خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات دکوراتیو » نقش قاب عکس در دکوراسیون منزل

نقش قاب عکس در دکوراسیون منزل

نقش قاب عکس در دکوراسیون منزل

اگرچه از زمان ساخت قاب عکس های سنتی چوبی زمان زیادی می گذرد اما همچنان از محبوب ترین لوازم دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی هستند. از زمان های بسیار گذشته برای قاب بندی نقاشی ها و عکس ها از قاب استفاده می شده و هنر ساخت این قاب ها به یک صنعت تبدیل شده است. امروزه این عناصر دکوراتیو را می توانید در سبک ها، رنگ و ابعاد مختلف بیابید و متناسب با فضای داخلی منزل و سبک زندگی خود از آن ها استفاده کنید.

عکس ها خاطرات و لحظات شاد زندگی ما را ثبت و برای همیشه محفوظ نگه می دارند. تزیین و دکور خانه با این عکس ها در قاب عکس می تواند خاطرات شما را زنده نگه دارد. روش های زیادی برای تبدیل قاب عکس ها به عناصری دکوراتیو و زیبایی بخش وجود دارد. در ادامه به چند روش خلاقانه برای استفاده از قاب عکس ها در دکوراسیون منزل اشاره می کنیم:

دکوراتیو دیواری با قاب عکس

نقش قاب عکس در ایجاد گالری دیواری

اگر در اتاق نشیمن خود دیواری خالی دارید، گالری دیواری روشی عالی برای نمایش تصاویر و عکس هایی است که دوست دارید. مجموعه ای از عکس هایی که برای شما خاطره انگیز است را در کنار هم قرار دهید و تصاویر هنری یا حتی اشیای سه بعدی دکوراتیو را با هم ترکیب کنید و چیدمانی غیر معمول و خاص ایجاد کنید.

می توانید قاب های عکس چوبی، بامبو، روکش شده با پارچه های رنگی و یا قاب های ساده مشکی در ابعاد و رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید تا الگو و فرمی زیبا ایجاد کنید. از این ترکیب خسته شده اید؟ کافی است کمی وقت گذاشته و جای این قاب ها را جابه جا کنید تا ظاهری کاملا متفاوت ایجاد کنید.

چینش پنل عمودی تصاویر با قاب عکس مناسب

ساخت پنل عمودی روشی دوست داشتنی برای گردهم آوردن تصاویر و عکس هاییست که به آن ها اهمیت می دهید. قاب هایی ساده مانند قاب های KNOPPÄNG یا EDSBRUK ایکیا را انتخاب و تصاویری را در آن ها قرار دهید که داستان و یا موضوع خاصی را در یک بازه زمانی به تصویر می کشند. این قاب ها را به صورت عمودی بر روی دیوار آویزان کنید به طوری که دقیقا در زیر یکدیگر قرار نگرفته و به ترتیب به سمت چپ و راست هم متمایل باشند.

این پنل عمودی می تواند روایت زمانی رخدادی از زندگی شما مانند بزرگ شدن فرزندتان را به نمایش بگذارد.

دکوراسیون پنل عمودی تصاویر با قاب عکس

ساخت شجره نامه تصویری با قاب عکس

تهیه شجره نامه تصویری روشی زیبا برای کنار هم قرار دادن عکس عزیزانتان است. از چند برچسب به شکل های برگ و تنه درخت استفاده کرده و آن ها را روی دیوار بچسبانید. به جای استفاده از برچسب ها می توانید با استفاده از شابلون دیوار را رنگ کنید. حال نوبت قرار دادن تصاویر اعضای خانواده است. عکس پدربزرگ و مادربزرگ درست در قسمت زیرین تنه درخت قرار می گیرد. در امتداد تنه و شاخه ها، قاب عکس سایر نسل های خانواده را قرار دهید. هر زمان که عضو جدیدی به خانواده اضافه شد، می توانید به شاخ و برگ این درخت بیفزایید.

یکی از روش های در کنار هم قرار دادن تصاویر و قاب های عکس، استفاده از استندها و شلف های دیواری مانند استند عکس MALMBÄCK ایکیاست. توصیه طراحان داخلی استفاده از تعداد فردی از قاب عکس با اندازه های مختلف بر روی این استندهاست. اگر از پاسپارتو در قاب های خود استفاده می کنید، می توانید قاب عکس بزرگتر را در قسمت عقب قرار داده و بخشی از قاب عکس کوچک را در جلوی آن قرار دهید.

وجود پاسپارتو در قاب عکس پشتی باعث می شود، تصویر اصلی آن توسط قاب عکس کوچک جلویی پوشانده نشود. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند از چند استند عکس در کنار هم استفاده کرده و علاوه بر قاب عکس از آثار هنری کوچک دیگر نیز بر روی این استند ها استفاده کنند.

قاب عکی زیبای دیواری

نقش قاب عکس در ساخت گالری در امتداد راه پله

دیواری که در کنار راه پله قرار دارد، اغلب هنگام طراحی داخلی منزل مورد غفلت قرار می گیرد. می توان این دیوار را با قاب عکس هایی حاوی تصاویر خانوادگی یا آثار هنری تزیین کرد. این قاب عکس ها را متناسب با شیب پله، در ارتفاع های مختلف قرار دهید. قاب عکس های فلزی یا نما فلز مانند قاب عکس های SILVERHÖJDEN ایکیا می توانند انتخابی شکیل و خاص برای این منظور باشند. با قرار دادن تصاویر سیاه و سفید در کنار تصاویر رنگی بر جذابیت این گالری بیفزایید.

همانطور که مشاهده کردید قاب عکس مانند ساعت دیواری و دیگر لوازم دکوراتیو، نقش بسزایی در دکوراسیون منزل دارد. یکی از اهداف ثبت تصاویر، اشتراک آن با دیگران است. اگر شما هم از ایده های ما برای به نمایش گذاشتن تصاویر و دکور منزل با قاب عکس لذت بردید و به دنبال پیاده سازی آن هستید، کلکسیون استند و قاب عکس ژرمن کالا می تواند به شما در این مسیر کمک کند. تمام محصولات این کلکسیون از تولیدات برند خوشنام ایکیاست و دیگر برند های آلمانی و ترکی است و از ظرافت و کیفیت بی نظیری در ساخت و طراحی برخوردار است.

 

مقالات پیشنهادی ما

نقش پادری در دکوراسیون منزل

نقش پادری در دکوراسیون منزل

بیشتر ما برای طراحی و دکور خانه، معمولا به سراغ پرده، کوسن، مبلمان، نورپردازی و… می رویم. اما آیا تا به حال به تغییر دکور منزلتان با استفاده از پادری ها فکر کرده اید؟ ممکن است فکر کنید که پادری ها فقط برای تمیز کردن پاها قبل از ورود به خانه قابل استفاده هستند. اما در واقع اولین چیزی که هر فردی در هنگام ورود به خانه شما با آن مواجه می شود، پادری است. پادری ها عضو مهمی از لوازم خانه و آشپزخانه هر منزلی هستند و می توانند علاوه بر کارکرد اصلیشان به عنوان لوازم دکوراتیو برای خلاق ظاهری جذاب در دکوراسیون منزل نقش آفرینی کنند.

ادامه مطلب

 

راهنمای دکوراسیون منزل با گل و گلدان

دکوراسیون منزل با گل و گلدان

گرچه امروزه خرید گیاهان زنده بیش از پیش آسان شده است، اما گاهی علیرغم تمام زحمات و تلاش ها، گیاهان پژمرده می شوند. گل و گیاه های مصنوعی راه حلی ساده برای این مواردند. این نوع گیاهان فراتر از گلدان خود رشد نمی کنند، برگ هایشان نمی ریزد و زرد نمی شود، و دیگر نیازی به نگرانی بابت آبیاری یا کود دادن به آن ها نیست. همچنین این گیاهان برای حیوانات خانگی و کودکان نیز ایمن بوده و نقش بسزایی در دکوراسیون زیبای حال، پذیرایی، تالار ها، لابی، اتاق خواب و … دارند.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.