خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای خرید بهترین تشک برای گردن درد

راهنمای خرید بهترین تشک برای گردن درد

Untitled design - 2023-04-23T233242.873

گردن درد این روز ها بسیار رایج است و می تواند بسیار آزار دهنده باشد. هر دردی ممکن است کیفیت خواب شما را کاهش دهد. تشکی که روی آن می خوابید می تواند باعث ایجاد یا تشدید این مشکل شود. اگر به صورت مکرر در گردن یا شانه‌های خود احساس درد دارید و مشکل شما هنگام خواب یا بیدار شدن از آن بیشتر به چشم می آید، باید به فکر تعویض تشک یا بالش خود باشید. مشاورین ژرمن کالا در این مقاله شما را برای خرید بهترین تشک طبی برای گردن درد راهنمایی می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید.

آیا انتخاب یک تشک بی‌کیفیت موجب گردن درد می‌شود؟

باید بگوییم که یک تشک بی‌کیفیت قطعا موجب بروز کمر درد می‌شود. اگر تشکی که خریداری می‌کنید به نقاط حساس بدن شما فشار وارد کند به انواع دردهای مفصلی مبتلا می‌شوید. تشک‌ها و بالش استاندارد گردن و کمر شما را در بهترین وضعیت نگه می‌دارند این فرایند موجب تسکین گردن درد می‌شود. باور داشته باشید که با انتخاب یک تشک استاندارد کیفیت خواب شما به سرعت افزایش می‌یابد. به خصوص اگر به پهلو می خوابید، به تشکی نیاز دارید که فشار را از روی شانه و گردن شما کاهش دهد. نوع نامناسب تشک (مثلاً یک تشک سنتی فنرمنفصل) ممکن است خیلی سفت باشد و موجب بروز گردن درد شود.  اگر طول عمر تشک شما به پایان رسیده و کهنه شده باشد امکان گردن درد وجود دارد.

تشک طبی

پشتیبانی مناسب از نقاط مختلف بدن

وزن بدن هنگام دراز کشیدن به طور یکنواخت توزیع نمی شود. تشک های دارای استاندارد زون این موضوع را در نظر می گیرند وبه صورت ویژه از بالاتنه، باسن و لگن شما محافظت می‌کنند. زیرا این نواحی بیشترین فشار را در زمان دراز کشیدن تحمل می‌کنند.

تشک لاتکس، یک تشک ایده آل برای کاهش فشار روی گردن و ستون فقرات

تشک طبی لاتکس یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که دچار گردن درد و شانه درد هستند زیرا به آرامی مطابق بدن شما شکل می‌گیرد. تشک لاتکس دچار فرورفتگی نمی‌شود و از ستون فقرات شما به خوبی محافظت می‌کند.

سه مدل تشک از برند خارجی دانلوپیلو را در ادامه مشاهده خواهید کرد که برای گردن درد و درد مفاصل بسیار مناسب هستند. با توجه به وزن و حالت خواب خود، می توانید یک نمونه عالی برای تخت خواب خود انتخاب کنید:

1. تشک طبی مدل استلا با لایه راحتی از لاتکس طبیعی

تشک طبی استلا آلمانی

تشک طبی استلا آلمانی

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 100.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 22 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 130 کیلوگرم
  • بدون فنر
  • دارای 5 سال ضمانت تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا
  • مناسب برای افراد پشت خواب با وزن بیشتر از 90 کیلوگرم

مشاهده قیمت و خرید تشک استل100.200

2. تشک طبی مدل پریمیوم با لایه راحتی از لاتکس و مموری فوم

تشک طبی لاتکس مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

تشک طبی پریمیوم دانلوپیلو

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای و یک لایه 4 سانتیمتری مموری فوم
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 100.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 23 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 130 کیلوگرم
  • بدون فنر
  • دارای 5 سال ضمانت تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا

مشاهده قیمت و خرید تشک پریمیوم 100.200

3. تشک طبی مدل پرنسس با لایه راحتی از لاتکس

تشک طبی لاتکس مدل پرنسس خارجی

تشک طبی مدل پرنسس دانلوپیلو

ویژگی های محصول:

  • جنس: لاتکس 100% طبیعی با رویه پنبه ای
  • برند: دانلوپیلو آلمان
  • ابعاد: 100.200 سانتیمتر
  • ارتفاع: 20 سانتیمتر
  • ظرفیت: تا 90 کیلوگرم
  • بدون فنر و تاپر
  • دارای 5 سال گارانتی تعویض
  • دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا
  • مناسب برای افراد پهلو خواب با وزن کمتر از 90 کیلوگرم

مشاهده قیمت و خرید تشک پرنسس 100.200

تشک مموری فوم، یک تشک با نرمی عالی برای راحتی خواب

فوم در تشک طبی مموری فوم به کاهش فشار بر روی نقاط حساس بسیار کمک می‌کند. این تشک برای تسکین درد گردن و شانه‌ها ایده آل است. همچنین این تشک برای  افرادی که به پهلو می‌خوابند بسیار مناسب است.

تشک مناسب برای گردن درد تا چه میزان باید سفت باشد؟

طراحی تشک باید به گونه‌ای باشد که به مهرهای کمر و گردن شما آسیبی نرسد. این که تشک انتخابی شما تا چه اندازه سفت یا نرم باشد به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. فقط این موضوع مهم است که طراحی آن استاندارد باشد و از کمر و گردن شما به خوبی محافظت کند.

پشتیبانی تشک طبی در حالت نرم، سفت و مناسب

این که تشک نرم بهتر است یا سفت، به چند عامل بستگی دارد:

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روت تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

دقت داشته باشید این که تشک کاملا سفت و یا کاملا نرم باشد اصلا مناسب نیست! تشک باید بتواند پشتیبانی خوبی از کمر و ستون فقرات داشته باشد و سلامت خواب شما را تضمین کند؛ مانند تشک طبی. حدود 30 درصد از ادراک افراد از سفتی یا شلی تشک نیز کاملا نسبی و سلیقه ایی است و عموما یک تشک نرم برای همه نرم نیست. در ادامه نحوه انتخاب تشک نرم تر یا سفت تر را در شرایط مختلف بررسی می کنیم.

بالش مناسب برای گردن درد

گاهی اوقات، تشک شما ممکن است مشکلی نداشته باشد. بالش نامناسب به ستون فقرات شما را به‌خصوص در ناحیه گردن و شانه‌ها آسیب می‌رساند. خرید یک بالش طبی مناسب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اهمیت تشک و بالش طبی را در تسکین گردن درد فراموش نکنید.

تاثیر حالت خواب و وزن بدن شما بر فشار روی گردن

یکی از روش‌های مناسب برای پیدا کردن تشک مناسب برای گردن درد توجه به حالت خواب و وزن بدن شما است که در ادامه چند نکته در مورد انتخاب تشک با توجه به حالت خواب را بررسی خواهیم کرد.

افرادی که به پهلو می خوابند

از بسیاری جهات، خوابیدن به پهلوی چپ بهترین حالت برای خوابیدن است. این حالت خواب برای حفاظت از ریه ها و قلب شما مناسب  است. اما، ممکن است برای گردن و شانه های شما مشکل ساز باشد. تشک متوسط (نه خیلی نرم، نه خیلی سفت) معمولاً بهترین گزینه برای این حالت خواب است. به همین دلیل است که یک تشک مموری فوم یا تشک هیبریدی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته دقت کنید در این حالت باید ضخامت بالش شما بیشتر باشد تا گردن به سمت پایین کشیده نشود و تراز آن با ستون فقرات حفظ شود.

خوابیدن به پشت

اگر به پشت می خوابید، احتمالاً از قبل می دانید که نقاط فشار شما کجا هستند، این نقاط شامل باسن و شانه های شما می شود. ممکن است لازم باشد تشک هیبریدی مموری فوم را برای پشتیبانی و کاهش فشار در این نقاط انتخاب کنید. دقت کنید در این حالت بهتر است بالش شما نازک باشد تا کمترین فشار به گردن وارد شده و تراز مهره های گردن و ستون فقرات حفظ شود.

خوابیدن بر روی شکم

افرادی که بر روی شکم می‌خوابند تحت تاثیر فشار‌های مختلفی هستندکه عمدتاً روی گردن متمرکز می شوند. قسمت پایین کمر نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. خوابیدن بر روی شکم ممکن است آرامش بخش باشد، اما به عنوان یک وضعیت خواب مناسب در نظر گرفته نمی شود. اگر اهل خواب بر روی شکم هستید، باید یک تشک مموری فوم و یک بالش مموری فوم برای کاهش فشار و خواب بهتر در نظر بگیرید.

اگر حالت‌های خواب شما تغییر می‌کند

افرادی که معمولاً چندین بار در شب موقعیت خواب خود را تغییر می دهند، تحت تاثیر فشار‌های متفاوتی هستند. بدون تشک مناسب، این تغییر موقعیت می تواند شریک خواب شما را نیز مختل کند. احتمالاً تشک هیبریدی بهترین گزینه است.

بهترین تشک برای کمر درد کدام است؟

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

بهترین تشک برای کمر درد در سه فاکتور اصلی؛ معمولا فروشندگان کالای خواب از نام تشک طبی برای جلب توجه خریداران انواع تشک طبی استفاده می کنند. اما باید به مشخصات کالا و اصالت آن توجه داشته باشید که با توجه به عارضه مورد نظر خود اقدام به خرید کنید.

کمر درد هنگام خواب

1. استاندارد ضخامت و سفتی تشک

پزشکان برای برخی از بیماران خود که از ناحیه کمر آسیب دیده اند تشک طبی با ضخامت فوم زیاد و کاملا بدون انعطاف یا همان سفت تجویز میکنند که بدن تکان کمتری بخورد. البته جنس فوم، لاتکس و فنر های پاکتی و ترکیب این موارد می تواند نیاز هر بیماری که کمر درد دارد را پشتیبانی کند. ضخامت کمتر از 20 سانتیمتری برای تشک کمر درد اصلا پیشنهاد نمی شود.

2. استاندارد جنس تشک

اما دیگر تشک مورد استفاده برای افرادی که دیسک کمر دارند تشک مموری فوم است. این تشک مطابق با انحنای بدن قابل تغییر است.

تشک هایی با ترکیب مموری فوم و لاتکس یکی دیگر از تشک های مناسب برای دیسک کمر است. این تشک ها علاوه بر گردش هوا ستون فقرات را در حالت استاندارد خود نگه می دارد و از پیچ خوردگی جلوگیری می کند.

البته در صورتی که تشک های فنری را ترجیح می دهید، دقت داشته باشید که مدل فنر پاکتی منفصل یا در اصطلاح تشک طبی هیبریدی را انتخاب کنید. چرا که این مدل ها با قرار دادن لایه های استاندارد (مموری فوم یا لاتکس) در قسمت لایه راحتی تشک و همچنین استفاده از فنر های پاکتی منفصل (که مانع انتقال حرکت می شود) در هسته یا لایه حمایتی تشک، استاندارد های یک تشک طبی خوب را رعایت می کنند و با حمایت عالی، فشار را روی بدن کاهش می دهند.

3. برند تشک

واقعا می توان بهترین تشک برای کمر درد را در بهترین برند های تشک طبی پیدا کرد. اهمیت فاکتور برند و مارک تشک طبی از آنجا است که برخی از برند ها قابلیت های بهتری برای تشک طبی خود در نظر گرفته اند. برای مثال بهترین مارک های تشک دارای سیستم گردش هوای مناسب، خطوط نقره برای دفع الکتریسیته ساکن بدن، الیاف ضد آلرژی و ضد باکتری و تاپر های باکیفیت هستند که با استفاده از زیر تشک مناسب، می تواند آرامش خواب را دو برابر کنید.

آرامش و راحتی تشک نیز باعث می شود کمتر نیاز به جابجایی داشته باشید و این نکته ایی بسیار مهم برای افرادی است که تازه عمل دیسک کمر انجام داده و یا در دوره های ترمیمی به سر می برند.

از بهترین برند های صنعت کالای خواب در تولید تشک تخت خواب، می توان پرچم داران زیر را نام برد:

  1. دانلوپیلو
  2. Saatva
  3. WinkBed
  4. Dream Cloud
  5. lova sleep
  6. برن

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید که درد مفاصل و گرد درد نیازمند کالای خواب مناسب می باشد. در این میان علاوه بر موارد فوق، بهتر است بهترین مارک های تشک طبی را بشناسید تا بتوانید انتخاب خوبی از این محصول داشته باشید. به علاوه بر شناخت کامل تر و درک موارد دیگری همچون انتخاب تشک بر اساس وزن شما، حالت خواب شما و تعییت نرمی و سفتی مناسب تخت خواب شما، پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید تشک ما را از دست ندهید. در صورتی که گردن درد شما شدید است، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

همه از خواب خوب شبانه لذت می برند و یک تشک خوب برای این لذت ضروری است. اگر روی تشک تخت خواب مناسب نخوابید، به زودی دچار کمردرد، گردن درد یا مشکلات بد خوابی و بی خوابی می شوید. اگر قصد خرید تخت جدید را دارید، طبیعتاً می خواهید بهترین آن را بخرید. اما بهترین تخت برای شما چیست؟ و چگونه بهترین تخت را انتخاب می کنید؟ انتخاب بهترین تخت تنها با مقایسه تخت های مختلف و کسب اطلاعات لازم در این خصوص امکان پذیر است. به عنوان مثال، می توانید تخت ها را از نظر راحتی، سطح پشتیبانی، دوام و فضای ذخیره سازی مقایسه کنید. اما همچنین در مورد شرایط متصل به تخت، مانند هزینه های حمل و نقل، هزینه های برگشت و خواب آزمایشی. مقایسه تخت ها ارزشمند است، زیرا ممکن است تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود داشته باشد!

ما در ژرمن کالا برای افرادی که گردن درد و کمر درد دارند، تشک طبی و بالش طبی مناسب ارائه می دهیم. کالای خواب موجود در مجموعه محصولات ژرمن کالا از بهترین برند های خارجی بوده و می توانید با اطمینان خاطر خرید کنید.

برچسب ها

,

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.