خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » چند راه ساده برای سفت تر کردن تشک تخت

چند راه ساده برای سفت تر کردن تشک تخت

تشک طبی سفت

با گذشت زمان، حتی سفت ترین تشک ها نیز استحکام خود را از دست می دهند. با این حال، ممکن است هنوز نخواهید که یک تشک جدید بخرید. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه تشک نرم را سفت تر کنید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم! برای کشف چند نکته که ما در مورد نحوه سفت تر کردن تشک تخت توصیه می کنیم، ادامه مطلب را بخوانید. همچنین می توانید دریابید که چرا استحکام تشک مهم است و چگونه یک تشک مناسب را انتخاب کنید.

تشک طبی سفت

مرحله 1: از محافظ تشک استفاده کنید

محبوب ترین راه حل، انتخاب یک محافظ تشک مناسب است. یک تاپر تشک مناسب استحکام و راحتی بیشتری به تشک شما می‌بخشد. محافظ‌ های تشک در انواع سفت و نرم موجود هستند. پس از انتخاب محافظ تشک ، خیلی فوری تفاوت را احساس می‌کنید.

محافظ تشک

مرحله 2: تخته سه لایه را بین تشک و چارچوب تخت اضافه کنید

یکی دیگر از پیشنهادها برای سفت‌تر کردن تشک، اضافه کردن تخته سه لا یا ورق MDF زیر تشک است. به این دلیل که سطح جامد و یکنواخت باعث می شود احساس حمایت بیشتری از جانب تشک داشته باشید. همچنین از فرورفتگی و افتادگی سریع تشک جلوگیری می کند.

مرحله 3: آن را با یک تشک سفت تر تعویض کنید

می توانید بررسی کنید که آیا تشک شما شامل گارانتی می‌شود یا خیر و امکان تعویض آن با یک تشک سفت‌تر وجود دارد. اگر تشک نرمی را انتخاب کردید و بعد از خوابیدن روی آن متوجه شدید که تشک سفت تری را ترجیح می دهید، می توانید آن را تعویض کنید.

مرحله 4: روی یک تخت خواب جدید سرمایه گذاری کنید

لته های روی چارچوب تخت شما ممکن است ضعیف شده باشند یا ممکن است جابجا شده یا شکسته باشند. در صورت وجود ناهمواری تشک شما استحکام خود را از دست می‌دهد. بنابراین سرمایه‌گذاری روی یک چارچوب تخت یا لته جدید این مشکل را برطرف می‌کند. برای سفت‌تر کردن تشک خود، باید فریم‌های تخت را با لته های محکم در نظر بگیرید، زیرا در این صورت استحکام تشک شما بیشتر احساس می‌شود.

مرحله 5: تشک خود را به طور منظم برگردانید یا بچرخانید

چرخاندن تشک بسیار مهم است زیرا موجب توزیع یکنواخت مواد سازنده تشک می‌شود. این فرایند می تواند به سفت تر ماندن تشک برای مدت طولانی تری کمک کند و تشک شما را در شرایط خوبی نگه دارد. البته لازم است که قبل از چرخاندن تشک دفترچه مراقبت از آن را با دقت مطالعه کنید.

مرحله 6: از کاورتشک استفاده کنید

یک راه سریع برای اینکه تشکتان سفت‌تر شود این است که از کاور تشک استفاده کنید. کاور تشک به ویژه در مدل های کشدار موجب می‌شود که تشک با استحکام بیشتری بر روی تخت شما قرار بگیرد.

گاور بعلاوه باعث افزایش طول عمر تشک می شود و می توان به عنوان یک محصول جهت مراقبت و نگهداری از تشک استفاده شود.
کاور تشک

مرحله7: تشک خود مقابل جریان هوا قرار دهید

رطوبت موجود در هوا می تواند تشک شما را مرطوب کند که باعث نرم شدن آن می شود. این امر مخصوصاً اگر در نزدیکی ساحل زندگی می کنید یا اتاق خواب شما مرطوب است رایج است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ملافه را از روی تشک خود بردارید، پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید به تشک شما هوای کافی برسد. جریان هوا از نرم شدن تشک شما جلوگیری می‌کند.

سفت تر کردن تشک

مرحله 8: دمای اتاق خود را تغییر دهید

برخی از انواع تشک ها،به خصوص مموری فوم، می توانند تحت تأثیر دمای بالاتر قرار گیرند. دماهای گرمتر می‌توانند مواد پرکننده داخل تشک را نرم‌تر کنند. سعی کنید اتاق خواب خود را خنک نگه دارید. هوای خنک به سفت ماندن تشک کمک می‌کند.

مرحله 9: در نهایت اگر لازم بود یک تشک جدید خریداری کنید

متأسفانه اگر تشک شما کهنه و فرسوده شده باشد، این روش ها نتایج بلندمدتی را به همراه نخواهد داشت. سرمایه گذاری روی تشک جدید و سفت تر گزینه بهتری خواهد بود. شما باید هر هفت سال یکبار تشک خود را تعویض کنید. اگر قسمت‌‌هایی از تشک شما برآمده یا فرورفته باشد، زمان تعویض آن فرا رسیده است. این گونه می‌تواند یک تشک سفت را انتخاب کنید.

چرا انتخاب یک تشک سفت مهم است؟

استحکام تشک مهم است و موجب حمایت بهتر از کمر و گردن شما می‌شود. تشک شما باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به طور کلی، تشک سفت می تواند به شما کمک کند تا خواب شبانه بهتری داشته باشید. تشک سفت می تواند به کاهش فشار از روی مفاصل و بهبود وضعیت بدن شما کمک کند.

آیا تشک سفت برای کمر شما بهتر است؟

برای بیشتر افراد، تشک‌های سفت حمایت بیشتری از کمر دارند. تشک‌های سفت می‌تواند مقدار فشار را از ستون فقرات و مفاصل شما را کاهش دهند. تشک های ارتوپدی نمونه ای از این موضوع هستند زیرا اغلب سفت تر هستند و به طور خاص برای مراقبت از کمر شما طراحی شده اند. با این حال، اگر با کمردرد دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص مشورت کنید زیرا همیشه خرید تشک سفت راه حل نیست.

در صورتی که مشکلات مفاصل و درد کمر دارید، پیشنهاد می کنم مقاله “بهترین تشک برای کمردرد” را مطالعه فرمایید.

تشک ارتوپدی

تشک نرم بهتر است یا سفت!

پشتیبانی تشک طبی در حالت نرم، سفت و مناسب

معمولا تشک ها را از موادی همچون مموری فوم، یونولیت، لاتکس، فنر و روکش تولید می کنند. با توجه به نحوه استفاده هر یک از این متریال و یا جنس به کار رفته میزان سفتی یا نرمی تشک مشخص می شود. بنابراین سفتی یا نرمی تشک یا به کشش فنر و یا کشش کلی ساختار داخل تشک بستگی دارد.

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روت تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

دقت داشته باشید این که تشک کاملا سفت و یا کاملا نرم باشد اصلا مناسب نیست! تشک باید بتواند پشتیبانی خوبی از کمر و ستون فقرات داشته باشد و سلامت خواب شما را تضمین کند؛ مانند تشک طبی. حدود 30 درصد از ادراک افراد از سفتی یا شلی تشک نیز کاملا نسبی و سلیقه ایی است و عموما یک تشک نرم برای همه نرم نیست. در ادامه نحوه انتخاب تشک نرم تر یا سفت تر را در شرایط مختلف بررسی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله “تشک نرم بهتر است یا سفت” را مطالعه فرمائید.

سخن پایانی ژرمن کالا برای شما

اکنون می دانید که چگونه در 9 مرحله آسان تشک را سفت تر کنید! اگر فکر می کنید یک تشک جدید بهترین راه حل برای شما است، ما برای شما پیشنهادات ویژه‌ای داریم. بهترین انواع تشک طبی و استاندارد ما را برای خواب سالم و راحت امتحان کنید.

برای سفت تر کردن تشک تخت خواب شما، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

تغییر پایه تخت خواب: اگر پایه تخت خواب شما ضعیف است و تشک را به‌درستی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید به پایه تخت خواب با پشتیبانی قوی‌تر تغییر دهید. این کار می‌تواند باعث سفت تر شدن تشک شود.

استفاده از تشک اضافی: اگر تشک شما خیلی نرم است، می‌توانید یک تشک سفت‌تر روی آن قرار دهید تا سفتی آن افزایش یابد.

استفاده از پد سفت کننده تشک: استفاده از پد تشک با جنس سخت تر می‌تواند باعث سفت تر شدن تشک شود.

تعویض تشک: اگر تشک شما قدیمی شده و کارکرد زیادی داشته باشد، بهتر است آن را با تشک جدیدی که مطابق با نیازهای شماست، تعویض کنید.

کم کردن هوا در تشک: برخی از تشک‌ها قابلیت کاهش هوا در داخل تشک را دارند. با کم کردن هوا در داخل تشک، می‌توانید سفتی آن را افزایش دهید.

با انجام هر یک از این روش‌ها، می‌توانید تشک تخت خواب خود را سفت‌تر کنید. قبل از انجام هر کدام از این روش‌ها، بهتر است با توجه به نیازهای خود، روش مناسب برای سفت تر کردن تشک خود را انتخاب کنید.

فروشگاه اینترنتی

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.