک لاتکس طبیعی را دارا هستند. علاوه بر آن، استفاده از کپسول های پروبیوتیک در کالای خواب دانلوپیلو، مانع رشد قارچ ها و افزایش خواص آنتی باکتریال این محصولات شده است. وجود منافذ باز در محافظ های تشک دانلوپیلو، باعث گردش مناسب هوا در آن شده و از ایجاد گرما و تعرق بدن در طول شب جلوگیری می کند.

چرا استفاده از محافظ تشک ضروری است؟

مزایای استفاده از محافظ تشک را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد. محافظت از کاربر و محافظت از تشک. هر دو بخش نام برده شده، تاثیر اساسی و چشم گیری در زندگی انسان دارد. اما در نظر بگیرید همه کاورها نمی‌توانند همه مزیت های مورد نظر را داشته باشند. پس بهتر است در زمان خرید محافظ پد تشک به همه جوانب دقت کنید و بهترین محصول با مزایای مورد نیاز خود را تهیه نمایید. در این بخش نکات مهمی از قسمت‌های مختلف ضرورت استفاده از محافظ تشک را برایتان بازگو خواهیم نمود.

محافظ تشک، محافظ انسان

یک کاور مناسب بر روی تشک می‌تواند به طور مستقیم بر روی سلامت افراد تاثیر بگذارد.

محافظ_تشک_چیست_و_چرا_ضروری_است_

نرمی بیشتر، خواب بهتر

تاثیر یک خواب راحت و آرام بر کسی پوشیده نیست. اما به هر دلیل ممکن است تشک شما آن نرمی و لطافت لازم را نداشته باشد و یا به مرور زمان این خواص مهم را از دست داده است و هزینه تعویض آن برای شما گران به نظر برسد. در این حالت شما می‌توانید با خرید یک محافظ مناسب، تشک خود را با مبلغ اندک دوباره به کارایی بالا برسانید. یک محافظ تشک خوب، می‌تواند برای شما خوابی راحت و آسوده به ارمغان آورد.

بهداشت تشک

تمیز کردن تشک چندان کار راحتی نیست. مخصوصا اگر تعریق بدن بالا باشد یا محیط منزل مانند شهرهای صنعتی درگیر آلودگی های مکرر شود. اما شستن یک کاور تشک به اندازه شستن یک لباس ساده است. شما انواع محافظ تشک را می‌توانید به سادگی تمیز کنید و از ایجاد هرگونه عارضه تنفسی و پوستی پیشگیری نمایید.

 محافظ تشک، ضد حشرات

یک محافظ تشک حرفه ای و مناسب بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر حشرات موزی مانند کنه و ساس است. این حشرات با تغذیه از خون انسان و حیوانات از بدترین مهمان های ناخواهنده تشک می‌باشند. واقعیت دردناک این است که در صورت لانه سازی این حشرات در تشک خلاص شدن از آن‌ها اصلا کار آسانی نیست. به همین دلیل یک محافظ تشک ضد حشره، بهترین راه برای پیشگیری از یک مشکل بزرگ است.

محافظ تشک، محافظت از تشک

گرچه شما می‌توانید انواع تشک را در سایت ژرمن کالا با تخفیفات بسیاری عالی در جشنواره‌های مختلف تهیه و خریداری نمایید اما باید قبول کنیم تشک هزینه قابل توجهی از کالای خواب را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل تعویض کوتاه مدت آن اصلا به صرفه اقتصاد خانواده نیست. در این بخش به شما خواهیم گفت چگونه یک محافظ تشک عمر این کالا را طولانی می‌کند.

محافظ_تشک_چیست_و_چرا_ضروری_است_

نگران مایعات نباشید

رفع لک ایجاد شده بر روی تشک در اثر ریختن انواع مایعات مانند چای، قهوه و حتی آب، کار سخت و زمان گیری است. اما یک محافظ تشک ضد آب می‌تواند ریسک چنین مشکلی را برای شما بسیار کاهش دهد. محافظ تشک از نفوذ آب و دیگر مایعات به رویه اصلی و درون تشک جلوگیری می‌کند و شما را از زحمت تمیز کردن آن راحت می‌نماید. گرچه منطقی تر این است که از نوشیدن و خوردن هرگونه ماده غذایی بر روی تشک اجتناب نمایید.

محافظ تشک، ضد ساییدگی

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش عمر تشک، ایجاد ساییدگی رویه آن است. هزینه تعویض یک رویه ساییده شده بر اثر تماس با پوست یا لباس چندان کمتر از خرید دوباره تشک نیست. شما می‌توانید با کشیدن یک پد تشک علاوه بر ایجاد نرمی، تشک خود را از ایجاد هر گونه سایش محافظت کنید. قطعا تعویض کاور تشک برای شما هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید یا تعمیر خود تشک خواهد داشت.

در این مطلب نکات بسیار مهمی درباره محافظ تشک به شما گفتیم. دلایلی که حتما شما را به خرید پد یا کاور تشک برای حفظ سلامتی خود این کالای خواب مهم ترغیب خواهد نمود. اگر قصد خرید محافظ تشک را دارید می‌توانید در وب سایت ژرمن کالا انواع تشک و محافظ تشک را مشاهده کرده، با یکدیگر مقایسه کنید و با چند کلیک ساده خریداری نمایید. تمامی محصولات ژرمن کالا از معتبرترین برندهای خارجی بوده و با ضمانت اصالت کالا به دست شما خواهند رسید.

قابلیت شستشوی تاپر

یکی از مهمترین مواردی که همه افراد در رابطه با وسایل خود از جمله پوشیدنی، خوردنی و … دارند قابلیت شستشوی آنهاست. محافظ تشک برای جلوگیری از کثیف شدن و لک شدن تشک استفاده می شود پس باید این قابلیت را داشته باشد که به راحتی شسته شود! لازم به ذکر است که محافظ تشک های دانلوپیلو دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد حساسیت می باشند .محافظ تشک دانلوپیلو با دارای بودن مقاومت بالا در برابر حرارت تا دمای ۶۰

درجه می تواند شستشو داده شود . این شست و شو می تواند هم به صورت دستی باشد هم با استفاده از ماشین لباسشویی.
لطافت پارچه محافظ تشک نیز یکی دیگر از مواردی است که باید حتما در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید . جنس رویه محافظ بهتر است از جنس پنبه باشد، محافظ تشک های دانلوپیلو دارای جنس پارچه پلی‌استر پنبه است که بسیار نرم و لطیف است و پوست بدن را نوازش میکند و حس آرامش قبل از خواب را می تواند به شما هدیه دهد.

افزون بر این محافظ تشک دانلوپیلو با قطر مناسب و کم حجم و نازک می باشد. این محافظ مانند یک روتختی عمل می کند. این محصول نه تنها باعث زبری بیشتر تخت نمی شود بلکه منجر به راحتی بیشتر تشک خواب شما می شود. در حقیقت با استفاده از یک محافظ تشک دانلوپیلو از سطح خواب با کیفیت تری بهره مند خواهید شد.

بیشتر بخوانید: پد تشک چیست؟

در نتیجه

در صورت عدم استفاده از محافظ تشک، در صورتی که شیئی تیز و برنده به تشک برخورد کند بدنه اصلی تشک دچار آسیب می گردد و این امر قابل اصلاح نیست اما در صورتی که شما از محافظ تشک استفاده کنید، دیگر خطری تشک را تهدید نمی کند و علائم خرابی تشک، دیرتر نمایان می شود. همچنین پس از برخورد زیاد بدن و لباس با تشک، پارچه کشیده شده بر روی تشک دچار ساییدگی و پوسیدگی می شود اما در صورتی که از محافظ تشک استفاده شود این مورد باز هم به تشک آسیبی وارد نمی کند. همچنین محافظ تشک علاوه بر این مزایا، در صورتی که از برند معتبر خریداری شود، می تواند پشتیبانی تشک از کمر و گردن را ارتقا دهد و علاوه بر افزایش کیفیت خواب، سلامت جسمانی شما را نیز تضمین کند.

این نکنه را فراموش نکنید که محافظ تشک در مجموعه کالای خواب، همیشه ارزش خریدن دارد. شستن کاور و محافظ تشک بسیار راحت تر از شستن خود تشک است. در ضمن این محصول برای افراد بیمار و بی اختیار و کودکان کاربرد زیادی دارد. در نهایت از این محصول به علت ضخامت کم و قابلیت تا شدن، به عنوان تشک مهمان نیز استفاده می شود.

تمامی مدل های محافظ تشک از برند معتبر خارجی دانلوپیلو در کشور آلمان را می توانید از مجموعه ژرمن کالا خرید کنید. این تاپر ها از لاتکس طبیعی ساخته شده اند و علاوه بر راحتی و ارائه خواب آرام، به عنوان یک محصول طبی فشار بدن روی تشک را کاهش می دهند.

این برند آلمانی یکی از پرچمداران در صنعت کالای خواب طبی در محصولاتی مانند تشک طبی، بالش، زیر تشک، محافظ تشک و لحاف می باشد.

 

سوالات متداول

آیا رویه تشک همان محافظ تشک یا تاپر است؟

خیر، بر خلاف محافظ یا تاپر تشک، رویه تشک تنها یک روکش نازک است که برای سهولت نظافت و شستشو تعبیه شده است که تمامی تشک ها باید آن را داشته باشند. اما یک محافظ تشک مطمئناً باعث می شود که تشک شما دوام بیشتری داشته باشد و برای سالیان طولانی از آن حمایت کند. به علاوه چنانچه محافظ تشک از متریال های باکیفیت مانند لاتکس باشد، به راحتی خواب و پشتیبانی بیشتر از بدن کمک می کند. مزیت عالی داشتن محافظ تشک، استفاده از آن به عنوان تشک مهمان نیز می باشد.

آیا استفاده از محافظ تشک ضروری است؟

ما خرید یک محافظ را به هر کسی که در حال خرید یک تشک جدید است یا قبلاً یک تشک بدون محافظ تشک خریداری کرده، پیشنهاد می کنیم. راحتی بیشتر خواب، محافظت از تشک تخت، ضد حساسیت و ضد باکتریال بودن یک محافظ تشک خوب، قطعا مواردی است که آن را لایق خرید می کند.

بهترین محافظ تشک کدام است؟

برای خرید بی نقص یکی از بهترین انواع محافظ تشک، ما برند دانلوپیلو را پیشنهاد می دهیم که علاوه بر در دسترس بودن در بازار ایران، از لاتکس طبیعی ضد باکتری در ساخت آن استفاده شده است.

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.