خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » نحوه انتخاب بهترین رنگ برای لحاف و روتختی

نحوه انتخاب بهترین رنگ برای لحاف و روتختی

ترکیب رنگ زیبای روتختی

قبل از آنکه برای خرید روتختی اقدام کنید باید بررسی کنید که چه رنگی برای اتاق خواب شما مناسب است. روتختی‌ها دارای رنگبندی‌های متفاوتی هستند که باید با سبک دکوراسیون اتاق شما هماهنگی داشته باشند. انتخاب رنگ مناسب برای روتختی چنان مهم است که می‌تواند جذابیت اتاق خواب شما را چندین برابر افزایش دهد. باید شناخت کافی از رنگ‌ها داشته باشید و سپس خرید خود را انجام دهید. در ادامه ما اصول مهم انتخاب بهترین رنگ برای لحاف و روتختی را برای شما بررسی می‌کنیم.

توجه به اصول روانشناسی در انتخاب رنگ مناسب برای روتختی

در قدم اول برای یک انتخاب هوشمندانه لازم است که تا حدودی با قوانین رنگ‌ها در دنیای روانشناسی آشنایی داشته باشید. رنگ‌ها می‌توانند احساس آرامش را به شما منتقل کنند و یا موجب آشفتگی ذهن شما شوند پس لازم است که انتخاب خود را با دقت انجام دهید. برای مثال انتخاب رنگ‌ آبی در طیف های مختلف از آبی روشن تا آبی تیره آرامش فضای شما را چندین برابر افزایش می‌هد و ذهن شما را برای یک خواب خوش آرام می‌کند.

رنگ‌های تیره و خنثی نیز بسیار محبوب هستند و به سادگی با چیدمان اتاق شما هماهنگ می‌شوند، رنگ طوسی موجب افزایش تمرکز و در نتیجه یک خواب با کیفیت می‌شود. همچنین اگر تمایل دارید که اتاق شما همیشه پاکیزه به نظر برسد انتخاب رنگ سفید به سادگی این حس را القاء می‌کند. رنگ‌های شاد و پر انرژی مانند زرد و نارنجی بیشتر برای اتاق نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

ترکیب رنگ های ست روتختی

توجه به اصول فنگ شویی در انتخاب رنگ مناسب برای روتختی

اتاق خواب شما یکی از مکان‌های مهم در منزل به شمار می‌آید. به چیدمان و دکوراسیون اتاق خود اهمیت فراوانی دهید. در انتخاب ترکیب رنگ برای اجزای روتختی می‌توانید به اصول فنگ شویی توجه کنید تا یک انتخاب ایده آل داشته باشید. ابتدا باید توجه کنید که چه رنگی با دکوراسیون اتاق شما هماهنگی دارد. رنگ‌ها در دنیای فنگ شویی معنای مختلفی دارند که در ادامه توضیح مختصری خواهیم داد.

  • رنگ سبز موجب افزایش حس طراوت و شادابی در اتاق شما می‌شود
  • رنگ بنفش موجب افزایش رفاه در زندگی شما می‌شود
  • رنگ‌های صورتی و هلویی موجب بهبود روابط عاشقانه می‌شود
  • رنگ‌های زرد و نارنجی تعادل را در زندگی و محیط خواب شما برقرار می‌کنند

فنگ شویی اتاق خواب با دیوار و روتختی سبز رنگ

انتخاب رنگ روتختی متناسب با دیوار شاخص اتاق خواب شما

اگر دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب شما به گونه‌ای است که در آن یک دیوار به عنوان دیوار اصلی انتخاب شده و رنگ آن با سایر دیوارها متفاوت است (دیوار شاخص) شما می‌توانید طرح و رنگ انواع روتختی خود را متناسب با آن دیوار انتخاب کنید. در برخی از اتاق ها برای پوشش دیوار شاخص از کاغذ دیواری‌های طرح دار استفاده می‌شود در این حالت بهتر است که طرح و رنگ روتختی کاملا متناسب با دیوار شاخص اتاق شما باشد.

ترکیب رنگ دیوار و روتختی با رنگ گرم نارنجی

 

انتخاب رنگ روتختی متناسب با سن افراد

ما پیشنهاد می‌کنیم در اتاق خواب کودکان و نوجوانان از روتختی‌هایی که دارای رنگ‌های شاد و مهیج هستند، مانند زرد، قرمز، نارنجی، سرخابی و بنفش استفاده کنید. رنگ‌های ملایم و خنثی مانند کرم و سفید یا صورتی ملایم برای افراد بزرگسال مناسب‌تر هستند. البته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ‌های مکمل برای خرید روتختی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان یک انتخاب شایسته است. جالب است بدانید که به رنگ‌هایی مکمل می‌گویند که از ترکیب آنها یکی از رنگ‌های خنثی مانند سفید یا سیاه پدید آید.

انتخاب رنگ روتختی متناسب با اکسسوری‌های موجود در اتاق خواب شما

اگر بخواهید که انتخاب شما بسیار جذاب باشد می‌نوانید رنگ روتختی خود را متناسب با برخی از اکسسوری‌های موجود در اتاق خوابتان مانند مجسمه، تابلوها، شمع‌ها یا آباژور انتخاب کنید. در چنین حالتی چیدمان اتاق خواب شما نیز بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

بهترین رنگ برای روتختی با اکسسوری های اتاق

انتخاب رنگ روتختی متناسب با سبک کلاسیک یا مدرن

برخی از رنگ‌ها مانند سفید، خاکستری یا دودی برای سبک مدرن مناسب‌تر هستند، اما گروهی از رنگ‌ها مانند طلایی، کرم، زرشکی و ارغوانی شکوه سبک کلاسیک را بهتر نمایش می‌دهند. بنابراین لازم است که قبل از انتخاب رنگ روتختی بدانید که سبک چیدمان شما مدرن و ساده یا کلاسیک و تجملاتی است، سپس اقدام به خرید کنید.

ترکیب رنگ روتختی با دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک کرم قهوه ای

بیشتر بخوانید:

بهترین برند های روتختی

خرید روتختی از ژرمن کالا

ژرمن کالا یکی از فروشگاه‌های موفق در زمینه فروش ست روتختی‌ ترک از برند مادام کوکو و انگلیش هوم می‌باشد. در کنار روتختی‌های زیبا می‌توانید کالای خواب آلمانی از برند دانلوپیلو نظیر: تشک طبی، لحاف، زیرتشکی و محافظ تشک را با قیمت عالی و گواهی سلامت و اصالت خریداری کنید.

ژرمن کالا

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید روتختی

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.