خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » بهترین انواع بالش گردنی

بهترین انواع بالش گردنی

گردن درد تعداد قابل توجهی از ایرانی ها را آزار می دهد و دلایل زیادی می تواند باعث آن باشد. اگر اغلب متوجه می‌شوید که با گردن درد از خواب بیدار می‌شوید، احتمالاً بالش شما تا حدی مقصر است. وظیفه بالش جلوگیری از فشارهای غیر ضروری است. ضخامت، نرمی و جنس بالش بسیار مهم است.

وزن و وضعیت خوابیدن هر دو بر انتخاب نوع و جنس بالش گردن تاثیر دارد. به همین جهت چند مدل بالش طبی گردنی را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید برای کاهش درد گردن و حمایت از آن، از آنها استفاده کنید. بالش های گردنی از انواع بالش بسیار مهم برای افرادی است که گردن درد دارند.

بالش گردنی

مقایسه دو نوع بالش گردن فوم هوشمند و مموری فوم

فوم‌های هوشمند (Memory Foam) یا ویسکو الستیک (Viscoelastic Foam) بر اثر فشار یا حرارت بدن شکل گرفته و مانند یک قالب خود را به فرم بدن شما درمی‌آورند بنابراین پستی و بلندی‌های بدن مانند گودی گردن را پر می‌کنند و در نگهداری ستون فقرات در حالت مناسب کمک می‌کنند.

مزیت این فوم‌های هوشمند این است که خیلی دیرتر از فوم‌های معمولی به حالت اولیه خود برمی‌گردند و نیروی بازگشتی هم در یک نقطه متمرکز نیست در نتیجه قادرند سر و گردن را در حالتی مناسب نگه ‌دارند. استفاده از بالش فوم هوشمند برای افرادی که دردهای شدید گردن یا دیسک گردن دارند، بسیار مناسب است و با حفظ موقعیت مناسب سر و گردن در طول خواب به کاهش درد کمک می‌کند.

برای خوابیدن راحت و عدم فشار به گردن و قرار گرفتن آن به صورت تراز با ستون فقرات، بهترین گزینه انواع بالش طبی است. برای مطالعه بیشتر با بالش طبی و انواع و مزایای آن، مقاله “بالش طبی چیست” را مطالعه کنید.

بالش طبی چیست

 

بالش آرتروز گردن

بالش آرتروز گردن برای کسانی تجویز می‌شود که مشکل آرتروز گردن، سردردهای تنشی و کمردرد دارند یا ضربه‌ای به سر و گردن آن‌ها وارد شده است که بالش آرتروز گردن در کاهش دردهای حاصل از این مشکلات بسیار مؤثر است.

بالش‌های آرتروز گردن از فوم ماساژ دهنده تشکیل شده‌اند که شیب‌دار هستند و شکل ناهمگون در دو لبه بالش دارند به این صورت که یک سمت بالش، لبه پهن با فیبر متوسط دارد که با شیبی منحنی به وسط گود بالش می‌رسد و در ادامه شیب دوباره بالا رفته و به لبه دیگر بالش که باریک‌تر از لبه اول است می‌رسد که فیبر نرم دارد. بالش آرتروز گردن به این دلیل با لبه‌های ناهمگون در اندازه و نرمی طراحی شده تا در حالت‌های متفاوت بتواند از گردن محافظت کند و درد بیمار را کاهش دهد.

 

بالش محافظ گردن

نکته مهم در این بالش طبی این است که برای درمان و استفاده در زمان کوتاه طراحی شده و به‌هیچ‌وجه نباید برای خوابیدن از آن استفاده کرد! این بالش برای برگرداندن انحنای طبیعی گردن طراحی شده که ممکن است در طی فعالیت‌های روزانه و بر اثر عادت‌های غلط فرم خود را از دست داده و دچار درد شده است.

هنگام تمرین با این بالش باید سر خود را به عقب بگیرید تا بالش فرم گردن شمارا بگیرد و آن را در وضعیتی مناسب قرار دهد و این تمرین را هر بار فقط تا ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس بالش را از زیر گردن خود بردارید.

بالش_گردنی

بالش دور گردن

بالش‌هایی که به شکل U هستند مناسب اشخاصی هستند که در طول روز با کامپیوتر کار می‌کنند یا زیاد در حال رانندگی هستند و فشار زیادی بابت سنگینی سر به گردن آن‌ها وارد می‌شود که منجر به درد می‌شود. این بالش‌ها این فشار وارده را جذب می‌کنند و می‌توانند در رفع انقباضات عضلانی گردن مؤثر باشند.

بالش دور گردن قابل‌حمل است و می‌تواند در حالت‌های نشسته، خوابیده و ایستاده استفاده شود اما بهترین مورد استفاده در حالت خوابیده است که بدن در راحت‌ترین حالت قرار می‌گیرد و این بالش کمک می‌کند تا فرم گردن اصلاح شود. این بالش را علاوه بر منزل می‌توانید در محل کار و مسافرت هم استفاده کنید و در دو نوع بادی و فومی به بازار ارائه می‌شود. برای تمرین با این بالش از ۱۰ دقیقه شروع کنید و به مرور به ۲۰ دقیقه افزایش دهید.

 

بالش میکروبی گردن

این بالش‌ها نسخه مدرن بالش‌های ژاپنی هستند که بیشترین پشتیبانی را برای گردن دارند.

 

بالش علفی گردن

این نوع بالش‌های طبی از پوسته دانه‌ها تهیه می‌شوند و پشتیبانی خوبی از گردن انجام می‌دهند.

 

بالش مخصوص گردن

این نوع بالش برای خوابیدن در طول شب طراحی شده که آسایش و پشتیبانی را برای مهره‌های گردن فراهم می‌کند و مناسب افراد سالم هم هست.

 

مقالات پیشنهادی ما

لاتکس چیست؟

لاتکس چیست

آیا تا به حال نام لاتکس به گوشتان خورده؟ آیا میدانید چگونه به دست می آید و چه مزایای نسبت به سایر مواد به کار رفته در کالای خواب دارد؟

لاتکس را به شیره سفید رنگ درختان کائوچو می گویند که وقتی این شیره در معرض هوای آزاد قرار می گیرد سفت میشود. شرکت دانلوپیلو سال 1929 با به کارگیری از این صمغ توانست فوم لاتکس را تولید کند و در انواع کالای خواب استفاده کند. شاید بپرسید چرا باید از تشک لاتکس استفاده کنیم و چه ویژگی این تشک مرا وادار به خرید میکند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا راجع به تمامی ویژگی های تشک لاتکس اطلاعات کافی را به دست آورید.

ادامه مطلب

 

وسایل مورد نیاز برای خواب راحت

خواب راحت

درسته که زمان خواب ثابت و سلامت جسمی با برنامه ورزشی از الزامات خواب راحت و آرام است، اما! تاثیر کالای خواب و کیفیت آن اگر از این دو مورد بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. شاید از ساعت خواب خود را تنظیم کرده و به علاوه از مصرف الکل و کافئین هم خودداری کرده باشید؛ تبریک میگم واقعا در خواب راحت موثر هستند، اما! وقتی واقعاً به رختخواب می روید چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز دیگری می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید؟ چگونه بی خوابی و خواب آلودگی صبح روز بعد را از بین ببریم؟

ادامه مطلب

 

مزایای بالش طبی

مزایای بالش طبی

کلافگی ناشی از یک خواب بد در تمام طول روز فرد را آزار می دهد و انتخاب یک کالای خواب استاندارد تا حدودی این وضعیت را بهبود می بخشد. اگر کوفتگی در ناحیه گردن مداومت داشته باشد بایستی به فکر تغییر بالش خود به یک بالش طبی مناسب باشید. شاید یکی بخواطر پیشنهاد دکتر بخاطر درد گردن به استفاده از بالش طبی تشویق شده و دیگری برای بهره گیری از مزایای آتی و خواب راحت! به هر حال بالش طبی مانند تشک طبی برای تمامی سنین و تمامی مشکلات سر و گردن، بهترین مزایا را خواهد داشت.

استفاده از بالش طبی برای افراد سالم و کودکان بسیار مناسب و برای افرادی که دیسک گردن، کمر و درد گردن دارند، کاملا ضروری است، اما چرا؟ فواید بالش طبی برای این افراد چیست؟ اینجا ما تمام مزایای یک بالش استاندارد ارتوپدی در مجموعه کالای خواب را به شما خواهیم گفت.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.