خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تفاوت تشک مموری فوم و لاتکس

تفاوت تشک مموری فوم و لاتکس

تفاوت لاتکس طبیعی و مموری فوم در تشک

اگر اخیرا به دنبال خرید و یا تعویض تشک تخت خواب خود بوده اید، احتمالا نام مموری فوم و یا لاتکس را به عنوان دو تکنولوژی برتر در تشک های طبی شنیده اید. بسیاری از افراد تصور می کنند این دو نوع تشک مشابه هم هستند در حالیکه در واقعیت دو مدل متفاوت از کالای خواب هستند. اما واقعا لاتکس بهتر است یا مموری فوم؟ تشک های مموری فوم عموما  از مواد پلیمری ساخته شده و تشک های لاتکس از مواد طبیعی درخت کائوچو. هر یک برای اتاق خواب افراد با انتظارات مختلف توصیه می شود. مموری فوم قدرت فرم گیری با بدن را بهتر ارائه می دهد، در حالی که لاتکس مزایای طبی و ضد باکتریال و همچنین طول عمر بالاتری دارد.

این دو رقیب قدرتمند در تشک های ارتوپدی علاوه بر طراحی انواع تشک، می توانند دست در دست هم به صورت شراکتی در یک تشک ترکیبی حضور پیدا کنند. بهترین برند های تشک طبی نیز جای این دو ماده را در تولید محصولات خود خالی نمی کنند. در این حالت تشک های همه پسندی برای افراد در سنین مختلف ارائه می دهند و واقعا خواب سالم وراحتی به ارمغان می آورند. در ادامه سعی می کنیم تعریف قابل درکی از هر یک از این دو پرچمدار تشک طبی با پشتیبانی عالی ارائه دهیم و ویژگی های هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

مموری فوم چیست؟

تشک طبی مموری فوم

مموری فوم

تشک مموری فوم یا فوم ویسکوالاستیک، از پلی اورتان با چگالی بالا ساخته می شود. این ماده اولین بار در دهه ۶۰ میلادی توسط ناسا توسعه داده شد و یک ماده مصنوعی محسوب می شود. مموری فوم اغلب در برابر حرارت و یا فشار نرم تر می شود و به همین دلیل می تواند شکل بدن فرد را به خود بگیرد. این نوع فوم معمولا زمان ریکاوری آهسته ای دارد به این معنی که شکل بدن را به مدت طولانی تری حفظ می کند.

حباب های کوچکی میان بافت مموری فوم وجود دارد و در کل ماتریسی ایجاد می کنند که هوا می تواند از طریق آن حرکت کند (البته گردش هوای آن کمتر از فوم لاتکس می باشد). مموری فوم یا فوم حافظه در واکنش به گرمای بدن نرم می شود و در عرض چند ثانیه با انحنای بدن فرم می گیرد. این ویژگی باعث پوشش سطح بدن و پشتیبانی از آن شده که در نهایت مموری فوم را برای ساخت تشک طبی ایده آل می کند.

در نتیجه اگر گودی کمر دارید و یا علاقه مند به خواب نرم تر و راحت تر هستید، تشک طبی مموری فوم می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

لاتکس چیست؟

لاتکس چیست

فوم لاتکس طبیعی

لاتکس از دو نوع ماده مختلف ساخته می شوند: لاتکس تماما طبیعی و لاتکس مصنوعی. لاتکس طبیعی از عصاره درخت کائوچو استخراج می شود و مناسب افرادی است که به دنبال یک تشک طبیعی می گردند. لاتکس مصنوعی از مواد شیمیایی مختلف سنتز می شود. تشک ساخته شده از این نوع لاتکس معمولا سفت تر بوده و طول عمر کمتری در مقایسه با لاتکس طبیعی دارد. تشک های لاتکس با منافذی که روی آن تعبیه کرده اند، گردش هوای بهینه ایی برای شما ارائه می دهند.

در کل لاتکس می تواند خواب خنک و راحت را ارائه دهد و با توجه به ماده اولیه آن، طول عمر بیشتری دارد و با تمام محیط ها سازگار است. ضد باکتریال و ضد حساسیت بودن این ماده سفید مقاوم، آن را به بهترین گزینه برای طراحی تشک طبی استاندارد تبدیل کرده است.

از میان انواع تشک طبی و شرکت های مختلفی که تشک لاتکس تهیه می کنند، برند آلمانی دانلوپیلو از معدود شرکت هایی است که از لاتکس کاملا طبیعی برای ساخت کالای خواب خود استفاده می کند. لاتکس طبیعی علاوه بر طول عمر بیشتر، خواص ضد میکروبی و هایپوآلرژیک دارد. در کنار این خواص، دانلوپیلو در فرایند ساخت تشک های خود از فناوری Actipro استفاده می کند که به از بین بردن آلرژن ها، بو و نیز هیره های گرد وغبار کمک می کند.

نمونه های تشک طبی در مجموعه کالای خواب ما از تشک طبی لاتکس خارجی از برند دانلوپیلو می باشند.

تشک طبی

مشاهده قیمت تشک طبی ژرمن کالا

پیشنهاد مطالعه: انواع تشک لاتکس

تفاوت تشک مموری فوم و لاتکس

طول عمر

لاتکس به صورت کلی بادوام تر از مموری فوم است. به طور متوسط هر تشک لاتکس پس از ۸ سال استفاده مداوم نیاز به تعویض دارد. در مورد تشک های لاتکس طبیعی دانلوپیلو، طول عمر به ۱۵ سال نیز می رسد. لاتکس طبیعی نسبت به تورفتگی و خم شدن مقاوم تر است و همین امر منجر به طول عمر بیشتر این نوع تشک ها می شود.

بوی نامطبوع

بسیاری از محصولات هنگامی که از بسته بندی اولیه خارج می شوند، ترکیبات آلی فراری از خود منتشر می کنند. تجزیه این ترکیبات آلی منجر به ایجاد بوی نامطبوعی می شود. اغلب تشک ها این بوی نامطبوع را دارند ولی شدت و ماندگاری این بو وابسته به موادی است که در ساخت تشک استفاده شده است. توانایی تشک در ایجاد گردش هوا تاثیر زیادی بر مدت زمان بقای این بو دارد. تشک های لاتکس طبیعی از بوی نامطبوع بسیار کمتری نسبت به سایر تشک ها برخوردارند و از این رو مناسب افرادی هستند که از آلرژی رنج می برند. شدت و ماندگاری بوی تشک های مموری فوم وابسته به چگالی آن متفاوت است اما در حالت کلی این بوی نامطبوع بسیار بیشتر از سایر تشک هاست.

خواص ضد آلرژی

لاتکس طبیعی هایپوآلرژیک بوده و به صورت طبیعی مقاوم به هیره های گرد و غبار، باکتری ها و سایر عوامل آلرژی زا هستند. از این رو توصیه می شود افرادی که به مواد شیمیایی حساس هستند و یا آلرژی دارند، از تشک های لاتکس طبیعی استفاده کنند.

گرما

تشک های مموری فوم ساختار بسته ای دارند و از سوی دیگر شکل بدن را به خود گرفته و کاملا فرد را احاطه می کنند به همین دلیل حرارت زیادی ایجاد می کنند. اما تشک های لاتکس به دلیل حفره هایی که در ساختارشان تعبیه شده امکان گردش هوا را فراهم کرده و مانع تعریق بدن به ویژه در فصول گرم سال می شوند.

سازگاری با محیط زیست

یکی از دلایل اصلی که افراد نسبت به انتخاب تشک لاتکس اقدام میکنند این است که این تشک ها طبیعی تر و سازگارتر با محیط زیستند. همانطور که پیش تر بیان شد، لاتکس استفاده شده در تشک دانلوپیلو از درختان کائوچو استخراج شده و از مواد شیمیایی در ساخت آن استفاده نمی شود.

هزینه

تشک های لاتکس به طور متوسط گرانتر از تشک های مموری فوم هستند. با این حال طول عمر بیشتر این تشک ها نسبت به تشک های مموری فوم، خرید آن ها را مقرون به صرفه تر می سازد.

تشک طبی

چرا از مموری فوم و لاتکس در تولید تشک طبی استفاده می شود؟

برای درک اینکه نقش این دو ماده جادویی در حفظ سلامت خواب چیست، باید تعریفی از تشک طبی و آنچه یک تشک را طبی می کند ارائه دهیم. تا بتوانید نقش پررنگ لاتکس و مموری فوم را در تولید بهترین مدل های تشک طبی ببینید.

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک های طبی از مواد مختلفی مانند فوم های مموری فوم، لاتکس، فنر های پاکتی و یا ترکیبی از آنها تولید می شوند.

جمع بندی

اگر برای خرید تشک تخت خواب خود دغدغه انتخاب بین انواع تشک را دارید، ما در مقاله راهنمای خرید تشک، این مسیر پیچیده را تسهیل کرده ایم. و به شما 9 فاکتور مهم برای انتخاب نهایی این محصول در اتاق خواب ارائه داده ایم.

اگر به دنبال یک تشک ساخته شده از مواد طبیعی هستید، اگر خواهان خوابیدن در محیطی خنک و راحت به ویژه در این فصل از سال هستید و یا اگر به دنبال یک خرید مقرون به صرفه و با ماندگاری بالا هستید، تشک لاتکس طبیعی دانلوپیلو بهترین انتخاب برای شماست. محصولات این برند معتبر آلمانی را می توانید از شرکت ژرمن کالا خریداری نمایید. ژرمن کالا وارد کننده مستقیم و بی واسطه کالای خواب در ایران بوده و انواع مختلف کالاهای خواب دانلوپیلو را با قیمتی مناسب ارائه می کند.

دیگر مقایسه های انواع تشک تخت خواب

نمونه های بیشماری از انواع تشک برای تخت خواب وجود دارد و مقایسه آنها می تواند ما را به تخت خواب ایده آل خود برساند. به همین جهت ما چند مقایسه بین بهترین انواع تشک های تخت خواب انجام داده ایم که می توانید از این مطالب جهت بهترین خرید استفاده کنید.

تشک فنری یا فوم؟

تشک فنری با تشک مموری فوم

خرید یک تشک خوب برای سلامتی و تندرستی شما مهم است. خواب، زمان ارزشمندی برای استراحت و التیام بدن ما است. کیفیت استراحت شما تا حد زیادی به تشک خواب شما بستگی دارد. ممکن است در هنگام خرید با سوال‌های زیادی روبه رو شوید که تشک مموری فوم یا فنری، کدام برای شما بهتر است. مشاوران ژرمن کالا در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنند. برای سال‌های بسیاری تشک‌های فنری استاندارد بودند، اما با گذشت زمان وتغییر نیازها تشک‌های مموری فوم وارد بازار شدند. تشک های فنری بر اساس طرحی قدیمی ساخته شده اند که در آن فنرها در داخل یک سازه بالشتکی به صورت لایه ای تعبیه شده اند. مشکل اساسی ساختار آنها این است که به میزان کافی راحت نیستند. همچنین تشک‌های فنری گاهی موجب بروز درد‌های عضلانی می‌شوند.

البته در ابتدای کار دقت داشته باشید که برخی از انواع تشک طبی مدل ترکیبی می تواند از فنر داخلی و مموری فوم به صورت همزمان استفاده کند. به این صورت که در هسته تشک از فنر پاکتی منفصل و در لایه های راحتی از مموری فوم استفاده می شود. این تشک ها از بهترین تشک های صنعت کالای خواب هستند و می توانند برای کمر درد و خواب راحت، بهترین گزینه باشند. تشک هیبریدی ما نیز دقیقا این ساختار را با فنر پاکتی و لایه های راحتی مموری فوم یا لاتکس را دارند.

ادامه مطلب

 

تشک نرم بهتر است یا سفت؟

تشک نرم یا سفت

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روی تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

ادامه مطلب

 

تشک طبی یا فنری؟

تشک فنری در مقابل تشک طبی

همه می دانیم که انتخاب تشک مناسب برای اتاق خواب نقش مهمی در داشتن یک خواب راحت شبانه دارد. با تنوع انواع کالای خواب موجود، انتخاب تشکی که نیازهای شما را برآورده می کند دشوار می شود. به همین دلیل دانستن تفاوت بین انواع خاصی از تشک تخت خواب مهم است. بسته به نیازهای خاص شما ممکن است یک تشک مناسب تر از دیگری باشد. در این مقاله، تفاوت بین تشک طبی در مقابل تشک فنری را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک را باید به مجموعه محصولات خواب خود اضافه کنید.

نکته ای که در همین ابتدا باید بدانید این است که تشک فنر دار می تواند تشک طبی باشد اگر:

  • از تکنولوژی فنر پاکتی منفصل در آن استفاده شده باشد و نه فنر متصل های قدیمی،
  • و این که دارای لایه هایی از فوم لاتکس یا مموری برای کاهش فشار بدن هنگام خواب باشد.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.