خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک نرم بهتر است یا سفت؟

تشک نرم بهتر است یا سفت؟

تشک نرم یا سفت

معمولا تشک ها را از موادی همچون مموری فوم، یونولیت، لاتکس، فنر و روکش تولید می کنند. با توجه به نحوه استفاده هر یک از این متریال و یا جنس به کار رفته میزان سفتی یا نرمی تشک مشخص می شود. بنابراین سفتی یا نرمی تشک یا به کشش فنر و یا کشش کلی ساختار داخل تشک بستگی دارد. حال می خواهیم ببینیم در کالای خواب خود از تشک های نرم استفاده کنیم یا سفت؟ و چرا!

ابتدا به چند نکته در مورد انتخاب و تست سفتی تشک دقت کنید

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روت تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

دقت داشته باشید این که تشک کاملا سفت و یا کاملا نرم باشد اصلا مناسب نیست! تشک باید بتواند پشتیبانی خوبی از کمر و ستون فقرات داشته باشد و سلامت خواب شما را تضمین کند؛ مانند تشک طبی. حدود 30 درصد از ادراک افراد از سفتی یا شلی تشک نیز کاملا نسبی و سلیقه ایی است و عموما یک تشک نرم برای همه نرم نیست. در ادامه نحوه انتخاب تشک نرم تر یا سفت تر را در شرایط مختلف بررسی می کنیم.

تشک طبی

تشک طبی و استاندارد باید نرمی متوسط داشته باشد.

آیا تشک طبی سفت است؟

بله، اما نه آن سفتی و سنگینی که اغلب به آن فکر می کنند. تشک طبی باید در مقابل فشار زیاد در مساحت کم لطیف و نرم بوده و در مساحت بالا، مقاوم باشد. یعنی وقتی روی آن دراز می کشید، باید علاوه بر نگه داشتن بدن، نقاط فشار مانند شانه ها، باسن، ساق پا و پاشنه پا را در خود فرو ببرد تا ستون فقرات صاف و تراز باشد. در نتیجه آن سفت و سنگینی که در ذهن دارید را کنار بگزارید و به خاصیت ارتجاعی تشک دقت کنید.

سفتی و نرمی تشک تنها مواردی نیست که اهمیت دارند، برای تفهیم این مبحث، لازم است مقاله راهنمای خرید تشک را مطالعه کنید تا با 9 فاکتور اصلی برای انتخاب تشک مناسب تخت خواب خود مطلع شوید.

انتخاب تشک بر اساس سلیقه شما و شریکتان نسبت به نرمی یا سفتی

وزن بدن و موقعیت خواب بدون شک دو عامل تعیین کننده انتخاب تشک نرم یا سفت است. در تشک های نرم با حرکت هر فرد ، شریک او متوجه تکانش ها می شود اما در تشک های سفت تحرک افراد کمتر حس می شود. افرادی که وزن بالایی دارند حتی هنگام استفاده از تشک سفت باز هم امکان دارد شریک او متوجه لرزش هنگام حرکت فرد مقابلش باشد.

انتخاب نرمی و سفتی تشک

بنابراین افرادی که وزنی بالای نود کیلو دارند بایستی تشکی با تراکم بالا و ظرفیت مناسب افراد سنگین وزن را برای تکمیل کالای خواب خود انتخاب کنند. ناگفته نماند رعایت موارد ذکر شده برای افرادی است که نسبت به خواب حساس هستند و یا اصطلاحا خوب سبکی دارند، ضرورت دارد و همچنین برای انتخاب نوع تشک صد درصد به سلیقه افراد و میزان راحتی آنها در هنگام خواب بستگی دارد. زیرا برای مثال افرادی که وزن متوسطی یا پایینی دارند حتی هنگام استفاده از تشک نرم غلت زدن افراد هنگام خواب موجب لرزش تشک نمی شود.

انتخاب تشک نرم یا سفت، بسته به نحوه خوابیدن شما

وضعیت خوابیدن شما بسیار تاثیرگذار در نحوه انتخاب کالای خواب است. افرادی که به پشت می خوابند به حمایت کمتری از طرف ستون فقرات و کمر نیاز دارند تا تراز ستون فقرات حفظ شود چنین افرادی باید از تشک های سفت تر استفاده کنند تا از ایجاد درد و ناراحتی جلوگیری کنند _چرا که میزان فرورفتگی های لازم در نقاط فشار برای حفظ تراز ستون فقرات کمتر است_. از طرفی کسانی که به پهلو می خوابند به دلیل کاهش نقاط تماس بدن با تشک و ایجاد فشار بیشتر و همچنین برآمدگی بیشتر اندام در این حالت، بایستی از تشک های نرم تر استفاده کنند. اما وزن هم در کنار نحوه خوابیدن در انتخاب تشک نرم یا سفت موثر است.

در نتیجه، فردی که به پهلو یا شکم می‌خوابد و وزن آن 50 کیلوگرم است، واکنش کاملاً متفاوتی نسبت به تشک دارد تا فردی که به پشت می‌خوابد و وزنی 100 کیلوگرمی دارد؛ در این حالت برای فرد اول تشک نرم و برای فرد دوم تشک سفت مناسب است. ناگفته نماند برخی، سفتی تشک ها را با استفاده از پد تشک یا محافظ تشک کمی منعطف تر می کنند و نیازی به تعویض تشک اصلی نخواهند داشت.

انتخاب تشک نرم بر اساس مدل خوابیدن

انتخاب تشک نرم یا سفت، بسته به وزن شما

تشک سفت برای فرد سنگین وزن پشتیبانی بهتری دارد

در این تصویر سفتی تشک ثابت است. نفر بالا یک فرد با وزن کم و نفر پایین فردی سنگین وزن است. همانطور که مشاهده میکنید این تشک سفت بوده و برای سنگین وزن پشتیبانی خوبی دارد. در حالی که نفر بالایی با توجه به اینکه تشک با فرم بدن او چفت نشده است، تراز ستون فقرات خود را از دست داده و به کمر او فشار وارد می شود.

انتخاب تشک مناسب با توجه به وزن هر فرد باعث می شود به بدن در قرارگرفتن تراز مناسب کمک کند. این به نوبه خود می تواند بسیاری از انواع دردها را در بدن کاهش دهد و یا جلوگیری کند و در نهایت به وضعیت بدن کمک کند!

افرادی که وزن آنها کمتر از 90 کیلوگرم است معمولاً روی تشک های نرم یا متوسط احساس راحتی بیشتری می کنند، در حالی که کسانی که وزن آنها بیش از 100 کیلوگرم است اغلب سفتی بالاتر را ترجیح می دهند. افرادی که به طور مناسب در وسط قرار می گیرند، تشک متوسط نرم را به تشک متوسط سفت ترجیح می دهند.

اگر با توجه به اطلاعات بالا تشک مناسب وضعیت خود را انتخاب کنید، سبب می شود فشار روی سیستم گردش خون کاهش پیدا کند و اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری در هنگام خواب دریافت کنید.

انتخاب میزان سفتی تشک، برای دیسک کمر و کمر درد

مطالعات نشان داده اند که خوابیدن روی تشک طبی سفت تاحدودی میزان درد کمر و یا دیسک کمر را کاهش می دهد اما چگونه این اتفاق می افتد و چگونه از تشدید دیسک کمر جلوگیری خواهد کرد؟ تشک های سفت به گونه ای تنظیم شده اند که از فرورفتن فرد در تشک جلوگیری می کند و ستون فقرات را در یک راستا قرار می دهد و از تمرکز فشار جلوگیری می کند. بنابراین از آنجایی که بسیاری از انواع دردها را می توان با تشک مناسب کاهش داد، با کاهش درد، سطح استرس برای این افراد در تشک های سفت نیز کاهش می یابد.

البته تشک سفت مشکلاتی را برای افرادی که وزن سبک و همچنین کمردرد دارند، ایجاد می کند. از آنجایی که فردی با وزن سبک تر نمی تواند در یک تشک سفت فرو رود، ممکن است نتواند خود را با یک تخت سفت وفق دهد زیرا سطح تشک برای آنها جز دسته خیلی سخت به حساب می آید و میتواند درد را تشدید کند.

ممکن است سازگاری با تشک سفت در روزهای اولیه سخت باشد اما در مدت زمان کوتاهی به دلیل ساپورتی که از ناحیه کمر انجام می دهد برای فرد خوشایند خواهد شد.

پیشنهاد میکنم در صورتی که درد کمر و دیسک کمر دارید، مقاله “بهترین تشک برای کمر درد” را مطالعه کنید.

انتخاب تراکم تشک مناسب کودک

انتخاب میزان سفتی تشک، برای کودکان

کودکان در طول شبانه روز بین ده تا دوازده ساعت را در خواب سپری می کنند و انرژی و شادابی آن ها به همان ساعت های خواب آنها بستگی دارد . میزان سفتی یا نرمی تشک کودکان به اندازه بزرگسالان مورد اهمیت است. زیرا بدن آن ها در حال رشد است و به مراتب نیازمند مراقب بیشتری دارند. کودکان به دلیل وزن پایینی که دارند معمولا روی تشک های سفت احساس راحتی ندارند زیرا نمی توانند در تشک فرو بروند و فشار به بدن های ظریف و حساس آنها وارد می شود.

البته تشک بسیار نرم با فنرهای متصل هم چندان مناسب نیست زیرا بیش از حد در آن فرو می روند و بدن آنها در یک تراز استاندارد قرار نمی گیرد و از آنجایی که در حال رشد هستند ممکن است بدن آنها رفته رفته به فرم طبیعی رشد نکرده و موجب آسیب هایی در بزرگسالی بشود. بنابراین ترجیحا از تشک هایی با درجه متوسط سفتی برای کودکان خود استفاده کنید.

تشک های لاتکس برای کودکان یک انتخاب مناسب است زیرا از استحکام فرد را کاملا حفظ می کنند و حمایت کننده، بادوام، ضد حساسیت و سازگار با محیط زیست هستند.

تشک طبی باید نرم باشد یا سفت؟

برای پاسخ به این سوال همانطور که بالا هم اشاره کردیم فاکتورهای همچون وزن، نوع عارضه و نحوه خوابیدن فرد بسیار تاثیرگذار است. زیرا بعضی از افراد برای پیشگیری از درد تشک طبی را انتخاب می کنند و برخی برای کاهش دردهای کمر و یا گردن.

بنابر این موارد انتخاب تشک سفت یا نرم کاملا با توجه به وضعیت جسمانی فرد صورت می گیرد. فردی که علاوه بر کمر درد وزن بالایی هم نیز دارد می بایست از تشک طبی سفت استفاده کند زیرا به خودی خود به علت وزن بالا تا حدودی در تشک فرو می رود اما فردی که با داشتن همین عارضه وزن سبکی دارند انتخاب تشک طبی نرم توصیه می شود.

همچنین سعی کنید در هر وزنی که هستید و هر شیوه خوابیدنی که عادت دارید برای خرید تشک طبی از تشک های فنردار متصل خودداری کنید زیرا علاوه بر انتقال حرکت، به مرور زمان دچار فرورفتگی می شود و کمر در حالت استاندارد و تراز خود قرار نمی گیرد. اما بهترین انتخاب استفاده از تشک طبی لاتکس است زیرا علاوه بر انعطاف متعادلی که نسبت به واکنش های بدن نشان میدهد به لحاظ بهداشتی از سایر رقبای خود پیشی گرفته و ضد حساسیت و آنتی باکتریال می باشد.

چگونه سفتی و دیگر ویژگی های تشک را تست کنیم؟

راهنمای تست تشک

یکی از مشکلات خرید آنلاین تشک تخت خواب این است که نمی توانید آنها را تست و آزمایش کنید. اغلب باید قبل استفاده و تست تشک آن را خریداری کنید. این یک نقطه ضعف برای بسیاری از فروشگاه های آنلاین کالای خواب است. به هر حال بسیاری از خریداران نمی‌خواهند یک خرید با قیمت بالا را بدون تست قبلی انجام دهند.

خوشبختانه، ژرمن کالا دارای برخی از بهترین مارک های تشک است که می توانید نمونه های آن را به صورت حضوری تست کنید. در ادامه بهترین روش های تست یک تشک در 5 دقیقه را به شما خواهیم آموخت.

بهترین راه برای بررسی سفتی تشک این است که آن را در فروشگاه امتحان کنید. توصیه می شود حداقل 15 دقیقه روی تشک در حالت خوابیده دراز بکشید. این باید به شما نشان دهد که آیا این تشک برای شما مناسب است یا خیر.

با این حال، استحکام تشک بسیار ذهنی و نسبی است و اندازه گیری آن دشوار است. یعنی ممکن است تشکی برای شما سفت به نظر آی و برای دیگری نرم. در نتیجه، بسیار مهم است که تشک را در فروشگاه امتحان کنید و سطح راحتی آن را بر اساس احساس کلی که از آن دارید تعیین کنید.

برای کسب راهنمای بیشتر 7 روش تست را در مقاله نحوه تست تشک قبل از خرید، مطالعه کنید.

عوارض خوابیدن روی تشک خیلی نرم یا خیلی سفت

تشک نامناسب و بدخوابی

در کل تشک خیلی سفت و خیلی نرم برای هیچ کس مناسب نیست؛ چراکه عملا پشتیبانی و راحتی تشک را از آن میگیرد.

معایب تشک‌های خیلی سفت

  1. برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل نیست. کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند بهتر است یک تشک نرم تر را برای پشتیبانی بهتر انتخاب کنند؛ چرا که سفتی زیاد تشک مانع توزیع مناسب وزن بدن روی تشک می شود.
  2. در صورتی که مانند زمین سفت باشد و نقاط فشار بدن را پوشش ندهد، ممکن است کمردرد را افزایش داده و خواب راحت شما را مختل کند.
  3. برای چند روز اول تطبیق با آن سخت است. اگر فردی به استحکام یک تشک سفت عادت نداشته باشد، ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا با تشک سفت سازگار شود.
  4. می تواند برای افراد سبک وزن مشکلاتی ایجاد کند. از آنجایی که فردی با وزن سبک تر نمی تواند در یک تشک سفت فرو رود، ممکن است نتواند خود را با یک تشک سفت وفق دهد. این به موضوع نوبه خود می تواند کیفیت خواب آنها را مختل کند و یا مشکلات دیگری ایجاد کند.

معایب تشک‌‌های خیلی نرم

  1. از تراز ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی کنند. از آنجایی که تشک‌های نرم تر به اندازه تشک‌های سفت استحکام ندارند، در صورت فرو رفتن زیاد در تشک، به تراز ستون فقرات کمک نمی کنند.
  2. در صورتی که از متریالی مانند مموری فوم خالص باشند، گران‌تر هستند و این نشان بر بهتر بودن آن نیست. تشک باید هسته مرکزی محکم داشته و برای افرادی که نرم بودن را ترجیح می دهند، لایه راحتی نرم تری ارائه دهد؛ نه تماما نرم!
  3. همیشه برای زوج ها ایده آل نیستند.
  4. در صورتی که تشک خیلی نرم باشد جابجایی و غلطیدن روی تشک دشوار می شود.
  5. برای افراد سنگین وزن اصلا مناسب نمی‌باشند. از آنجایی که تشک‌های نرم فرد را داخل خود می‌کشانند، در اثر استفاده برای افراد سنگین وزن زود‌تر فرسوده می‌شوند و به علاوه پشتیبانی نامناسبی برای توزیع وزن روی تشک دارند.
  6. ممکن است بعد از چند سال نیاز به تعویض داشته باشند.

برای درک بهتر معایب تشک نرم، مقاله “عوارض تشک نرم و سفت” را مطالعه فرمائید.

جمع بندی

اینکه شما به تشک نرم یا سفت نیاز دارید، به عوامل زیادی از جمله بدن، بودجه، نحوه خوابیدن و سلیقه شما بستگی دارد. سطح سفتی مناسب برای یک فرد بسته به قد، وزن و موقعیت خواب متفاوت است.

تشک سفت یا نرم هرکدام معایب و مزایای دارد که این معایب و مزایا برای هر فرد به گونه ای دیگر خود را نشان می دهد. برای مثال تشک سفت برای اشخاص سنگین وزن از فرو رفتن کمر شما جلوگیری می کند و اکسیژن بیشتری در خواب دریافت می کنید اما برای فردی که وزنی زیر شصت کیلوگرم دارد شرایط کاملا متفاوت است.

علاوه بر این، انواع تشک عملکرد متفاوتی در زمینه دوام و کاهش فشار نیز دارند. با توجه به طیف گسترده ای از تشک هایی که امروزه فروخته می شوند، گزینه های سفتی متعددی برای تختخواب های مموری فوم و لاتکس، فنرهای داخلی، هیبریدها و دیگر انواع تشک های رایج موجود است. بنابراین قبل از خرید نکاتی را که در این مقاله به آنها اشاره شد به دقت بررسی و سپس اقدام کنید.

همچنین بخوانید:

نرم کردن تشک

سفت کردن تشک

سوالات متداول

تشک نرم سالم تر است یا سفت؟

هنگامی که روی سطح محکم‌تری می‌خوابید (البته نه کاملا سفت که انگار روی زمین خوابیده اید)، استخوان‌ها بیشتر فشار را جذب می‌کنند، به این معنی که فشار کمتری بر عضلات، رگ‌ها و شریان‌ها وارد می‌شود. عضلات کمتر تحت فشار قرار می گیرند و گردش خون بهبود می یابد. تشک با سفتی مناسب همچنین از فرورفتن کمر شما جلوگیری می کند که می تواند اکسیژن بیشتری را در هنگام خواب دریافت کند.

تشک سفت برای کمر درد بهتر است یا نرم؟

به نظر می رسد تشک با سفتی متوسط بهترین گزینه برای جلوگیری از کمردرد هستند. آنها استحکام کافی برای حمایت از وزن بدن و حفظ تراز مناسب ستون فقرات را فراهم می کنند. البته دقت کنید که علاوه بر سفتی و نرمی، پشتیبانی تشک در افرادی که کمر درد دارند بسیار مهم است. متریال هایی مانند لاتکس و مموری فوم با کاهش نقاط فشار به واسطه فرم گرفتن با حالت بدن، بهترین گزینه هستند.

چگونه بفهمم تشک من خیلی سفت است یا خیلی نرم؟

اگر در پهلوی خود در تخت خواب احساس درد می کنید، به احتمال زیاد تشک شما خیلی سفت است یا به اندازه کافی بالشتک یا لایه راحتی مناسب ندارد. اگر هنگام خواب کمردرد را تجربه می کنید، به احتمال زیاد تشک شما یا خیلی نرم است یا از وسط شکسته شده است.

وقتی روی یک تشک خیلی نرم می خوابید چه اتفاقی می افتد؟

اگرچه تشک‌های نرم راحت‌تر و مجلل‌تر به نظر می‌رسند، اما در واقع می‌تواند باعث مشکلات کمر برای افرادی که در به پشت و شکم می‌خوابند، و کسانی که وزن بیشتری دارند، ایجاد کند. تشک‌های نرم نیز می‌توانند برای افرادی که تختشان را به اشتراک می‌گذارند مشکل‌ساز باشد، زیرا شریک سنگین‌تر ممکن است بیشتر به داخل فرو رود و سطح خواب را نامتعادل کند.

اگر روی یک تشک خیلی سفت بخوابید چه اتفاقی می افتد؟

تشک بیش از حد سفت می تواند فشار بیش از حد به نقاط فشار شما (شانه ها، باسن و بالاتنه) وارد کند یا باعث انحراف ستون فقرات شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که بدن شما در هنگام خواب دچار تنش و استرس می شود و در نتیجه باعث درد عضلانی، گردن درد یا کمر درد می شود.

بهترین حالت خوابیدن روی تشک نرم چیست؟

وضعیت خواب شما نیز در این مورد نقش دارد: کسانی که به پهلو می خوابند معمولاً به تشک‌های نرم‌تری نیاز دارند که فشار زیادی به شانه‌ها یا باسن وارد نمی‌کند. افراد پشت خواب بهتر است از یک تشک متوسط سفت استفاده کنند که کمر را بدون فشار بیش از حد به ستون فقرات پشتیبانی کند.

دیگر مقایسه های انواع تشک تخت خواب

نمونه های بیشماری از انواع تشک برای تخت خواب وجود دارد و مقایسه آنها می تواند ما را به تخت خواب ایده آل خود برساند. به همین جهت ما چند مقایسه بین بهترین انواع تشک های تخت خواب انجام داده ایم که می توانید از این مطالب جهت بهترین خرید استفاده کنید.

تشک فنری یا فوم؟

تشک فنری با تشک مموری فوم

خرید یک تشک خوب برای سلامتی و تندرستی شما مهم است. خواب، زمان ارزشمندی برای استراحت و التیام بدن ما است. کیفیت استراحت شما تا حد زیادی به تشک خواب شما بستگی دارد. ممکن است در هنگام خرید با سوال‌های زیادی روبه رو شوید که تشک مموری فوم یا فنری، کدام برای شما بهتر است. مشاوران ژرمن کالا در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنند. برای سال‌های بسیاری تشک‌های فنری استاندارد بودند، اما با گذشت زمان وتغییر نیازها تشک‌های مموری فوم وارد بازار شدند. تشک های فنری بر اساس طرحی قدیمی ساخته شده اند که در آن فنرها در داخل یک سازه بالشتکی به صورت لایه ای تعبیه شده اند. مشکل اساسی ساختار آنها این است که به میزان کافی راحت نیستند. همچنین تشک‌های فنری گاهی موجب بروز درد‌های عضلانی می‌شوند.

البته در ابتدای کار دقت داشته باشید که برخی از انواع تشک طبی مدل ترکیبی می تواند از فنر داخلی و مموری فوم به صورت همزمان استفاده کند. به این صورت که در هسته تشک از فنر پاکتی منفصل و در لایه های راحتی از مموری فوم استفاده می شود. این تشک ها از بهترین تشک های صنعت کالای خواب هستند و می توانند برای کمر درد و خواب راحت، بهترین گزینه باشند. تشک هیبریدی ما نیز دقیقا این ساختار را با فنر پاکتی و لایه های راحتی مموری فوم یا لاتکس را دارند.

ادامه مطلب

 

تشک طبی یا فنری؟

تشک فنری در مقابل تشک طبی

همه می دانیم که انتخاب تشک مناسب برای اتاق خواب نقش مهمی در داشتن یک خواب راحت شبانه دارد. با تنوع انواع کالای خواب موجود، انتخاب تشکی که نیازهای شما را برآورده می کند دشوار می شود. به همین دلیل دانستن تفاوت بین انواع خاصی از تشک تخت خواب مهم است. بسته به نیازهای خاص شما ممکن است یک تشک مناسب تر از دیگری باشد. در این مقاله، تفاوت بین تشک طبی در مقابل تشک فنری را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک را باید به مجموعه محصولات خواب خود اضافه کنید.

نکته ای که در همین ابتدا باید بدانید این است که تشک فنر دار می تواند تشک طبی باشد اگر:

  • از تکنولوژی فنر پاکتی منفصل در آن استفاده شده باشد و نه فنر متصل های قدیمی،
  • و این که دارای لایه هایی از فوم لاتکس یا مموری برای کاهش فشار بدن هنگام خواب باشد.

ادامه مطلب

 

تشک لاتکس یا مموری فوم

تفاوت_تشک_مموری_فوم_و_لاتکس_

اگر اخیرا به دنبال خرید و یا تعویض تشک تخت خواب خود بوده اید، احتمالا نام مموری فوم و یا لاتکس را به عنوان دو تکنولوژی برتر در تشک های طبی شنیده اید. بسیاری از افراد تصور می کنند این دو نوع تشک مشابه هم هستند در حالیکه در واقعیت دو مدل متفاوت از کالای خواب هستند. اما واقعا لاتکس بهتر است یا مموری فوم؟ تشک های مموری فوم عموما  از مواد پلیمری ساخته شده و تشک های لاتکس از مواد طبیعی درخت کائوچو. هر یک برای اتاق خواب افراد با انتظارات مختلف توصیه می شود. مموری فوم قدرت فرم گیری با بدن را بهتر ارائه می دهد، در حالی که لاتکس مزایای طبی و ضد باکتریال و همچنین طول عمر بالاتری دارد.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

1 دیدگاه

  1. مهدی 1401-06-10 در 0:57 ق.ظ

    پس در کل پشتیبانی تشک مهم تره و بستگی به جنسش داره که میفرماید لاتکس پشتبانی بهتری ارائه میده. ممنون با توجه به توضیحات منطقی به نظر میاد.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.