خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » طول عمر تشک تخت خواب چقدر است؟

طول عمر تشک تخت خواب چقدر است؟

تعویض تشک تخت خواب

ما تقریباً یک سوم از زندگی خود را در تختخواب می گذرانیم. بنابراین یک تشک مناسب و راحت برای کمک به بهتر خوابیدن ما ضروری است و هر چیز مناسبی قیمت بالایی نیز دارد که انتظار ما را از طول عمر مفید آن بیشتر می کند. به طور متوسط، بهترین تشک ها و بهترین تشک های هیبریدی یا فنر پاکتی طول عمری در حدود 7 تا 10 سال دارند (بعضی از آنها بسیار بیشتر عمر می کنند). با این حال، مدت زمان ماندگاری تشک به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مقاله عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی زمان تعویض تشک تخت شما را بررسی می‌کنیم. به عنوان مثال، نحوه خوابیدن، وزن شما هر کدام در طول عمر تشک نقش دارند. برخی از مواد مانند لاتکس طبیعی نیز دوام بیشتری دارند و بنابراین ماندگاری بیشتری دارند. ما همچنین برخی از نکات اولیه را برای کمک به شما در مراقبت از تشک تخت خود به اشتراک میگذاریم تا تشک شما دوام بیشتری داشته باشد.

تشک نو با طول عمر بالا

ماندگاری تشک در یک نگاه

اگرچه ترکیبات زیادی از مواد مورد استفاده در تشک ها وجود دارد، انواع اصلی آن ها شامل: مموری فوم، هیبرید، لاتکس یا فنر داخلی است. هر نوع از این مواد طول عمر متفاوتی خواهد داشت و زمان تعویض تشک تخت خواب شما متفاوت خواهد بود. در اینجا خلاصه ای کوتاه از مدت زمان ماندگاری هر نوع تشک به طور متوسط آورده شده است:

  1. لاتکس: 15 تا 25 سال
  2. مموری فوم: 8تا 10 سال
  3. هیبرید با فنر پاکتی: 7 تا 10 سال

اگر هنوز به آرامی روی تشک تخت خود می خوابید، اما تشک شما بیش از پنج سال سن دارد یا از نظر راحتی نیاز به کمی تقویت دارد، به فکر خرید یک محافظ تشک مناسب باشید. با خرید یک مورد مناسب می توانید چند سال دیگر راحت روی تشک تخت فعلی خود بخوابید. لاتکس بیشترین سازگاری و بالاترین طول عمر را دارد و به دلیل پشتیبانی عالی و عمر بالا، اغلب از آن در تولید تشک طبی استفاده می شود.

طول عمر تشک تخت

چه زمانی باید تشک خود را تعویض کنیم

تشک مهم ترین عضو کالای خواب شما است و به دلیل ارتباط آن با راحتی خواب و سلامت بدن شما، توجه به زمان تعویض آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نمی دانید تشک شما چند ساله است، راه های دیگری برای تشخیص اینکه آیا تشک نیاز به تعویض دارد یا خیر وجود دارد. برخی از علائم کلاسیک که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  • در طول شب مکررا از خواب بیدار می شوید
  • با  کمر درد از خواب بیدار می شوید
  • تشک شما به دلیل افزایش سن در حال زرد شدن است
  •  لبه‌های تشک شما دچار ساییدگی، پارگی یا فرورفتگی شده است
  • کوچکترین حرکت همسرتان شما را بیدار می کند
  • شما متوجه افزایش علائم آلرژی یا آسم شده اید

فراموش نکنید که اگر تشک شما کیفیت سابق را ندارد باید تعویض شود در غیر این صورت ممکن است به کمر و گردن شما آسیب‌های فراوانی برسد.

تعویض تشک معیوب شده

طول عمر تشک مموری فوم

تشک مموری فوم بسیار بادوام است و می توانید انتظار داشته باشید که حدود 8 تا 10 سال از آن استفاده کنید. این عمدتا به این دلیل است که مواد و اجزای زیادی در این تشک ها وجود ندارد، که کیفیت آنها را به خطر بی‌اندازد.

تشک های مموری فوم معمولاً نیاز به چرخش منظم دارند و باید تمیز و هوادهی شوند. اگر شروع به بیدار شدن با کمر درد کردید و متوجه شدید که فوم تشک دیگر فشار وارده بر روی کمر را کاهش نمی دهد، وقت آن است که تشک خود را تعویض کنید. مراقب تغییر رنگ مموری فوم (زرد شدن) نیز باشید، زیرا این نشانه پیری تشک است.

تشک مموری فوم

طول عمر تشک لاتکس

تشک لاتکس بسیار انعطاف پذیر است، به این معنی که تشک های لاتکس طولانی ترین ماندگاری را دارند. با این حال، این تنها در صورت خرید تشک لاتکس 100٪ طبیعی اعمال می شود زیرا این تشک می تواند بین 15 تا 25 سال دوام بیاورد.تشک های لاتکس طبیعی اغلب قیمت بیشتری دارند، اما این قیمت با مدت زمان ماندگاری آنها کاملا قابل توجیه است. لاتکس ترکیبی یا مصنوعی طول عمر کمتری بین 5 تا 10 سال دارد. البته استفاده از پد تشک می تواند حداقل 3 سال به طول عمر تشک بیافزاید.

تشک لاتکس

قیمت و خرید تشک طبی لاتکس

طول عمر تشک هیبریدی

تشک هیبریدی به اندازه مموری فوم بادوام نیستند، اما همچنان می‌توانید انتظار چندین سال استفاده را داشته باشید. برخی از برندها اظهار می‌کنند که تشک‌های هیبریدی آن‌ها به دلیل مواد باکیفیتی که با آن ساخته می‌شوند، می‌توانند تا 10 سال دوام بیاورند.با وجود لایه‌ها و اجزای بیشتر در  تشک‌های هیبریدی نسبت به بسیاری از تشک‌های دیگر موجود در بازار، می‌توانند مستعد افتادگی زودرس باشند و از این رو میانگین عمر آنها کمی کمتر می‌شود.

تشک هیبریدی

قیمت و خرید تشک هیبریدی

طول عمر تشک فنر دار

فنرها با گذشت زمان فرسوده می شوند و می توانند باعث افتادگی شوند، به این معنی که تشک های فنر دار معمولاً بین پنج تا هفت سال عمر می کنند. اما آنها به دلیل راحتی و قیمت ارزان‌تر بسیار محبوب هستند.البته، این می تواند یک اقتصاد کاذب باشد زیرا در نهایت تشک خود را بیشتر تعویض می کنید.

تشک فنردلر

اگر در افزایش طول عمر تشک مصمم هستید، محافظ تشک را فراموش نکنید

شاید پس از تهیه تشک، واجب ترین مورد خرید یک محافظ تشک خوب باشد، اما محافظ تشک چیست؟ محافظ تشک همانگونه که از نام آن مشخص است جهت محافظت تشک است. دلایلی همچون خاصیت ضد آب بودن، جلوگیری از آلودگی، سهولت در نظافت کالای خواب و ارتقای کیفیت خواب با پشتیبانی بهینه تشک، به کاربرد آن در مجموعه کالای خواب می افزاید. شستن تشک کاری سخت و دشوار است و برخی تشک ها اصلا قابلیت شستشو ندارند، در نتیجه استفاده از محافظ تشک، امکان شستشو، تعویض و حفظ سلامت محل خواب شما را راحت می کند.

محافظ و تاپر تشک

 

قیمت و خرید محافظ تشک

عموما از بهترین برند های محافظ تشک برای موارد زیر از آن استفاده می شود:

  1. افزایش طول عمر تشک تخت خواب
  2. افزایش خواص ارتوپدی بستر خواب برای حمایت بیشتر از ستون فقرات و گردن
  3. حفظ نظافت کالای خواب در کودکان با ریخت و پاش هایی که روی تشک انجام می دهند
  4. حفظ بهداشت تشک و سهولت در تمیز کردن آن برای افرادی که توانایی کنترل ادرار ندارند
  5. استفاده از آن به عنوان تشک مهمان
  6. بروزرسانی تشک های قدیمی و غیر استاندارد

سایر عواملی که بر طول عمر تشک تأثیر می گذارند

علاوه بر نوع تشکی که انتخاب می‌کنید، عوامل دیگری نیز در طول عمر آن نقش دارند. کیفیت: به هیچ عنوان یک تشک ارزان قیمت بی کیفیت را انتخاب نکنید. وزن بدن و وضعیت خواب: کسانی که وزن بدنشان زیادتر است، ممکن است تشک خود را سریعتر تعویض کنند. افرادی که پهلو می‌خوابند از ناحیه باسن و شانه‌ها فشار بیشتری را بر روی تشک وارد می‌کنند. تشک مموری فوم بهترین انتخاب برای کسانی است که به پهلو می‌خوابند. مدت زمانی که از تشک استفاده می‌کنید نیز بسیار مهم است؛ بلاخره دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و زمانی فرا خواهد رسید که به یک تشک جدید نیاز دارید.

نظافت و تمیزی تشک و جلوگیری از رشد میکروب و دفع رطوبت در تشک، علاوه بر افزایش طول عمر آن، از بروز هرگونه بوی بد تشک و فرورفتگی های آن جلوگیری خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه؛ در صورتی که علائم وجود ساس در تشک را مشاهده کردید، نسبت به از بین بردن آن اقدام کنید! چرا که می توانند باعث کثیفی و کاهش طول عمر تشک شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، پیشنهاد می کنم مقاله “تشخیص و از بین بردن ساس” را مطالعه نمایید.

نگهداری مناسب از تشک

نگهداری از تشک خیلی سخت نیست؛ البته اگر بچه کوچک نداشته باشید! تخت خود را مرتباً تمیز کنید بسیاری از تشک‌های مدرن دارای روکش‌های قابل شستشو هستند که می‌توان آن‌ها را شستشو داد، اگرچه برخی از آن‌ها را فقط می‌توان به صورت نقطه‌ای تمیز کرد. جاروبرقی را روی تشک خود بکشید و از تجمع کنه های گرد و غبار و باکتری ها جلوگیری کنید. همیشه از محافظ تشک استفاده کنید.

نگهداری از تشک و تمیز کردن آن جهت افزایش طول عمر

در مراقبت از تشک تخت خواب خود به این 7 نکته دقت کنید:

  1. به توصیه های سازنده و گارانتی توجه کافی داشته باشید
  2. از ابتدا از یک محافظ تشک (تاپر ) و زیر تشک (کفی تخت) استفاده کنید
  3. ملافه های تخت را مرتبا بشویید
  4. تخت خواب های جداگانه ایی برای حیوانات خانگی یتان تهیه کنید
  5. تشک را بطور مرتب بچرخانید
  6. پریدن روی تخت ممنوع
  7. قرار دادن تشک در مقابل نور اشتباه است

تمیز کردن تشک یکی از نکات مهم و اصول اساسی داشتن یک منزل تمیز و پاکیزه است. در واقع فرقی نمی‌کند شما از تشک‌های معمولی و به اصطلاح کف خواب استفاده می‌کنید، تشک فنری معمولی دارید یا از تشک طبی برای حفظ بیشتر سلامتی خود استفاده می‌نمایید.

در کوتاه مدت همه این موارد مانند هرجای دیگر منزلتان نیاز به تمیز کردن دارند. همانطور که به گوشه‌های مبل، فرش و کابینت خود برای تمیز شدن اهمیت میدهید، تخت و تشک خود را نیز باید تمیز نمایید.

سخن پایانی ژرمن کالا

در رابطه با طول عمر تشک تخت گروه ژرمن کالا در اولین قدم به شما توصیه می‌کند، از انتخاب تشک‌های بی‌کیفیت پرهیز کنید. تمام تشک‌ها و کالای خواب مجموعه ما دارای گواهی سلامت هستند. اجناس موجود در سایت ژرمن کالا کاملا اروپایی و وارداتی هستند پس با اطمینان خرید کنید.

ژرمن کالا

پیشنهاد مطالعه: چرا تشک تخت صدا می دهد؟

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.